Delirium Café

Maandag t/m Donderdag 12:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 12:00 - 03:00
Carina M.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Hulde voor de enorme keus aan bieren! Mijn lievelingsbier (Kasteel rouge) is voorzover mij bekend nergens anders in Amsterdam verkrijgbaar, hier wel! Daarbij echt heerlijke bitterballen, leuk terras aan het water, en vriendelijke, deskundige bediening. Achteraf blij dat tram 26 stuk ging bij halte Bimhuis, anders hadden wij dit verscholen terras nooit ontdekt...
Elvire L.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Een gezellig bruin café op een prachtige, centraal gelegen locatie in Amsterdam. Samen met wat vriendinnen kwam ik hier terecht voor een vrijdagmiddagborrel. Wij wilden graag wat verschillende bieren proeven en kozen daarom voor bierproeverij brons. Hartstikke leuk! Wij kregen vijf speciaalbieren van de tap met vijf bijpassende kleine hapjes.

Ik lees bij veel andere recensies dat de hapjes veel te klein zijn. De hapjes zijn weliswaar wat klein, maar als je 5 speciaalbieren met 5 hapjes krijgt voor € 17,50 p.p. dan verwacht ik dat ook. De hapjes pasten prima bij de verschillende biertjes en de prijs-kwaliteit verhouding was echt dik in orde.

Na de borrel hebben we nog een hamburger gegeten. Ook erg lekker! De bediening was vlot en vriendelijk en legde keurig uit welke biertjes we gingen proeven. Wij komen zeker nog een keer terug voor een gezellige borrel!
Johannes58 .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
het eten was ronduit zeer matig, kleine porties , Louwe soep en kipsate slecht. Geen cafeïne vrije koffie, geen cappuccino, geen alcohol vrij bier.
Dagjeweg .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Een bijzondere locatie in Amsterdam aan het IJ.
Met een groep van 4 mensen eerst een leuke bierproeverij gehad van 5 verschillende bieren. (Ze hebben er ruim 700!) Waarbij een goede uitleg over de bieren.
Verrassend om zo direct de verschillen te kunnen proeven.
Het uitzicht op (vertrekkende) cruise schepen is op zich al een belevenis, zo vlak voor de deur.
Daarna van de kaart gegeten. Eenvoudig, maar goed.
Kaart is niet uitgebreid, maar goed passend voor deze bijzondere horeca locatie!
Ik kan me voorstellen dat deze locatie ook leuk is om met een groep iets te doen.
(Er zijn verschillende lokalen.)
Fred-Leonie .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2015
Délirium Café Amsterdam is een nieuw bier café in het centrum van Amsterdam, net buiten de binnenstad. Vanaf het Centraalstation loop je er binnen een kwartier naar toe, maar je kunt ook één halte met tramlijn 26 nemen vanaf het CS. Het ligt tegenover het muziektheater en heeft een mooi groot terras met uitzicht op het IJ. Het café ligt onder de weg naar de brug. Als je de brug overkomt vanaf richting CS, dan moet je links met een trap naar beneden. Het is een gezellig groot café en ze hebben ook een kleine eet-kaart. Wij begonnen met een bierproeverij. Vijf verschillende soorten bier (15 à 20 cl per glas) met bijpassende hapjes. Omdat het nog goed weer was hadden we een tafeltje op het terras genomen. De bieren en hapjes worden in één keer op een palletje geserveerd. Bij elke bier krijg je een uitgebreide uitleg en het is de bedoeling dat je van links naar rechts drinkt. De bieren waren heerlijk. De hapjes waren een lachertje, hoe krijg je het zo klein en dun gesneden. Uitkijken dat ze niet van je bord waaien. Maar ach, je komt voor het bier en dat is een verrassing. Binnen aan de linker bar kun je allerlei tapbieren krijgen. Daarachter hebben ze grote koelkamers met allerlei verschillende flessen bier. Je kunt kiezen uit 720 soorten, dus wel heel erg uniek. En moeilijk om te kiezen. Zou het daarom delirium heten wat acute verwardheid betekent? De tapbieren zijn gemiddeld 5 euro per 33 cl glas, het duurste flessen-biertje kost 22 euro. Op de tafels ligt een multomap met alle bieren die ze hebben. De brouwerij van het Délirium bier (met het roze olifantje) zit in Vlaanderen en de ober vertelde ons dat ze verschillende filialen over de wereld hebben, zelfs in Dubai. De bediening is erg vriendelijk en geeft de nodige uitleg. En als je wilt weten hoe een bepaald tap biertje smaakt, dan laten ze je een beetje proeven. Alles heel gemoedelijk. Wij hebben hier een top avond gehad en we vinden Délirium een aanwinst voor Amsterdam en vooral voor de bierliefhebbers.
Jelle W.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Heel leuk biercafé tegenover het Muziekgebouw aan het IJ. Ze hebben ongelooflijk veel biertjes. Vooral op fles, maar ook van de tap. De entourage is heel gezellig. Ook lekkere hapjes.
Lau-Juul .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
De locatie is erg mooi aan het water. Hier merk je binnen echter niet meer zo veel van. Het decor is een beetje standaard en de vel blauwe shirtjes van de bediening gaven ons het gevoel dat we in een restaurant van een grote keten zaten. Het eten was simpel, maar niet bijzonder lekker en het duurde redelijk lang voordat we het kregen. Het was erg druk waardoor de bediening ook weinig ook voor ons had en het moeilijk was om nog iets bij te bestellen. Ze hebben wel veel lekkere bieren. Dus als bier liefhebber is het wel leuk om hier een keer heen te gaan, maar eten zou ik ergens anders doen.
Bas N.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Toen ik de aankondiging van Delirium in Het Parool las, was ik enthousiast. Er is altijd ruimte voor nog een goed biercafé in Amsterdam. De NuDeal-voucher bleek een perfect moment om het café eens te ontdekken.

Delirium ligt een beetje verscholen, maar op een van de mooiste plekjes van Amsterdam. Het uitzicht en het terras zijn geweldig. De inrichting is daarentegen goedkoop en eenvoudig. Het lijkt wel of de plaatselijke Action is leeggeroofd incluis foute wandbordjes op het toilet. Delirium wil een bruine kroeg uitstralen, maar mist in alle opzichten.

Nadat we een plek hebben gevonden, naast een speaker waarop dance wordt afgespeeld, leveren we de bonnen in. We krijgen een dienblad, met vijf verschillende biertjes en hapjes voor in de holle kies. Omdat de biertjes tegelijkertijd worden uitgeserveerd slaan ze al snel dood. Het is eveneens jammer dat er geen bordjes of namen te vinden zijn welk biertje het is. De vluchtige uitleg van de ober is immers zo vergeten.

Omdat de hapjes zo karig en wij nogal hongerig zijn, bestellen we de hamburger en de kip. De kip is goed van vlees, maar zit weinig smaak aan en de hamburger is totaal niet bijzonder.

Het personeel komt je helpen wanneer je ze bijna staande houdt, anders zien ze je niet. Verstand van zaken hebben ze eveneens niet, want het bestelde Duveltje wordt in een nat glas geschonken. Ze zeggen 500+ bieren te schenken, maar toevalligerwijs hadden ze een aantal gangbare bieren niet eens op voorraad.

Delirium is in potentie een leuke hotspot, mede door zijn ligging. Ik heb alleen het idee dat ze er maar met plezier een cheesy toeristentoko van willen maken.

Ben G.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2014
Wat moeilijk te vinden ONDER de Piet Heinkade.
Wij hebben ook de 5 biertjes geproefd en die smaakten heerlijk. We kregen er bij verteld welke het waren en hoe ze zouden smaken. Het zijn 15 cl glazen dus die drink je zo weg. Mooi uitzicht op het IJ. Daarna prima bitterballen en nog wat tapjes weggeklokt.
Gerard B.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Mooi café, met heel veel soorten bier. Het moet nog een beetje bekendheid krijgen en dat doen ze met een Groupon deal van een proeverij van 5 biertjes met een inimini borrel hapjes er bij. Deze smaakte wel bij het bier. We kregen gelijk 5 biertjes op een plankje dus de kans dat het bier dood slaat is groot. Had ook wel handig geweest als er iets van een notitie bij zat welke bieren er nu op het plankje stonden. Maar wij vonden het met ze allen leuk en gezellig. Ze hebben een pracht van een bierkaart, de keuken hebben we buiten de hapjes niet getest. Maar ik kom er zeker nog eens terug om nog eens wat vreemde biertjes te proeven. Mooie café, een aanwinst voor Amsterdam.
AdrianaMaria .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Het goede nieuws: prachtige nieuwe locatie van Belgische bierketen. Onder de brug pal tegenover Muziekgebouw aan het IJ en BIM. Prima proeverij van 5 heerlijke biertjes. Mijn man en ik hebben hiervan genoten.

Het slechte nieuws volgt hieronder.
Delirium presenteert zichzelf tevens als restaurant met bijbehorende kaart. Wij hadden tevens betaald voor een proeverij van "5 hapjes van de chef".

Jammer dat we geen foto hebben gemaakt. Hier heb je geen keukenchef voor nodig. Wat we eigenlijk wel nodig hadden was een vergrootglas.
2 voorbeelden: 1 van de 5 hapjes was 1 bitterbal. Die was koud. En 1 van de 5 hapjes was een stukje kaas van naar schatting 1 bij 1 centimeter.

Wij hadden dus nog trek genoeg. Schnitzel besteld en hamburger, beide met toebehoren.
De schnitzel was groot, maar dusdanig gebakken dat er een soort zeemleren lap op mijn bord lag. De "zelfgemaakte hamburger" die mijn man op zijn bord kreeg was ook niet om over naar huis te schrijven. Groene garnering (ik vind niet dat je dit groenten mag noemen): smakeloos: zo uit koelkastbakjes op het bord. De Belgische frieten: zagen er heel mooi uit; de smaak hield niet over.

De bediening: gereserveerd aardig. Helaas reactief in plaats van pro-actief. Daarmee bedoel ik: alleen reageren als een gast de aandacht daadwerkelijk heeft weten te trekken.

Ik realiseer me dat ik nog nooit zo'n negatieve review over het eten en de bediening heb geschreven als deze.
Ik kom ditmaal tot de conclusie dat wij hier niet meer komen, ook niet alleen voor het bier, ondanks de prachtige locatie.