Delikeet

Willem van Weldammelaan 4 1082 KV Amsterdam Nederland Kaart
31-206613730

Over het restaurant Delikeet

Truffel, kreeft, tonkaboon, champagne. En wat een ongelooflijke opmaak op de borden! Dit is dineren in stijl. De gerechten komen uit de hele wereld en zijn gekookt met onmiskenbare liefde voor het vak. Dagelijks stellen ze een nieuw driegangen menu samen. Het decor is gehuld in natuurtinten, leer en de kleur van bloemen, wat een klassieke rust genereert.

Meer informatie over restaurant Delikeet

Maandag t/m zaterdag 11:00 - 22:00
Zondag gesloten

Jouw recensie over het restaurant Delikeet

Max V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
De laatste tijd zijn we - net als wat langer geleden - weer wat vaker naar Delikeet geweest. Nu ook maar weer een keer een recensie schrijven dacht ik zo, want zo prettig en goed hier. Zeer aangename ambiance met fijne, niet storende muziek en heerlijk eten. Mooie kaart waaruit het lastig kiezen is omdat alle gerechten zo aantrekkelijk zijn. Dit keer een overheerlijke soep gegeten van doperwten, komkommer, mint en room en als hoofdgerecht de risotto met garnalen en bisque van kreeft. En de bediening is uiterst alert en vriendelijk. Kortom een plek om steeds naar terug te gaan, ook voor de lunch dat we recentelijk al een paar keer gedaan hebben.
]
Nicole A.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2018
Bijzonder smaakvolle gerechten en een zeer uitgebreide kaart. Leuke en aardige bediening
Rosita D.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2018
Zeer gezellig.
Van Ek M.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Fijne bediening, gezellige sfeer en goed eten !!!
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2018
Volgens mij was er naast ons tweeën nog een gast en dat draagt niet bij aan de entourage en sfeer. Gelukkig was de bediening perfect (Fabienne?)
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
prima eten, alleen dessert viel tegen; veel te droog
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Vandaag met mijn tante in Delikeet gegeten.We namen het menu: wat aantrekkelijk klonk maar omdat we niet zo'n grote eters zijn vroegen we het aardige meisje in de bediening of we het ook zonder dessert konden nemen. " natuurlijk, dan wordt het € 9,- minder antwoordde ze. Het menu was € 38,50 dus dan zouden we op € 29,50 p.p. uitkomen. Het eten was prima, lekker vis menu, goed bereid.We namen huiswijn: beide 2 glazen sauvignon en toen het andere meisje in de bediening kwam vragen of we een dessert wilde gaven we aan dat het genoeg was zo: echt niet? ook niet 1 dessert delen? " Nee dank je: maar graag 1 glas rode huiswijn nog. Ze bracht de huiswijn en zei: die is van mij! aardig vonden we.Ook nog 2 piepkleine cakejes als attent gebaar, heel lief en lekker bovendien. Bij het afrekenen echter schrok mijn tante van de rekening: Bijna € 100,- : er was toch x 2 € 38,50 voor een 3-gangenmenu in rekening gebracht. De sauvignon was € 5,50 per glas: ook nogal aan de prijs voor een huiswijn.Toen we het aardige meisje erop aanspraken: dat ze ons toch echt beloofd had dat zonder dessert het menu € 9,- minder zou zijn begon ze te stamelen dat zij dat fout had verteld. En dat het andere meisje ons dat toch had uitgelegd bij het dessert? Nee dat had ze niet..Maar daarom hadden we dat glas rode wijn van het huis gekregen! Aha, maar ze had niet verteld waarom: alleen gezegd " die is van het huis" Heel apart allemaal. Zoiets moet je goed uitleggen of anders denken: we corrigeren het alsnog en passen de rekening achteraf aan: het is onze fout. Maar nee: niets van dit alles. Waardoor het eerdere enthousiasme van mijn tante, die in Buitenveldert woont en graag buiten de deur eet ( en anders zeker vaker gekomen was) , getemperd werd. Ze voelde zich bij de neus genomen. en terecht. Jammer dames: verkeerde keuze.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Goed en varierend lunchmenu tegen een redelijke prijs (zalmtartaar en dorade filets met aubergines en gebakken aardappels). Goede wijnen, ook goede huiswijnen. Uitstekende koffie met zelfgebakken madeleines. Prima bediening!
Charlotte M.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Lieve dame, snel eten en wel best lekker! Gezellig buiten zitten bij mooi weer.
Alexis G.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Altijd goed, fijne plek, lekker eten
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Leuk relatief klein restaurant met kwlitatief goede gerechten tegen een acceptabele prijs. Gratis parkeren tot 1,5 uur (Blauwe zone). Twee gangen luchmenu is aanbevelenswaardig. Prettige bediening.
M. H.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Prima gegeten in een prettige sfeer.
Herman V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Delikeet zit op een onverwacht plekje in Buitenveldert. Wij komen er paar keer per jaar maar komen altijd met een lekker gevoel er weer uit. De gastvrouw is enorm gastvrij, het eten is prima en de entourage warm. Wij komen snel weer !
marielouise P.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Lunch mijn tafelgenoot had risotto gekozen, ikzelf salade ik vond de salade gemiddeld, te veel kip en niet krokant gebakken, wel een mooi gefrituurd eitje, hetgeen ook bij de risotto geserveerd werd? Prijs kwaliteit niet in evenwicht
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Als we in Buitenveldert zijn dan kunnen we Delicaat niet overslaan. Wederom weer heerlijk geluncht. De dagkaart bood vooraf coquilles die voortreffelijk waren klaargemaakt. Daarna asperges met zalm en gepocheerd ei. Ook dat was smullen. Een prima Chardonnay erbij maakte het geheel af. En ja de bediening is ook altijd erg vriendelijk en correct. Tot de volgende keer!
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Tijdens de lunch hebben we het dagmenu genomen dat bestond uit carpaccio en als hoofdgerecht twee slibtongetjes met groene sla en frites (puntzak). Heerlijk gegeten met een uitstekende en charmante bediening. Bij de koffie kregen we nog vers gebakken madeleines. Ze waren nog warm!
Wendy D.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Donderdagavond gegeten bij Delikeet. Een mooi restaurant met warme sfeer en fijne persoonlijke aandacht voor de gast. De blini's met zalm, wasabi-mayonaise en groene kaviaar waren een heerlijk begin van een goede maaltijd. Het hoofdgerecht van roodbaarsfilet op een bedje van quinoa en spinazie smaakte lekker. Het dessert heeft mijn verwachtingen echter overtroffen. Wat een goddelijk toetje ! De ile flottante was zalig. De witte schuimbol was knapperig van buiten en heerlijk zacht van binnen en de voortreffelijke crème anglaise was afgemaakt met gehakte pistachenootjes. Alle gerechten zagen er mooi uit. Allemaal kleine feestjes op je bord. Dit restaurant is een aanrader.
Marinus M.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Door omstandigheden was ik een tijd niet in Delikeet geweest. "Het Dagelijks Menu" bestaat nog steeds en heeft nog steeds de hoge kwaliteit, heerlijk. Nog steeds prima keuze voor de wijnen en de gastvrouw draagt veel bij aan de sfeer van Delikeet.
Ik vind Delikeet nog steeds een prima hide-out en kijk ook even naar de prachtige foto's aan de muur. Het oog, Het oor, de smaakpapillen etc. alles krijgt zijn deel in deze "Keet"
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Met een vriendin door de week gedineerd. Prima gerechten, maar niet heel spannend, vrij klassiek. Dat er geen alcohol door ons genuttigd werd, deed de ober een wenkbrauw fronsen ( ik drink nooit, kan er niet tegen en mijn vriendin moest met de auto nog terug naar Den Haag ). Verder heel vriendelijke service overigens. Gezellig interieur.
Karin R.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Als hoofdgerecht gekozen voor tonijn. Voor toe viel de keuze op kaas. De gerechten zijn van goede kwaliteit en smakelijk, eigenlijk een 9 waard. Waarom geef ik dan een 8? Omdat ik de prijs, ook gezien de grootte van de gerechten, te hoog vind. Op de wijnen is niets aan te merken. Verder is de bediening vriendelijk, maar ook wat afstandelijk. De inrichting is sfeervol en heeft een warme uitstraling. Ik heb prima gegeten bij Delikeet, maar vanwege de, in mijn ogen, te hoge prijzen reken ik dit restaurant niet tot mijn favorieten.