Delikeet

Willem van Weldammelaan 4 1082 KV Amsterdam Nederland Kaart
31-206613730

Over restaurant Delikeet

Truffel, kreeft, tonkaboon, champagne. En wat een ongelooflijke opmaak op de borden! Dit is dineren in stijl. De gerechten komen uit de hele wereld en zijn gekookt met onmiskenbare liefde voor het vak. Dagelijks stellen ze een nieuw driegangen menu samen. Het decor is gehuld in natuurtinten, leer en de kleur van bloemen, wat een klassieke rust genereert.

Meer informatie over restaurant Delikeet

Maandag t/m zaterdag 11:00 - 22:00
Zondag gesloten

Sabine Smulpaep V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Delikeet zit op een onverwacht plekje in Buitenveldert. Wij komen er paar keer per jaar maar komen altijd met een lekker gevoel er weer uit. De gastvrouw is enorm gastvrij, het eten is prima en de entourage warm. Wij komen snel weer !
Marielouise P.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Lunch mijn tafelgenoot had risotto gekozen, ikzelf salade ik vond de salade gemiddeld, te veel kip en niet krokant gebakken, wel een mooi gefrituurd eitje, hetgeen ook bij de risotto geserveerd werd? Prijs kwaliteit niet in evenwicht
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Als we in Buitenveldert zijn dan kunnen we Delicaat niet overslaan. Wederom weer heerlijk geluncht. De dagkaart bood vooraf coquilles die voortreffelijk waren klaargemaakt. Daarna asperges met zalm en gepocheerd ei. Ook dat was smullen. Een prima Chardonnay erbij maakte het geheel af. En ja de bediening is ook altijd erg vriendelijk en correct. Tot de volgende keer!
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Tijdens de lunch hebben we het dagmenu genomen dat bestond uit carpaccio en als hoofdgerecht twee slibtongetjes met groene sla en frites (puntzak). Heerlijk gegeten met een uitstekende en charmante bediening. Bij de koffie kregen we nog vers gebakken madeleines. Ze waren nog warm!
Wendy V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Donderdagavond gegeten bij Delikeet. Een mooi restaurant met warme sfeer en fijne persoonlijke aandacht voor de gast. De blini's met zalm, wasabi-mayonaise en groene kaviaar waren een heerlijk begin van een goede maaltijd. Het hoofdgerecht van roodbaarsfilet op een bedje van quinoa en spinazie smaakte lekker. Het dessert heeft mijn verwachtingen echter overtroffen. Wat een goddelijk toetje ! De ile flottante was zalig. De witte schuimbol was knapperig van buiten en heerlijk zacht van binnen en de voortreffelijke crème anglaise was afgemaakt met gehakte pistachenootjes. Alle gerechten zagen er mooi uit. Allemaal kleine feestjes op je bord. Dit restaurant is een aanrader.
Marinus M.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Door omstandigheden was ik een tijd niet in Delikeet geweest. "Het Dagelijks Menu" bestaat nog steeds en heeft nog steeds de hoge kwaliteit, heerlijk. Nog steeds prima keuze voor de wijnen en de gastvrouw draagt veel bij aan de sfeer van Delikeet.
Ik vind Delikeet nog steeds een prima hide-out en kijk ook even naar de prachtige foto's aan de muur. Het oog, Het oor, de smaakpapillen etc. alles krijgt zijn deel in deze "Keet"
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Met een vriendin door de week gedineerd. Prima gerechten, maar niet heel spannend, vrij klassiek. Dat er geen alcohol door ons genuttigd werd, deed de ober een wenkbrauw fronsen ( ik drink nooit, kan er niet tegen en mijn vriendin moest met de auto nog terug naar Den Haag ). Verder heel vriendelijke service overigens. Gezellig interieur.
Karin R.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Als hoofdgerecht gekozen voor tonijn. Voor toe viel de keuze op kaas. De gerechten zijn van goede kwaliteit en smakelijk, eigenlijk een 9 waard. Waarom geef ik dan een 8? Omdat ik de prijs, ook gezien de grootte van de gerechten, te hoog vind. Op de wijnen is niets aan te merken. Verder is de bediening vriendelijk, maar ook wat afstandelijk. De inrichting is sfeervol en heeft een warme uitstraling. Ik heb prima gegeten bij Delikeet, maar vanwege de, in mijn ogen, te hoge prijzen reken ik dit restaurant niet tot mijn favorieten.
Wimsant .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Wij hebben een verjaardag gevierd met een etentje bij Delikeet; dat is ons heel goed bevallen. In een mooie, moderne entourage, met service-gevoelig personeel en een hartelijke eigenaresse hebben wij genoten van het voorgerecht Carpaccio met eendenleverkrullen, rucola en hazelnootjes en de hoofdgerechten Wagyu-beefburger met rode-ui compote en eigengemaakte frites alsmede de tonijn van de plaat met sugarsnaps en bosui. Wij zullen hier zeker terugkomen!
Otto B.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Bij Ina en Meta eet je altijd lekker. En bij mooi weer buiten. Vandaag gekozen voor een flancksteak en een wagu-burger met eendenlever krullen. Mooie porties, redelijke prijs en gewoon lekker. Was genieten. Ook met heerlijke wijnen.
DeliKeet blijft een aanrader als je er even uit wilt, gewoon even lekker wilt eten en je in de buurt bent.
Theamazones .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Deze keer voor het eerst bezocht. Het restaurant heeft een bijzondere locatie, naast een winkelcentrum in een stille woonbuurt. Eenmaal binnen merk je daar niets. Inrichting is netjes en personeel vriendelijk (eigenaresse). Voorgerecht oesters goed maar te duur, 6 st à 24€. Overigens zijn alle gerechten best aan de prijs. Bij de chateau briand vliegt het uit de bocht, 62€ voor een gerecht dat qua hoeveelheid eigenlijk voor één persoon is. Jammer, hoewel het eten lekker is een magere score ivm de kwantiteit/prijs verhouding.
Fleuri .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Heb hier op zaterdag 10 Januari met 13 man gegeten.
Sfeer, de kwaliteit van het diner en de bediening waren zeer goed.
Een aanrader en voor herhaling vatbaar en vergeet niet het voordeel van de ruime parkeergelegenheid.
Reseva E.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Verrassend goed en leuk restaurant met goede bediening en aangename sfeer. Op zoek naar restaurant in de buurt, kwam Delikeet naar boven. Zeker geen spijt van deze aangename lunch.
Roelandwijs .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
Gisteren heel lekker bij Delikeet gegeten. Verrassend goed zelfs. Eerst een proeverij van zeer smakelijke voorgerechten en daarna een prachtig mooi stukje vlees. Heel gezellig en vriendelijke bediening. Hier komen we graag terug!
Sanne V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2014
Erg leuk, knus tentje. Het eten was erg lekker al was de risotto wat waterig. Hele vriendelijke bediening maar niet altijd even alert. Mijn tafelgenoot probeerde meermalen de aandacht te trekken om een drankje te bestellen maar ze wist de bediening niet te bereiken, terwijl het niet erg druk was. Maar al met al een leuk tentje met een erg mooie inrichting om een hapje te eten.
Monique U.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2013
Mooie ambiance, goede service echter viel het eten een beetje tegen. Voorgerecht Sashimi 10 hele kleine stukjes voor 15.90 is aan de prijzige kant. Hoofdgerecht kalfsentrecote was te droog, te weinig jus. Nagerecht was heerlijk. Ik ben dus niet tevreden met de prijs- en kwaliteitsverhouding.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2013
Samen met een oud collega even bij praten over lunch. Hij woont al jaren lang in Oud Zuid maar kent het geheim van het Gelderplein niet ! Dus we spreken af bij dit, voor hem onbekende, restaurant. Ontvangst is vriendelijk en professioneel. De lunch kaart ziet er mooi uit maar voor en hoofdgerecht samen is toch redelijk aan de prijs dus dan gaan we maar voor de hamburger. Die was OK maar ik had 'em eigenlijk meer speciaal verwacht. Leuk terras.
An10 .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2013
Afgelopen week hier gegeten.Vooraf de Thaise currysoep daarna een tournedos. Beide gerechten waren van prima kwaliteit, mooi opgediend en erg lekker. Mooie open wijnen. Prima ambiance, relaxte sfeer, professionele gastvrouw. We voelden ons echt verwend. Heerlijke avond gehad, we komen hier zeker terug.
KrislaRegina .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2013
Hier wil je niet zijn. Wat een sleetse tent. Gastvrouw was erg dominant aanwezig. Maar haar gepraat viel in het niet bij de constante stroom van harde niets-muzak met semi-hits. Op verzoek kwam er andere, helaas nog slechtere muziek. Steak Tartaar smaakte vreemd en zuur. Die eten we dus niet op. Wat wel goed gepeperd was, was de rekening. Een ervaring om nooit meer te vergeten.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2013
Even ( maar niet snel ) met een zakenrelatie in de buurt van het Gelderlandplein lunchen ? Dan naar de Delikeet. Het restaurant ziet er zeer uitnodigend uit. Het ontvangst door de vrouwelijke patron is uiterst vriendelijk en voorkomend.
De kaart ziet er zeer aantrekkelijk uit maar ook zeker prijzig te noemen. We gaan beiden voor de Thai curry soep en de Deliburger. De soep smaakt uitstekend maar is niet bepaald licht te noemen. De deliburger ziet er heel mooi uit, o.a. een geinig geruit zakje patat bij zit. Het vlees van de hamburger was een beetje middelmatig. Gaan we terug komen ? Waarschijnlijk wel en zal dan wat minder bestellen.