Delicees

Lange Geldersekade 8 3311 CJ Dordrecht Nederland Kaart

Over restaurant Delicees

Cees’ heerlijke deli’s

Timing is alles. Bij DeliCees weten ze dat als geen ander. Eigenaar Cees’ deli’s worden steeds op het juiste moment geserveerd en passen perfect bij het seizoen. De hapjes en gerechten gaan gepaard met het prachtige uitzicht op de Grote Kerk van Dordrech. Een onvergetelijke maaltijd.

Meer informatie over restaurant Delicees

Dinsdag t/m Zondag vanaf 18:00

• Af te huren , Catering , Wi-Fi
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
We keken vol verwachting uit naar ons familie dineetje bij Delicees
We wilden onze gast uit Amerika laten genieten van de Hollandse gastvrijheid
Vlak voor vertrek naar het restaurant lieten twee van de tafelgenoten (93 en 87 jaar) het op het laatst afweten om fysieke redenen
Bij aankomst hebben wij ons hiervoor uitgebreid geëxcuseerd
Chagrijnig met ons te verstaan gegeven dat wij dit eerder hadden moeten melden omdat andere gasten nu niet konden komen.
De rest van de avond werden wij onvriendelijk aangekeken en soms zelfs ronduit bot bejegend.
We hebben ons geen moment welkom gevoeld.
Het eten was OK. De rekening gepeperd. De avond verpest.
Een gastheer/gastvrouw zou beter moeten weten.....
Culinaireliefhebber .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
We hadden weer iets te vieren en besloten het bij Delicees te doen, wij kozen met 4 personen voor 5 gangen met het wijn arrangement.
Wel feest werd het , wat een smaken! , ongekunstelde fijne bediening , mooi restaurant en geweldige wijnen kwamen voorbij.
Wij hebben echt genoten en gelijk afgesproken dit nog eens te herhalen, .....wat een aanrader!!
Richard S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Een gemiste kans. 2 "kinderen" in de bediening. Een tafel voor 4, verrassingsmenu 4 gangen.. wijn arrangement was zeer matig. Goede wijnen tegen de hoofdprijs. De gerechten waren klein, maar ook nog eens met weinig smaak. Desserwijn sloeg werkelijk alles! Een hoofdbreker met bubbels en 6%. Smakelooos en erg Zoet. Limencello in in Whisky glad boot €7,00. Schande. De ambiance was matig. Veel nadruk op exclusiviteit, maar deze aantoonbaar niet kunnen leveren. Het personeel is ver bendenen maats. Eten absoluut geen value forcmoney. Wel een mooie locatie. Direct onder de Dordtse dom. Toch nog een positief puntje.
Wilma V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Afgelopen zaterdag voor het eerst met vrienden bij Delicees gegeten. Het eten was heerlijk. Er waren alleen twee minpuntjes: de akoestiek is daar niet zo goed zodat het nogal lawaaiig was en onze tafel stond zo dat het personeel er constant langs moesten om in de andere kamers te bedienen.
Culinaireliefhebber .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Vrijdag 22 juli met 4 voor onze verjaardagen naar Delicees.
Onze verwachting was weer groot en gelukkig ook deze keer waren we weer sprakeloos.
De gestaagd stijgende kwaliteit en creativiteit begint toch wel bewondering af te dwingen.
Wij namen 5 gangen met wijn arrangement, welnu van amuse tot nagerecht was RAAK, ja met hoofdletters, bloemenpracht op je bord, een smaaksensatie van tomaat ( zo helder als water? ) perfect gegaarde en uitmuntend smakende vis en een hoofdgerecht waarvan je dacht de volgende keer gewoon 5x hoofdgerecht, over het nagerecht waren we kort, het cijfer 10 is hier ontoereikend, een 11 had beter geweest.
Het wijnarrangement is werkelijk superieur , de geraffineerde geuren en smaken maken dat het geheel naar een topniveau word getild, chapeau hier voor .
Delicees heeft bewezen door een jarenlange constante zeer hoge kwaliteit een top restaurant te zijn.
Winfred .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Het restaurant heeft geen menu kaart, dus dat is even wennen. Je kan uiteraard wel aangeven wat je wel en niet wil hebben, ook is er de keuze vlees of vis. Wij hadden een 5-gangen menu gekozen. Over het eten valt niet te klagen, maar sommigen gerechten vielen wat minder in de smaak, doordat er bijvoorbeeld grotendeels tomaat in verwerkt was. Maar ik geef ook toe dat dit puur persoonlijk is. Het wijnarrangement was geweldig en zeer passend bij de gerechten.
De bediening was zeer vriendelijk en attent.
Chantal P.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Prettig ontvangst, mooie raamtafel gekregen.
gekozen voor het 5-gangen menu en een bord pata negra vooraf (€19,50 vonden wij iets wat prijzig voor een mondelinge up selling)
Bij de pata negra hadden we een heerlijk aperitief (rosé cava)
De amuses waren zeer smaakvol en een goede start van de avond.
Vervolgens waren de 5-gangen in een mooi tempo uitgeserveerd.
Het eerste gerecht met paling was een mooie combinatie met de geserveerde wijn.
Ook het gerecht van kwartel met mandarijn en een mousse van eendenlever was voortreffelijk.
Werd goed ingespeeld op de wens van 1 maal geen vis.
Bij het gerechtje van tomaat en schaal en schelpdieren vonden we de tomaat erg overheersend. En proefde we helaas te weinig van de inktvis en scheermesjes.
Het hoofdgerecht met baambrugse big sprong er echt boven uit.
Enige puntje: de wijnen bij gang 1 en 2 waren echt te koud geserveerd. 4/5 graden warmer kwamen deze veel beter tot zijn recht.
Service en bekwaamheid van het personeel was uitstekend.
Leuke avond gehad en wij komen hier zeker nog een keer terug.
Charlie96 .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Mooi en leuk restaurant
3 gangen namen wij en dat beviel uitstekend, de keuken is een beetje Fusion en heel origineel
De wijnen waren uitstekend pasten zeer goed.
Prima Prijs/kwaliteit verhouding
Peter Paul V.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Dit was misschien wel de achtste of negende keer dat we bij Cees en consorten kwamen dineren. Het was alweer twee en een half jaar geleden, dus het werd wel weer eens tijd! Het was eigenlijk direct na de eerste gang (van de vier gangen die we namen) direct duidelijk dat deze frequentie best wel weer opgeschroefd zou mogen gaan worden: dit fantastische eerste gerecht bestond uit verse asperges, een mousse van paling en een stukje gerookte paling. Er lagen nog een paar andere elementen op het bord die ook geweldig smaakten! De tweede gang stelde ook al niet teleur: rode poon, kokkels, groentjes... Alles smaakte subliem. Het derde gerecht was het eerste vleesgerecht van de avond, varkensvlees op verschillende bereidingswijzen. Wederom bijna niks op aan te merken, hoogstens dat het er op het oog allemaal wel een beetje bruin uitzag. De smaak van het gerecht, de balans, en alle elementen waren, het wordt saai, weer geweldig.
Het dessert bij DeliCees is altijd de gang waar mijn partner altijd reikhalzend naar uitkijkt, en ook dit keer klopte weer alles. Ditmaal geen chocolade (wat meestal door Cees gebruikt wordt in zijn desserts), maar o.m. heerlijk ijs en een macaron.
Het bijpassende wijnarrangement was ook weer van ongekende klasse: alles paste voortreffelijk bij alle gerechten, en droeg echt bij aan een nog betere smaaksensatie.
Ook voor de bediening niets dan lof: de dames waren correct, attent en zeer bedreven in hun vak (want dat is het).
We betaalden weliswaar €164 met zijn tweeën, maar dat doe je ook niet elke dag. Absolute aanrader, zeker voor als je er nog nooit bent geweest.
Ihvleier .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Eens gekozen voor Delicees. Volgens zeggen wil de eigenaar hogerop en wij wilden de kunsten van de chef wel eens van dichtbij meemaken. Voor de deur aangekomen bleken we te moeten bellen. Ik vind dat vervelend maar, de deur ging snel open. Bij binnenkomst werden hartelijk ontvangen door de gastvrouw. Het ons toegewezen tafeltje staat wel erg dichtbij een andere. Je kan letterlijk horen wat er gezegd wordt. Ook als je erg zacht praat. Kan beter. Er is geen kaart. Alleen menu's. We kozen voor het 4 gangenmenu. Met wijnarrangement. De amuses vielen een beetje tegen. Het was goed dat de smaken, door de lieftallige en kundige bediening, erbij werden verteld anders hadden we het niet geweten. De eerste gang, ceviche, was top. En de wijnkeuze van de sommelier subliem. Zelden zo'n heerleijke combi geproefd. Dat beloofde wat. De tweede gang was erg verrassend. Iets oosters. Het gerecht was lekker maar paste totaal niet bij de ceviche. Door de veelheid van kruiden en de pittige ondertoon sloeg onze smaak dood. Jammer. Het gerecht op zich was goed maar moet in een heel ander menu. Het hoofdgerecht, lam, was goed op smaak. De lamsfilet was echter taai. Toch eens de slager bellen? Ook van mijn partner was het lam taai dus ook weer jammer. Het nagerecht, aardbeien, was weer van grote klasse. Verschillende bereidingen die stuk voor stuk top waren. De begeleidende wijnen waren allemaal top. Hulde voor de sommelier en een paar minpunten voor de chef.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Cees is zich nog steeds verder aan het ontwikkelen op deze prachtige lokatie. De geliefde Spaanse keuken blijft een vaste waarde in zijn kookstijl, maar daar is nog wel wat meer bijgekomen. Indonesische invloeden onder andere, zo aten we een prachtige Ikan Bumbu Bali; heel verfijnd en ongekend mooi gemaakt. En net als door veel Spaanse koks wordt er ook gewerkt met invloeden uit Peru. Werkelijk de beste cheviche ooit heb ik afgelopen vrijdag in Dordrecht gegeten. Prachtige zuren, ondersteunend niet overheersend in de smaak en de "garing" subliem. Het dessert is altijd een feest bij Cees, ook deze keer daar weer niet in teleurgesteld. We dronken een Belondrade y Lurton die heel schappelijk geprijsd was; aanrader! Hoewel we veel nieuwe krachten in de bediening ontdekten, niets dan complimenten. Zeer voorkomend, attent en een goede kennis van de gerechten. Toen we naar buiten liepen stonden de sterren helder aan de hemel, toeval?
MarloesT .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Met zijn 4-en in de "bibliotheek"-kamer van Delicees met een 4-gangendiner genoten van alles wat dit geweldige restaurant te bieden heeft: de mooie gerechten zijn een lust voor het oog, smaken geweldig en zijn een prachtige combinatie seizoensproducten. Na de amuse kregen we 1) ceviche van zeebaars, 2) vis met een licht indonesische "touch" (heel gewaagd, maar superlekker), 3) combinatie van lamsschouder en lamsfilet, en 4) dessert van een combinatie van roodfruit en chocola in diverse vormen. Ook prima porties. En het wijnarrangement bood ook veel variatie en uitgesproken smaken die prima matchten met het eten. Wat een enorme sprong voorwaarts tov de vorige locatie (en dat wat ook al erg lekker). Alle tafeltjes bezet in alle drie de kamers, dus een gezellige drukte. De uitstraling is chique maar ongedwongen.
Norbert V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Voor de 1e keer hier gegeten. Wij kozen voor het 4-gangen menu. Toen het 1e gerechtje kwam dachten we dat we deze avond te kort zouden komen, maar dat viel reuze mee. Alle 4 de gerechtjes waren goed en soms zat er iets bijzonder lekkers tussen. Al met al prima gegeten al zijn de gerechtjes soms erg gekunsteld en de bediening net even te gemaakt bij de toelichting op de gerechtjes. Wij zijn zeker geen beroeps recensenten maar omdat wij ons hele leven lang regelmatig buiten de deur eten in binnen en buitenland kunnen we redelijk goed vergelijken en dan is Delicees qua prijs/kwaliteit verhouding aan de dure kant.
Koenvandendool .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Voor de eerste keer gegeten bij Delicees, maar zeker niet voor de laatste keer!
Wij hebben genoten van een zalig 4-gangen diner, charmant en deskundig toegelicht en geserveerd. Een zeer creatieve keuken met stuk voor stuk heerlijke gerechten.
De reden dat wij het decor iets minder hoog waarderen is dat het geheel een beetje hol klinkt (vanwege het hoge plafond?). Dat deed echter geen afbreuk aan de heerlijke avond.
Robert I.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Een restaurant uit een wat hogere prijsklasse. Met 2 personen hadden we het 5-gangen menu, rauwe ham, een glas cava en brood vooraf en frisdrank gedurende de gangen en waren we ong. 180 euro kwijt.

De 5 gangen waren gerechten (o.a. wang van het rund) die ik, als ze op een menukaart hadden gestaan, niet gekozen zou hebben. Daarmee was het écht een verrassingsmenu. De gerechten waren niet overmatig groot, dus een 7-gangen menu had achteraf ook makkelijk besteld kunnen worden.

Iedere gang werd vergezeld van een toelichting over hetgeen geserveerd werd.

Een leuk restaurant in Dordrecht om nog een keer terug te gaan.

Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
woensdag 17 februari, mijn verjaardag en meegenomen door mannetje naar delicees. Is een fantastische avond geworden, was niet druk(1 tafeltje en wij) maar hebben daar niets van gemerkt. Werden keurig ontvangen na eerst aangebeld te hebben en naar ons tafeltje gebracht. Allereerst zagen wij het zeer aparte bestek, wat nog ferfect werkte ook, echt byzonder fraai.
Wij kozen het 6 gangendiner en wijn arrangement voor mijn man (ik was de bob) en begonnen met een amuse. Wat daarna allemaal kwam kan ik niet meer goed benoemen maar was allemaal verrukkelijk en werd zeer goed en gezellig uitgelegd door de vriendelijke dame.
Kortom het eten was fantastisch en de ligging en uitzicht en inrichting allemaal toppie. Het dessert kon ik niet meer op helaas, terwijl de gerechtjes allemaal niet echt groot zijn blijkt het toch heel voedzaam te zijn. Bedankt voor de goede zorgen en ga zo door, die STER moet er gaan komen, komen zeker terug!!!!!!
M---en---M .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Je wordt met een drie tot zeven gangen menu op een culinaire reis genomen. Alle gangen passen binnen een bepaald thema. Daarom is er geen traditionele menu kaart en eet je ingrediënten van het seizoen. Wensen en allergieën worden gerespecteerd. Dit alles in een prachtige entourage naast de grote kerk in de binnenstad van Dordt. Dit alles maakt het de redelijk hoge prijs wel waard.
Dikkieblok .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Op aanraden van vrienden eens geprobeerd
En inderdaad je kan hier heel goed eten, gerechten zijn prachtig opgemaakt, en goed bereid
leuke zaak, goeie formule en heerlijke wijn, komen zeker terug
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Delicees is een superrestaurant! En het restaurant is ook nog eens op een idyllisch plekje gesitueerd, nl. aan de voet van de Dordtse Dom.
We werden vriendelijk welkom geheten in het historische pand, kregen uitleg over het pand en, omdat we vroeg waren en er nog geen andere gasten zaten te dineren, een rondleiding.
Voor het eten kozen we een 5-gangenmenu (verrassingsmenu). Ik had echter het gevoel dat we meer gangen kregen. Alle gerechten waren met zorg klaargemaakt, echte kunstwerkjes! De gerechten smaakten voortreffelijk. Het gerecht met de prei vond ik zeer verfijnd van smaak, maar ook het hoofdgerecht was heerlijk. De gekozen huiswijnen waren prima. De bediening wist alle gerechten uit te leggen (kan ik niet meer navertellen). Er was geen stress bij het personeel en de sfeer was ontspannen. Met een vol en voldaan gevoel gingen we huiswaarts. We werden vriendelijk uitgeleide gedaan. Delicees is een aanrader voor de fijnproever!
Engelhart .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Op Kerstavond zijn we met z'n tweeën gaan eten bij Delicees. We hadden geen andere keuze dan een 7-gangen "verrassingsmenu", maar dat was geen probleem. De ontvangst (na aanbellen) was allervriendelijkst: onze jassen werden aangenomen en we werden keurig begeleid naar ons tafeltje. Start met een glaasje bubbels, amuses, niets op aan te merken. De verschillende gerechten waren zeer smakelijk, met fantasie opgemaakt en met verrassende smaakaccenten. Maar helaas schoot de bediening tekort: onze serveerster had misschien haar dag niet, maar de samenstelling van elk gerecht werd bij het serveren routineus afgeraffeld, waarna ze snel verdween, Bij het afruimen ging het nog killer toe: niet vragen of het naar wens was, niets, zwijgend werden de bordjes weggehaald. Voorzichtig haar er op attent gemaakt, dat we het op prijs zouden stellen wanneer er wat meer aandacht aan ons besteed zou worden, was het antwoord: dat komt aan het eind van het diner wel, anders blijven we vragen! Doordat ieder tot het 7-gangen menu was "veroordeeld" (overigens geen straf!) kwam elk gerecht met een aantal serveersters tegelijk het zaaltje binnen, wat op een nogal militaire operatie leek. Een ander merkwaardig fenomeen deed zich voor: na elke gang verdween met spoed de helft van het gezelschap (er waren 6 bezette tafeltjes) naar buiten om te roken en brachten een sigarettendamp weer mee naar binnen (kon Delicees niets aan doen.) Aan het eind van het diner vroegen we de rekening, maar die bleef erg lang uit. Intussen begonnen de serveersters de tafels om ons heen al van tafellakens te ontdoen, de stofzuigers werden nog net niet tevoorschijn gehaald. Nadat we uiteindelijk toch betaald hadden moesten we zelf onze jassen opzoeken en de deur ontsluiten. Van enig gastheerschap was geen sprake meer. Kortom: uitstekend gegeten in een rustieke omgeving, (prachtig pand aan de voet van de Grote Kerk) maar met een totaal tekortschietende bediening. Jammer, want de keuken is voortreffelijk!