Delicees

Lange Geldersekade 8 3311 CJ Dordrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Delicees

De keuken van DeliCees In de keuken van DeliCees staat de liefde voor het product voorop. De gerechten zijn een mix van mooie ingrediënten, nieuwe technieken, maar ook respect voor de klassieke keuken met veel mediterrane invloeden van vooral Spanje en Italië. Restaurant DeliCees werkt met verse producten van het seizoen. Ontspannen Ons pand is statig (en met het pand zijn we heel blij), maar wij zijn niet statig! We vinden het belangrijk dat onze gasten zich op hun gemak voelen. In ons restaurant hangt een gemoedelijke sfeer en met onze persoonlijke aandacht hopen wij u een ontspannen en gezellige avond te bezorgen.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Delicees

• Kom je met de auto?
    Wij zijn gevestigd onderaan de toren van de 'Grote Kerk"
  • : beperkt in de directe omgeving maar op een afstand van 5 minuten bevind zich parkeergarage Spuihaven; Spuiboulevard 304 3311 GR Dordrecht

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 18:00 - 00.00 uur

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Bar , Catering , Wi-Fi
Simone P.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Heerlijk gegeten ,geweldige wijnen, echt een super avond gehad. Dank jullie wel.
Relumaro V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Echt een aanrader...een TOPPER in Dordrecht...heerlijk gegeten 6 gangen verrasing menu..met wijn aragement.
mooie gerechten en ambiance.
Rogier R.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Toptent. Meerdere malen heerlijk gegeten hier. Een aanrader is het verrassingsmenu waar men kan kiezen uit 3 t/m 7 gangen incl wijnarregement. Mooi oud sfeervol historisch pand en uitstekende bediening.
Hanne M.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Vorige week hebben we weer eens gegeten bij DeliCees. Wat was het een feestje en wat hebben we genoten. We komen al jaren bij DeliCees, maar het was nu toch al even geleden. Het viel ons op dat het eten en de bediening weer verbeterd waren. De gerechten waren verrassend, zeer smakelijk en ook de kennis van de bediening was goed! We werden heel vriendelijk verwelkomd waardoor de avond meteen goed begon.
Ondanks dat DeliCees ook een menukaart heeft, kozen wij voor het vijfgangen verrassingsmenu. We begonnen met een aperitief (rosé cava) met een paar oesters en een plankje pata negra ham. Heerlijk! Na een gezellige avond gingen we laat in de avond de deur uit. Binnenkort komen we langs om Compartir op zondagavond te proberen!
Sophia D.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
heerlijk eten, vriendelijke bediening, mooie locatie, echt uit eten!
Harry S.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Mooi restaurant. Prachtige gerechten en prima wijn. Kennis van personeel verbluffend goed. Helaas werd het later op de avond steeds rumoeriger. Peijs van de drankjes wel pittig!
Arnoud G.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Goede smaakcombinaties en bijpassende wijnen. Met net iets meer durf en vollere smaken, zou dit restaurant nog hoger kunnen scoren. Mooi gelegen onder de grote kerk van Dordrecht.
Rob W.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Zeer goed gegeten en een leuke sfeer
Johanna S.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Wat een fijne, correcte maar vooral vriendelijke bediening met kennis van zaken. Er werd duidelijk verteld wat er werd geserveerd. Echt heerlijk gerechten. Prachtig opgemaakt borden en sprankelende bijpassende wijnen. Beter kun je het niet krijgen. Als je hier negatief kunt worden moet je echt even naar jezelf kijken.
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
We keken vol verwachting uit naar ons familie dineetje bij Delicees
We wilden onze gast uit Amerika laten genieten van de Hollandse gastvrijheid
Vlak voor vertrek naar het restaurant lieten twee van de tafelgenoten (93 en 87 jaar) het op het laatst afweten om fysieke redenen
Bij aankomst hebben wij ons hiervoor uitgebreid geëxcuseerd
Chagrijnig met ons te verstaan gegeven dat wij dit eerder hadden moeten melden omdat andere gasten nu niet konden komen.
De rest van de avond werden wij onvriendelijk aangekeken en soms zelfs ronduit bot bejegend.
We hebben ons geen moment welkom gevoeld.
Het eten was OK. De rekening gepeperd. De avond verpest.
Een gastheer/gastvrouw zou beter moeten weten.....
culinaireliefhebber .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
We hadden weer iets te vieren en besloten het bij Delicees te doen, wij kozen met 4 personen voor 5 gangen met het wijn arrangement.
Wel feest werd het , wat een smaken! , ongekunstelde fijne bediening , mooi restaurant en geweldige wijnen kwamen voorbij.
Wij hebben echt genoten en gelijk afgesproken dit nog eens te herhalen, .....wat een aanrader!!
Richard S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Een gemiste kans. 2 "kinderen" in de bediening. Een tafel voor 4, verrassingsmenu 4 gangen.. wijn arrangement was zeer matig. Goede wijnen tegen de hoofdprijs. De gerechten waren klein, maar ook nog eens met weinig smaak. Desserwijn sloeg werkelijk alles! Een hoofdbreker met bubbels en 6%. Smakelooos en erg Zoet. Limencello in in Whisky glad boot €7,00. Schande. De ambiance was matig. Veel nadruk op exclusiviteit, maar deze aantoonbaar niet kunnen leveren. Het personeel is ver bendenen maats. Eten absoluut geen value forcmoney. Wel een mooie locatie. Direct onder de Dordtse dom. Toch nog een positief puntje.
Wilma V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Afgelopen zaterdag voor het eerst met vrienden bij Delicees gegeten. Het eten was heerlijk. Er waren alleen twee minpuntjes: de akoestiek is daar niet zo goed zodat het nogal lawaaiig was en onze tafel stond zo dat het personeel er constant langs moesten om in de andere kamers te bedienen.
culinaireliefhebber .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Vrijdag 22 juli met 4 voor onze verjaardagen naar Delicees.
Onze verwachting was weer groot en gelukkig ook deze keer waren we weer sprakeloos.
De gestaagd stijgende kwaliteit en creativiteit begint toch wel bewondering af te dwingen.
Wij namen 5 gangen met wijn arrangement, welnu van amuse tot nagerecht was RAAK, ja met hoofdletters, bloemenpracht op je bord, een smaaksensatie van tomaat ( zo helder als water? ) perfect gegaarde en uitmuntend smakende vis en een hoofdgerecht waarvan je dacht de volgende keer gewoon 5x hoofdgerecht, over het nagerecht waren we kort, het cijfer 10 is hier ontoereikend, een 11 had beter geweest.
Het wijnarrangement is werkelijk superieur , de geraffineerde geuren en smaken maken dat het geheel naar een topniveau word getild, chapeau hier voor .
Delicees heeft bewezen door een jarenlange constante zeer hoge kwaliteit een top restaurant te zijn.
winfred .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Het restaurant heeft geen menu kaart, dus dat is even wennen. Je kan uiteraard wel aangeven wat je wel en niet wil hebben, ook is er de keuze vlees of vis. Wij hadden een 5-gangen menu gekozen. Over het eten valt niet te klagen, maar sommigen gerechten vielen wat minder in de smaak, doordat er bijvoorbeeld grotendeels tomaat in verwerkt was. Maar ik geef ook toe dat dit puur persoonlijk is. Het wijnarrangement was geweldig en zeer passend bij de gerechten.
De bediening was zeer vriendelijk en attent.
Chantal P.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Prettig ontvangst, mooie raamtafel gekregen.
gekozen voor het 5-gangen menu en een bord pata negra vooraf (€19,50 vonden wij iets wat prijzig voor een mondelinge up selling)
Bij de pata negra hadden we een heerlijk aperitief (rosé cava)
De amuses waren zeer smaakvol en een goede start van de avond.
Vervolgens waren de 5-gangen in een mooi tempo uitgeserveerd.
Het eerste gerecht met paling was een mooie combinatie met de geserveerde wijn.
Ook het gerecht van kwartel met mandarijn en een mousse van eendenlever was voortreffelijk.
Werd goed ingespeeld op de wens van 1 maal geen vis.
Bij het gerechtje van tomaat en schaal en schelpdieren vonden we de tomaat erg overheersend. En proefde we helaas te weinig van de inktvis en scheermesjes.
Het hoofdgerecht met baambrugse big sprong er echt boven uit.
Enige puntje: de wijnen bij gang 1 en 2 waren echt te koud geserveerd. 4/5 graden warmer kwamen deze veel beter tot zijn recht.
Service en bekwaamheid van het personeel was uitstekend.
Leuke avond gehad en wij komen hier zeker nog een keer terug.
Charlie96 .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Mooi en leuk restaurant
3 gangen namen wij en dat beviel uitstekend, de keuken is een beetje Fusion en heel origineel
De wijnen waren uitstekend pasten zeer goed.
Prima Prijs/kwaliteit verhouding
Peter Paul V.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Dit was misschien wel de achtste of negende keer dat we bij Cees en consorten kwamen dineren. Het was alweer twee en een half jaar geleden, dus het werd wel weer eens tijd! Het was eigenlijk direct na de eerste gang (van de vier gangen die we namen) direct duidelijk dat deze frequentie best wel weer opgeschroefd zou mogen gaan worden: dit fantastische eerste gerecht bestond uit verse asperges, een mousse van paling en een stukje gerookte paling. Er lagen nog een paar andere elementen op het bord die ook geweldig smaakten! De tweede gang stelde ook al niet teleur: rode poon, kokkels, groentjes... Alles smaakte subliem. Het derde gerecht was het eerste vleesgerecht van de avond, varkensvlees op verschillende bereidingswijzen. Wederom bijna niks op aan te merken, hoogstens dat het er op het oog allemaal wel een beetje bruin uitzag. De smaak van het gerecht, de balans, en alle elementen waren, het wordt saai, weer geweldig.
Het dessert bij DeliCees is altijd de gang waar mijn partner altijd reikhalzend naar uitkijkt, en ook dit keer klopte weer alles. Ditmaal geen chocolade (wat meestal door Cees gebruikt wordt in zijn desserts), maar o.m. heerlijk ijs en een macaron.
Het bijpassende wijnarrangement was ook weer van ongekende klasse: alles paste voortreffelijk bij alle gerechten, en droeg echt bij aan een nog betere smaaksensatie.
Ook voor de bediening niets dan lof: de dames waren correct, attent en zeer bedreven in hun vak (want dat is het).
We betaalden weliswaar €164 met zijn tweeën, maar dat doe je ook niet elke dag. Absolute aanrader, zeker voor als je er nog nooit bent geweest.
ihvleier .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Eens gekozen voor Delicees. Volgens zeggen wil de eigenaar hogerop en wij wilden de kunsten van de chef wel eens van dichtbij meemaken. Voor de deur aangekomen bleken we te moeten bellen. Ik vind dat vervelend maar, de deur ging snel open. Bij binnenkomst werden hartelijk ontvangen door de gastvrouw. Het ons toegewezen tafeltje staat wel erg dichtbij een andere. Je kan letterlijk horen wat er gezegd wordt. Ook als je erg zacht praat. Kan beter. Er is geen kaart. Alleen menu's. We kozen voor het 4 gangenmenu. Met wijnarrangement. De amuses vielen een beetje tegen. Het was goed dat de smaken, door de lieftallige en kundige bediening, erbij werden verteld anders hadden we het niet geweten. De eerste gang, ceviche, was top. En de wijnkeuze van de sommelier subliem. Zelden zo'n heerleijke combi geproefd. Dat beloofde wat. De tweede gang was erg verrassend. Iets oosters. Het gerecht was lekker maar paste totaal niet bij de ceviche. Door de veelheid van kruiden en de pittige ondertoon sloeg onze smaak dood. Jammer. Het gerecht op zich was goed maar moet in een heel ander menu. Het hoofdgerecht, lam, was goed op smaak. De lamsfilet was echter taai. Toch eens de slager bellen? Ook van mijn partner was het lam taai dus ook weer jammer. Het nagerecht, aardbeien, was weer van grote klasse. Verschillende bereidingen die stuk voor stuk top waren. De begeleidende wijnen waren allemaal top. Hulde voor de sommelier en een paar minpunten voor de chef.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Cees is zich nog steeds verder aan het ontwikkelen op deze prachtige lokatie. De geliefde Spaanse keuken blijft een vaste waarde in zijn kookstijl, maar daar is nog wel wat meer bijgekomen. Indonesische invloeden onder andere, zo aten we een prachtige Ikan Bumbu Bali; heel verfijnd en ongekend mooi gemaakt. En net als door veel Spaanse koks wordt er ook gewerkt met invloeden uit Peru. Werkelijk de beste cheviche ooit heb ik afgelopen vrijdag in Dordrecht gegeten. Prachtige zuren, ondersteunend niet overheersend in de smaak en de "garing" subliem. Het dessert is altijd een feest bij Cees, ook deze keer daar weer niet in teleurgesteld. We dronken een Belondrade y Lurton die heel schappelijk geprijsd was; aanrader! Hoewel we veel nieuwe krachten in de bediening ontdekten, niets dan complimenten. Zeer voorkomend, attent en een goede kennis van de gerechten. Toen we naar buiten liepen stonden de sterren helder aan de hemel, toeval?