Deli

Mient 8 1811 NC Alkmaar Nederland Kaart

Over het restaurant Deli

De plek voor dit Indonesisch restaurant in Alkmaar kon bijna niet betere gekozen zijn: een voormalig VOC-pand uit 1607. Het is geknipt voor de authentieke Indonesische keuken van West -en Midden Java. Heb je zin om uitgebreid kennis te maken met alle smaken die hier bijhoren? Kom dan genieten van veelzijdig eten met een pure smaakbeleving. De inrichting is warm in koloniale stijl die heel goed past bij wat je eet. Een tafel vol lekkernijen: genieten van de bovenste plank!

Meer informatie over restaurant Deli

Maandag t/m zondag 17.00 - 22.00 uur (dinsdag gesloten)

• Af te huren , Catering , Terras , Wi-Fi
9,4
Kan beter
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Gisteren dit restaurant bezocht in het kader van de AH-actie. En de keuze was reuze, alles super vers en het kwam uiterst smaakvol op ons bord. Door de vele (wederom verse) bijgerechten, was het bijna een volledige rijsttafel. Heel erg lekker dus. Nooit gedacht dat ik een fruitsalade met een vers pepertje zou eten. Maar het was dus heerlijk. De bediening was vriendelijk, maar wel wat traag. Het was met 3 uur een redelijk lange zit.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Hier gisteren met de AH-actie terecht gekomen. De keuze was dus reuze. Prachtige verse gerechten. Met alle (wederom verse) bijgerechten was het bijna een volledige rijsttafel. Nooit gedacht dat ik een fruitsalade met een vers pepertje zou eten. Edoch, het was dus heerlijk. Vriendelijke bediening, helaas wel wat traag. Dan is 3 uur een hele zit. Maar gesmaakt heeft het zeker.
petin .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
24-4-2017 wat een zaligheid heerlijke gerechten perfect gekruid verlangen naar al dit lekkers groter dan de maag, geen probleem straks in de avonddienst nogmaals genieten alles netjes ingepakt Bediening attent alles met de nodige zorgvuldigheid opgediend. Ja waarom haalde wij eerder bij een toko als je hier lekker uit bent n ook nog lekkerder eet? Aanrader goede zet om eens met de AH actie onder de aandacht te komen!!!
Karel V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Al ruim 25 jaar top! Perfect eten, bediening zeer attent op het juiste moment en uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Komen hier eigenlijk veel te weinig.
Marlies V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
we hebben hier met z'n vieren genoten van de rijsttafel deli. deze zeer uitgebreide rijsttafel was zeer geslaagd. voor iedereen zat er iets tussen, maar favoriet was de sate van geit. De uitleg van de gerechten was zeer uitgebreid en het was meer dan voldoende. Daarnaast nog een prima wijntje erbij en we hebben een zeer geslaagde avond gehad.
Dick C.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
op 20-10-2016 Deli bezocht met mijn vrouw.
Het is overgegaan in andere handen. Dat merk je helaas ook.
Over het eten niets dan goed. Werkelijk niets op aan te merken.

Er liep echter een oudere in indonesische kleding gehulde dame rond die nogal overheersend was en in onze optiek gemaakt vriendelijk.

We vroegen om twee glazen witte wijn. Voor we het wisten hing er aan de tafel een emmertje en werd de schroefdop opengedraaid. We kregen dus een fles.
Ook werd er gevraagd of we een glas water erbij wilden. Dat werd ook een fles.
Bij het opdienen werd een allervriendelijkste jongen aan tafel door de dame terechtgezet omdat hij het in haar ogen niet goed deed. Ik zou zeggen doe dat even buiten het zicht van de gasten om.

Aan het einde van het restaurant zit een "chinees schuifluikje". Ook daar werd door de dame luid in de keuken geroepen wat er moest gebeuren.
Best vervelend als je net naast dat luikje zit zoals wij.

Aan het eind van de avond werd het bestek opgepoetst en luid in de bestekbakken gegooid. Ook niet echt plezierig als je naast die tafel zit zoals wij.

We komen al jaren bij dit restaurant.
Nogmaals het eten is perfect, maar ik hoop echt dat deze dame wordt vervangen. De rest van het personeel is gewoon vriendelijk en correct.
Dit is echt een ommekeer vergeleken met de allervriendelijkste vorige eigenaar.
Wij zullen hier voorlopig niet meer komen.
rverleisdonk .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Heerlijke avond gehad bij Deli. Gastvrije ontvangst en zelden zo'n leuke en enthousiaste bediening meegemaakt. Kregen uitgebreide uitleg over de gerechten en er werd geregeld een praatje aangeknoopt, ontzettend leuk. Alle gerechtjes waren heerlijk bereid en goed op smaak gebracht. Het allerlekkerst: de saté van geit, echt verrukkelijk! Mochten we weer eens in de buurt zijn, dan weten we Deli zeker weer te vinden!
Bibimaria .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Heerlijk gegeten op een warme zomeravond aan het terras. De rijsttafel was meer dan genoeg en bovendien erg lekker! We hebben hier nu twee keer gegeten en beide keren echt top bediend. Goede service en een gezellige sfeer!
scodie .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Jarenlang liepen wij Deli voorbij, naar bleek geheel ten onrechte.

Na een zeer hartelijk welkom door de gastheer werden de drankjes opgenomen en kreeg mijn disgenoot die niet bekend was met de Indische keuken uitleg over de verschillende gerechten. De gastheer deed dit duidelijk met veel plezier. De gerechten overtroffen mijn verwachting. Heerlijk. Van alles meer dan voldoende en fantastisch van smaak.

Ook de rekening was positief. Voor herhaling vatbaar!
juliandegroot7 .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Heerlijk gegeten bij Deli. We zijn recentelijk verhuisd naar de regio en waren op zoek naar een goed Indonesisch restaurant. Eten regelmatig Indonesisch en koken dat ook zelf. Meest uitgebreide rijsttafel besteld en alles was bijzonder lekker: authentiek zonder kunstmatige smaakversterkers etc. De eigenaar kookt zelf en is charmante gastheer.
Am.de.haan1 A.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Voor het eerst bij Deli gegeten en we zijn dol op Indonesch eten dus het is gek dat we hier nog niet eerder zijn geweest. De bediening was heel voorkomend en prettig. We zaten goed en het eten was heerlijk. Wat heel prettig is dat ze een glutenvrije rijsttafel voor minimaal één persoon serveren! En de aandacht ervoor was ook heel serieus. Dat voelde al enorm goed en het at ook heel ontspannen. Ook voor het dessert, een fruitsalade werd er meegedacht zodat het perfect zou zijn. Ik, we gaan hier zeker terug!
Suzan G.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Gisteravond voor het eerst bij Deli gegeten. Wij hadden allebei de rijsttafel besteld. Zowel het eten als de bediening waren voortreffelijk. Het eten smaakt zeer authentiek. Gezellig sfeer. Voor ons een topper onder de Indonesische restaurants.
misskitty .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Wat jammer om een aantal negatieve reacties te lezen. Deli is echt mijn lievelingsrestaurant in Alkmaar en het eten is er altijd goed. Wat mensen volgens mij soms niet beseffen is dat eten bij een Indonesisch restaurant totaal niet te vergelijken is met eten bij de Chinees waar de hoeveelheden buitenproportioneel zijn. Is Deli prijzig? Vergeleken met de Chinees of de afhaal-toko waarschijnlijk wel. Maar de kwaliteit van het eten is er ook naar. Ik heb wel eens mee mogen kijken achter in de keuken, waar alles vers bereid wordt. Ik heb de stukken vlees en vis gezien die vers van de slager en de visboer afkomstig zijn. De mooie stukken lam en geit die zo delicaat zijn dat je ze nergens anders zo lekker eet. Tja, ik ben waarschijnlijk bevooroordeeld omdat ik het nou eenmaal zo lekker vind. Maar ik vind de prijs-kwaliteitsverhouding goed. Nou ben ik persoonlijk niet zo van de rijsttafels en bestel ik vaak meerdere gerechtjes uit de specialiteitenkaart maar ik moet zeggen: ik heb altijd genoeg. Ik heb wel eens meegemaakt dat mensen met zijn tweetjes kwamen en samen 1 rijsttafel namen omdat ze zogenaamd geen grote eters waren of ouders met 2 grote kinderen die dan 2 rijsttafels namen omdat de kinderen toch niet zo veel aten (maar ondertussen alles netjes door vieren deelden). En daarna gewoon allemaal klagen dat het niet genoeg was... Tja, dan denk ik nogmaals: je bent niet bij de Chinees! Als je veel voor weinig wilt, dan moet je daar naartoe. De porties van 1 rijsttafel zijn nou eenmaal voor 1 persoon bedoeld en niet voor 2! En wat kost een rijsttafel nou? En vergelijk die prijs maar eens met de Van der Valk, waar je voor € 23 een taaie biefstuk geserveerd krijgt... Nou dan weet ik het wel!
Fran45 .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Heerlijk met familie gegeten dit weekend. Het interieur is erg mooi geworden. Service was prima! We hadden een rijsttafel en er was meer dan genoeg. Wij komen zeker terug!
xzebition .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Als de mogelijkheid zich voordoet, bevind ik mij bij voorkeur in restaurant Deli. Het eten is er fantastisch, alles is met zoveel zorg klaargemaakt, elke hap is een genot en doet je denken aan de kracht van originele Indonesische gerechte.

De service is altijd goed, geen vraag is te veel en geen verzoek is te groot. Wij komen er nu regelmatig en passen de rijsttafels regelmatig aan. Dit is nooit een probleem, onze wens wordt altijd gehonoreerd.

Het decor is inmiddels een stuk frisser, met een gemoedelijke uitstraling, toch nieuw. De stoelen zitten zelfs na langdurig gezeten te hebben, prima. Ik ben 2.00 m dus mijn grootste ergernis bij langdurig tafelen in restaurants is veelal de stoelen. Dit is zeker niet het geval bij Deli.
pollll .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Zaterdag aan het eind van de dag na het tennissen even wat eten afgehaald: erg aardig personeel maar zeer lange wachttijd, kennelijk omdat er een catering was geweest - maar goed voor een paar loempia's en een zak kroepoek is een wachttijd van zo'n 25 min
toch echt te lang. De loempia's waren prijzig,
klein en praktisch zonder vulling, dus eigenlijk alleen maar een hap deeg. De saus -genoeg voor wel 15 loepia's, was heel
onsmakelijk; kant en klaar uit een groot blik?
Na 35 jaar hebben ze net een nieuwe eigenaar - een zeer vriendelijke man, alsmede zijn personeel, maar helaas ben ik bang dat we niet terug zullen komen omdat
het te prijzig was, erg lang duurde, en het eten ver onder de maat was. Wel schokkend dat dit klaargemaakt wordt in een Restaurant, daar waar ''mensen verstand van lekker eten hebben''.

Poll.
Haa J.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Na een dagje Alkmaar shopping voor een hapje beland bij 'Deli'. We werden allerhartelijkst ontvangen door de eigenaar en zijn dochter. Van het menu werd rijsttafel 'bali' de keuze. Ondanks het warme weer stond het eten binnen no time op tafel. Hierbij kan je niet anders zeggen, dat het allemaal erg smakelijk is. Daarnaast is het ook nog ruim voldoende. Prijs kwaliteit is echt in orde. Wil je echt eens lekker Indonesisch eten en niet te duur, is 'deli' een aanrader.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Wat hebben wij hier heerlijk gegeten en volop genoten van de authentieke gerechten, zo smaakvol. De gastvrije en ongedwongen bediening maakte van deze avond een echt feestje. Onze rijsttafel 'Indonesia' stond als een huis. Ook de garnalen Halock en de Babi Pangang waren voltreffers. Onze kleinste kreeg (ongevraagd) een leuk ijsje toe. Voor ons is dit adres nog altijd een van de betere restaurants van Alkmaar.
Marjolein880 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
We hebben hier met een groep gegeten. Kozen met z'n allen een rijsttafel, maar dat was lang niet genoeg. En we zijn totaal geen grote eters. We moesten dus bijbestellen, maar toen we de rekening kregen bleken de prijzen hiervoor echt gigantisch hoog te zijn. Toen we dit aangaven bleek er niet veel anders mogelijk te zijn dan de grote rekening te betalen. Daarnaast hebben wij voor de hele avond maar 1 drankje gehad. Niet echt een hele goede service en heel duur.
Ria V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2015
En weer met z'n zevenen naar Hon.
Om het jaar mogen wij kiezen, dus dat is een makkie.
Heerlijk eten, gezellige "baas" en zeer kundige vriendelijke vrouwelijke bediening.
We hebben weer genoten, top!