Deksels! Lekkere dingen

Maandag t/m Zondag

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
WimStal .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Zaterdag 24 oktober 2015 hebben we met 4 personen bij Deksels! in Amsterdam geluncht. De caffe latte en de thee waren in orde. Van degenen die een broodje mozzarella hadden besteld, hoorde ik geen klachten.
Mijn vrouw had een kleine salade Niçoise besteld en ik een bucatini putanesca.
De "kleine salade" Niçoise van €6,50 was inderdaad erg klein: enkele plukjes sla op een klein bordje. Als bijgerecht is dit eigenlijk ook al minimaal. Waarom niet een beetje meer? Wat kost dat nu? Voor 10 cent extra krijg je tevreden klanten.
Ikzelf had een kleine portie bucatini alla puttanesca besteld en ook hiermee werd het predicatief "klein" eer aan gedaan. Een paar hapjes op een bordje, evenals de salade geen gerechten die als lunch kunnen dienen. Erg minimaal! Een zware lunch vind ik niet prettig, maar wat Deksels! biedt is wel het andere uiterste.
De puttanesca was bij Deksels! erg sterk van smaak: erg zout en agressief zuur en "pedas". Niet lekker, een aanslag op mijn smaakpapillen! Waarom niet iets meer pasta met dezelfde hoeveelheid saus?
Helaas kwam er geen medewerker langs om te vragen of alles naar wens was.
Geert V.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Net na de verbouwing hebben we lekker geluncht bij Deksels! Lekkere dingen. De lunch was niet duur, de porties vrij groot en vooral erg lekker.

Omdat de lunch zo lekker was hebben we ook een dessert besteld. De cheesecake is een echte aanrader.
Henk_kuipers .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Afgelopen zondag naar The Movies, late ingeving en dan moet je nog wat eten. Deksels aan gedaan om 18.15: "we moeten uiterlijk 19.30u weer weg, gaat dat lukken?" Ja hoor, was het antwoord en men hield woord. Voor: mooie frisse salade, bietjes, meiknolletje, frisse dressing: lekker. Hoofd: pasta met ravioli en salieboter: lekker. Toet: cheesecake en chocolademoussecake: allebei echt lekker. Tot slot: kopje koffie. Alles keurig op tijd. Mooie verse producten, leuke kok-eigenaar, leuke bediening. Ze zien ons vaker, leuk bedrijf.
Renate T.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Bij Deksels krijg je een degelijke goede pasta voor een prima prijsje. Bucatini met chorizo en zongedroogde tomaatjes was heel lekker, veel verschillende smaken maken het alleen een beetje overweldigend en het geheel was een beetje aan de olieachtige kant. De met spinazie en ricotta gevulde ravioli in salieboter was ook erg smakelijk, maar zwom tevens in de boter. Buiten dat de pasta's door het vettoge al flink machtig zijn krijg je ook flinke porties, wij kregen het niet op, de leftovers meenemen (stop foodwaste!) was gelukkig geen probleem, top! Kleinere porties zou prima kunnen. Een frisse salade on the side zou ook een lekkere tegenhanger kunnen zijn voor de machtige en zware pasta's. Verder hier al een paar keer geweest, maar de kaart veranderd niet (of nauwelijks) misschien een pasta buiten de kaart om of eens veranderen zou leuk zijn voor terugkomers. Verder is de ambiance niet zo sfeervol, beetje koeltjes, daarom meer een plek om even vlug te eten ipv uitgebreid tafelen. Goede rode huiswijn. Service niets op aan te merken, zoals het hoort!
Letty R.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2015
Voor de film een hapje gegeten bij Deksels. Omdat we niet heel veel tijd hadden, beperkten we ons tot een hoofdgerecht. Dat werd de eendenborst in citrussaus met paksoi. Heerlijk mals en een goede combinatie met de friszure saus. Alleen de groente had wat ons betreft iets meer kunnen zijn. Toen we dit aan de vriendelijke en attente bediening vertelden, bevestigde hij dat wij niet de enigen waren die hier iets over hadden gezegd. Toe toch nog maar een cheesecake genomen, die echt huisgemaakt was en heerlijk vol van smaak was. Helaas konden we hem niet op, maar meenemen was geen probleem. Er werd een grote gebaksdoos aangerukt waarin het mini stukje taart werd meegenomen.
Kortom, prima eten, prima bediening in redelijk pretentieloze omgeving. Als we volgende keer wat meer groenten krijgen zijn we helemaal super tevreden.
Rombom .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
We hebben hier met een groep van ruim 30 mensen geluncht. Daarmee zat de zaak ook helemaal vol. Afgesproken was een keus tussen drie voorgerechten (vegetarisch, vlees en vis), drie hoofdgerechten (idem) en drie toetjes. In de praktijk kwamen er nog meer opties op tafel, nl. een veganistisch hoofd- en nagerecht (van te voren gevraagd). Dit was allemaal goed geregeld en werd uitstekend gemaakt. Zelf vond ik de kruidige pastinaaksoep erg lekker, evenals de citroen-pannacotta na. Verfijnd van smaak. De dorade met bijbehoren was prima in orde maar voor mij geen hoogtepunt. Er waren ook heel enthousiaste geluiden gehoord over de zalmrolletjes en het runderstoofpotje. Verder was het personeel attent en plezierig.
Marianne29 .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Gisteravond voor de 2e keer bij Deksels gegeten op de Haarlemmerdijk. En weer vielen we van verbazing van ons stoel. Blije verbazing. De pastinaak soep vooraf was …..hemels. Mijn tafelgenoot had de salade had als voorgerecht verschillende soorten Italiaanse ham. Prachtig dun gesneden. Smolt op de tong. Als hoofdgerecht had ik de pasta met gegrild groenten en blauwe kaas saus. Wat een vrolijke verrassing was dat! Alle smaken zo verfijnd op elkaar afgestemd. De blauwe kaas zweemde er tussendoor in plaats van (zo vaak!) te overheersen. Mijn tafelgenoot had de entrecote. Hij was er stil van: zo lekker. Bediening was uitermate vriendelijk. Zijn wijn advies hebben we klakkeloos opgevolgd en dat was een groot succes! De gekoelde rode wijn was een vondst en de Spaanse rode wijn (naam??) lekker zwaar en kruidig bij het vlees. En dan de toetjes….chocolade mousse voor mijn partner en cheesecake voor mij. Geweldig! Tot slot echt lekkere koffie. We komen snel terug!
Marja V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
Donderdag met 3 personen gegeten bij deksels. t'Was rustig, maar dat wil niet zeggen, dat het eten niet goed was. Ik had een heerlijke carpaccio vooraf, daarna eendenborst, goed gebraden lekker rood, zoals ik gevraagd had met een zoet sausje, lekkere puree en een klein struikje groente. Ik had wat mij betreft wel wat meer groente willen hebben.
Het toetje, de cheesecake met frambozen was weer heerlijk bij de koffie.
Kortom een prima eettentje!
Olivier K.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
HIPPE SFEER , DAAR MOETEN DE GASTEN HET MEE DOEN...

Ze schieten als paddenstoelen uit de grond, de "leuke, hippe" zaken, maar helaas ontbreekt het nogal eens aan elementaire horeca-vaardigheden. Wij bestelden als voorgerecht charcuterie. Daarvoor dient men een paar plakjes worst af te snijden. Waarom dat een kwartier moet duren, is mij niet duidelijk. Dat kwartier brachten wij door met de door ons gekozen rode biologische wijn. "Gekoeld!", stond er met enige nadruk op de kaart. Toen ik vroeg waarom juist deze wijn gekoeld werd geserveerd, was het antwoord "dat is gewoon lekker". Tja...

Een stukje brood kon er tijdens het wachten niet af, maar dit werd wel geserveerd toen de charcuterie op tafel kwam. ( "O ja, brood!", schoot het de serveerster te binnen.) Bij de charcuterie kwam olie en een poederachtige substantie. "Is dat selderiezout? ", was mijn vraag. Antwoord: "Dat komt uit een potje dat ze in de keuken hebben. Als u dat wil weten, kan ik het wel vragen." Dat leek mij een uitmuntend idee. Echter, over de herkomst van de genoemde substantie werd ons in de loop van de avond geen informatie meer verstrekt.

Dan de hoofdgerechten. Een pasta met chorizo: goed. Een pasta met makreel: klef en koud, teruggestuurd. "Komt binnen 2 minuten," aldus de serveerster, een woord van excuus was blijkbaar overbodig. Kwam niet na 2 maar na 8 minuten. Dus dat werd niet mét, maar ná elkaar eten. Misschien een idee om in zo'n geval beide borden mee te nemen en beide gerechten tegelijk warm te serveren? De pasta met makreel was nu wel warm (waarom kan dat niet meten?), maar nog steeds klef. Ik probeerde het gerecht een beetje op te peppen met de pepermolen.

Die was leeg...
Jack B.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2014
Prima gegeten. Fijne attente bediening. Heerlijke wijnen (en gewoon wat water er bij zonder gedoe). Gewoon goed dus. Niet voor een hele lange restaurant avond. Wel om lekker te eten en te drinken. We liepen er binnen omdat we er langs kwamen. Goed bevallen!
Judith B.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
Twee keer hier gegeten; een keer diner en een keer lunch.
Kleine pijpenla. Inrichting niet heel uitnodigend, meer een lunchtentje dan een restaurant maar prima. Vriendelijke correcte bediening. Eten heel goed. Zorgvuldig uitgekozen wijnen en gerechten. Altijd een paar mooie pasta's en daarnaast enkele gerechten van het seizoen. Destijds zalig bereidde asperges gegeten en recent een prima sandwich merquez/yoghurt/munt. Je voelt de liefde voor lekker eten en drinken. Zeer geschikte plek om voor/na de Movies een hapje te eten.
Carol S.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2014
Ik ging hier eten met vrienden die dit restaurant van harte aanbevolen. Van hen moest ik de uiensoep proeven (niet besteld want, zo was ik gewaarschuwd, de porties zijn niet klein). De soep was oke, smaakte zoals het hoort, maar het was licht gebonden, wat niet hoort bij uiensoep. Mijn tafelgenoten vonden de pasta's erg goed, ik nam alleen een hoofdgerecht (lamsschenkel met groente). De portie was inderdaad meer dan genoeg, de groente had wat weinig smaak en was zeer al dente, maar de saus had een beetje een overmaat aan kaneel. Toetje ook geproefd, alles wel lekker, maar niet geweldig. De sfeer is heel prettig, een leuke plek om bij te kletsen, en de bediening is goed.
Tjandra B.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2014
Vanavond gegeten bij Deksels! Lekkere dingen.

Vooraf Carpaccio met truffelolie, varkensschouder met pasta, brownie met chocoladesaus na. Partner at: Gevulde ravioli in salieboter, Vlaamse runderstoof en ook de brownie na. Echt grote porties! wel veel boter en olie gebruikt. Ik hou daar wel van, mijn eetpartner iets minder.

De hoofdgerechten waren een beetje flauw maar dat konden we zelf bijzouten.

Brownie was lekker, groot ook en kijk uit met de poedersuiker op de brownie (die adem je naar binnen en daar kun je van gaan hoesten). Per persoon twee glazen Portugese wijn: prima! Geen lullige glaasjes.

Bediening is correct, netjes, niet opdringerig. Leuke restaurant(je) waar je fijn kunt bijpraten.
Nissy P.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2014
We hadden zin in Italiaans eten maar geen pizza en toevallig kwamen we langs Deksels. Dit was precies de plek waar we naar op zoek waren. Bij binnenkomst de vraag of we bij de deur of knus om het hoekje wilden zitten. Knus bleek gezellig op de bank te zijn naast elkaar. We hebben heerlijk pasta gegeten en de sfeer is erg goed. Met zeer vriendelijk personeel. Zo konden we bij het nagerecht niet kiezen, ze hebben toen voor ons een grand dessert samen gesteld met van alles wat.
Arent W.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2014
Weer heerlijk gegeten bij Deksels. Goede salade Geitenkaas en als hoofdgerecht een perfecte biefstuk. Erg vriendelijke personeel en gezellige sfeer. Zeer aan te raden.
Omft .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2013
Onverwacht uitstekend gegeten hier. Alles klopte. Bediening perfect. Heerlijk eten: stoofpotje voor mij. Pasta met gegrilde groenten voor mijn vriendin. Allebei glas wijn. Flesje water, lekker vers brood, voor 40 euro. Kortom op alle fronten goed!
Joseph L.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2013
Precies zoals het moet, de biefstuk. Mals en goed bereid. Heerlijke boontjes in een hamjasje met ernaast een smakelijke gratin. En dat alles tegen een zeer schappelijke prijs. Ook de eenvoudigste rode wijn is er prima. De kaart biedt een bescheiden keus, wat veel zegt over de pretenties van dit restaurant. Gewoon goed en inderdaad, smakelijk! Deksels lekker! Daarbij een professionele bediening, zoals je die niet vaak treft in Amsterdam en een prettige ambiance. Wij komen hier zeker terug!
Aaltje1 .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2013
Gezellig sfeertje, vriendelijke bediening. Dat de kaart beperkt is, wisten we van te voren. Ravioli, salade geitenkaas en antipasti vooraf. Niets mis mee. Linguine met coquilles leek ons een gevaarloos en mooi vervolg. Want je moet echt een kei zijn, wil je dat verknallen. Toch lukt deze chef dat moeiteloos. Gortdroge korrelige linguine met wat uitgedroogde, dunne witte dakpannetjes. Het dessert geloofden we hierna wel. Misschien eens in de leer gaan bij een echte kok
Marly Z.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2013
Met vier vriendinnetjes hier gegeten, super gezellig. Bediening was top en het eten heerlijk. Ik had carpaccio en de buccatini met chorizo. Kleine kaart wel maar komt misschien ten goede van de kwaliteit. Vond alleen de aankleding van de zaak iets te chique voor de ongedwongen sfeer die het had, maar dat is misschien persoonlijk. Aan te raden!
Kariaride .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2013
Hier gegeten met drie vrienden in een aangename en rustige sfeer. Als voorafje een frisse salade met geitenkaas. Als hoofdgerecht een heerlijke met spinazie en ricotta gevulde ravioli, een al even heerlijke bucatini met chorizo en een kogelbiefstuk waarover de eter zeer te spreken was: botermals en perfect. Een zalig flesje wijn verhoogde het genot. Daarbij werden we op een zeer hoffelijke wijze bediend. Kortom: een aanrader op alle terreinen.