Deksels eten & drinken

Grote Kerkstraat 25 7902 CE Hoogeveen Nederland Kaart

Over restaurant Deksels eten & drinken

Typische streekgerechten in Hoogeveen

Bij Deksels eten & drinken kun je genieten van goede wijns-spijscombinaties in een eigentijds restaurant. Met zicht op de open keuken, zie je dat het jonge team zijn best doet om u een heerlijke avond te bezorgen! De kaart wisselt regelmatig en bevat typische streekgerechten zoals het Hoogeveense bijenkorfje. De kok laat graag zien hoe hij de dingen bereidt en samen met de gastheer zorgen zij voor een warm onthaal!

Meer informatie over restaurant Deksels eten & drinken

Ebbs .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Wat een ontspannen avond had moeten worden, werd een algehele teleurstelling. Bij aankomst snelde al het jonge personeel ons voorbij en nam niet de moeite om te vragen wat ze voor ons konden betekenen. We hadden gereserveerd, maar kregen het minst gezellige plekje toegewezen. Er werd voorgesteld om op het terras plaats te nemen, dan zouden we een andere tafel toegewezen krijgen. Dit vonden we prima. Na een half uur hebben we zelf gevraagd of we wat konden drinken. Na een uur (en twee lege tafels verder) toch maar eens geïnformeerd of we binnen aan een tafel konden zitten. Dit was mogelijk. Na nog eens 15 minuten wachten hebben we zelf maar om de menukaart gevraagd. Deze kwam helaas niet overheen met het exemplaar op de site. Het vleesgerecht waar ik me op had verheugd was nu los van de kaart te bestellen, maar wel €2,50 duurder. Wat ik vreemd vond. Na 1,5 uur na binnenkomst werd eindelijk onze bestelling opgenomen. Het excuus van het personeel was dat er ziekte was. Wellicht konden wij er meer respect voor opbrengen als wij eerder van de personele onderbezetting op de hoogte waren gesteld. Het voorgerecht (zalmtartaar) was wat saai en weinig. Het hoofdgerecht (vlees voor de meerprijs) wat droog. Er is overigens nooit gevraagd op welke manier wij ons vlees bereid wilden hebben. Op dat moment zaten wij al erg lang te wachten op een maaltijd en hebben we het maar opgegeten. We hebben nadien aangegeven dat het wat droog was, waarvoor we werden gecompenseerd met koffie van het huis. We hebben het maar opgegeven om een dessert te bestellen, daar de bediening weer erg lang op zich liet wachten.

Voor de bovengemiddelde prijs die je betaald, mag je een bepaalde service verwachten. Deze schoot helaas erg tekort.
Melanie W.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Ik en mijn vriend hebben gisteravond gegeten bij 'Deksels'. Hun nieuwe pand met zeer exclusief interieur is prachtig te noemen. Ik denk met recht de meest design inrichting van Drenthe! Wij kozen voor het 6 gangen verrassingsmenu. Zowel de vlees - als vegetarisch menu waren heerlijk. Elke gang is met zorg bereid en doet mijns inziens niet onder het eten bij een sterrenrestaurant.
De bediening was werkelijk waar fantastisch! De jongeman die ons hielp wist veel te vertellen over de verschillende soorten wijnen, cognacs en ports. Hun collectie drank is ook erg groot te noemen, maar de wijnen die wij hebben geproefd waren allemaal van kwaliteit.
De wachttijd tussen de gangen was soms wel wat lang; echter wij vonden dit niet erg. Wellicht kun je aangeven dat het wat meer op tempo mag.

Ik denk persoonlijk dat dit nieuwe hippe restaurant veel te laag is gewaardeerd op IENS. Ik raad iedereen dan ook aan om hun te bezoeken in het nieuwe pand :)!
Samantha_HJ .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Hier een aantal gangen genuttigd en kwam helemaal tot rust door de totale geweldige beleving. Lekker eten, bediening die aandacht voor je heeft en kennis van zaken heeft. Alles om je een heerlijke avond te bezorgen. Daarom maakte het ons ook niet uit dat we soms wat langer op de volgende gang moesten wachten. Dit kwam waarschijnlijk omdat er erg veel gasten waren. Ook leuk om te zien hoe de andere gasten aan het genieten waren.
GRwi .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Wij hebben een 3-gangen menu gehad. Soto soep, sateh en rendang en gado gado en o.a. een koffie dessert. We werden prima verwelkomt en de bediening was goed. Aangezien wij ook in 5 sterren restaurants hebben gegeten vonden wij het voorgerecht hoofdgerecht en nagerecht zeer karig. en daarom de prijs 20% te hoog. Het decor was mooi en uniek.
Han-H .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Wij lieten ons met ons gezin verrassen met een 6 gangendiner. Dit in het nieuwe pand van Restaurant Deksels. Ze waren nu voor de 3e keer geopend op de nieuwe lokatie en je kon zien dat er in het geheel nieuwe pand, de laatste puntjes op de "i" werden gezet. Toen wij aan kwamen lopen zagen we dat de voorpui helemaal opengeschoven stond en dat er een gezellig terras in de zon opgesteld stond. De mensen die tevreden buiten zaten stemden mijn humeur zeer positief.

Voor ons diner gingen we toch binnen zitten. We zagen dat de wanden op verschillende wijzes waren aangekleed. Van blik, naar stof tot leder. In het midden van de zaak stond een hoge wand die compleet met wijnflessen gevuld was. Het was een prachtig plaatje om te zien. Achterin de zaak zag je van afstand de open keuken waar een vijftal verzorgd geklede koks ijverig aan het werk waren.

We werden direct bij binnenkomst ontvangen door een vriendelijke en attente jongeman, die ons aan een zelfgekozen tafel zette. Het viel mij op, dat ik gedurende de hele avond, geen enkele keer naar de bediening hoefde te wenken om iets gedaan te krijgen. Misschien kwam dat ook wel omdat er voldoende bedieningspersoneel aanwezig was en omdat deze constant bezig waren om te observeren welke gasten graag iets gedaan zouden willen krijgen.

Zelf koos ik bij aanvang meteen voor de rode huiswijn die mij werd aangeraden door de jongeman van de bediening. Hier ben ik ook niet meer van af gestapt, omdat mij deze heerlijk smaakte. Een mooie volle complete wijn, met voldoende alcoholpercentage. Als mijn glas leeg was, duurde het niet lang of er werd mij gevraagd of ik meer wijn wenste. Dit heb ik als zeer prettig ervaren.

Er werd al snel een plankje met brood en twee verschillende boters geserveerd. Smakelijk zojuist afgebakken vers brood met smakelijke boter. Ik heb er zelf nog wel een klein beetje zout op gedaan.

Het eerste gerecht welke geserveerd werd was een waar plaatje. Een mooi opgemaakt bord. Zeer fijntjes en veelzijdig. Ik zag een mooi gegaarde schadeloze gamba, iets met bietjespuree, wat stukjes tonijn en wat cremepuntjes met een uitgesproken smaak. Erg verrassend om al die smaken na elkaar te mogen proeven. Het gerecht was verder opgemaakt met een paar kleine stukjes verse slatakjes en een stukje augurk. Alles precies in goede verhouding.

Ik vond het prettig om een karaf kraanwater bij de wijn te hebben en dat werd zonder problemen geserveerd en steeds weer zonder vragen aangevuld. Dit was wederom een heerlijke ervaring. Ik mag graag in die zin verwend wordt dat me aan niets ontbreekt gedurende de avond.

Het tweede gerecht welke geserveerd werd, was een stukje krokante kip op een smakelijk bedje van bulgur. Daar omheen een sausje van zongedroogde tomaatjes. Volgens mij waren het zoete kleine radijsjes die er als plakje bij lagen. Ook een rose schuimachtig rozetje wat een leuke smaak af gaf.

Het derde gerecht was een spinaziesoepje, met daarin een stukje kabeljauw. Wat een mooie sterke smaak! Ik proefde iets van kokos in een zeer gefinetunede smaak. Ik geloof dat ik nog nooit een soepje heb gehad, wat zo mooi krachtig, puur en smakelijk was. De kabeljauw kreeg door de soep die zelfde krachtige touch en in combinatie met de licht gegaarde structuur van de kabeljauw, was het een unieke smaakbeleving die ik nog niet kende.

Het vierde gerecht betrof een stukje smakelijke aardappel, een stukje ei, een witte asperge en een stukje zeer mooie kalfssukade. De buitenkant van de sukade had knapperige bytes en de binnenkant was heerlijk zacht en sappig. Een pure stoofvlees smaak door en door. Echt vreselijk lekker. Het gerechtje werd door verschillende kleine smaakvolle hoeveelheden aan saus ondersteund.

Het vijfde gerecht was het hoofdgerecht, welke bestond uit een stukje heilbotfilet, welke op de huid gebakken was. Mooie garing! Op de heilbot lagen wat stukjes gebakken Turkse worst, welke een heerlijk zoutje aan de vis gaven. Om de vis werden wat stukjes groenten zoals prij en wortel geserveerd. Mooie subtiel en met aandacht bereide stukjes groenten. Daarbij wederom een stukje begeleiding van twee smaakvolle sausjes.

Het zesde gerecht betrof het nagerecht. Het bestond uit een stukje chocoladetaartje, een heel sterk chocolade-cremepje, een bolletje zeer smakelijk vruchtenijs en wat kleine stukjes fruit, cremepjes en schuimpjes en crumbletjes. Al met al voor mij het perfecte dessert. Geen grote massa, maar alles mooi krachtig op smaak.

De espresso die we nageserveerd kregen, was uitstekend. Die had ik ook wel verdiend na die heerlijk subtiele zoetigheid.

Tijdens het diner werden som wel met 3 man personeel sterk de borden ingezet.Wat leuk was, was dat er dan ook af en toe een kok aan tafel kwam die je dan een directe vraag over de bereiding kon stellen. Ik vond het vermakelijk om te zien hoe enthousiast de kok vertelde over zijn gerecht.

Dit is een restaurant die met veel pure ingrediënten kookt. Ik bij het voorbij lopen dat er in de keuken een weelde aan verse specerijen en kruiden lagen. Ik zag dat heel veel gerechten ter plaatse werden bereid. Niets leek al reeds kant en klaar te zijn. Nou ja, behalve de sukade dan denk ik, want die heeft wel even nodig naar mijn inziens. Ik zag een complete ossenhaas liggen, waar iedere keer vers een tournedos van werd gesneden. Dit mag ik echt graag zien! Geen voorverpakte, gevacumeerde vleeswaren.

Met recht durf ik te stellen dat dit een van de beste restaurants is die ik ook bezocht heb. Hier ga ik zeker weer heen om me culinair te laten verwennen. De prijs die ik er voor betaalde was lager dan ik had verwacht voor een dergelijke ervaring. Het lijkt tevens geschikt om met een privé groep in een aparte ruimte een etentje op maat te hebben. Deze ruimte wordt dan door de wand van wijnflessen gescheiden van de rest van het restaurant.

Mijn complimenten aan al het personeel van Restaurant Deksels, welke ons vreselijk goed vermaakt hebben. Dank jullie allen wel!
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
We hebben met de ah-restauranthouder lekker gegeten. We vonden wel dat de bijgerechten kleine porties waren. Maar we konden patat bijbestellen.
Het vlees was was heerlijk en ruim voldoende.
Het nagerecht , Hoogeveens bijenkorfje, was voortreffelijk.
De bediening was zeer attent en vriendelijk.
Kortom voor herhaling vatbaar.
Takuiper .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Hier geweest met AH actie. Mijn echtgenote had vegetarisch. Ik het driegangenmenu. Er lag een folder op tafel voor een actie met drie andere restaurants. Prijs € 27,50 voor driegangenmenu. Ik moest echter nu € 36,50 betalen, wat ik aan de hoge kant vond. Nergens was echter ook aangegeven wat de prijs was voor een driegangenmenu.
Bertha1944 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Voorgerecht: Cappacio
Hoofdgerecht: Parelhoen
Nagerecht : Caramel + ijs

Alles , inclusief de vriendelijke bediening, was zeker een 8 waard.
Tim B.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Super ed! Heb heerlijk gegeten en de bediening was echt geweldig, wat een aardige mensen met veel kennis over het menu! Top
Ronaldenastridpol .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Het eten was super, we hadden vis en vlees, de sfeer goed, alleen de bediening kon wat beter.
Drinken duurde lang en je moest er om vragen. En er werd te snel gevraagd of alles naar wens is, we hadden net een paar happen genomen. Daarna kwamen ze niet meer. Het dessert duurde erg lang maar wat je kreeg maakte veel goed!
Romeoannen .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Het voorgerecht, een bospaddenstoelen soep was heerlijk van smaak en goed gevuld.
Het hoofdgerecht sucade lapje was goed van smaak, maar een klein beetje taai.
Nagerecht was lekker, zag er mooi uit, maar was wel zoet (Ik vind snel iets zoet). Mijn partner vond het niet te zoet.
De bediening was goed, het was niet druk, dus de dame in de bediening had ook de tijd.
Marieprins .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
De kok is in staat creatief smaken te combineren, waardoor je heerlijke gerechten voorgeschoteld krijgt.
Het reastauranr heeft een gezellige sfeer. Zeker aan te raden!
T.snippe-fernhout .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Vond de bediening wel redelijk,maar niet goed,Service was slecht.Erg lang gewacht voor het eten werd geserveerd,Het excuus dat de kok ziek was vind ik buitengewoon vreemd en niet professioneel.Het eten vond ik niet goed.Varkensvlees was goed,maar de groente schaamteloos omdat te serveren,Halve peer en slabladen.Sfeer ;rommelig en sfeerloos.Conclusie kom er nooit meer.
Met ah spaarkaart was de rekening 36€ .Belachelijk duur voor zo'n driegangen menu..
Hfk K.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Het driegangendiner was nogal verschillend van kwaliteit. Een subliem voorgerecht (krokant russisch ei), een eenvoudig maar goed nagerecht, de zeewolf met zalm weer prima, en de varkenshaas slecht. te taai en te rood. Bediening snel en accuraat. Gezellig en sfeervol restaurant. Prijs van 36,50 voor dit 3 gangen menu is absoluut zon 15 tot 20% te hoog.
Smulbeer1970 .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Met AH-actie hier gegeten. Leuk keuzemenu. Krokant Russisch ei met vergeten groente vooraf: was lekker maar niet heel bijzonder. Tartaartje met stoofpotje en de victoriabaars waren erg lekker en smaakvol. Bijgerechten meer dan genoeg. Broodpudding met vanille-ijs en vossenbessen en caramelcrème met caramelijs na; beiden smaakten goed. Bediening vriendelijk. Het was gezellig druk, sfeervol ingericht. Zijn aangenaam verrast. Minpuntje: toen we weggingen (als een van laatste gasten) geen aandacht van het personeel.
Jantinusalberts .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Het eten was goed ik vond de wat weinig maar mijn vrouw had er ruim voldoende aan
De service is goed en vriendelijk personeel
Het decor vind ik rommelig vooral als je richting de keuken kijkt maar dat zal wel komen dat het een open keuken is
Nienke381 .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Het eten was goed.. Bij binnenkomst moesten ze nog opstarten van het restaurant, druk met kaarsjes aandoen enz, waardoor het 20 min duurde eer dat we drinken konden bestellen. Lang wachten tussen de maaltijden. Wel mooi aangekleed, maar geen sfeer, geen muziekje en erg donker. Personeel was heel vriendelijk, maar had ook geen gezellige sfeer.
Anke V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Vanavond bij Deksels gegeven, het eten was lekker maar we moesten een uur wachten op het dessert. Het restaurant is erg rumoerig en de rekening was een onaangename verrassing. De prijs van de AH-actie werd niet vooraf vermeld!
Hugo48 .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Geen gastvrije ontvangst. Niemand komt je begroeten.

De prijs voor het menu wordt niet genoemd. Na een vraag wordt 36 euro gemeld. Op de rekening staat later 36.50 euro.

Op een bakje hazelnoten serveert men een hapje. Vrij onhygienisch. Ik zag een gast hazelnoten in zijn mond stoppen en deze daarna terugleggen in het bakje.

Voorgerecht met eendeborst lekker. Hoofdgerecht met zalm goed. Veel aardappelen.

Nagerecht aardbeien, ijs, rabarbersaus goed.

Inmiddels zijn we ruim 2 uur verder. Het hele restaurant zit te wachten.

Geen groet na afloop.
Helaas, we gaan geen tweede keer.
N.potjer .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Ik ben dieet patient en vond het heel leuk dat de kok kwam informeren, wat kon en wat niet en ik merkte dat hij zich erin verdiept had en er veel van wist.