deKleineBaron eten & drinken, catering

Sweder van Zuylenweg 56 3553 HG Utrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant deKleineBaron eten & drinken, catering

Maandag en Dinsdag 17:00 - 22:00
Woensdag t/m Zondag 12:00 - 22:00

• Af te huren
6,8
Duur
Edwin T.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Eens in de zoveel tijd proberen wij de Kleine Baron weer uit. Gewoon omdat we dichtbij wonen en niet altijd naar de stad willen reizen. Wat zou het fijn zijn om een goed en lekker restaurant in de buurt te hebben, maar helaas is dit de Kleine Baron niet. Net als alle voorgaande keren is het het gewoon net niet bij de Kleine Baron. Het eten, de bediening, helaas! Deze keer had mijn vriendin vis (Poon) met aardappelpuree en ik de kipsaté met frietjes erbij. De Poon was aardig, maar niks speciaals, de aardappelpuree was gewoon helemaal niks. Geen smaak, lafjes echt gewoon alleen aardappelpuree en dan ook nog slecht klaargemaakt. Met een beetje passie en liefde zou je hier zoveel meer van kunnen maken. Ook de kipsaté liet te wensen over; rare vette kip met frietjes die naar het smaakt in oud en te koud vet zijn gebakken. De salade lag er lafjes naast. Als je een kipfillet bij de AH haalt met een bak satésaus dan overstijg je de kwalitiet van dit gerecht als thuiskok toch al snel en dat is niet waarvoor je uit eten gaat. Na wat opmerkingen wordt hier door de bediening weinig aan gedaan, er worden nog wel frietjes aangeboden als alternatief voor de aardappelpuree, maar omdat mijn vriendin mijn frietjes heeft gezien bedankt ze hiervoor. Vervolgens wordt er door de bediening op een aparte manier aandacht gegeven aan de wijn, met adviezen. Het lijkt op een mislukte poging om onze aandacht van het eten naar de wijn te verschuiven. Helaas dus, gaan wij wederom niet tevreden terug naar huis. Denk niet dat we in de toekomst hier nog een keer zullen eten. Hooguit een drankje doen op de terras buiten bij mooi weer, als we toch toevallig langslopen.
Maroeska B.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
De fish & chips die ik had was veel te vet, het droop er gewoon af. De friet was verder prima, maar de salade die er bij lag zag er weinig apetijtelijk uit. De porties van de vegetarische gerechten waren erg klein, terwijl de prijs niet eens zo heel laag is. Niet echt waar voor je geld. De bediening was vriendelijk en we konden buiten prettig zitten.
Mark Uit Utrecht ..
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Na lange periode de hoogste tijd om in de eigen wijk uit eten te gaan. Er was nog niemand in het restaurant en we vroegen om een "tweetje" en konden een tafeltje uitzoeken. Een tafeltje aan het raam.

We bestelden de dranken en kregen er een mandje brood bij. Heerlijk brood met knoflooksaus. Op de menukaart voldoende keuze aan gerechten. Veel gerechten hebben keurmerken zoals Bio, Beterleven & Msc.

Als voorgerecht de geitenkaas, in een diep bord. Zowel de geitenkaas als de kikkererwten verwerkt als mouse, kleine hoeveelheid. Helaas is het bord onder de rand niet helemaal schoon, kan gebeuren en maak er een opmerking over.

Voor het hoofdgerecht viel de keuze op de sliptong en de tonijn. De sliptong smakeloos, maar wel een goede hoeveelheid. De tonijn met gnocchi; met veel gnocchi en in verhouding weinig tonijn. De nacho in het gerecht heb ik gemist. Helaas het diepe bord onder de rand weer niet helemaal schoon.

De bediening is vriendelijk maar mist "iets". Met weinig extra inspanning kan je de gasten meer gastvrijheid bieden. Ik zou zelf als je de borden van het voorgerecht komt afruimen en je ziet lege glazen staan, vragen of de gast nog iets te drinken wil. Dat gebeurt helaas niet.
Sznnh .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Zo jammer. Ik was graag positiever geweest maar wat ik miste ik liefde bij dit etentje bij de Kleine Baron. Het eten was eten maar voor mijn gevoel weinig aandacht aan besteed. De risottorijst vond ik nog wat te hard. Weinig liefde voor eten en voor de klanten. Ook weinig aandacht voor de kinderen. Ik vind het altijd heel goed als de kinderen hetzelfde kunnen eten als de volwassenen maar in een kleiner portie, toch denk ik dat je als buurtrestaurant kinderen iets meer moet kunnen bieden. Onze kinderen vroegen om een tosti, dat kon eigenlijk niet meer voor het avond eten, maar hij ging wel wat regelen. Sympathiek maar niet nodig, verkoop gewoon met liefde wat je op je kaart hebt staan en biedt de kinderen nog iets extra's (onze zijn dol op pasta met rode saus). Bij de desserts bestelde we twee maal ijs zonder slagroom. We kregen tweemaal met. Het stond zeker al zo klaar, denk ik dan. Mijn dessert, de Proeverij, was heel lekker.
Alma V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Recent om de hoek komen wonen en door verhuizing/klussen daarom onlangs 3 keer bij de kleine baron geweest. Burger die ik de eerste keer had zag er leuk uit, maar hij smaakte een beetje vreemd. De buurthap (stoofpotje) was wel prima, maar ik vond dat er een overkill aan sinaasappel aan toe was gevoegd. Verder is er weinig flexibiliteit in de keuken wanneer je na een bepaalde tijd nog iets van een broodje wil hebben (waarschijnlijk omdat ze dan zelf moeten eten). De bittergarnituur die ik vervolgens kreeg stelt weinig voor voor een flinke prijs. Bediening was weinigzeggend, komt niet echt uit zichzelf kijken of nog alles naar wens is.
Bert D.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Vanovond bij de kleine baron gegeten.
Laatste keer was op terras en vandaag gezellig binnen.
En dat was het zeker!
Bediening attent en vriendelijk.
Wij hadden de hond bij ons en dit was geen probleem er kwam zelfs een bak water aan de tafel voor de hond! Service toch!?
Nadat we een broodje hadden gevraagd kregen wij deze snel met ons bestelde wijntjes.
Wij besloten om een salade met geitenkaas te delen en de spareribs te bestellen.
De salade was prima op smaak en rijk gevuld.De spareribs daarin tegen.....goddelijk!! Wij kunnen niets anders zeggen. De prijs kwaliteit is perfect en de portie was ruim met vers gebakken friet.
Nagerecht koffie genomen en richting huis gegaan om lekker uit te gaan buiken.
Wij kregen een kortingsbon mee voor een volgend bezoek.Dat zal snel gebeuren want wij waren erg te spreken.
Bediening en keuken...ga zo door!!
S V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Meerdere keren gegeten en eerder een goede recensie geschreven maar helaas zijn ze er niet op vooruit gegaan. Hetzelfde gerecht gerecht was lekker maar de hoeveelheden waren erg karig. Dan te bedenken dat wij geen grote eters zijn. De bediening kan je geen mening over hebben. Ze zeggrn weinig, komen niet vragen of alles naar wens is en zodra je het bestek neerlegt word alles direct opgeruimd met het gevoel dat je maar liefst zo snel mogelijk vertrekt. Jammer, in potentie een leuk restaurant. Er wordt bezuinigd op de verkeerde dingen (impact op de gast en daarmee de beleving)
Hanneboen .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Tafel bij het raam was erg koud, dus mochten we met zijn tweeën aan een 4p-tafel op een andere plek. Er liep een poes rond, en toen ik aangaf allergisch te zijn, zouden ze hem weghalen, dat was na een halfuurtje idd gebeurd. Ik vond de pompoenquiche niet lekker; toen ik dat aangaf kreeg ik koffie/thee toe van het huis aangeboden.
De bediening was erg vriendelijk en bereidwillig, echter in onze ogen wel onderbezet (af en toe flinke wachttijd). Voor het eten en de entourage zou ik niet teruggaan, voor de vriendelijkheid van de bediening wel:-)

Spareribs goede kwaliteit. Nagerechten (proeverij en cheesecake) waren heerlijk.
Mirpet .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Voor het eerst hier gegeten. Begon met dat onze reservering niet bekend was. Kan gebeuren. Er was nog plek dus geen probleem. Voorgerecht rundertartaar. Erg grote portie, helaas zonder smaak. En niet op kamertemperatuur maar recht uit de koeling. Tussengerecht paddestoelenbouillon. Helaas ook hier geen smaak aan de bouillon. Als bonus wel zand. Hoofdgerecht kalfsentrecote. Het vlees was lauw tot koud en bevatte veel zenen. De groenten waren niet gaar (met veel fantasie zelfs niet beetgaar te noemen) en gewoon ronduit koud. Weinig respons op onze opmerkingen helaas. Voor mij was dit de eerste en de laatste keer.
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Vanavond hier het kerstdiner genoten met 12 mensen. Allereerst complimenten aan de bediening voor de flexibiliteit en tolerantie. We waren met een groot en rumoerig gezelschap. De welkomstcocktail had veel weg van een half glas te zoete roosvicee. Het voorgerecht, een makreelrilette, smaakte zeer goed. Het hoofdgerecht, kabeljauw met risotto, was ronduit koud en onsmakelijk. De kaasplank na ging maar hield niet over. Het dessert voor de kinderen was daarentegen zeer smakelijk. Het is eigenlijk best een leuke tent als de culinaire ambities worden teruggeschroefd naar bier en eenvoudige daghappen.
Michiel L.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Oude muffe zalm met heel veel graten en een toetje dat niet voldeed aan de beschrijving. Erg langzame, maar wel vriendelijke, bediening met totaal twee uur wachten tussen voor hoofd en nagerecht. Jammer, was altijd een leuke tent met goed eten maar dit was een flinke teleurstelling. Als alles nu laag geprijsd was zou het allemaal niet zo'n punt zijn maar het restaurant is flink prijzig.
Guusje-en-Saartje .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Zojuist voor de derde keer bij De Kleine Baron gegeten. Onze verwachtingen na twee keer eten in ons buurttentje, waren dat het redelijk zou zijn... dat viel erg tegen! Carpaccio als voorgerecht was te doen, maar mistte smaak en pit. Bord was overigens mooi opgemaakt. Manlief had de tonijn als voorgerecht, die was goed. Als hoofdgerecht bestelden we een kaasfondue. Het personeel (vriendelijk!) had ons blijkbaar niet goed begrepen, dus kregen we één portie om met z'n tweeën te delen. Kaasfondue was lauw, bijna koud. Het personeel was direct bereid de boel nog een beetje op te warmen. De kaasfondue mistte echter alle smaak. We begrepen dat de fondue gemaakt is van Utregse kaas. Zit daar dan geen smaak aan? Daarna nog maar een falafelburger besteld om te delen. De falafelburger was verschrikkelijk: klef, saai, zoutloos, kleurloos, op een broodje dat met enkel een plakje kaas misschien prima had gesmaakt. Jammer jammer jammer, want zo'n eettentje in de wijk zou een toegevoegde waarde kunnen hebben, zeker omdat er gebruik gemaakt wordt van fairtrade en streekproducten. Kleine Baron, doen jullie er iets aan? Dan horen we het graag!
Leinnn .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Heerlijke spareribs die zo van het bot vielen. Niet hele grote porties, weinig aankleding.
Tijdens een ander bezoek de high tea geprobeerd: zeer veel heerlijke hapjes, we kregen het niet op!

Personeel erg vriendelijk en ontspannen sfeer.
Elmer V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Weer eens proberen, met kortingsbon op zak na teleurstelling paar maanden geleden.

Bediening vriendelijk, maar wel lang wachten. Gewoon onderbezet, aan de inzet lag het niet. 20 minuten wachten op afruimen en 15 minuten op een drankje dat je bestelt bij het opdienen is te lang.

Voorgerecht buikspek was geen succes. Spek was uitgedroogd en hard, terwijl buikspek goed langzaam gegaard heerlijk zacht is. Tussen de kleine stukjes spek koude (niet afgekoelde, maar nooit warm gemaakte), rolletjes kool waar nogal op gekauwd moest worden. Enige garing had evt. geholpen. In de rolletjes zat aardappelpuree, die verder niet op smaak gebracht was. Ook nog wat dotjes piccalillysaus hier en daar, maar dat mocht niet meer baten. Wel opgegeten, maar niet blij. Dit ook laten weten, werd erg begripvol gereageerd.

Het hoofdgerecht was voor beiden een ganzeborst. Geserveerd in een diep bord, met eronder een stoofpotje met aardappel, wortel, rode ui en bruine bonen. De bonen smaakten naar boon, de rest naar niks behalve bloed van de gans, die erg slecht bereid was. De buitenkant was gaar en grijs, de binnenkant rauw en bloederig. Veel stukken niet snijdbaar zo taai, ook door het normale, niet gekartelde, mes en het diepe bord met prutje onder het vlees en geen ruimte om te schuiven. Meerdere happen gewoon niet door kunnen slikken.

De borden halfvol teruggestuurd. Er zou een oplossing komen. Na goed tien minuten wachten en geen reactie de jassen maar aangetrokken en zelf het personeel opgezocht om te laten weten dat ik als het moet de drankjes wel betaal, maar verder niet wil betalen.

Helaas kregen we toen uitleg over wat wild vlees betekent (soms wat inconsistentie) en dat de groente nu eenmaal een stoofpotje was. Ook trok de barman in twijfel dat wij het hoofdgerecht teruggestuurd hadden.

Sorry hebben we niet gehoord. Volgens mij regel 1 dat je niet met een klant die klaagt gaat discussiëren. De barman wilde mij een hand geven, maar er was weinig om te beklinken. De rekening heb ik niet betaald.

Voor ons geen Kleine Baron meer.
Andy S.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
heerlijk gegeten zalm tartaar vooraf goed gekruid, lamskoteletten als hoofdgerecht en bavarois toe.
vriendelijk personeel
Marijkewee .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Gezelschap drie personen
Vandaag een nieuwe kaart met o.a. sukadesteak besteld door twee personen
Sukadesteak zou mals moeten zijn
Deze was echter niet weg te werken
Kauwen en kauwen en kauwen
Een persoon alles terug op bord ander na veel kauwen toch afgeslikt
Jammer

De falafelburger was goed

Bij het indienen van de klacht
Een bon met korting van 10 procent voor de volgende keer
Volgende keer???
Beter was geweest gerecht nu niet in rekening te brengen
Koffie aan te bieden of iets dergelijks
Ambiance ok
Christa V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Afgelopen zaterdagavond gegeten bij deKleineBaron. De bediening was goed, aardige dames. De maaltijd was slecht, een maaltijdsalade met zalm die echt nergens naar smaakte. De kaasfondue was ook smakeloos, we waren met drie personen en geen van ons heeft zijn gerecht opgegeten. Eigenlijk vonden we het zelf achteraf nog vreemd dat we gewoon keurig hebben afgerekend. We hebben het bij de bediening gemeld en die waren blij met onze eerlijkheid en zouden het melden in de keuken. Voor ons de eerste en de laatste keer.
Charl H.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Héérlijk gegeten, gezellig restaurant met een uitgebreide kaart (zelfs voor vegetarisch eten) en een goede sfeer! De kaasfondue is écht een aanrader!
Remco V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Weer heerlijk gegeten in dit sfeervolle restaurant in hartje Utrecht. Mijn partner en ik komen er al vele jaren en doordat de kaart met de jaargetijden mee verandert is het elke keer weer een aangename verrassing wat we kunnen kiezen. De streekgerechten zijn echt aan te raden. Het personeel is altijd hartelijk en kan je alles vertellen over de heerlijke gerechten. Onze aanrader: de zelfgemaakte falafelburger!
Alike J.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Last minute konden wij hier om 20.30 nog terecht, wat super was!
De service was meteen al goed, maar we we werden ook erg vriendelijk en vrolijk bediend. Het eten is niet spectaculair, het is een simpele kaart, maar het is ook niet duur. Het is dan ook een prima en de prijs-kwaliteit verhouding en je zit er gezellig. Ik zou zeker weer gaan.