Dekker Zoetermeer L'Elephant

Scheglaan 12 2718 KZ Zoetermeer Nederland Kaart

Over restaurant Dekker Zoetermeer L'Elephant

Lekker eten bij L'Elephant

Restaurant l'Elephant heeft een schitterend terras en is gelegen aan een groot water met een fontein. De inrichting is eigentijds en het is een ontzettend fijne plek om lekker te dineren. Het restaurant biedt iedere 3 maanden een andere menukaart, altijd voorzien van de meest heerlijke seizoensproducten!

Meer informatie over restaurant Dekker Zoetermeer L'Elephant

Dinsdag t/m Zondag 18:00 - 22:00

Jan Z.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Het was heel lang geleden dat we hier hadden gegeten. Eigenlijk een herontdekking. T.g.v. het 25 jarig bestaan was er een 5-gangen kreeftmenu. De gangen waren stuk voor stuk erg lekker. We begonnen met een halve kreeft die uit de schaal genomen was. Volgend daarop een kreeftenbisque met Hollandse garnaaltjes en daarna twee heerlijke kreeftenkroketjes. Het hoofdgerecht kreeft Thermidor. Voortreffelijk, in de schaal maar losgemaakt op een bedje van wilde spinazie. Een dessertproeverij sloot het geheel af. Het bijpassende wijnarrangement was een uitstekende begeleider. De vriendelijke bediening en de prachtige locatie zorgden ervoor dat we zeker weer terug zullen komen.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Gezellig restaurant met top personeel.
Gezellige sfeer en goed eten.
Hier de verjaardag van ons moeder en oma gevierd met kinderen,kleinkinderen en broers en zusje.
Zekers een aanrader.
Theo D.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
In het luxe decorum een 3-gangen menu besteld. Hertenham vooraf, tournedos als hoofdgerecht en een kaasplankje als dessert. Een voorafje en amuse van het huis (pompoensoep) waren heerlijk, evenals de passende spaanse rode wijn. Een pluim voor de dame van de bediening die uitleg gaf bij het bestellen en zeer attent was. Het was wederom een culinaire avond, zeker een aanrader en voor herhaling vatbaar. Chapeau Elephant !
Lutera .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Heerlijk eten in een fijne ambience met prima bediening. Het vijf gangen menu was heerlijk. Ook a la carte, de eendenborst is aan te bevelen. Dit alles met het wijnarrangement en de amuse maakte het voor ons een uitstekend etentje.
Anna H.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Eigenlijk over alle aspecten van dit restaurant zeer tevreden. Mooi gelegen en gezellig, best chic ingericht met zeer comfortabele stoelen en mooi gedekte tafels. Sommige tafels waren wat overbelicht, wat meer lichtdemping kan geen kwaad. Heerlijk knapperig brood met boter en een super lekkere oliedip stonden al klaar. Wij hadden het 3-gangen keuzemenu met prima carpaccio, heerlijke peer en de parelhoen. Vervolgens o.a. entrecôte, echt perfect medium gebakken en eendenborst. Dit werd begeleid door een lekkere spaanse huiswijn. Alles mooi uitgeserveerd met een leuke garnituur en lekkere frietjes. Tot slot de zalige proeverij van kleine zoetigheden en het leuke kaasplateau met 4 hollandse kaaspuntjes. Bij de koffie kan een mooie bonbon worden uitgekozen. De uitstekende zorg van de vakkundige, zeer sympathieke, bediening en de heerlijke gerechten in een mooie ambiance, maken alles tot een zeer genoeglijk verblijf. Ook heel goede prijs/kwaliteit verhouding. Alleen een beetje jammer, voor de sfeer, dat er zo weinig tafels bezet waren. Ideaal grote gratis parkeerplaats. Hoort zeker bij de beste restaurants van Zoetermeer.
Peterschiks .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Bij de Elephant meerdere keren gegeten. Wisselende ervaring. In de maand augustus voor de laatste keer bezocht. De keuze vond ik beperkt. Weinig bediening. De serveerster was zeker vriendelijk maar kon het moeilijk alleen aan. Het uitserveren van een 3-gangen menu duurde vrij lang. Het vegetarisch hoofdgerecht vond ik armzalig, iets met bladerdeeg. De bij geserveerde worteltjes en haricotvers hadden iets te veel bite. Jammer.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Prima restaurant, uitstekende keuken en mooie ligging! Echt een aanrader! Het eten was prima, de bediening uitermate vriendelijk en prettig in de omgang.
Aberg1 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Het eerste restaurant waar wij onze maaltijd hebben afgebroken. Het begon al direct bij de bediening toen wij zeiden dat wij van de promotieactie gebruik wilde maken. De bediening was hier totaal niet van op de hoogte en pas toen wij onze email (gelukkig uitgeprint) gaven werd er actie ondernomen. Druk bellen en discussiëren met elkaar om vervolgens ruim een half uur later bij ons terug te komen dat er ergens een communicatie misverstand was tussen sales en het restauarant. Je zou denken opgelost, maar dat idee kregen we niet. We hadden de reservering om 18.00 uur en om precies 20.30 kregen we ons hoofdgerecht. Natuurlijk eerst wel het voorgerecht gehad om ongeveer 19.30 maar er werden gerechten neergezet waarvan niet werd gevraagd of er voorkeur was. Nee gewoon bedienen waardoor mij vrouw de garnalen liet staan. Gelukkig zag de bediening dat en bood wat anders wat kalfsvlees bleek te zijn. Niet erg als je tenminste niet al had gezegd bij de bestelling van het hoofdgerecht dat alles goed was als het maar geen kalf of lamsvlees was. Dus je begrijpt er wordt niet geluisterd naar de klanten. De wachttijden waren zo lang en er was bij ons zoveel irritatie over de bediening ontstaan dat wij bij het opdienen van het hoofdgerecht ons ongenoegen kenbaar hebben gemaakt en meegedeeld hebben de maaltijd af te breken en op te stappen. Dit geintje kosten ons ruim 60 euro en veel irritatie. Het restaurant zit bij ons om de hoek maar ons zullen ze er nooit meer zien. Onbegrijpelijk dat ze klanten zo de dupe laten worden van hun eigen communicatieproblemen. Misschien iets voor de organisatie van deze acties. Zou niet mogen
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2015
Heerlijk 3-gangen menu gegeten voor een goede prijs, vriendelijke bediening. Vooral aan te raden voor (grotere) groepen i.v.m. Grote ronde tafels.
Dick M.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2015
Prima eten, prima bediening! De carpaccio was verrassend goed, zeker niet de doorsnee die je meestal krijgt. Bediening rustig, vriendelijk en attent. Eten smaakvol en mooi opgemaakt. Goede prijs kwaliteit verhouding
MGerritsen .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Met z'n viertjes echt heerlijk gegeten.
Hadden 5 gangen decembermenu voor € 32,50. Echt een aanrader. Van eerste t/m laatste gang geweldig.
Leuke ronde tafel bij open haard. Prima bediening en sfeer.
Komen zeker vaker terug.
Melanie C.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Onlangs gegeten nadat t restaurant is gerenoveerd. Eten was erg goed. Heb er trouwens nog nooit slecht gegeten. Een van de betere restaurants in zoetermeer. Dagvangst was heerlijk. De nieuwe stoelen zakken teveel door voor een klein iemand.
Stari .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2014
Nieuwsgierig naar het resultaat van de verbouwing en naar de primeur van de Mediterrane avond gingen wij gisteravond naar Dekker's restaurant L'Elephant, een voor velen nog steeds onbekende en onverwachte oase in het complex van Dekker Zoetermeer waar wij vaker een hapje eten en graag naar de wijn-spijsavonden gaan.
Wat een verrassingen! Een compleet anders en zeer sfeervol restaurant met een ruimtelijke uitstraling, voor deze speciale avond voorzien van rijkelijk aangeklede marktkramen en een buitenkeuken met een prachtige uitstalling van vis en schelpdieren. Er was volop van alles voor iedereen en zoals gebruikelijk zeer smakelijk bereid en leuk gepresenteerd. Omdat het eenmalig(?) was geen beschrijving van alles wat er was met één uitzondering, de ons onbekende combinatie van oester met een crême van passiefruit met een snufje geraspte witte chocolade. Heerlijk!
Robin M.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2014
Gisteravond met zijn vieren in het heringerichte l'Éléphant gegeten. Gebruik gemaakt van het 3-gangen-keuzemenu. Dat was, zoals altijd. voortreffelijk. De dorade was heerlijk. De nieuwe inrichting is modern en gezellig. We komen gauw terug!
Lex B.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2014
Dinsdagavond met 4 personen heerlijk gegeten.
Eerst buiten op het terras, daarna binnen aan een ronde tafel mooi bij het raam.
Het eten is van constante goede kwaliteit, alleen kreeg je vroeger naast de frietjes ook wat gebakken aardappeltjes. Ook voor de vegetariër was het lekker.
Als vanouds vriendelijke bediening. Reserveren was niet nodig geweest
Elke S.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Ik vind dit restaurant erg achteruit gegaan. De laatste twee keer dat ik hier met mijn familie ben geweest, vielen tegen. Het eten is prima, maar niet bijzonder smaakvol. De gastvrouw is heel goed, maar zij kan de kar niet alleen trekken. Vooral bij drukte schiet het overige personeel tekort. De laatste keer duurde het zolang voordat gerechten werden geserveerd wat teniet werd gedaan met een opmerking 'ja we hebben het druk met een grote groep'. De wijnkaart was totaal niet aangeboden en toen we vroegen om een witte wijn werd er gewoon één neergezet, die eigenlijk niet heel goed bij het gerecht paste. Sowieso werden dranken vrijwel niet spontaan opgenomen. Ik hoef hier niet meer zo nodig naar toe.
GeLa .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2014
Zaterdagavond gegeten met z'n vieren bij l'Elephant te Zoetermeer.
Kort daarvoor gereserveerd, mooie ronde tafel aan het raam. Prachtig gedekt met reeds een schaaltje luxe bruin brood met boter en tapenade op de tafel. Mis op de tafel echter wel een tafellaken, waardoor het bestek van twee tafelgenoten op het hout van de tafel lag(niet hygiënisch!!) Jammer.
Wij kozen voor het maandmenu dat ons voortreffelijk smaakte. Elke gang(5) was met zorg op de borden verdeeld, een lust voor het oog met vele kleuren, van groenten, vlees en sausen. Een portie Pommes frites(met mayo) werd gratis geserveerd bij het vlees(lamsfilet). Alles was perfect van smaak.
De bediening was uitermate vriendelijk en professioneel.
Het decor zag er prima uit, ruime tafels en heerlijke tafelfauteuils.
Al met al een prima restaurant dat ik aan iedereen kan aanbevelen.
Prijs/kwaliteit in goede balans.
Paula B.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2014
Wij eten hier, uitzonderingen daargelaten, zeker een keer per maand. Ook voor de wijn-spijsavonden reserveren we graag. Je wordt er altijd heel warm en hartelijk ontvangen met water, broodje en amuse van het huis en het eten is altijd van heel hoog niveau. Gisteren bijvoorbeeld twee voorgerechten omdat het garnalentaartje uit het vismenu ons trok maar de cappuccino van krab ook. Beiden top! Daarna een overheerlijke zwaardvis met gewokte spinazie, gegrilde tomaatjes en chermoula (sausje gemaakt van Marokkaanse marinade). De huisgemaakte friet moest ik laten staan door het extra voorgerecht, maar het dessert gemaakt van Haagse hopjes in combinatie met sorbetijs niet!
Daarna nog een lekker kopje koffie en voldaan naar huis. Het was weer een heerlijke avond en we komen graag weer terug.
Niels R.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2014
L'elephant blijft leuk om te komen en ditmaal moesten we (snel) met een klein gezelschap wat bespreken. Daarom allemaal aan de Zeewolf die buiten de kaart om werd aangeboden. Heerlijk en verrassend goed van smaak. Scherpe prijs kwaliteit verhouding en ook op maandagen open.
Dick H.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2014
Heerlijk gegeten afgelopen week. Mooie ambiance in net vernieuwd interieur, en het niveau van eten is alleen nog maar beter geworden. Perfecte plek voor een heerlijk diner in een fraaie omgeving, echt een aanrader!