Deining

7,2
7,1
Christiaan72 .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Slechte ervaring bij Deining. Ok, lunchen op een warme dag aan het strand betekent drukte maar hier wordt door Deining niet goed op geanticipeerd. Wij moesten met onze kleine kinderen heel erg lang wachten op ons eten d.w.z. zeker meer dan een uur. Ondertussen kwam de serveerster melden dat er iets verkeerd was gegaan in de keuken. Typisch, want de gerechten waren zeker niet ingewikkeld, 2 tosties en een broodje. Kwalijker is het feit dat ondertussen zeker twee grotere groepen die duidelijk na ons het terras betraden, dus ook later hadden besteld al lang en breed hun eten voorgeschoteld kregen. Dat kan dus niet! Toen wij bij het afrekenen de serveerster nogmaals aanspraken op de fouten en een korting voorstelden kwam ze met het flauwe excuus dat de wachttijden 45 minuten waren en een korting dus niet kon. Als dit daadwerkelijk als richtlijn wordt gebruikt moet dit vantevoren worden gecommuniceerd. In dat geval waren wij niet met onze twee kleine kinderen gaan eten bij Deining. Jammer, een domper op een heerlijk ochtendje strand. Wij komen niet meer terug.
Laurens J.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Aan het einde van een mooie zondagmiddag hadden wij besloten een hapje te gaan eten. Aangezien naast Deining een speeltoestel staat was de keus voor ons snel gemaakt. Wij kozen voor iets simpel, namelijk de saté. Goede kwaliteit vlees geserveerd met een kleine salade (waarin misschien ook iets meer variatie in smaak mag zitten) en lekkere friet. Het eten was dus goed. Wel is de prijs/kwaliteitsverhouding alleen acceptabel omdat je op het strand zit.

De service was wisselend. In eerste instantie werden de drankjes snel opgenomen en ook snel bezorgd. Echter, daarna duurde het een tijdje voordat wij onze bestelling konden plaatsen. Mensen die later naast ons kwamen werden eerder geholpen en het leek alsof ze ons was vergeten. Echter, hierna was ze weer erg attent toen onze dochter en zoon wat wilde bestellen. Ook het betalen ging redelijk snel en was ze attent en vriendelijk. Wat wel opviel was de snelle levering van de drankjes en eten. Binnen 10 minuten nadat onze bestelling van het eten (eindelijk) was opgenomen lag het op onze tafel. Gezien de drukte en tijdstip (rond 18:00 op een zonnige zondag) vond ik dat erg positief. Wel is een negatief punt dat toen wij zoekende waren naar een tafel door niemand van de bediening waren aangesproken. Het is misschien wel druk, maar het zou wel attent zijn.

De ligging van Deining was voor ons ideaal. Zoals eerder aangegeven was het speeltoestel op het strand voor ons de beslissende factor om Deining uit te proberen. Ook hadden wij geluk door de tafel en strandstoelen vlak naast dit speeltoestel te krijgen waardoor wij lekker konden relaxen terwijl de kinderen zich vermaakten op het strand. Zeker voor herhaling vatbaar.

JAScho .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Deining is verkozen tot het beste strandpaviljoen van Noord Holland. Daar hebben wij niet zo veel van teruggezien.
Netjes online gereserveerd, inclusief bevestiging per mail. Maar toen we aankwamen bleek niemand ervan op de hoogte. We stonden niet op de handgeschreven lijst.... Toch een tafeltje gekregen. Dat was om 19:00 uur. Het was een hele mooie zomeravond en dus erg druk. Maar het duurde wel heeel erg lang voor we de menukaart kregen. De drankjes werden wel snel geserveerd. Eerst voorgerecht. Het was druk, dus duurde vrij lang. Maar met excuses opgediend. Het duurde ook vrij lang voordat er werd afgeruimd. Inmiddels was het ca 20:30. Toe bleek dat het nog zeker een uur zou duren totdat de hoofdgerechten zouden worden geserveerd. Dat kwam door de "bonnetjes" zoals werd uitgelegd. Eerst een bonnetje voor de voorgerechten en pas als die zijn afgeruimd wordt het bonnetje hoofdgerechten in het systeem gezet. Ikzelf zou hebben bedacht dat je als medewerker, wetende dat het een uur duurt om de hoofdgerechten te bereiden, meteen ook, samen met het voorgerecht, het bonnetje hoofdgerecht in het systeem te zetten.
Om 7 uur aankomen op een niet geregistreerde reservering en dan pas om half 10 mogelijkerwijs je hoofdgerecht krijgen duurde wat al te lang.
Wellicht was het te verwachten van het beste strandpaviljoen van NH dat er erg het best zou worden gedaan om toch nog iets eea te versnellen.
Helaas niet, ook geen excuses. Dus toen maar de bestelling gecancelled. Met kinderen zou het wat al te laat geworden zij .
Dus ik kan geen recensie geven van de maaltijd zelf, want daar zijn we niet aan toe gekomen.....
Petehaag .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Voorafgaand aan een blijde gebeurtenis later die avond, hier met de familie(5 personen) gegeten. Niet zo heel veel tijd dus, maar dat kwam goed. Een eenvoudige, (door de opmaak) wat lastig te lezen, kaart met gerechten waar niet veel mis mee kan gaan.
Ook in dit restaurant werkt met het, voor mij nog steeds onbegrijpelijke, systeem van opnemers en lopers, wat dit keer inhield dat er zeker 4 verschillende personen onze tafel bediend hebben!
Ik kan me niet voorstellen dat dit goedkoper en met name efficiënter is dan (en nu gok ik) het met 1/3 van de mensen de bediening te doen, die ieder een eigen 'wijk' hebben. Ten eerste is het veel persoonlijker (niet elke keer weer moeten uitleggen wie wat besteld heeft) en een vaste ober heeft ook (als het goed is) precies in de gaten of en wanneer een tafel iets nodig heeft. Maar toegegeven in dit restaurant heeft het mijn irritatie niet opgewekt, behalve dan het wat 'onpersoonlijke' tintje.
Wat verder opvalt is dat je geen kraanwater kan krijgen(ook al bestel je andere dranken) maar je een fles water moet kopen. Een gemiste kans. Helaas kom je dat nog maar al te vaak tegen bij restaurants in Nederland, iets wat me erg zuinig en niet servicegericht overkomt. (ik heb de argumenten voor en tegen gelezen en het is in NL niet verplicht om te schenken, maar kom in een willekeurig buitenland en het eerste wat op tafel komt is water (en soms brood)...... het zegt meer over het restaurant dan over de gasten, denk ik...).
Het eten was verder in orde, we hadden mosselen(prima portie, met dikke frieten en twee sauzen) Fish and Chips(idem), zeebaars en een maaltijdsalade: duo van kaas.
Lekkere biertjes uit de tap en twee glaasjes witte wijn erbij.
De gerechten voldoen aan de verwachting: eenvoudig, maar goed en prima gepresenteerd. Alleen de grootte van de maaltijdsalade viel erg tegen, er is keuze tussen groot en klein. Toen het bord geserveerd werd, heb ik nog gevraagd of dit echt de grote portie was, wat helaas zo bleek te zijn. Dan is 17,50 opeens erg veel geld voor zo'n bordje!
Bij de koffie nog een beetje een vreemd verhaal op de vraag of er ook décafé koffie was. Het zou nagevraagd worden.
Toen werd de koffie geserveerd (zonder antwoord op de vraag en uiteraard door iemand anders die niet wist welke de décafé koffie was) kwam(na opnieuw gevraagd te hebben) de uitleg dat de koffie, die hier geserveerd wordt, een dermate laag cafeïnegehalte zit dat het vergelijkbaar is met décafé ....., apart.... maar het kan blijkbaar. Is dan wel een beetje vreemd voor de mensen die 'gewone' koffie verwachten.....?
Bij de rekening ging het nog even fout daar er wat dingen op stonden die niet bij ons tafeltje hoorden (helaas blijft het noodzakelijk om - hoe 'onbeleefd' ook - de rekening te blijven controleren in restaurants...fouten blijven menselijk).
Het restaurant zelf is prima in orde qua uiterlijk en inrichting. De 'strandtenten' in Castricum aan Zee zijn allemaal de laatste jaren omgeturnd naar hippe, lounge-achtige, restaurants en de ligging op het strand is uiteraard (zeker met een lekker zonnetje) uniek!
Kortom: Deining is goed te doen als je pretentieloos, lekker, eenvoudig een hapje en een drankje aan het strand wilt doen. De prijs/kwaliteit verhouding is (maaltijdsalade uitgezonderd) OK voor wat wij hebben gegeten. De bediening - los van de systematiek - verder keurig en voorkomend.
Jaana S.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Afgelopen donderdag met ons bedrijf een avondje wezen barbecuen en borrrelen.
Was super geregeld. En wij hebben heerlijk gegeten. Kwaliteit was uitstekend.
Complimenten ook voor de bediening.
Al met al een zeer geslaagd avond.
Anita H.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
We hebben op 28 juni 2016 een bbq gehad bij de deining we ware met 21. Personen het was top het eten was goed bediening was erg gezellig en de locatie top zeker een aanrader om gezellig op het strand te bbq goed en voldoende eten en voor een goede prijs. Hebben een gezellig avond gehad

Cilia123 .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Het eten van het restaurant was goed en het restaurant zelf was ook leuk, alleen de service was echt heel erg belabberd. Ik geef toe dat het druk was, maar ze stonden met genoeg personeel. Om te beginnen had ik een dag van tevoren gebeld om te reserveren, dit had ik gedaan omdat een van ons veganistisch eet en dus geen dierlijke producten eet. De persoon aan de telefoon vertelde me dat ze op het moment niet zoiets op de kaart hadden staan maar dat ze iets voor haar konden maken, helemaal prima. Toen we aankwamen bleek het helemaal vol te zitten, niet erg, maar we werden met z'n drieeën aan een tafel voor maximaal twee personen neergezet. Er stonden eerst niet eens stoelen bij, die werden nog ergens vandaan gehaald. Vervolgens duurde het een half uur voordat we een drankje en de kaart hadden. Toen ik zei dat ik had gebeld i.v.m. het eten zei de serveerder dat hij het even ging navragen. Vervolgens staat hij vlakbij onze tafel er met een collega over te praten en horen wij hem zeggen "zeg maar dat het niet kan", hoezo klant-onvriendelijk. Bleek dat het wel bij de reservering stond maar niet was doorgegeven aan de keuken, maar toen we zelf op de kaart keken zagen we dat er iets op stond wat ze gewoon kon eten, dus dat probleem was opgelost. Intussen waren we zelf maar naar een grotere tafel verhuist die vrij kwam. Vervolgens duurde het na het hoofdgerecht uren voor dat er een dessert werd opgenomen dus toen zijn we maar zonder dessert naar huis gegaan.
Aan het eten lag het niet maar het is niet voor herhaling vatbaar.
Claudia J.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Deining ligt op eenprachtige locatie en heeft een leuke/moderne uitstraling.
Lunchkaart vonden wij zwaar overpriced, onder de 7.50 is er geen broodje te krijgen. We hebben toen maar frites besteld want we wilden gewoon even iets kleins eten. Frites waren wel lekker. Wat ons stoorde is dat de bediening voortdurend aangejaagd wordt door de manager om aan de gasten te vragen of ze nog iets willen bestellen. Het is ons tot 5 keer toe gevraagd in een uurtje tijd terwijl we geen enkel teken hieroe gaven. Dit vonden wij best irritant. Ook zat hij ze voortdurend op de hielen om te kijken of ze alles wel goed deden, op een in onze ogen a relaxte manier. Maar dezelfde manager groet de gasten niet eens als ze weg gaan, ook al lopen ze vlak langs hem. Wij kregen een opgejaagd en ongezellig gevoel hierdoor. Volgende keer gaan wij liever naar de buren.
De meisjes en jongens in de bedienig waren trouwens wel erg aardig. Wees daar maar zuinig op!
Sasvelt .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Deining is een strandtent zoals een strandtent moet zijn.

Lekker genieten, chillen, uitzicht op zee, relaxte sfeer.

Bij mooi weer zoals afgelopen week, is het wel vol. Maar als je even wacht vinden ze meestal wel een plekje voor je.

Heeeeeerlijke scropinno!

We hebben hier verschillende dingen gegeten, de groente rendang viel een beetje tegen. Is eigenlijk geen rendang maar weer een soort studentenmaaltje.
Aanrader was de ravioli met bietjes en geitenkaas, lekker recept.

Kinderkaart is uitgebreid, veel keuze. Puntzak 'gezond' een slimme vondst. Wat komkommer en wortel in een puntzak, toch wat vitamientjes bij de (heerlijke) saté met friet ;-)

Droge witte wijn was niet de lekkerste die ik ooit dronk.

Wanneer we weer in Castricum zijn, gaan we weer lekker genieten op het terras van Deining!
Sznnh .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Deining. Fijne plek. Relaxte sfeer. Vriendelijk bediening. Mooi decor. Gewoon zoals past bij een tent aan het strand. De bloemen van de jarige job waren al klaargezet op onze gereserveerde tafel want wij waren nog even aan het strand. Attent. Drankjes prima. Eten van mijn tafelgenoten was lekker: bietenravioli, kalfswang, rendang. Mijn gerecht vond ik niet echt een succes. Pasta met gamba's. Niet zo ingewikkeld toch? De pasta was mie, van die dikke slierten. Slechte keuze wat mij betreft. Ook de gamba's vond ik slecht op smaak gebracht. Waar was de beloofde knoflook en rode peper? Ook hadden ze iets te lang in de pan gelegen denk ik. Mijn zoon vond de spaghetti bolognese heerlijk maar zijn vader heeft ook even geproefd en was wat minder enthousiast. Jammer. Aangezien de rest van de club het eten wel lekker vond een zeven maar wat mijn gerecht betreft was het echt geen zeven. De toetjes waren wel lekker.
Annemieke V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
het was mooi lente weer, dus op de fiets naar het strand, lekker op het terras gezeten bij Deining, allebie een phannkuchen gegeten, 1 vis en 1 vegetarisch.
Erg goed gevuld en lekker. De bediening was erg attent.
Het is voor herhaling vatbaar.
AndrePronk .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Lekker uitgewaaid op het strand vandaag daarna snel naar binnen bij deining want het begon te regenen lekker opgewarmd bij de haard leuk dat die nog houtgestookt wordt in plaats van al die gashaarden die je tegenwoordig ziet! Uitstekende bediening een jongen met een baardje correct en netjes en hij vertelde over de flamkuchen die hebben we uiteindelijk besteld en ze waren heerlijk een ij biertje erbij maakte het helemaal af erg lekker biertje ik woon zelf in Amsterdam maar ik heb hem nog nooit gehad maar ik zal hem nu zeker vaker drinken! Van de zomer staan we op camping Bakkum dus wij komen zeker terug met de kids!
Soraja Z.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Leuk restaurant...goede bediening. Menukaart is niet uitgebreid, maar wat erop staat is heerlijk! Op woensdag is er stampot avond....hoeft natuurlijk niet, je kunt ook gewoon van de kaart eten.
Rien1939 .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Na een fietstocht door de duinen besloten wij voor een kopje koffie met een broodje naar de beste strandtent van Noord Holland te gaan. De koffie was heerlijk maar de panini ham kaas en de 2 sneetjes met kroketten hadden niet de kwaliteit die je van de beste strandtent mag verwachten. Kraak noch smaak. Bediening was prettig. Voor een glas wijn/bier of een kopje koffie is Deining beslist een goede keuze.
Een_gast_bij_Deining .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Worteltaart is echt super. Dit is een asnrader. Bediening was erg netjes. Je zit ook prima. Vooral bij de open hasrd is erg leuk. Van mij mag er een tweede open haard komen
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Vandaag de stamppot avond van Deining beleeft, heerlijk gegeten in een gezellige ambiance. Bediening is erg vriendelijk ook voor onze honden. Stamppot boerenkool, hutspot en zuurkool voor maar €1,- met een balgehakt of rookworst. Top....
Level100 .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Begin oktober zijn wij met een groep van 18 personen gaan lunchen bij Deining.
We hadden een broodjesarrangement geboekt voor 14 euro pp. Hiervoor zou je toch wel het een en ander verwachten, maar dit viel mooi tegen.
We kregen een schaal met broodjes voornamelijk met kaas en ham. Hier en daar was een broodje gezond of met zalm te ontdekken. Verder werd er 1 karaf jus d'orange, 1 karaf melk en 1 karaf karnemelk op tafel gezet voor zo'n grote groep.
Echt schandalig dat ze dit durven neer te zetten.
De strandtent heeft een leuke uitstraling, maar daar is ook alles mee gezegd. Voor het eten hoef je het zeker niet te doen.
Voor mij nooit meer Deining!
José O.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Deining was ooit een trendsetter onder de strandtenten, maar de eet-ervaring die wij er onlangs hadden was absoluut ondermaats. Van een fish&chips voor 15 euro verwacht je toch iets zelfgemaakts en geen saai stuk dat smaakt naar gefrituurde diepvriesvis. Bovendien was de patat raar slap, alsof ie in de magnetron was opgepiept. Het was niet bijzonder druk, maar we moesten wel heel erg ons best doen om te zorgen dat het personeel ons kwam bedienen. Ook mijn man was niet onder de indruk van zijn maaltijdsalade met geitenkaas
Jurgen V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Op het strand van Castricum kun je heerlijk eten. Zeker bij Deining. We hadden zalige mosselen. Met de ondergaande zon erbij is dat natuurlijk een feest. Een mooie zomeravond met lekker eten. De service is matig, we moesten vaak de bediening erbij vragen, maar het was dan ook wel druk. Maar het was een fijne avond, en voor het eten komen we vast terug.
Rudolf1957 .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2015
Slechtste friet ooit: donkerbruine voor de 2e keer uitgebakken en werkelijk helemaal holle transvette aardappelstengels. En speciaal is zonder uitjes? Zeer slecht broodje hamburger (alleen een soort zwart schnitzeltje op een klein broodje zonder enige garnering) en een zeer vet broodje kroket (dreef in het vet). De kinderen lieten het staan en dronken slechts hun blikjes leeg. Nog nooit meegemaakt met mijn kids. Amateurs! En dan heb je 21 euro betaald voor 4 kids. Nooit weer!