Dégust

Hoofdsraat 38 7901 JR Hoogeveen Nederland Kaart

Over het restaurant Dégust

Spannend maar laagdrempelig

Na een dagje cultureel Hoogeveen ontvangt restaurant Dégust
je met open armen. Chef-kok Bas Wilhelmus en gastvrouw Astrid Wol willen dat iedereen geniet in restaurant Degust. De ambachtelijk gemaakte gerechten zijn vers en spannend, maar laagdrempelig. Neem vooral een biertje, het assortiment speciaalbieren is om van te watertanden.

Meer informatie over restaurant Dégust

9,1
9,3

Jouw recensie over het restaurant Dégust

Paul D.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Wat lege koude winkelstraat, maar binnen is het warm! Lekker eten op zijn Belgisch. Kaart met gestoofde runderwang, stoemp, paling in't groen, etc. Vriendelijke bediening die ons helpt met bijpassende bieren. Bij het eten waren hoofdgerecht en bijgerechten allemaal top. Bierlikeurtje toe.
Tessa H.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Dit is echt een van onze favoriete restaurants, erg gezellig en heerlijk eten. Regelmatig wisselende kaart, heel erg leuk dat er zoveel keus in speciaal bier is en dat ze je daar ook echt in kunnen adviseren.
Heerlijke zelf gemaakte friet bij je hoofdgerecht.
We genieten iedere keer weer van de heerlijke gerechten.
Marjolein L.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
We zijn inmiddels meerdere keren wezen eten bij De Gust in Hoogeveen. Wat een heerlijk restaurant en geweldig gastvrij personeel. De proeverij is een ware traktatie maar ook van de kaart zijn de gerechten verrassend en lekker. Vraag vooral om bijpassende biertjes en wijn. Altijd esn succes. We komen zeker terug!
Robdea D.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Genieten
Heerlijk gegeten en lekkere bieren en wijnen
Jammer dat er geen Bourgognewijn op de kaart staat.Verder een attente en vriendelijke bediening
Ook de hond is niet vergeten.
Wij komen gauw nog eens bij jullie terug
Rob en Dea
Dieuwertje J.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Degust is al een aantal jaar onze vaste stek als we uit eten willen in Hoogeveen. De bediening is vriendelijk, sfeer is gezellig en toch ook intiem.

ïHet eten is echt super lekker, alle borden gingen schoon terug naar de keuken! En die frieten bij het hoofdgerecht. ..jammie!!!
heerlijke bijpassende wijnen en biertjes gehad oftewel om te smullen!
Annie V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Heerlijk gegeten met een zakenrelatie. Zowel de vis- als vegetarische gerechten waren heerlijk. Pure ingredienten en met zorg gemaakt. Een hartelijke ontvangst in een ontspannen sfeer. Een echte aanrader!

gerron .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Prachtige bierkaart maar we kwamen uiteraard om te eten en daar is niets mis mee.
Mooie verrassende gerechten die je niet overal tegenkomt.
De biertjes mag je voorproeven en alle wijnen zijn "open" je hoeft dus geen fles te bestellen en ook hier kun je vooraf proeven. Service en plezier staat hier hoog in het vaandel.
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Onze ontmoeting met de restaurant" Degust" kwam tot stand door iens. Wij waren op doorreis en kwamen zo langs Hoogeveen. Het heeft ons echt enorm verrast. Daar wij regelmatig buiten de deur gaan eten, en dus ook wel enig ervaring hebben. Staat dit restaurant regelrecht op nummer 1. Het begon al met de ontvangst: we werden zeer vriendelijke ontvangen door lieve mensen die enorm veel plezier hebben in het uitvoeren van hun vak. Daarbij hebben zei goede kennis van hun producten, de vele bieren en wijnen die zei schenken weten ze dan perfect te combineren met de overheerlijke met veel smaak gemaakte gerechten. Wij komen zeker een keer terug!!!!

Erik & Nelleke uit Papendrecht
btc .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Van de buitenkant lijkt het meer een bruincafé dan een toprestaurant. Maar eenmaal binnen voel je jezelf hier door het gastvrije intvangst helemaal thuis!
We hebben voor drie gerechten van de kaart gekozen. Echt helemaal top! Goede smaken, kwalitatief hoogwaardige producten, goede kennis van wijn/bier spijscombinaties. Echt een topavond gehad!
Marjolein L.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Afgelopen zaterdagavond met 6 vrienden gegeten bij Dégust. Het was voor ons niet de eerste keer en zal ook zeker niet de laatste keer zijn. We kozen voor het verrassingmenu en de mannen hadden daar passend speciaalbier bij. Het eten was heerlijk en elk gerechtje een ware traktatie. De bediening was vriendelijk en gastvrij. Het restaurant is sfeervol en zo hebben we echt een avond heerlijk kunnen tafelen. Echt een geslaagd avondje uit! Bedankt.
Bleach26 .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
We hadden (zoals meestal) gekozen voor een proeverij. Je wordt keer op keer verrast met heerlijke gerechten. De prijs kwaliteit verhouding klopt ook. Je krijgt kwalitatief zeer hoogwaardige producten voorgeschoteld en daar mag ook best iets voor betaald worden. Er wordt wijn/bier voor je uitgezocht dat past bij het gerecht, als dit op prijs stelt.
UtrechtSmaak .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Verrassend restaurant in het verder zo saaie Hoogeveen. Na op initiatief van anderen in verschillende matige restaurants in Hoogeveen te zijn geweest, deze keer zelf het initiatief genomen en met behulp van Iens bij Dégust uitgekomen. Dat pakte goed uit. Mooie gerechten waar duidelijk een Vlaamse invloed in terug te vinden is.
Sharon D.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Een uiterst smaakvolle ontmoeting.

Afgelopen weekend voor de derde keer bij Degust gegeten. Een paar jaar geleden per toeval terecht gekomen en sindsdien een paar keer terug gereist vanuit Rotterdam.
En ik kan niet anders zeggen dan dat ze zichzelf weer overtroffen hebben. We eten regelmatig buiten de deur maar deze plek staat bij ons op nummer 1. De prijs-kwaliteit verhouding is top. Voor een hele vriendelijke prijs diner je als een koning en koningin. Mooie producten, nog mooiere bereidingen, de juiste balans in smaken. Heerlijke bijpassende wijnen en bieren. De service is enorm gastvrij en stralen de passie voor hun vak uit. We hebben onze vingers afgelikt bij onder andere de fantastische, zachte en smaakvolle kalfswang, de verfijnde terrine van garnalen en het taartje van lam.
We raden aan de proeverij (7 gangen) te nemen. Je wordt verwend met zeven heerlijke en verrassende gerechten. De porties en het tempo van serveren is aangepast aan de gangen.

Een uiterst culinair en liefdevol avondje. Een plek waar wij zeker blijven komen!
Ferdinand M.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Donderdag 14 april heerlijk gegeten.
Bediening erg attent en bekwaam. We vroegen om op een bepaalde tijd klaar te zijn ivm theater bezoek. Was totaal geen probleem.
Het belangrijkste was natuurlijk het eten. Erg genoten van de nieuwe kaart. Smaken passen perfect bij elkaar.
We komen zeker terug.
Dank en groet, familie Maas
Marja R.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Via Iens het restaurant Dégust uitgezocht. De recensies kloppen helemaal. We werden heel gastvrij ontvangen en hebben heerlijk gegeten. De service is attent en persoonlijk. We hebben gekozen voor een hoofd- en nagerecht. De smaken zijn puur en heel goed op elkaar afgestemd. Een plezierige sfeer, bourgondische hoeveelheden, vlotte bediening die meedenkt en lekker eten. En ondanks de defecte frituur, mooie droge en vooral lekkere frietjes.
Bas W.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Met een groep van 7 hier gegeten. We hadden als tafel het verassingsmenu verdeeld over zeven gangen. Heerlijke kleine speciale gerechten. Bij de hoofdgang werd friet en salade geserveerd. Ruime keuze aan speciaalbier, de zoete witte wijn een aanrader voor wie van zoete wijn houdt. Het personeel erg vriendelijk en verstand van zaken. We komen graag terug.
Ada B.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Heerlijk gegeten. Uitermate prettige bediening. Voor de liefhebber van aparte biertjes is dit ook een prima plek. Favoriet is het voorgerecht de "mousse van gerookte makreel". Oi oi.... ik denk dat ik er de rest van mijn leven nog vaak over droom. Verrukkelijk!!
I_ens .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Wat een geweldige verrassing in Hoogeveen! Dégust oogt als een eenvoudig café-restaurant. Het is sober ingericht, op de gevel is het zelfs zoeken naar de naam, maar eenmaal binnen zit je in een gemoedelijke warmte. Fantastisch personeel, sympathieke mensen met echte persoonlijke aandacht. En niet te vergeten: het eten is gang na gang (wij hadden een 7-gangen-proeverij) heerlijk.

Echt een aanrader!
srvd .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Zeker weten mijn favoriete restaurant in Hoogeveen. Erg attente en vriendelijke bediening. Informele en gemoedelijke sfeer. Ook met dieetwensen wordt goed met je meegedacht. En dan nog niet gesproken over het eten. Vooral de proeverijtjes zijn erg leuk. Telkens weer een verrassing en alles even lekker. De beste frietjes die ik ooit gehad heb trouwens!
Ekke H.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Heerlijk gegeten, 7-gangen proeverij, fijne uitgebalanceerde smaken, aardig personeel dat regelmatig vraagt of het tempo goed is, kortom KLASSE! Om de 6 á 7 weken een nieuwe kaart, nu al nieuwsgierig naar de volgende gerechten...