De Zwarte Haan

Jouw recensie over het restaurant De Zwarte Haan

Charel H.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2018
Heerlijk gegeten!
Ook goed geregeld voor de kinderen .
Super naar ons zin gehad.
Gretha W.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2018
Zeer tevreden,lekker zoals altijd. Heerlijke amuses tussendoor. Wat wij zo speciaal vinden.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Het was in één woord geweldig .
De bediening, de vriendelijkheid ,
En het eten gewéldig .
Wij komen er vast wel weer .
Met een vriendelijke groet
Van der Werk Swieringa
Casper L.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
De kok kookt geweldig en het ziet er ook prachtig uit. Ingrediënten uit de streek en ook een fantastische serie aquarellen aan de muur. Kortom de moeite zeker waard en nog heel redelijk geprijsd.
Irene D.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Het eten was heerlijk. De bediening was slecht. Geen aandacht, wel haast. Te veel verschillende gezichten. Ik kreeg het gevoel dat we te veel waren.
houten113 .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Op zich was het eten niet slecht, maar in de enorm enthousiaste reacties op deze site kunnen wij ons niet vinden. We hebben toch vaker smaakvollere en meer verfijnd gegeten voor dezelfde prijs. De eend en zalm waren te ver doorbakken. De bediening was kortaf en gehaast.
Frans M.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
Het was een verassing wat wij allemaal kregen , en zeer smaakvol .
Geerling V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Geerling
Sybren Y.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Super gezellig en heerlijk eten. De verassende extraatjes waren heel bijzonder.
Wouter T.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
het was heerlijk om daar te vertoeven wij hebben heerlijk genoten gaan er vaker heen
Inge W.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Heerlijk, heerlijk eten. Alles was met evenveel zorg klaargemaakt en alles even vers en smaakvol.
We hadden het verrassingsmenu. Los van het verrassende eten, werd elke gang vergezeld van een amuse. Zo lekker allemaal. Het Texels lam was het zachtste lamsvlees - of ander vlees - dat ik ooit heb gegeten.
Antonia H.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Ik en mijn man hebben genoten heerlijk vonden wij het en gaan snel nog eens langs
ekk .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Heerlijk gegeten op deze bijzondere plek. Erg aardige bediening, allerlei tussengerechtjes, we voelden ons zeer verwend. Eten goed heet op tafel, smaken zacht en smaakvol. Uitgebreide koffie toe! Enige puntje van kritiek: meubilair kan iets strakker schoongepoetst, maar het mocht de pret zeker niet drukken. We komen graag terug.
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Ondanks het voortreffelijke eten, een min puntje. Een speelgelegenheid voor kleine kinderen zou op een andere manier gelokaliseerd moeten worden. Nu liepen er diverse jeugdigen voortduren door het restaurant, wat niet door iedereen als plezierig wordt ervaren.
Yvonne K.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Heerlijk eten en drinken en goed verzorgd en een prima timing
T.R. K.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Dik tevreden.
bas B.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Heel mooi gelegen en erg lekker gegeten , de eigenaar komt een praatje maken.
Wij hadden het verrassing menu waar je kunt kiezen of je vis of vlees wil.

We komen beslist weer eens terug.
Rina S.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Na een middagje Franeker, planetarium, geweest te zijn wilden we in de buurt eten. Op terras in Franeker werd ons de tip gegeven, door een ex-kok en inmiddels gepensioneerd, om bij De Zwarte Haan in
St. Jacobsparochie aan de voet van de Zeedijk aan de Waddenzee, te gaan eten. Gelukkig nog een tafeltje voor vier personen kunnen reserveren. Wij hadden mosselen, prima klaargemaakt en eenmaal Diklip Harderfilet (vis uit de Waddenzee). (Iets minder spannend visje van structuur en smaak) Wij waren bijzonder verrast over de extra's die wij kregen zonder dat wij het besteld hadden. Heerlijk brood met tapenade.
Heerlijke amuse
Heerlijke panna cotta
Ook bij de koffie kregen we bonbons met koekjes. Geweldig toch om zo verrast te worden!! Niet eerder meegemaakt. Alleen degene die ons bediende kon ons niet over wijn adviseren. De koks weten in elk geval wel hoe zij met de producten, vanuit diverse streken, een goed gerecht moeten samenstellen. De tip van de man op het terras was het absoluut waard!
Evert V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Boekten Schubert 3 incl. arrangement van het peter de grote festival in de Groate kerk van St. Jacobiparochie op 2 augustus jl. Alvorens de pianotrio's te gaan beluisteren gingen we (mijn vrouw en ik) eten in De Zwarte Haan, waar we al een aantal keren eerder geluncht hadden. De aanvangstijd van het diner was 17.30 uur. Keurig op tijd zijnde behoorden we tot de eerste eters. Al snel werd er een amuse geserveerd en vervolgens volgde een proeverij, heel lekker en mooi opgemaakt. Voor het hoofdgerecht, koos mijn vrouw de geitenkaas en croute en ik de entrecote. Met het laatste gerecht was niets mis, hoewel ik zelf medium gebakken had moeten aangeven. De geitenkaas bestond uit een dikke laag deegkorst met een miezerig dun laagje kaas. Met het botte mes was er niet doorheen te komen en de kaas was een zwarte substantie. Na aangeven dat het gerecht niet in orde was volgde er een tweede portie. Een engelstalige eter zou op de vraag hoe het smaakte antwoorden: "Nourishing". Het was in feite een fabrieksmatig product, dus een miskleun. Het dessert was gelukkig weer heel lekker. Jammer dat er een dissonant in het eten geslopen is, kan dus beter. Heb voor het eten desondanks het cijfer 8 ingevuld.
Rob M.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Heerlijk uitwaaien op de dijk. Dan heerlijk in het zonnetje op het terras. Goede witte wijn die een tapasgerecht voor twee personen begeleidde. De ene kant allemaal verse vis, de andere kant heerlijke vlezen. Alles vergezeld van (h)eerlijke sausjes en salade.
Een uur later gedineerd (nog steeds in de zon op het terras). Vooraf een weelderige schotel met garnaaltjes, zelfgemaakte whiskysaus, salade en schijfjes citroen. Dan een verrassingsschotel van de chef. Gewokte pikante gamba's, pommes gratin, gebakken aardappeltjes, warme groenten en een salade. Vanzelfsprekend heerlijk wijn er bij. Streekproducten, vers, duurzaam. Dat zijn kernwoorden en -waarden bij Zwarte Haan. Geweldig dat ze Earth water serveren. De extra opbrengst komt ten goede aan mensen die in hun eigen land geen goed drinkwater hebben. Zeker een volgend bezoek waard!