De Zwaluwhoeve

31-341451993

Meer informatie over restaurant De Zwaluwhoeve

Lisa H.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
We hadden erg goede ervaringen met het restaurant de Oude Deel in de Zwaluwhoeve. Bij ons bezoek aan de Zwaluwhoeve namen we het arrangement waarbij een 3-gangen keuze menu in de Oude Deel zat. De dag was geweldig, helemaal rozig van de klankschaal-sessie, de opeisingen en de vele sauna's wilden we naar de Oude Deel. We hadden het diner gereserveerd om 17.30 uur. We liepen er om 17.15 uur heen, aangezien je daar altijd heerlijk om een ronde open haard even kon wachten. Helaas alle openingen naar het restaurant toe waren afgesloten. We moesten erbuiten dus wachten tot precies 17.30 uur. We mochten direct naar onze tafel, maar vroegen of we eerst wat mochten drinken bij het vuur. Dat was gelukkig geen probleem. We kregen daar ook onze menukaarten en kozen ons 3-gangen menu en een drankje uit. Eigenlijk moesten we ook meteen het desert uitkiezen, maar ik vroeg of dat kon na mijn hoofdmaaltijd, aangezien ik dan pas weet waar ik op dat moment zin in zou hebben. Dit was even lastig maar uiteindelijk kon dit wel. Het voorgerecht was goed. Ik had zalm met honing dille dressing . Dit was heel mooi opgemaakt als 2 grote zalmbonbons. Deze zaten echter helemaal vol met een sla melange. (iets te veel sla in verhouding tot de zalm) Wel lekker aangemaakt en goed van smaak. De geroosterde en gekruide broodjes erbij waren ook heerlijk. Mijn vriend had een carpaccio, deze was ook lekker, maar de peterselie was een vreemde combi bij het gerecht. (kan persoonlijk zijn) Ik had de sate als hoofdgerecht en mijn vriend de vegetarische chili. De borden zagen er weer prachtig opgemaakt uit. De sate viel alleen wat tegen. Het was een standaard kip sate stokje met , naar mijn idee, kant en klare sate saus waar wat pinda's aan toegevoegd waren. Bij mijn snackbar smaakt ie net zo. De patatjes waren wat aan de slappe kant, maar dit kan ook persoonlijk zijn. De chili was okay, maar had wat meer smaak en pittigheid kunnen hebben. Ook hier was de peterselie te veel en overbodig. De deserts waren ook weer mooi opgemaakt met een heerlijk bolletje ijs erbij. Ik had de Creme brullen met een vleugje sinaasappel en was exact hoe ik het verwacht had. Deze smaakte heerlijk. De Tiramisu van mijn vriend was ook heerlijk ouderwets lekker. (zoals tiramisu hoort te zijn) De service was correct, maar kreeg er geen rustig, gastvrij gevoel bij. De sfeer in het restaurant was goed maar langs de randen iets te veel licht.
Cora L.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Dat vernieuwing niet altijd verbetering is, bewijst het restaurant in de Zwaluwhoeve wel.
De gezellig, knusse relax zitjes zijn bijna allemaal weg en je kan nu kiezen uit een wel heel summiere kaart en het gekozen gerecht mag je zelf afhalen in het restaurant.
Schandalig hoge prijzen! Voor twee kroketjes met twee zachte bruine bolletjes met wat sesamzaad erop betaal je € 10,50, wel krijg je er een enorm grote portie konijnenvoer bij bestaande uit minuscuul kleine stukjes komkommer en wortel en veel witte kool en selderij.
De salades lijken groot, maar ook hier is het groenvoer rijkelijk bedeeld in plaats van het vlees of vis wat er in zit.
Philip V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2015
Dit wellnessresort is zeker aan te bevelen voor een dagje uit, en het eten beslist niet zo beroerd als de recensies op deze site weerspiegelen. Wel is het concept van de verschillende horeca-gelegenheden een beetje ondoorzichtig - wij werden voor de lunch naar de Culinaire Markt verwezen, en daar hebben we later ook het diner gebruikt. Self-service, maar alles wordt vers voor je klaargemaakt door vriendelijk personeel. Verwacht geen culinaire hoogstandjes, maar ik was dik tevreden met een knapperig broodje filet americain en een houtoven-pizza. Alleen de prijs was wat aan de hoge kant voor een locatie zonder bediening - en de rode wijn in een klein plastic flesje viel me erg tegen, met veel droesem onderin.
Erik M.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
Op de dag van aankomst besloten we in het restaurant van het wellnesscentrum te gaan dineren. Achteraf bleek dat we om 19.10 uur niets te vroeg waren: om 19.30uur werden nieuwe gasten geweigerd. Ze konden wel in het cafetaria terecht.
De tafels waren mooi gedekt, met grote witte papieren servetten, met uitzicht op het ruime wellnessterrein. Overigens geen bonuspunten voor de zakelijke inrichting. De ober kwam direct met de menukaart. Die is beperkt, maar gevarieerd .
Toen we onze keus kenbaar wilden maken, vertelde de ober dat er een keuzemenu mogelijk was van 3 gangen voor € 32,50. Onze keus bestond uit TWEE gangen voor dezelfde prijs.
Reden waarom we switchten.
Mijn partner koos als 1e gang rundercappacio en ik gesneden lamsbiefstuk, beide op een bed van salade. Mals en royaal.
Als 2e gang namen we de Angus biefstuk met garnituur van heel bijzondere groenten, voortreffelijk smakende salade, goede, krokante en warme frieten en krieltjes. Ook nu was het gesneden vlees royaal en boterzacht.
Toen de desserts - 5 soorten huisgemaakte,smakelijke ijsbollen en een grand dessert met bavarois, pudding, aardbeicompote, kwarktaart en brownie - op bijzondere leistenen plateaus op tafel kwamen, realiseerden we ons dat een 2 gangen menu voor ons senioren meer dan genoeg is!
Henk T.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2015
We lezen hier recensies van zeer slecht tot goed. Wij moeten ons aansluiten bij de recensies van goed! We hebben heerlijk geluncht. Keuze genoeg, en het was erg smakelijk. De bediening is ook zeer vriendelijk. Als we weer een dagje wellness gaan doen, komen we ook zeker een hapje eten
Annemarije B.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2014
De oudbollige overvolle armlastige saunafabriek, zo kan je de Zwaluwhoeve het beste omschrijven
Ondanks het feit dat Iens een culinaire recensie site kan ik me niet weerhouden enige sauna details te geven: diepe gaten op de parkeerterreinen, één kleedhokje voor twee personen, als-haringen-in-een-ton-sauna's, verouderde materialen, golvend plastic zeil in het kruidenbad en ga zo maar door.
De horecagelegenheden zijn bruin, kil en letterlijk koud. Vooral de kou zorgde ervoor dat je er zo snel mogelijk weg wilde, hoewel personeel over vriendelijk was behalve bij á la carte restaurant De Oude Deel.
Hier eindigen we de avond, maar bediening inclusief de manager waren stug en zakelijk, behalve één, die wij helaas niet aan ons tafeltje hadden.
Kaart ziet er best goed uit, maar uitwerking was ver onder de maat. We kozen voor kabeljauw met schorseneren. Toegegeven, de kabeljauw was perfect van cuisson en hier houdt het dan ook op. Een slap velletje op de kabeljauw, ondefinieerbare saus ( vermoed een poging tot Hollandaise), smakeloze schorseneren ( leek diepvries) en een schuim van sesam die uitzakte tot vocht èn niet naar sesam smaakte maar ook een ondefinieerbare smaak had, vreemd bosje overheersende bieslook erbij op het bord. Erbij geserveerd koude frieten, we hadden ze gewoon terug moeten sturen. De extra mayonaise is in de keuken gebleven, eigenlijk prima, friet was te koud om te eten. Wijn was niet te drinken. De chocolade fondant was t lekkerste met een frisse rode saus, maar waarom een kwak mascarpone er bij moest?
Al met al een enorme teleurstelling, gelukkig bevond ik mij in gezelschap van mijn lieve vriendin en dat maakte dat de dag een gouden randje kreeg!
Bourgondier1982 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
In tegenstelling tot andere recensies hebben wij laatst een prima dag gehad in de Zwaluwhoeve (tuurlijk; men is aan het verbouwen) en waren we zelfs verbaasd over de kwaliteit van het eten.

We hebben a la carte gegeten en hebben beiden voor een van de speciale wintermenu's gekozen. We kozen voor zwijn medaillons met spekjes, ui, aardappeltjes en een goede saus. De prijs was meer dan schappelijk in verhouding tot de kwaliteit van het eten. Het vlees was mals, mooi rose kleurig van binnen en de saus was goed van smaak. Overige garnituren waren meer dan voldoende.

De bediening was vriendelijk, niet opdringerig en nam de tijd voor een praatje.

Bij andere wellness resorts hebben we weleens slechter gegeten voor meer geld; dit was gewoon goed te noemen en bij een volgend bezoek aan de Zwaluwhoeve zullen we ook zeker weer gebruik maken van het restaurant.
Janny B.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Voor het eerst een dagje Zwaluwhoeve. Zeker 3 kwartier moeten wachten voordat wij naar binnen konden. Om 11.00 uur gereserveerd om 12.00 uur pas in de sauna. Omdat het in het noorden van het land herfstvakantie is kan dit natuurlijk een keer gebeuren. Personeel was hier over het algemeen vriendelijk en kordaat. Wij hadden een high tea arrangement dit kon pas vanaf 15.00 uur. Hier is ook geen keuze in of je nu wilt of niet. High tea viel ontzettend tegen. Broodjes smaakten niet vers. De chocolade en het bananenfondant droop zo van de soesjes af en ook het fondant op het petit fourtje zweette en was vochtig van het lange staan waarschijnlijk in een te warme ruimte. Van de mini tompoes was de gele room al hard en donker gekleurd. Alles ook slecht georganiseerd. Wel 4 x personeel aan tafel gehad of wij al wat hadden besteld en wat?! Van andere tafels klopte bestellingen niet of men kwam met de high tea aan terwijl men dit niet had besteld. Echt een grote minpunt en zeker geen aanrader die high tea!!! Eerlijk gezegd nog nooit zo'n slechte high tea gehad. Wij zaten om 14.45 uur al aan tafel en pas om 15.15 uur werdt de high tea pas opgediend, zonder servet of bestek o.i.d. Probeer maar eens zo'n uitgelopen warme soes zonder te knoeien op te eten, dat gaat je niet lukken. Andere bestellingen zagen er overigens wel lekker uit zoals de frites en de broodjes. En die werden sneller opgediend als deze high tea die leek te bestaan uit alleen maar kant en klare producten. Erg jammer!!
Dick W.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2014
Ik heb aan de bediening gevraagd of de kok(s) een hekel aan hun medemens hebben om dit soort eten te serveren. Vette happen en nog vettere happen. Ik heb de kok zelfs nog aan tafel gehad. Hij melde dat er op kort termijn e.e.a. ging veranderen. Ter compensatie werd ik verkast naar het zogenaamde luxe restaurant voor een zogenaamde kwaliteitslunch. Duurdere ingrediënten op het bord, maar ook ronduit slecht en smaakloos. Dit rangschik ik onder een eetfabriek, maar dat wel een slechte.
Priya M.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2014
Mijn vriendin en ik hadden in het kader van een dagje welness besloten om hier te komen zwemmen, bubbelen en stomen. Om de inwendige mens tegemoet te komen hebben we tussen de middag wat te snacken besteld en hadden we ook een reservering voor het buffet.
Ik had mezelf voorgenomen om de Zwaluwhoeve nooit meer te bezoeken omdat de kwaliteit van het eten de laatste twee keer te wensen overliet. Voorheen was ik een fervent promotor van de Zwaluwhoeve, maar nu ben ik er echt klaar mee.
De kwaliteit/prijsverhouding is echt niet meer wat het zou moeten zijn, ik denk dat de Zwaluwhoeve zich alleen nog bedruipt met acties en/of mensen die zich de vroegere reputatie herinneren.
Onze snack was half taai (terwijl bittergarnituur toch een simpele bereiding heeft) en onze best wel prijzige cocktails kwamen uit een pak.
Over het buffet waren we al helemaal niet te spreken, de bakken nodigde niet uit tot eten. Vettige schnitzels, slappe groentes en onaantrekkelijke ongedefinieerde gerechten. We namen allebei een bordje met wat salade en wat vis, de rest durfde we niet aan.
Ik denk met weemoed terug aan de Zwaluwhoeve van, laten we zeggen, 5 jaar geleden.
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2014
Prima gegeten, gezien de onderstaande recensies heeft men blijkbaar een kwaliteitsslag gemaakt. Diner gerechten redelijk van prijs, flinke porties, aardig gegarneerd. De carpaccio opgeleukt met garnituur, pesto, pitjes etc. De smaak van het vlees werd zo mooi aangevuld met de pesto en de pijnboompitjes. Saté goed van smaak, mals, veel frieten, genoeg mayo. Smaak van de saté saus mocht wat uitgesprokener, maar zal wel een halffabricaat zijn. Maaltijdsalades zijn ook echt een maaltijd, veel ingrediënten en flinke hoeveelheid. Ik vond het al met al niet tegenvallen.
Bediening was prima, attent en vlot, tenminste in het restaurant. In het nabij gelegen Danny's place mag de dame van de bediening wel eens wat vriendelijker naar de gasten zijn. We zijn immers een dagje uit en val ons niet lastig met een chagrijnige bui.
Nibor D.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2014
Heel weinig keuze voor de lunch. Een broodje zalm of carpaccio ruim €11,-. Slaat nergens op. Ook niet echt bijzonder. Sapje leek wel uit een pak. Overal erg druk en beetje smerig. Een aantal sauna's werken ook niet 100%. Zonde! Elysium Bleiswijk is 10x beter als sauna en restaurant.
Wellnessaddict .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2014
Leuk aangekleed, trage bediening, niet erg vriendelijk, schnitzel was lauw en zompig, alsof hij uit de magnetron kwam, patat was wel lekker, rauwkost die erbij zat ook, mix van paprika/ui/champignon/spek is wel lekker, maar erg vet. Weinig mayonaise bij de friet. Mijn vriend kreeg een bordje koude broodjes (assorti uit een supermarkt die alleen maar B merken verkoopt leek het wel), met zout, olie, boter en tapenade die naar mijn mening ook kant en klaar over kwam. Karig dus, zeker voor zo'n 7 euro. Schnitzel gerecht was zo'n 16 euro maar ook zeker het geld niet waard. Al met al een domper op een dagje wellness. Daarnaast viel het ons op dat sommige voorzieningen kapot zijn/aan vervanging toe zijn. Trouwens wel gratis drankjes gehad nadat we de schnitzel terug stuurden naar de keuken, maar dit was niet de ananas kokos smoothie die we hadden besteld en was erg dik door de ijskristallen, waterig van smaak. De cola met ijs was wel prima, alleen veel ijs. Denk niet dat we hier nog terug komen.
MVDL12 .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2014
Samen met mijn moeder een dagje wellnes gedaan, was voor onze de eerste keer bij de Zwaluwhoeve. Aangezien dit een recensiesite is voor horeca, zal ik dan ook alleen hierover mijn recensie schrijven. Broodje gegeten bij Danny's place, leuk plekje, want we zaten in de serre die uitkeek over het buitengedeeldte, heerlijk in de zon. De menukaartjes waren erg ranzig, het tafeltje was zo te zien van een soort wicker (wankel en ongelijk), waardoor je je glazen op de grond moest zetten, jammer. We bestelde 2 jus d'orange/grapefruit sap en 2 broodjes carpaccio. De sapjes leken uit een pak te komen en smaakte niet vers. De broodjes waren er in een rap tempo, dus dat was fijn. Wij vonden de broodjes taai en de carpaccio smaakte waterig/taai, niet echt naar vlees. Verder was de dame uit de bediening zeer onvriendelijk en totaal niet gastvrij, het leek erop dat ze het met enorme tegenzin deed. Later in de middag wat gaan drinken in de relaxruimte.. daar was het totaal anders! Erg vriendelijke en vrolijke bediening, lekkere muffin en appelgebak en lekker snel. Ook de ambiance is daar erg prettig, je kan er echt relaxen onder het genot van een drankje en een hapje! We hadden het culinaire arrangement, dus we sloten af in restaurant het oude deel.. Ik vond het erg netjes dat je zelf je 2 gangen mocht uitkiezen uit de Ala Carte kaart, het voorgerecht zalmtartaar was erg lekker en met zorg bereid. Ook de bediening was snel en gastvrij. Wel jammer dat het brood bijbesteld moest worden (5,75). Hoofdgerecht biefstuk, was verschrikkelijk. Ons vlees zat vol zenen en klonten, we hebben dit gemeld bij de bediening en die meldde dat ''er wel vaker een slecht stuk tussen zat''?, daarna is ons koffie aangeboden maar we gingen liever naar huis. Bij de receptie nogmaals gemeld, en daar hebben ze dan wel weer heel netjes 20 euro van de rekening afgehaald. Kijk, ik verwacht dat je op zo een resort, ruim moet betalen voor de producten.. maar ik vind de prijs/kwaliteits verhouding echt enorm scheef, ook verwacht ik in een wellnes resort op z'n minst de smaak van een vers sapje!
Esmeralda B.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2013
Wij hadden ons zelf een dagje welness cadeau gedaan. Over het resort zelf zal ik niet uitwijden want de recensie moet tenslotte gaan over het eten.
Ons arrangement was inclusief uitgebreide lunch (buffet) en high tea. Beide waren ronduit slecht en veel te duur. De lunch was in buffet vorm. Je zou verwachten van een welness resort dat hier mooi gekleurde en verse producten aangeboden zouden worden. Niets van dat alles. Vette karig belegde pizzapunten, veel gefrituurd eten, salade schalen die half leeg waren, geen ruime keuze aan drankjes (thee, melk, koffie), gebrek aan salade bakjes. Het zag er onverzorgd uit. De tafels stonden volgestapeld met lege borden van gasten die inmiddels waren vertrokken.
De high tea was niet beter. Kleine, kleffe cakejes en koekjes die rechtstreeks uit de verpakking leken te komen van de lokale merkloze supermarkt.
Zelden zo slecht gegeten.
Heikant .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2013
Prijs kwaliteit verhouding is slecht. Hamburger met Frites, wilde is graag zonder kaas. Geen probleem, maar dat was het dan ook. Een doorgebakken hamburger met 1 ringetje ui en het plakje komkommer een stukje tomaat en de sla van het garnituur was blijkbaar alles. Fantasie en smakeloos! En dat voor te veel geld:-(
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2012
Kaartjes gekregen voor sinterklaas voor de Zwaluwhoeve... Eigenlijk had ik beloofd hier nooit meer naar toe te gaan. Maar goed, weggooien was ook zonde(doe ik de volgende keer wel):
Kort samengevat:
- Bediening: niet vriendelijk, traag en ongastvrij
- Eten: slecht, portie klein, kwaliteit matig tot slecht.
- Decor: veel en veel te druk. Hoe prop ik zoveel mogelijk mensen in de Sauna. Men denkt hier alleen aan omzet maken. Dat ik kennelijk het enige wat telt.

Absolute afrader.
Floyd S.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2012
Via Vakantieveiling een dagje Zwaluwhoeve met High Tea gekocht. Bij aankomst leek het ontzettend druk, hier heb ik de rest van de dag weinig van gemerkt, behalve bij de opgietingen waar een rij stond.
De High Tea was redelijk uitgebreid. Veel zoetigeheid en een sandwich kaas, zonder smaak, een sandwich kipfilet, lekkerder, en een klein saucijzenbroodje, heerlijk.
Later nog een broodje carpaccio gegeten, deze was ijskoud en zonder smaak. Misschien dat een beetje peper en zout een klein wondertje had kunnen verrichten. Daar werden een flink aantal tortillachips bijgelegd als bordvulling, volkomen nutteloos. Maak dan het broodje mooier op of leg een klein beetje carpacciomet salade naast het het broodje, gezien de prijs € 10,50, moet dit er best afkunnen,
H. T. M.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2012
Weer eens een dagje Zwaluwhoeve voor een dagje ontspannen en genieten.
En tussendoor genieten van lekkere lunch, een heerlijk tussendoortje en afsluiten met een diner in het a la carte restaurant. Teminste zo was het wel bedoeld.
Bij aankomst viel het ons gelijk op dat het vandaag wel eens heel erg druk zou kunnen zijn.
En dat was het het, zo druk hadden wij het hier nog niet mee gemaakt.
Wat viel ons gelijk op na ruim jaar afwezigheid( daarvoor 5 a 6 keer per jaar) was dat er uitgebreid is/wordt.
Maar komt dit alles deze pretpark het allemaal ten goed?
Achteraf gezien tijdens de 1,5 uur durende thuis rit naar huis is onze mening van niet.
Hier komen we voorlopig niet weer, misschien zelfs wel nooit meer.
Want dit heeft niets meer met wellness te maken maar is gewoon een pak de massa grijp de kassa concept geworden.
Maar aangezien dit een site is voor het beoordelen van eet en drink gelegenheden zal ik me niet verder uitweiden over de sauna.
De lunch dan maar?
Nou het viel ons gelijk op dat alles hier vrij aan de prijzige kant is, wat ons betreft veel te prijzig. Zeker als de bediening erg lang op zich laat wachten. Het is vervolgens wel gespeeld en geamuseerd vriendelijk, maar we hebben te lang tijd gehad om na te denken.
We beslissen eerst een Latte machiatto te bestelen en eens kijken wat de mensen om ons heen zo al geserveerd krijgen.
De latte komt na ruim 10 minuten en moeten jammer genoeg constateren dat de Latte iets minder warm is dan lauw en waterig is.
En wat we om ons heen geserveerd zien worden staat in onze ogen niet gelijk aan de prijs die men vraagt.
Na een rondje geprobeerd te hebben ontspannen in een sauna krijgen we toch tegen 14.30 trek.
We bestellen in het restaurant midden op het terrein eerst een drankje. Of we gewoon wilden of gelijk een groot drankje, doe maar groot. ( slim van ze achteraf)
We kijken vast in de kaart voor een klein broodje wat hier besteld kon worden voor rond de 5 euro.
Maar wat blijkt, zelf halen en zelf belegen onder toeziend oog van een medewerker en die vervolgens de prijs bepaald en je een servet geeft die dienst doet als bord.
Wederom 2 euro te duur voor wat je krijgt.
Na bijna een half uur komt met heel veel excusses ons drankje, waar we eerder wel al 3 keer gevraagd werden of we wat wilden bestellen. Nee dat hebben we een tijd terug al gedaan.
Affijn na een half uur een groot glas cola (0,4) wat rechtstreeks uit de postmix komt en daarom de smaak kwaliteit sterk verminderd in combi met ijsblokjes water.
Maar deze ober maakte als enige iets goed deze dag, hij sloeg de drankjes niet voor groot aan achteraf maar als normaal.
Na wederom een sauna gepakt te hebben toch echt wat eten tegen 16.00 uur.
Portie biterbalen, 10 stuks voor 7,50 en 6 broodjes voor 7,50 met wat kreuden boter, tapanade en olie.
De biterballen waren lauw maar verder wel lekker. De broodjes waren gewoon koud, wat normaal geen probleem is, maar dit leek wel over van een buffet.
Al met al ook beide gerechten 2 tot 3 euro te duur.
En wederom viel het op dat het erg lang duurde voor dat het geserveerd werd.
Opweg na de volgende sauna en kruidenbad liepen we langs het a la carte restaurant, en op de kaart lazen we leuke gerechten.
Dus de keuze was, hier vanavond eten voor we naar huis gaan.
tegen 19.30 aangekleed en op naar het restaurant van de zwaluwhoeve.
Het restaurant zat nog redelijk vol, maar er was nog een tafeltje voor ons vrij.
Vanaf dat moment was het voor vandaag o zo bekende lange wachten weer begonnen.
Alles duurde weer erg lang, het brengen van de kaart, het opnemen van de gerechten en drankje, en het brengen van het bestelde.
Ik begon met een Tarte tatin van in bladerdeeg gepofte trostomaat op rucola met een zoete
balsamicodressing. Niets maar dan ook niets van dit alles was wat er op de kaart stond, behalve dat er bladerdeeg was en balsamicodressing.
Wat was het dan wel? Nou het was een vierkant plakje korstdeeg ingesmeerd met eigeel met daarop 4 partjes zeer dun gesneden tomaat van een kwart vlees tomaat. Dit alles is even snel in de oven afgebakken bij 160 graden en veel te kort gebakken.
Vervolgens is er een wit bord gepakt met daarop veel balsamicodressing die wel heel erg lekker van smaak was, echt super.
Daarop wat grof gesneden frisse sla waarop het in de oven gebakken plakje bladerdeeg lag met de kwart tomaat.
Vervolgens een goeie hand vol gesneden bieslook erover, 10% van het totaal aan bieslook was zelfs nog te veel geweest.
Niets gepofte tros tomaatjes, niets geen rucola, en al zekker geen tarte tartin die in een pan gebakken wordt.
En dat voor 7,50. zeker 3 euro te duur.
Mijn vrouw bestelde een torentje van luchtig geklopte geitenkaas met verse tuinkruiden, knapperige kaaskoekjes
en een salsa van appel en peer overgoten met honing voor 9 euro.
2 kleine kanelen van geitenkaas, op 3 mini kleine kaaskoekjes en de salsa van appel en peer amper zichtbaar aanwezig.
Wel zeer goed van smaak als totaal maar zo klein en weinig dat ook dit gerecht veel te hoog is dan wat er geboden wordt.
Het hoofdgerecht van mij was een stoofpotje van Veluwse lam en bospaddenstoelen, met een stamppotje van raapstelen
en chips van knolselderij waarbij een jus van bosvruchten.
De smaak van de stoofpot was lekker, maar het vlees was amper aanwezig, en wat er was was zo fijn gesneden en af en toe taai dat het niet om het beste lamsvlees ging wat hier voor gebruikt is.
Wel ruim aanwezig was wortel en ui.
Wat ik niet kon waarnemen was de bospaddestoelen, en dat komt omdat die er niet in waren verwerkt.
Verder zat er wel een stampotje bij, maar weinig smaak en droog. De chips van knolselderij zat er niet bij en de jus van bosvruchten was gewoon een lepel bosvruchten jam, niet meer en niet minder.
En dat voor de prijs van 20,50. Maar okee dan kreeg je ook de keuze of je er friet, salade of gebakken aardappelen bij wilde. Friet graag.
Mijn vrouw koos voor een specialiteit van de chef.
Kalfsentrecote van de grill met knoflook-tijmaardappelen uit de oven geserveerd met een gorgonzola crème
Goed gebakken entrecote, maar was het wel kalf? Nee volgens haar was het duidelijk rund. Gorgonzola creme wat zo zwak van smaak was dat je even dacht dat het gewoon opgewarmde smeerkaas was.
De knoflook-tijmaardappelen lekken voor de volle 100% op de door haar bij bestelde gebakken aardappelen.
Dat waren best lekkere gebakken aardappelen, maar gebakken in iets te veel vet in de koekenpan en zonder knoflook en tijm, en dus niet uit de oven.
Op de kaart stond ook een paar keer het volgende gemeld.
onze gerechten worden geserveerd met onze gerechten worden geserveerd met groenteratatouille en aardappeltaart. daarnaast heeft u keuze
uit frites, gebakken aardappeltjes of een frisse salade. en aardappeltaart. daarnaast heeft u keuze
uit frites, gebakken aardappeltjes of een frisse salade.
Nou zoals gezegd, we bestelden de friet( ik) en de gebakken aardappelen( mijn vrouw)
Beide hebben de aardappeltaart niet gezien dus niet geproefd en de groenteratatouille was niet meer en niet minder dan een plak tomaat die even in de hete oven is geweest om warm te worden.
Dat was het dan allemaal.
Over dit dinner hebben we bijna 2 uur gedaan, niet omdat we langzame eters zijn, maar omdat er veel wacht tijd was keer op keer.
Voor het dessert hebben wa vriendelijk bedankt.
De entree tot de zwaluwhoeve was gratis voor ons omdat we een bon hebben gekregen voor gratis toegang voor 2 personen.
Maar uit eindelijk voor 2 lauwe waterige latte, 4 grote en 2 normale glazen frisdrank, 6 mini broodjes met beetje boter, olie en tapanade, 10 bitterballen en het eten waar veel dingen niet klopte of gewoon compleet ontbrak was de rekening van 106 euro en 50 cent toch wel een hele dure dag achteraf. Want niets klopte in dit geval met de preis niet, de kwaliteit niet, de hoeveel heid niet, nee niets.
Erg jammer dat de Zwaluwhoeve tegenwoordig geen wellness centrum meer is voor ontspanning en genieten, maar gewoon een massaal pretpark is geworden waar je niet meer relaxt maar stress. Zeker als je tijdens de thuis rit de dag nog eens samen door neemt.
Erg jammer en met pijn in het hart dit stuk geschreven.

Paulien1981 .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2012
Een mooi en ruim opgezet complex! Het lunch buffet viel vreselijk tegen; veel vette happen, taaie pistoletjes, koffie uit de automaat ipv vers, jammer! Helaas kregen wij ook geen begeleiding of uitleg over het gebruik van de sauna en het polsbandje. Wij kregen een plattegrond en dat was het. In de relax ruimte hebben wij een tijd op onze drankjes moeten wachten. Uiteindelijk Hebben we die zelfs geannuleerd omdat we graag naar huis wilden.Voor de rest hebben wij een heerlijke dag gehad! De sauna ruimte boven viel heel erg tegen.