De Zwaan

Maandag t/m Zondag

Jouw recensie over het restaurant De Zwaan

Wilma Z.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
Goed gegeten op mooie en fijne lokatie. Inrichting ook mooi. Menu gekozen en eten was zeer goed. Echter de bediening was dramatisch. Geen uitleg van de amuse. Later hoorden bij een tafel naast ons de uitleg: tomatenpuree knoflooksaus. Lachwekkend. Daarnaast rode wijn ingeschonken in witte wijn glas. Geen side dishes bij hoofdgerecht (andere tafels wel). En bij het afrekenen wist dezelfde persoon niet meer waar we gezeten hadden.
Veel potentieel in deze zaak. Echter doe wat aan de bedieneing
Els J.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Als lunch koos ik voor de italiaanse salade. Wat een teleurstelling: harde tomaten (veel), rubber mozzarella (weinig) en wat rucola en basilicum. Smaak leeg nergens op. De vissalade van mijn partner was vele malen beter hoewel niet bijzonder. We kregen als genoegdoening koffie van de zaak, aardig, maar dat maakt een smakeloze lunch in een verder prima omgeving niet goed.
Joël S.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Menu van de dag besteld. Eend was voortreffelijk bereid. Ook de tonijn was erg goed. Alles prachtig opgediend door vriendelijke bediening. Vanwege het mooie weer ook op het terras gezeten, met uitzicht op het gezellige Delden. Absolute aanrader voor de levensgenieter.
Loes K.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Mooi restaurant met hoge ramen en royale ruimte tussen de tafels. Er wordt ambitieus gekookt. Voorgerecht coquille-vanille-morille had naar mijn smaak iets teveel vanille, dat haalde het geheel wat naar beneden. Hoofdgerecht was door de eigenaar zelfgeschoten ree: heerlijk bereid. En toetje met 5 spices vond ik avontuurlijk en precies goed. Er werden heerlijke wijnen bij de gerechten geserveerd. Vriendelijke en vlotte bediening.
Anne P.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Het restaurant ruikt een beetje oudbollig, maar die geur verdwijnt snel. Het Twentse menu is zeker een aanrader. De gerechten zijn niet alledaags (winterpostelijnsoep, bavette) maar lekker en toegankelijk. Verfijnd en licht zodat je voldaan maar niet overvol het pand verlaat. Zeker een goede prijs-kwaliteit-verhouding. Vriendelijke en vlotte bediening.
Jerp .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Service heel goed, erg aardig en relaxte sfeer. prima. Het vlees van voor- en hoofdgerecht prima, maar wat er bij wordt geserveerd is echt onder de maat. De aardappeltjes en groenten lijken niet vers. Ook bij de nagerechten zie je niet wat voor product er nu op je bord ligt.
Het is alsof de kok hoogstandjes probeert te creeeren die hij eigenijk niet aan kan en daarom maar hier en daar onherkenbare toefjes saus toevoegt die ben ik bang ook niet vers zijn. Eenvoudiger en vers en dat is het vast top!
Jammer!
Geachte heer of mevrouw 'jerp',
Hartelijk dank voor het schrijven van een recensie en fijn te lezen dat het vlees van het voor- en hoofdgerecht prima is. Jammer dat de bijlagen u minder goed bevallen zijn. Ik begrijp dat het onduidelijk was wat er bijvoorbeeld bij het nagerecht op het bord werd geserveerd, we zullen ons team dit beter laten uitleggen aan tafel. Jammer te lezen dat uw interpretatie is dat de aardappeltjes, groenten en saus niet vers zijn. We kunnen u garanderen dat deze dat wel waren, de 3de januari was immers de 2de dag (en een zondag) nadat we 9 dagen gesloten waren tijdens kerst/oud-nieuw, mede i.v.m. schilderwerkzaamheden. Alles was zaterdagochtend vers door onze leveranciers geleverd. Uw perceptie is helaas niet wat deze moet zijn en daar gaat het om. Om beter te begrijp wat uw smaakbeleving was en waarom u denkt dat deze niet vers was nodig ik u uit contact met mij (martijn@dezwaandelden.nl) op te nemen. Stem graag het e.e.a. af. Ik heb het dienstdoende bedieningsteam van die avond gevraagd of er een tafel was waar men niet tevreden zou zijn - ik begrijp van mijn 1ste medewerker bediening dat er geen tafel was die avond met klachten. Ik zou het waarderen indien u contact met ons opneemt, ons doel is een continue verbetering van de kwaliteit - uw recensie draagt daar zeker aan bij.
Hartelijke groet,

WillieJoldersma .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Geweldig terras, prachtige wijnkaart en super eten (ook qua prijs/kwaliteit)
De verse coquilles, de zwezerik en natuurlijk de panna cotta: gedenkwaardig!
Willie J.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Geweldig terras, prachtige wijnkaart en super eten (ook qua prijs/kwaliteit)
De verse coquilles, de zwezerik en natuurlijk de panna cotta: gedenkwaardig!
Saskia A.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Vanmiddag met een vriendin op het zonnige terras van De Zwaan gezeten. Het was er druk, maar de vriendelijke bediening deed hun best en we hoefden niet heel lang te wachten. Het uitzicht was prachtig, je zit daar echt reuze mooi. Mijn salade vis was karig omschreven op de menukaart, maar wat ik voor me kreeg was allesbehalve karig. Heerlijke stukken zalm (gegrild en gerookt), kabeljauw en garnaal. Ik heb echt gesmuld van het grote bord vol salade. Er wordt merkbaar met liefde gewerkt in de keuken. Hier komen we absoluut nog een keer terug; de rest van de menukaart zag er ook al zo veelbelovend uit!
Beste Saskia231,

Hartelijk dank voor de leuke recensie. Altijd blij met Gasten en nog blijer als ze gelukkig worden van een bezoek aan ons terras. Via deze weg ook hartelijk dank aan het Team dat ze zich op een zeer drukke (en warme) dag zo mooi hebben ingezet. Complimenten over de kaart worden ter harte genomen, inderdaad hebben we beperkte ruimte op de 'Kleine Kaart' voor een omschrijving, des te beter dat het gerecht zo goed gesmaakt heeft. Underpromise, over deliver! Altijd van harte welkom - tot snel,
vriendelijke groet,
Joël S.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2015
Heerlijk restaurant in een mooie omgeving. Erg goed gegeten en genoten van zowel mooie gerechten als nette ontvangst door gastheer Martijn. Sukade, en citroendessert absolute aanraders, maar ook dagspecialiteit heerlijk. En prachtig opgediend. Mag bij een bezoek aan Twente niet ontbreken.
Geachte joëll11, wat een prachtige recensie. Fijn dat u o.a. van onze huisspecialiteit (sukade) genoten heeft. Dan dat u ons zo mooi bedeeld met uw waardering - het genoegen was geheel onzerzijds. Hartelijke groet en hopelijk tot spoedig bij Hotel de Zwaan, Martijn ten Broeke
Marri E.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Fantastische ambiance voor verjaardag van oma, met kleinkinderen, kinderen en extra gasten. De bediening was super, en verassend gebalanceerd en kwalitatief erg goed eten. Aanrader, zeker gezien prijs/kwaliteit verhouding.
Annette B.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2015
Slechts een (dag)soep gegeten, maar die viel zo bedroevend tegen dat we er even melding van willen maken. Na een pittige wandeling erg veel zin een lekkere kom soep en de geboden aspergesoep zou helemaal een feestje zijn.

Echter, in plaats van een goedgebonden en -gevulde soep, kregen we een waterig, melkachtig bouillonnetje waarin alleen een paar stukjes bieslook dreven. Met enige fantasie konden we er nog de smaak van asperges in ontdekken. Erbij, per persoon, twee magere stukjes stokbrood met een kuipje boter.

Het smaakte niet en het vulde niet. Jammer dat men dit kommetje melk als een dagsoep verkoop. Het is de prijs van €5,50 beslist niet waard. We hebben later, ergens anders, nog maar een broodje gekocht.
Beste Reinette11, hartelijk dank voor het achterlaten van een recensie - ondanks dat het mij spijt dat jullie beleving niet goed is geweest. Gezien de beschrijving van onze verse aspergesoep moet er iets verkeerd zijn gegaan. Ik heb geen klachten van mijn team gehoord over afgelopen dinsdag, ben even benieuwd of het gemeld is bij de bediening. Onze policy is namelijk heel duidelijk in dit soort situaties - nieuwe aspergesoep serveren of indien de Gast geen tijd meer heeft van de rekening afhalen. Dit laatste wil ik u dan ook graag aanbieden waarvoor ik graag uw gegevens ontvang om dit in orde te maken. U kunt mij een directe mail sturen op martijn@dezwaandelden.nl , dan zorg ik dat deze voucher u z.s.m. toegezonden wordt.
Hartelijke groet,
Pe-Pe .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Met vier personen naar Hotel restaurant de Zwaan wezen eten en kan niet anders zeggen dat we heerlijk gegeten hebben. Bij binnenkomst even rustig aan de bar wat gedronken. Voordat we aan tafel gingen kregen we vooraf nog een kleine amuse en stokbrood en hebben we ons voor de rest laten verrassen door de kok(s) dit alles vergezeld door een heerlijke zachte rode wijn (vergeten te vragen welke wijn). De voorgerechten vanduo van geschroeide tonijn, tartaar van tonijn, sesam en wakamé en de krachtige wildbouillon met truffel en room waren goed bereid en uitstekend van smaak.
De hierop volgende ganzelever op gebakken appel en cranberry(compote?) was hemels!!! Deze staat nu met stip in mijn top 3 van gegeten gerechten ;).
Als hoofdgerecht kregen we de gebraden hertenrug met eigengemaakte bitterbal van eekhoorntjesbrood en jus van salie. Ook niet te versmaden. Heerlijk klaar gemaakt; super zacht vlees en uitgebalanceerd van smaak met heerlijke garnering (dit alles zeker in combinatie met de rode wijn).
De aankleding van het restaurant doet (voor ons) wat achterhaald en oubollig aan maar het eten en bediening (vlot en niet te formeel) maakt dat mee dan goed. Heerlijke avond!
Roel D.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
De amuse was een succes. De Serranoham als voorgerecht was goed van smaak, maar simpel en beperkt van omvang. Werd volledig goedgemaakt door de Lamsschenkel: Heerlijk van smaak, mooi opgemaakt en ook de gegratineerde aardappels uitstekend van smaak.
De rode huiswijn, een Pujol-Izard, is een aanrader.
De bediening was vriendelijk maar matig. Pas na tweemaal vragen kwamen de bijlages op tafel
jovisvel .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2013
hier het lezers menu gegeten Hadden er iets meer van verwacht Het hoofdgerecht was te veel afgekoeld en de gebakken aardappeltjes slap en plakkerig Had volgens mij en mijn tafelgenoten ook wat meer op smaak gekund De bediening was vriendelijk maar er werd veel te snel achter elkaar opgediend Dit kwam erg gehaast over, Wij hadden er toch echt de hele avond voor uitgetrokken Hier al eerder gegeten Wild menu toen was het uitstekend en hadden ze alle tijd Jammer zulke verschillende ervaringen in het zelfde restaurant
FAW R.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2013
Met vier personen genoten van het TCTubantialezersmenu. Voor €25 een driegangenmenu inclusief 2 consumpties en koffie/thee. Een bijzonder voordelige aanbieding. Zeker gezien de prijs goed gegeten. Vooraf een amuse: bitterbal van risotte met cocktailsaus. Voorgerecht gerookte zalm op aardappelsalade. Lekker. Als hoofdgerecht Rose gebakken sucade van Black Angus , aardappeltjes en salade. Smakelijk.
Dessert: Chocoladetaartje, een bolletje vanilleijs met een sausje van advocaat. Heel toegankelijke witte Gascognewijn en rode italiaanse wijn van de Sangiovesedruif. Vriendelijke bediening. Fijn om aan een ronde tafel te kunnen eten. Al met al tevreden: veel waar voor het geld. Uiteraard kon nu geen gebruik worden gemaakt van het terras!
Irene73 .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2013
Wij hebben met 4 personen geluncht hier. Het terras ligt prettig, er is voldoende schaduw. Het personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam. We bestelden alle 4 pasta voor de lunch. 2 met gamba's en 2 met kip en champignons. De twee borden pasta met kip waren mooie porties pasta met voldoende kip maar geen champignons. De twee met gamba's bevatten elk 5 gamba's, maar deze porties waren qua hoeveelheid ongeveer de helft van de porties met kip. Het leek alsof het eten uit 2 verschillende keukens kwam. Wat mij betreft eten wij hier nooit meer pasta voor lunch. In ieder geval niet die met gamba's.
Jan L.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2013
Na elders mijn neus gestoten te hebben voor de gesloten deur van een restaurant herinnerde ik me, dat ik - toen ik enige tijd geleden langs brasserie De Zwaan in Delden liep - dacht dat is wellicht een aardige plek om nog eens te eten. Dat bleek een juiste inval om de nare smaak van de gesloten deur elders te vergeten. Prima bediening en de keuze voor de op de huid gebakken roodbaarsfilet bleek geen verkeerde. Het was een nieuw gerecht, die alvast bij wijze van proef op de menukaart was geplaatst. Wat mij betreft hoeft deze niet van de kaart te worden geschrapt. Ik heb hier prima gegeten. Ook op de amuse, het uitgebreide brood vooraf en de ossenstaartbouillon was niets aan te merken. Daar kwam nog bij dat het aangenaam toeven was op het terras, met een zeer vriendelijke bediening.