De Zwaan

Meer informatie over restaurant De Zwaan

Maandag t/m Zondag

Joël S.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Menu van de dag besteld. Eend was voortreffelijk bereid. Ook de tonijn was erg goed. Alles prachtig opgediend door vriendelijke bediening. Vanwege het mooie weer ook op het terras gezeten, met uitzicht op het gezellige Delden. Absolute aanrader voor de levensgenieter.
Loes K.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Mooi restaurant met hoge ramen en royale ruimte tussen de tafels. Er wordt ambitieus gekookt. Voorgerecht coquille-vanille-morille had naar mijn smaak iets teveel vanille, dat haalde het geheel wat naar beneden. Hoofdgerecht was door de eigenaar zelfgeschoten ree: heerlijk bereid. En toetje met 5 spices vond ik avontuurlijk en precies goed. Er werden heerlijke wijnen bij de gerechten geserveerd. Vriendelijke en vlotte bediening.
Anne P.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Het restaurant ruikt een beetje oudbollig, maar die geur verdwijnt snel. Het Twentse menu is zeker een aanrader. De gerechten zijn niet alledaags (winterpostelijnsoep, bavette) maar lekker en toegankelijk. Verfijnd en licht zodat je voldaan maar niet overvol het pand verlaat. Zeker een goede prijs-kwaliteit-verhouding. Vriendelijke en vlotte bediening.
Jerp .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Service heel goed, erg aardig en relaxte sfeer. prima. Het vlees van voor- en hoofdgerecht prima, maar wat er bij wordt geserveerd is echt onder de maat. De aardappeltjes en groenten lijken niet vers. Ook bij de nagerechten zie je niet wat voor product er nu op je bord ligt.
Het is alsof de kok hoogstandjes probeert te creeeren die hij eigenijk niet aan kan en daarom maar hier en daar onherkenbare toefjes saus toevoegt die ben ik bang ook niet vers zijn. Eenvoudiger en vers en dat is het vast top!
Jammer!
Geachte heer of mevrouw 'jerp',
Hartelijk dank voor het schrijven van een recensie en fijn te lezen dat het vlees van het voor- en hoofdgerecht prima is. Jammer dat de bijlagen u minder goed bevallen zijn. Ik begrijp dat het onduidelijk was wat er bijvoorbeeld bij het nagerecht op het bord werd geserveerd, we zullen ons team dit beter laten uitleggen aan tafel. Jammer te lezen dat uw interpretatie is dat de aardappeltjes, groenten en saus niet vers zijn. We kunnen u garanderen dat deze dat wel waren, de 3de januari was immers de 2de dag (en een zondag) nadat we 9 dagen gesloten waren tijdens kerst/oud-nieuw, mede i.v.m. schilderwerkzaamheden. Alles was zaterdagochtend vers door onze leveranciers geleverd. Uw perceptie is helaas niet wat deze moet zijn en daar gaat het om. Om beter te begrijp wat uw smaakbeleving was en waarom u denkt dat deze niet vers was nodig ik u uit contact met mij (martijn@dezwaandelden.nl) op te nemen. Stem graag het e.e.a. af. Ik heb het dienstdoende bedieningsteam van die avond gevraagd of er een tafel was waar men niet tevreden zou zijn - ik begrijp van mijn 1ste medewerker bediening dat er geen tafel was die avond met klachten. Ik zou het waarderen indien u contact met ons opneemt, ons doel is een continue verbetering van de kwaliteit - uw recensie draagt daar zeker aan bij.

Goldschmeding .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Een half jaar geleden hebben wij hier ook gegeten. En weer klopte alles: heerlijke soep, prachtig vlees, mooi garnituur, alles even goed in balans, prachtig dessert ( sponge cake!!), aandacht, aardige en efficiënte bediening, bijzondere prijs- kwaliteit verhouding, kortom: alles klopt hier, een heerlijke avond.
Willie J.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Geweldig terras, prachtige wijnkaart en super eten (ook qua prijs/kwaliteit)
De verse coquilles, de zwezerik en natuurlijk de panna cotta: gedenkwaardig!
WillieJoldersma .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Geweldig terras, prachtige wijnkaart en super eten (ook qua prijs/kwaliteit)
De verse coquilles, de zwezerik en natuurlijk de panna cotta: gedenkwaardig!
Saskia A.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Vanmiddag met een vriendin op het zonnige terras van De Zwaan gezeten. Het was er druk, maar de vriendelijke bediening deed hun best en we hoefden niet heel lang te wachten. Het uitzicht was prachtig, je zit daar echt reuze mooi. Mijn salade vis was karig omschreven op de menukaart, maar wat ik voor me kreeg was allesbehalve karig. Heerlijke stukken zalm (gegrild en gerookt), kabeljauw en garnaal. Ik heb echt gesmuld van het grote bord vol salade. Er wordt merkbaar met liefde gewerkt in de keuken. Hier komen we absoluut nog een keer terug; de rest van de menukaart zag er ook al zo veelbelovend uit!
Beste Saskia231,

Hartelijk dank voor de leuke recensie. Altijd blij met Gasten en nog blijer als ze gelukkig worden van een bezoek aan ons terras. Via deze weg ook hartelijk dank aan het Team dat ze zich op een zeer drukke (en warme) dag zo mooi hebben ingezet. Complimenten over de kaart worden ter harte genomen, inderdaad hebben we beperkte ruimte op de 'Kleine Kaart' voor een omschrijving, des te beter dat het gerecht zo goed gesmaakt heeft. Underpromise, over deliver! Altijd van harte welkom - tot snel,
vriendelijke groet,
Anoniemz .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
Ik heb het genoegen gehad 2 dagen achterelkaar bij De Zwaan te genieten op het terras. Broodje (heerlijk landbrood) zalm en broodje carpaccio waren echt een aanrader. De koffie als thuis en goed heet! Het superdrukke en attente personeel, 1 dame en1 heer liepen het vuur uit de sloffen! Echte horeca toppers. Ik kom zeker eens in het weekeinde terug om langer te kunnen genieten van deze uiterst vriendelijke omgeving!!!
Enja .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
Na een goed jaar weer even terug van weggeweest in het mooie Twente.
Als altijd gegeten bij De Zwaan - terras is mooi verbouwd tov vorig jaar.
Was wel erg druk daardoor iets langer wachten maar was meer dan de moeite waard. Drankjes kwamen wel heel snel en de nieuwe lunchkaart was weer mooi, nieuwe pastas en happas ( lang geleden ). We hebben genoten van de pasta die wel huisgemaakt leek. Ik heb genoten van een prachtige truffelpasta met Italiaanse geschaafde kaas en mijn man heeft de happas genomen.
Kleine kipsate ( saus wordt blijkbaar naar oma's recept door de antiliaanse kok gemaakt ) en ossenhaaspuntje . Lekkere rosé (lichte huis rosé waar ik de naam even niet meer van weet) gehad. Weer topdagje Twente en tot volgend jaar, of hopelijk eerder
Midashond .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
Vandaag geluncht bij de Zwaan. Over het eten hebben we geen klachten, al was de uitsmijter van één van ons droog (terwijl je toch zou zeggen dat een uitsmijter onder aan de ranglijst van culinaire hoogstandjes staat!!)
De bediening daarentegen was ver beneden peil. Het duurde buitengewoon lang voor onze bestellingen werden opgenomen. Niet alleen voor het aperitief maar ook voor lunch, tweede glas wijn en koffie. We moesten ook herhaaldelijk het bedienend personeel herinneren aan onze verzoeken. De bestelde karaf water hebben we zelfs nooit gezien. Een excuus om een fout geserveerd gerecht hebben we niet gehoord terwijl één van ons daardoor geruime tijd moest wachten. Het verzoek om de rekening werd tot twee keer toe niet gehonoreerd zodat mijn man uiteindelijk maar naar binnen is gegaan om af te rekenen. Het was druk op het terras maar men zou van een toch bekende horecagelegenheid verwachten dat er geanticipeerd wordt op drukte bij mooi weer en sluitingsdagen van de andere horecagelegenheden in Delden. Misschien hebt u dat ook wel gedaan maar dan geef ik u het advies mee om meer toezicht te houden op uw personeel: twee van uw personeelsleden stonden binnen uitgebreid samen te kletsen.
Arnoldvrieling .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Tafel voor vier personen geboekt, twee dagen tevoren. Toe we op tijd arriveerden, was er geen tafel gereedgemaakt. We hebben zelf, het was mooi weer, maar even twee tafels op het terras aaneengeschoven. Hoewel het niet druk was, duurde het een uur voordat het diner op tafel kwam. Gelukkig was op de gerechten weinig aan te merken, maar op de bediening des te meer. Wij zijn regelmatige gasten en zien met leedwezen de bediening steeds verder achteruitgaan, het was ook deze keer traag en onoplettend, op het nonchalante af. Kennelijk wordt er door de eigenaren weinig toezicht uitgeoefend. Willen wij regelmatige gasten blijven, dan moet er wel wat veranderen.....
Geachte heer Vrieling, wat spijt me dit te moeten lezen. Ik heb contact gehad met mijn team aangezien ik de afgelopen week en aankomende week op vakantie ben. Graag zou ik met u telefoneren over uw ervaring en een oplossing bespreken. Op het 074-nummer dat we van u hebben krijg ik u helaas niet aan de lijn en kan er geen voicemail achterlaten. Graag bespreek ik uw ervaring, indien u hiervoor openstaat wil ik u vragen een mail te sturen naar martijn@dezwaandelden.nl en ik zal z.s.m. contact met u opnemen. Hartelijke groet, Martijn ten Broeke
Joël S.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2015
Heerlijk restaurant in een mooie omgeving. Erg goed gegeten en genoten van zowel mooie gerechten als nette ontvangst door gastheer Martijn. Sukade, en citroendessert absolute aanraders, maar ook dagspecialiteit heerlijk. En prachtig opgediend. Mag bij een bezoek aan Twente niet ontbreken.
Geachte joëll11, wat een prachtige recensie. Fijn dat u o.a. van onze huisspecialiteit (sukade) genoten heeft. Dan dat u ons zo mooi bedeeld met uw waardering - het genoegen was geheel onzerzijds. Hartelijke groet en hopelijk tot spoedig bij Hotel de Zwaan, Martijn ten Broeke
Marri E.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Fantastische ambiance voor verjaardag van oma, met kleinkinderen, kinderen en extra gasten. De bediening was super, en verassend gebalanceerd en kwalitatief erg goed eten. Aanrader, zeker gezien prijs/kwaliteit verhouding.
JaSe .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
'Per ongeluk' op het terras van De Zwaan terecht gekomen voor alleen 'even een glas wijn'; als logé in Aparthotel Delden (aan te lopen) aan de golfbaan. De Syrah 2012 Les Grains van Marrenon was zó lekker, dat ik hier eten ook wel wilde proberen. Kan je immers met een goed excuus nóg een glas wijn nemen ;) Het personeel was niet overdreven aardig, wel attent, vakkundig, meedenkend en meewerkend. Eten was goed, eten was lekker en prijs-kwaliteit liet ook niets te wensen over. Ik ga hier zeker nog eens terug! Eén 'nadeel': via Google de wijn willen kopen voor gebruik thuis, desnoods via internet bestellend. Maar....in Hengelo en niet voor particulieren. Das wel jammer. Moet dus nog weer eens drie uurtjes rijden voor lekker eten met een lekker glas huiswijn bij De Zwaan. Graag :)
Beste JaSe, dank voor je recensie van een bezoek aan ons Hotel deze zomer. Geweldig om te lezen dat de wijn, het eten de prijskwaliteit goed was. Ook mooi te lezen dat onze collega's in de bediening authentiek overkwamen, ik geef ze het graag door. Voor wat betreft de wijn, laat ons graag weten wanneer je komt. Zetten we graag een doosje klaar - u zult niet de eerste Gast zijn die bij ons z'n wijn inkoopt. En als u van ver moet komen doen we u graag een keer een mooi voorstel om in ons hotel te verblijven.

Isabel G.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Gister heb ik een verrassingsmenu van de chef gehad bij de Zwaan in Delden en ik weet zeker dat ik nog nooit zo goed gegeten heb. Ook de presentatie van de gerechten was prachtig, haast vervelend om 'kapot' te moeten maken. De hele avond was perfect, hele goede service en veel gastvrijheid. Geen enkele keer lang hoeven wachten. Het lekkerste gerecht vond ik de mousse van Kurkuma met een laagje chocola bij het dessert.
Beste Isabel17, hartelijk dank voor je mooie lovende woorden. Ik ga het met mijn team lezen hoewel ik vermoed dat ze je recensie al eerder hebben gelezen dan ik ze de melding kan maken.

We begrijpen dat het soms moeilijk is een gerecht 'kapot' te maken, tip voor de volgende keer: onze gebroken-tiramisu ...deze is al 'kapot' voor de presentatie om te laten zien wat er allemaal in zit en maken we op inspiratie van een bekeken uitzending van 'Master-Chef' door 1 van onze leerlingen.

Nogmaals dank - hartstikke leuk dat het zo gewaardeerd wordt, wij waardeerden jullie komst.

Reinette11 .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2015
Slechts een (dag)soep gegeten, maar die viel zo bedroevend tegen dat we er even melding van willen maken. Na een pittige wandeling erg veel zin een lekkere kom soep en de geboden aspergesoep zou helemaal een feestje zijn.

Echter, in plaats van een goedgebonden en -gevulde soep, kregen we een waterig, melkachtig bouillonnetje waarin alleen een paar stukjes bieslook dreven. Met enige fantasie konden we er nog de smaak van asperges in ontdekken. Erbij, per persoon, twee magere stukjes stokbrood met een kuipje boter.

Het smaakte niet en het vulde niet. Jammer dat men dit kommetje melk als een dagsoep verkoop. Het is de prijs van €5,50 beslist niet waard. We hebben later, ergens anders, nog maar een broodje gekocht.
Beste Reinette11, hartelijk dank voor het achterlaten van een recensie - ondanks dat het mij spijt dat jullie beleving niet goed is geweest. Gezien de beschrijving van onze verse aspergesoep moet er iets verkeerd zijn gegaan. Ik heb geen klachten van mijn team gehoord over afgelopen dinsdag, ben even benieuwd of het gemeld is bij de bediening. Onze policy is namelijk heel duidelijk in dit soort situaties - nieuwe aspergesoep serveren of indien de Gast geen tijd meer heeft van de rekening afhalen. Dit laatste wil ik u dan ook graag aanbieden waarvoor ik graag uw gegevens ontvang om dit in orde te maken. U kunt mij een directe mail sturen op martijn@dezwaandelden.nl , dan zorg ik dat deze voucher u z.s.m. toegezonden wordt.
Pe-Pe .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Met vier personen naar Hotel restaurant de Zwaan wezen eten en kan niet anders zeggen dat we heerlijk gegeten hebben. Bij binnenkomst even rustig aan de bar wat gedronken. Voordat we aan tafel gingen kregen we vooraf nog een kleine amuse en stokbrood en hebben we ons voor de rest laten verrassen door de kok(s) dit alles vergezeld door een heerlijke zachte rode wijn (vergeten te vragen welke wijn). De voorgerechten vanduo van geschroeide tonijn, tartaar van tonijn, sesam en wakamé en de krachtige wildbouillon met truffel en room waren goed bereid en uitstekend van smaak.
De hierop volgende ganzelever op gebakken appel en cranberry(compote?) was hemels!!! Deze staat nu met stip in mijn top 3 van gegeten gerechten ;).
Als hoofdgerecht kregen we de gebraden hertenrug met eigengemaakte bitterbal van eekhoorntjesbrood en jus van salie. Ook niet te versmaden. Heerlijk klaar gemaakt; super zacht vlees en uitgebalanceerd van smaak met heerlijke garnering (dit alles zeker in combinatie met de rode wijn).
De aankleding van het restaurant doet (voor ons) wat achterhaald en oubollig aan maar het eten en bediening (vlot en niet te formeel) maakt dat mee dan goed. Heerlijke avond!
Oompje13 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Heerlijk genoten van de gastvrijheid van gastheer Martijn.
Heerlijk Twents menu gegeten met alle toeters en bellen. Kwaliteit was zeer goed.
Bediening zeer attent en maken het echt naar de zin.
Hond was ook mee, het was ideaal dat er in het restaurant een apart gedeelte is waar honden zijn toegestaan.
Het restaurant heeft een mooie ambiance.
De kaart heeft een zeer uitgebreide keuze, met ook typische streekgerechten.
Roel D.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
De amuse was een succes. De Serranoham als voorgerecht was goed van smaak, maar simpel en beperkt van omvang. Werd volledig goedgemaakt door de Lamsschenkel: Heerlijk van smaak, mooi opgemaakt en ook de gegratineerde aardappels uitstekend van smaak.
De rode huiswijn, een Pujol-Izard, is een aanrader.
De bediening was vriendelijk maar matig. Pas na tweemaal vragen kwamen de bijlages op tafel