De Zwaan

Maandag 10:00 - 21:00
Dinsdag t/m Zondag vanaf 10:00

Erick83 .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Na de overtocht naar Ameland en een wandeling door Ballum zochten we een plekje om op te warmen en wat te eten. Bij Heberg de Zwaan was het aangenaam warm en er was een gemoedelijke sfeer. Na een warme chocolademelk tegen de kou besloten we dat we hier ook wel een hapje konden eten.

De menukaart is niet heel uitgebreid, maar bevat wel interessante gerechten en in ieder geval een paar met een eilander twist. Vooraf kozen we een broodje en aansluitend nam ik de Schnitzel Nostragoff. Mijn tafelgenote koos de Bouillabaisse. Beide vielen ons erg goed in de smaak, vooral de bouillabaisse was rijk aan ingrediënten en viel bijzonder goed in de smaak. De schnitzel was ook erg lekker en de bijgerechten waren ook prima, al was de salade niet al te bijzonder.

De bediening in het restaurant was ontzettend vriendelijk en behulpzaam en ze droegen bij aan een erg positieve sfeer in het restaurant. Dat in combinatie met de warme inrichting en de open haard maakten het gehele verblijf erg fijn. Na het hoofdgerecht waren we dan ook wel vol gegeten, maar bleven we nog lekker even hangen om nog van wat drankjes te genieten.

Resumerend is er bij De Zwaan prima eten voor een redelijke prijs naar eilander maatstaven en een hele fijne warme sfeer. Aanrader voor zowel een diner als gewoon een drankje op een donkere avond.
Malozand .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Hier heerlijk gegeten. Voorgerecht huisgemaakte pate. Super. Hoofdgerecht zeebaars, top klaargemaakt. Toetje kaasplank met oa amelanderkaas, een aanrader. Bediening vriendelijk en ongedwongen. Wij komen hier zeker weer terug.
Malozand .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Prima restaurant. Gelukkig vooraf gereserveerd. Bediening prima. Vooraf huisgemaakte pate, zeer smaakvol. Hoofgerecht vangst van de dag, zeebaars, super lekker. Als nagerecht kaasplank met oa amelander kaas. Zeker een aanrader. Wanneer wij weer een bezoek brengen aan Ameland, komen wij zeker terug.
X V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
We hebben tijdens onze midweek Ameland 1x bij de Zwaan gegeten. Vooraf hadden we stokbrood met wat smeerseltjes, niet echt lekker, zeker het brood niet ! Mijn partner had de hamburger, die was heerlijk, ik had de kipsaté maar de kip was niet lekker. De satésaus was wel heel lekker. Het is wel een gezellig restaurant vooral buiten. Wij hadden mooi weer deze week dus we konden gezellig buiten zitten. Later in de week hebben we er nog een drankje gedronken 's avonds, maar eten maar niet meer. De gerechten op de kaart waren overigens best aan de prijzige kant. De bediening was wel heel goed zeer klantvriendelijke en gastvrij.
GerardenHeleen V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Op het terras gegeten. Eigenlijk een beetje te fris, maar met de heater was het prima te doen. De bediening was vriendelijk en het eten goed. Het is geen culinair hoogstandje, maar gewoon lekker!!! Een leuke zaak om tijdens je vakantie lekker te gaan eten!! Wij hadden trouwens alledrie een 'plate' besteld: de mega hamburger en saté. De Zwaan = prima!!
Inavanm .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Niet al te druk in maart. Gezellige ambiance. Alleen hoofdgerecht, lekker! Smaakvol. Het vegetarische gerecht ook. Huiswijn lekker. Bediening uiterst vriendelijk. Toet gedeeld, carrotcake met kaneelijs. Meer dan genoeg voor 2 personen, verrukkelijk.
Triangeltje .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Heerlijk buffet op oudejaarsavond. Ruime keuze en goede kwaliteit. Uiterst vriendelijke bediening. De live-muziek was prettig , op de achtergrond. Uitstekend restaurant dus.
Ina T.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Wij hebben van een geweldig kerstdiner inclusief een wijnarrangement genoten.
Een aaneenschakeling van fantastische gerechten, waaronder een komkommerijsje als verfrissend, zeer verrassend tussengerecht
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Recentelijk drie avonden gegeten bij De Zwaan. Vorig jaar daar ook gedineerd , toen ook voldoende, maar met de huidige nieuwe kok is het niveau duidelijk verbeterd. Prima menukaart met leuke en aantrekkelijke gerechten. Moeilijk kiezen in ieder geval. Het smaakte uitstekend. De bediening was erg prettig. Wilden wij een kleine aanpassing van het gerecht dan was dat geen probleem. Het tempo is aangenaam. De sfeer is dat van een bruin café annex restaurant; informeel en gezellig. Aan te bevelen.
PieterenMax .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Na een uitgebreide lunch hadden we 's avonds geen grote trek meer.
Op de kaart staat oa. een voorgerecht van diverse vis.
Op ons verzoek werd daar probleemloos een hoofdgerecht van gemaakt.
Fantastisch. Ondanks het feit dat de diverse vissoorten totaal verschillende bereidingstijden hebben, was vrijwel alle vis perfect gebakken. De zalm niet droog, de coquilles boterzacht en de griet ook precies goed. Mooie grote mossels om te zuigen.
Alleen de kreeft was iets te ver doorgegaard.
Over de andere gerechten op de kaart kan ik niet oordelen, maar de visschotel is gewoon erg goed.
Zeker een aanrader
GenietersMARC .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
We werden gastvrij ontvangen, zelfs om 21 uur. Bijzondere en creatieve gerechten: kabeljauw, boerderijkip en falafel. Lekkere wijn, heerlijke toetjes. Vriendelijke en flexibele bediening.
Stella M.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Heerlijke boerderijkip gegeten met rozemarijn en citroen. Een heerlijke smaaksensatie! We zaten buiten aangenaam bij het vuur. Als we weer op Ameland zijn komen we zeker weer.
Lisette D.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Tijdens vakantie op Ameland beland op het terras van Herberg de Zwaan.
Ondanks dat het hoogzomer is brandde er een lekker vuurtje, wat erg aangenaam was.
Lekker een drankje gedronken op het terras en oesters gegeten.
We zaten lekker en de bediening was uitstekend, dus we besloten om na de oesters ons te laten verrassen met een 4 gangen menu.
Jammer dat het begon te regenen, maar niet getreurd er was een tafel binnen voor ons gedekt.
Als amuse kregen we een glaasje met een koud tomatensoepje, lekker gekruid.
Het eerste gerecht waren coquilles met een puree van zoete aardappel en zilte groente.
Alles klopte, de smaak en de mooie kleuren op het bord, coquilles precies zoals ze moeten zijn!
Het 2e gerecht was gans met een port saus, goed gegaard en met een erg lekker garnituur.
(Was wel een veel)
3e gerecht kregen we 3 soorten overheerlijke kazen met toebehoren.
Het laatste gerecht was een lekker zoetje, rood fruit met een frambozen saus en een lekker bolletje aardbeien ijs en een overheerlijk bolletje chocolade ijs.
Ook een lekkere huiswijn en dessertwijn.
Alles was meer dan voortreffelijk en een goede prijs kwaliteit verhouding.
Zodra we weer op Ameland zijn, komen we ons graag laten verrassen!!
Erik J.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Op het vierde eiland dat de familie Schlemmer aandeed hebben we alleen maar geluncht. Dat viel niet tegen. Lekker brood met garnalenkroketjes, vleeskroketjes, makreel en verschillende Amelander kaasjes. Vriendelijke bediening, lekkere stoelen op het terras. Wat wil je nog meer? Iets minder wind tegen misschien.
Meint H.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2015
De bediening is een beetje eenvoudig, niet luxe, gewoon doen wat ze moeten doen.
Voorgerecht was lekker, toen het hoofdgerecht werd gebracht waren de borden van
het voorgerecht nog niet weggehaald. Alles was zeer smakelijk! Alleen het hoofdgerecht,
hoewel zeer goed bereid vond ik het veel te weinig! Varkenshaas, toch een vrij goedkoop
inkoop product, ik kreeg denk ik 150 gram met een gepofte ui. Kost wel 20 euro!
Voorgerecht gehad, hoofdgerecht en nagerecht! Hoewel het lekker smaakte kon ik na
ons diner nog wel een bezoek aan de snackbar brengen.
Al met al lekker gegeten maar na 3 gangen wil ik toch wel gevuld naar huis gaan! Je betaald er wel voor!
RichardHuberts .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2014
Oudejaarsavond heerlijk gegeten in de Zwaan.
Prijs kwaliteit prima!
Echt een huiskamergevoel, ongedwongen lekker smikkelen en net zoals 10 jaar geleden gezellig personeel.
Een aanrader dus!

gr Richard
A M.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
De lunch was formidabel smakelijk: een royale portie van écht oude Amelander kaas op zalig bruin brood aangevuld met smakende salade. Omdat dit zo goed was koos ik er voor om dezelfde dag ´s avonds opnieuw langs te gaan. De menukaart voor het diner is minder spannend, het eten smaakt goed en de porties zijn royaal. Maar tóch mis ik de speciale finishing touch zoals ik die ´s middags ervoer. Daarom zou ik er een volgende keer voor kiezen om hier vooral naartoe te gaan voor royaal kwalitatief eten, maar niet voor de finesse. Met uitzondering van de lunch !
(de digitale Iens-kalender functioneert niet goed; ik at hier 22 december)
Hakkene .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2014
Vriendelijk ontvangen door de bediening. Leuk plekje binnen dichtbij de bar aan een verhoogde tafel met prima barkrukken. We hadden geen grote honger dus wilde graag een voor en hoofdgerecht delen, dit was geen probleem. Als voorgerecht gekozen voor de carpaccio. Deze stond vrij vlot op tafel. Jammer was dat de carpaccio wat dik gesneden was en lauwwarm was qua temperatuur. Waarschijnlijk ontdooid onder de pass. Jammer. Hoofdgerecht gebakken mosselen was goed van smaak. Bijgerechten lekker.
Gerritbauer .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
De ober ziet een tevreden klant en zegt IENS hint hint. Vooruit dan maar.
Ik had trek in mosselen en die waren op in een ander restaurant.
Bij de Zwaan waren ze goed gekookt, prima frietjes, en heel leuk geserveerd. Niet zo moeilijk, natuurlijk, maar toch. Attente service en leuk teras.
Martin O.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Gisteravond gegeten bij de Zwaan,zeer goed bevallen. Prima bediening met oog en aandacht voor de gasten. Inrichting doet gezellig en warm aan ook terras doet uitnodigend aan. Gestart met een heerlijk mosterdsoepje, waarna het hoofdgerecht volgde van mosselen en een trio van vis dit alles begeleid door div aardappel garni, salade enz. Alles goed op smaak en een leuke presentatie.
Nog even gezellig nagezeten met een likeurtje en koffie.
Al met al een aanrader voor diegene die kwaliteit en gezelligheid en een een prima bediening weet te waarderen. Zeker een volgend bezoek waard.