De Zwaan

Meer informatie over restaurant De Zwaan

Jouw recensie over het restaurant De Zwaan

Micaela R.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Hier met man een kind geluncht op het terras. Wij werden snel geholpen aan het begin, maar dit bleek een uitzondering. In de tijd dat wij zaten te wachten op onze drankjes zijn er twee stellen vertrokken omdat ze totaal geen aandacht kregen van de bediening. Een jonge reageerde niet eens terwijl hij meerdere keren langsliep en werd aangesproken door de tafel naast ons. De kaart is uitgebreid maar het eten is zeer basis en niet echt lekker. Je merkt dat alles uit pakjes komt. Ik had een broodje zalm besteld, op het bord lag naast het broodje niets en op het broodje een mini toefje kruidenkaas. Mijn man had broodje kip kerrie besteld, veel saus en maar 4 kleine stukjes kip. De interieur is zeer gedateerd, maar als je op het terras zit heb je hier uiteraard weinig last van.
EdithWillemJan .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Vanavond een hapje gegeten in de Zwaan, op de eerste plaatst ruim 1,5 uur gewacht op ons eten ( nog wel zonder voorgerecht), de aardige nieuwe medewerker was vergeten onze bestelling door te geven aan de keuken.
Mijn man is zelf binnen gaan informeren,
Opnieuw besteld... dit ging heel snel maar het gevolg was wel dat mijn man zijn entrecote bijna rauw was en mijn gebakken scholfillets smaakte naar spons, smaakloos, jammer en dat in een vissersdorp. Ons bord stroomde over van de gebakken aardappels terwijl we frietjes hadden besteld...
Kortom, we kregen een drankje van het huis maar dit was echt geen 49,50 waard.
Terras is prima, hou het op een drankje.... Duurt ook even
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Bruin cafe. Houden rekening met dieet of allergie. Ouderwetse grote uitsmijters. Prima voor de lunch. Koffie slootwater .
B-E-R-T .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Weekje Makkum. Zelf koken doe je lekker thuis, vaak uit eten tijdens de vakantie. Zo ook in Makkum bij "De Zwaan". We hebben er 2x lekker gedineerd. Het is er erg gezellig, huiselijk en het eten is goed. Voor vegetariërs hebben ze slechts 2 gerechten, dit zou wel iets uitgebreider mogen zijn. De bediening was tijdens ons bezoek zeer correct, kortom, een aanrader.
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Leuke plek op een mooi pleintje. Het eten is alleen zeer teleurstellend. Gepocheerde zalm met een hele chemische limoen koreander saus, zeer droge spareribs en gefrituurde(!) tonijnsteak. Echt heel jammer dat je prima ingredienten zo kan verknallen. De limoen koriander saus heeft echt nooit iemand geproefd anders zou deze nooit op de kaart staan. Verder werd met het antwoord op de vraag: "Heeft het gesmaakt?" helemaal niets gedaan. Heel jammer. Qua eten echt een afrader!
Eablok .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2014
Ons 1e bezoek aan Makkum sinds jaren. De Zwaan heeft een uitnodigend terras centraal in het dorp gelegen.
Wij gingen voor een koffie en lunch. We namen koffie en koffie verkeerd, de laatste in een mooi glas. De lunch bestond uit een broodje zalm en een broodje Hollandse garnalen. Dit was beide prima, echter betrekkelijk basic van presentatie.

Na wat verder gegaan te zijn o.a. Bolsward en Sneek zijn we op de terugweg weer langs Makkum gegaan om wat te eten. In de wijde omgeving ging de keuken pas open vanaf 17:00 uur of nog later, behalve De Zwaan.
Dus wederom het terras op van De Zwaan.

Het werd varkenshaas (best groot) en een schnitzel met champignons, uitje etc, goed aangekleed. De varkenshaas nog ietsje rose. Gewoon goed, beide gerechten. De smaak van de schnitzel "aankleding" bleef nog wel wat hangen, niet erg storend maar was best zwaar.

Prijs voor alles goed acceptabel. De lunch was € 19,05 en het diner was € 56,50 incl. drankjes en koffie na.
carelse .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2012
Degelijk - gunstig in Makkum gelegen - restaurant. Mooi terras, drankjes en eten redelijk geprijsd. We aten buiten en kregen een bord vol met vlees, frites en groentenarnituur. Met een goede smaak. Bediening kan wat minder joviaal.