De Zwaan

Markt 7 4875 CB Etten-Leur Nederland Kaart

Over het restaurant De Zwaan

Het hele plaatje klopt

Gelegen aan de gezellige markt in Etten-Leur. Met ambitie wordt hier gewerkt aan eigentijdse, originele gerechten bereidt met de mooiste streekproducten. In de beroemde kelder liggen 20.000 flessen wijn op je te wachten. De Zwaan is niet voor niets bekroond met een Michelinster!

Meer informatie over restaurant De Zwaan

9,3

Jouw recensie over het restaurant De Zwaan

Wendy K.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Lekker gegeten en vooral de wijn was top geadviseerd door de sommelier (net nieuw en bezig om ook andere soorten wijnen op de kaart te krijgen)! Jammer wel van de champagne; een Moet en Chandon, terwijl je in dit soort restaurant graag wel eens iets bijzonders wilt proeven. Het eten, 6 gangen, was ook heerlijk en ze hebben er alles aan gedaan om van het wild (wat niet mijn voorkeur heeft) iets anders te maken. Een van de obers leek an het begin af aan niet echt in ons geïnteresseerd want we vroegen hem om olijfolie en wat andere kleine dingen die erg lang duurden en bijna aan het einde van de avond vroegen we om een extra glas water (door een breuk van een wijnglas door ons, was alles van tafel gehaald, subliem en snel opnieuw gedekt trouwens, complimenten!). We hadden nog een fles 1/4 gevuld staan en wezen hier ook op. Maar hij maakte een nieuwe open en gaf aan dat het water per persoon geregeld werd?!?!
Verder vond ik de toiletten een aparte beleving: aangestaard worden door twee lelijke mannen met op de achtergrond het geluid van een trein of zoiets... vreemd.
Lizzy A.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2018
Heerlijk eten met bijpassende wijnen. Met Social deal is het ook goed te betalen. Jij kiest zelf van tevoren wat je erbij neemt en wat het kost. De inrichting is prachtig en personeel erg vriendelijk. Geweldige beleving.
Renee I.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Prima eten, maar wijnarrangement is erg karig, kwaliteit van de wijn is prima maar er wordt erg zuinig ingeschonken. Als we een beetje wijn bijvragen krijgen we een bodempje bij, maar dit verschijnt dan wel als apart glas wijn op de rekening.
Liesbeth M.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Heerlijk gegeten met mijn vader. Aardige bediening, de wijnen waren perfect uitgekozen bij elk gerecht.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Michelinster restaurant, en dat merk je. Het eten was fantastisch en redelijk geprijsd. Wijnen en water (veel) te duur en de glaasjes zouden wat beter gevuld mogen worden, zeker als je de marges in ogenschouw neemt. Perfecte bediening ook, jammer dat de dames in een weinig charmant pakje worden gekleed. Maar het eten: super!
Marijke R.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Vanmiddag mogen genieten van de rw-lunch...5 gangen met het bob wijn arrangement...perfect...een hele zit..maar het was het waard!! Team De Zwaan...mijn complimenten...super!!
E. V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Het is al een tijdje geleden dat we hier waren met de hele familie ter gelegenheid van de 95ste verjaardag van mijn moeder. De ontvangst was geweldig Roland! Het eten, de sfeer en de kunst........ een en al genieten dus ik vond dat je nog wel een 10 verdiende!
Nicole A.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2018
Genoten van een verwenavond in alle opzichten. Heerlijke 6 gangen, wijn/spijs ervaring super, wat een bevlogen gastvrouw/sommelier. Overigens iedereen even gastvrij! Hier wordt met liefde gekookt en opgediend!
Amber V.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2018
Heerlijk gegeten! Hele prettige, ongedwongen sfeer. Het is een echt avondvullend diner; we hebben ruim 6 uur gezeten voor 7 gangen.
Frits V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Zeer hartelijk ontvangen. Zalige bubbels met marc de fraises. Het vervolg was een symfonie van heerlijke gerechten met zwarte handschoenen opgediend. Een zalig avontuur met ditto wijnen. Ons eerste sterrenrestaurant. Voortreffelijk !
RL S.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2017
Hier voor het eerst gedineerd tijdens de Heerlijk 10daagse.
Zeer correcte ontvangst en we kregen een fijn tafeltje voor 2.
De pré-amuses waren veelbelovend alsmede het huisaperitief. De amuse zelf was ook van hoog niveau en het voorgerecht (gepekelde zalm met spicy mango gratiné-ijs en avocado) was erg gedurfd en smaakvol, alsmede de begeleidende wijn (houtgelagerde Semillon van Fleur du Cap). Zowel hoofdgerecht (rundersukade) als dessert (taartje van vlierbloesem met rode biet) waren ook zeer smaakvol, al gebiedt de eerlijkheid mij te vermelden dat ik vaker een vergelijkbaar niveau ook bij niet-sterrenrestaurants ben tegengekomen.

Hoewel we vooraf hadden aangegeven van het wijn arrangement gebruik te willen maken (met alleen een wisseling bij het voorgerecht), is ons tijdens het hoofdgerecht geen rode wijn meer aangeboden. Ook bij het dessert moesten we er gericht om vragen.
Met 4 man zwarte brigade op 8 bezette tafels zou je een betere service mogen verwachten, denk ik. Ook vond ik het wat opvallend dat de eigenaar bij nagenoeg iedereen een praatje kwam maken aan tafel, maar ons oversloeg. Dergelijke zaken kunnen het verschil maken in je echt welkom voelen. Tevens vond ik het wat flauw dat 2 karafjes kraanwater à 5 euro per stuk in rekening werden gebracht.

Het decor was zeker aangenaam, rustig en ons beviel de indirecte, warme verlichting absoluut. We willen de Zwaan zeker nog eens proberen, maar er zijn wel wat verbeterpuntjes naar onze mening.
arnoud W.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Prima service, goede ontvangst en diner en wijnen waren voortreffelijk
Jan W.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Fantastisch,

Geweldige ontvangst door de heer Peijnenburg zelf, daarna worden we verwend met de verschillende heerlijke gerechtjes met de bijbehorende wijnen. Echt een aanrader. De vinologe was ook zeer enthousiast en heel erg vriendelijk. Zij was door haar enthousiasme en kennis van de wijnen de kers op de al overheerlijke taart.
Komen zeker een keer terug!!
J&L
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Geweldig restaurant. elk gerecht in het Alliance 8-gangen menu is een verrassing waarin de chef er in slaagt om vaak op basis van vaak tegengestelde smaken een geweldige harmonie te bereiken. Onbegrijpelijk dat dit restaurant maar 1 ster heeft...
Leo M.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Heerlijk gegeten.
Er was wat misgegaan bij de reservering maar dat werd op een professionele manier, naar volle tevredenheid, opgelost.
Gerechten waren verrassend goed, aardig en professioneel personeel, heerlijke wijn.
Echt een aanrader.
Jack V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Weer ren geweldig gastvrije ontvangst, een avond heerlijk in de watten gelegd met een voortreffelijk 8 gangen Alliance menu. De begeleidende wijnen van het wijnarrangement waren perfect gekozen uit bekende en onbekende gebieden en verrassende druivensoorten. De wijn uit Etten Leur van Santspuy was geweldig en de beste wijn uit Nederland welke ik ooit heb mogen proeven. De amuse van mossel met groene curry gaf perfect weer wat de avond culinair ging brengen. Bekende ingrediënten met een verrassende twist. Voor mij was de langzaam in hooi geraakte langoustine gepresenteerd in een asbak. Heerlijk van smaak, gepresenteerd met humor. Een samenvatting van de avond.
We komen graag weer terug.
Jeannette N.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heerlijke avond gehad. Wij kozen voor het sommerliersmenu waarbij rekening werd gehouden met onze wensen. De bediening was erg goed, onze vriendelijke gastvrouw Linde heeft heel goed uitleg gegeven over alle wijnen en liet ons ook nog de wijnen uit de streek proeven: ook erg lekker. We komen zeker een keer terug!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Een belevenis.
Jammer dat er niets gedaan met het vermelde feit dat wij op die dag 50 jaar getrouwd waren.
Dave D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Vrijdag jl. Een eten op groupondeal. Zeer tevreden, conform verwachting, op het eten en de wijsuggesties waren ok. Prima wijnen dus alleen de laatste dessertwijn, op zich prachtig, trok in combinatie in mijn smaak naar beneden. Op de bediening was netjes, maar voor ons gezelschap iets te afstandelijk, maar dat is niet het juiste woord het benoemen van de gerechten aan tafel en de wijnen kwam te veel uit het hoofd geleerd over, alsof ze niet wist en wat ze serveerden. Ik denk dat ze nog in de leer waren. Genoeg kritiek. Fantastisch gegeten en daar ging het om.
GNC K.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
We hebben genoten van "a dinner you can't refuse", een 7 gangen verassingsmenu ter gelegenheid van het 25 jarig jubileum van de huidige eigenaar.
De ontvangst was hartelijk, het menu tongstrelend en een lust voor het oog en ook nog eens begeleid door prachtige wijnen. Het lekkerst vond ik de coquille met hoender, de werd geserveerd in de meest zalige jus. De lam was super mals. Heel verassend was de rode biet met Bettinekaas. De kaas was opgespoten met koolzuur en vervolgens in stikstof bereid, een soort geitenkaasijs was het resultaat. De stones waren Top. Een fijne avond hebben we gehad, de bediening was voortreffelijk.
Zeer de moeite waard!