De Zotte Wilg

Kan beter
Kan beter
macsman J.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
Met groep van 10 personen gegeten. Bediening bestond uit een groep van ca 6 jonge meiden die niet waren opgeleid en steevast alle borden aanreikten en gebaarden dat we deze door moesten geven. Elke 10 minuten kwam de vraag of we nog een drankje wilden bestellen. Om de vooraf gereserveerde bittergarnituur moesten we vragen. De kwaliteit van de voor- en hoofdgerechten was zeer middelmatig. Mijn mixed grill bestond uit een fors stuk varkensvlees, een lamskoteletje en een ongare kipfilet. De gastvrouw erbij geroepen, die het stuk aangesneden filet met haar blote handen oppakte van mijn bord en ermee naar binnen liep. Verbijsterend. Tot ze na 10 minuten terug kwam met een klein schoteltje waarop hetzelfde stuk kipfilet lag maar nu doorbakken. Ik heb het onaangeroerd gelaten. Bij wegnemen van de borden vroeg de serveerster of de portie te groot was geweest. Halverwege mijn antwoord over het ongare vlees, was ze al op weg naar de volgende tafel. Verbijsterende ervaring.
Nicole B.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Gisteren met een groep van 8 daar gaan eten. Van 4 hoofdgerechten na 17 uur was er nog maar één te bestellen. We mochten geen proeverij van de chef als voorgerecht, die vervolgens wel op twee tafels naast ons verscheen. Tegen ons was gezegd dat hij 'op' was. Het eten is erg duur, en de kwaliteit is daar zeker niet naar. Het personeel is niet flexibel. Geen aanrader. Jammer want het is een mooie plek.
Ilse22 .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
enige tijd ben ik hier wezen eten. Ik heb me voorgenomen om echt een recensie te schrijven omdat ik wil afraden naar dit restaurant te gaan. De sfeer was ouwbollig. Het eten, ronduit teleurstellend. Gang na gang.
Ik had het thuis lekkerder kunnen maken. Niets verrastte.
De vitello tonato was zo karig, zo had ik hem nog nooit gezien. De tonato moest je zoeken. Het pittige hoofdgerecht (vis) was idd pittig maar elke finesse ontbrak.
Zowel de bediening en de prijs viel ook tegen.
Misschien is het een heel leuke tent om in de zomer buiten te eten. aan het water, maar dan meer voor brasserie prijzen, niet voor deze prijzen.
wij gaan hier niet meer terug.
Katja D.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Wij komen al jaren na De zotte Wilg. Met familie of klanten of alleen. Het eten is ons nog nooit tegengevallen en de bediening maakt ons altijd blij. Ik geniet altijd weer van het uitzicht. Het restaurant en terras zijn ruim opgezet dus men kan in rust praten.
Het is niet goedkoop maar iedere cent waard.
Dirk D.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Zeer onvriendelijke gastheer. Prijs kwaliteit verhouding erg slecht. karig puntzakje friet met voor 3 personen. De ober was erg chagrijnig en had totaal geen zin in zijn werk. Me tournedos was doorgebbaken terwijl ik hem medium had gevraagd. Rode portsaus had weing smaak. Weinig groenten koude borden enz enz. De zaak zelf zag er schitterend uit. Netjes en schoon. Maar ik kom hier nooit meer.
C S.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Leuk gelegen restaurant aan het water. Ook binnen gezellige sfeer. Duurdere prijsklasse,Voor op gesteld is de kwaliteit uitstekend en heerlijk van smaak. Maar afgemeten porties.Zeer kleine salades, 1 puntzak frites voor 4 personen,5 plakjes stokbrood bij voorafje voor 4 pers.Bij de hoofdmaaltijd karige groente. Met 1-2 consumpties de man en koffie toe ben je toch voor vir pers. 150E kwijt.
Myriam G.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Sfeer is vakantie-achtig aan het water met veel bootjes. Vriendelijke bediening.
Vitello tonnato is een voorgerecht maar was voor mij genoeg, ruime hoeveelheid. De hamburger was veel te rauw maar werd zonder problemen mee terug genomen naar de keuken en opgediend met nieuwe friet en salade.
Cherylmiskow .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Prachtige locatie! Personeel is vriendelijk. Het eten was echt slecht. Rauwe groenten nog tussen de rest. De rode wijn saus leek nergens op en was zurig. Kreeg alleen groente en een klein stukje vlees en niks erbij en dat werd ook niet verteld. Houden geenzins rekening met voedselallergieen ook. Een paar maanden hier gegeten en dit was een tweede kans. Eerste keer kreeg ik bevroren carpaccio met doperwten erop ipv kappertjes en harde stukken parmezaan.. Helaas, geen aanrader om te eten en ga er nu echt nooit meer heen.
H. V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
We hebben gisteren met z'n vieren voor de tweede keer gegeten bij de Zotte Wilg. De bediening was wederom heel ongedwongen en zeer gastvrij. De kaart is gevarieerd met leuke menucombinaties. De bestelde gerechten zien er goed verzorgd en zijn er smakelijk.
We gaan zeker nog eens terug.
Ruudje-Rijsenhout .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Bij De Zotte Wilg is het altijd goed toeven. Het fantastische uitzicht over de Westeinderplassen is een lust voor het oog. Ook het personeel is altijd even vriendelijk en doet zijn of haar uiterste best. Het eten is goed en er is altijd voldoende. Zeker een terugkomertje.
Bob T .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
We eten regelmatig bij de Zotte Wilg, vooral zomers op het terras aan het water maar zo af en toe ook 's winters. Wij vinden het een restaurant in de betere middenklasse, aardige mensen achter de bar en vriendelijke bediening en het blijft betaalbaar. Tip voor als je een keer lekker maar niet duur buiten de deur wilt eten, de royale varkenshaas saté met groentes en overheerlijke frietjes (in echte puntzak), voor 16 euro.
Ik lees hier een recensie (van 8 nov 2014) van een meneer die een 8 voor het eten gaf maar een 3 voor de bediening, omdat het restaurant de samenwerking met 'couverts.nl' gestopt was. Groot gelijk Zotte Wilg! Wat een flauwekul dat 'Couverts'-gedoe, met peperdure TV reclames, niemand schiet er wat mee op maar er moet uiteraard wel (flink) voor betaald worden. Bij restaurants -nog- die aan die flauwekul meedoen komen die kosten uiteindelijk toch op de rekening voor de restaurantbezoekers terecht! Zeer goed ondernemerschap van De Zotte Wilg / Jeroen Schwegler trouwens om die klagende meneer zo correct te antwoorden en hem bij een volgend bezoek zelfs een gratis drankje aan te bieden! Dat getuigt van klasse en doet mijn vrouw en mij de eerstvolgende keer met nóg meer plezier naar De Zotte Wilg toegaan.
duif56 .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Het restaurant ligt aan de Westeinderplas. Aan het raam en op het terras heb je daardoor een prachtig uitzicht. We kozen na de cappuccino voor respectievelijk Sand wino's en Twaalfuurtje nieuwe stijl. De sand wino's waren ruim belegd. Een broodje was met zalm. Daaronder zat een heerlijke saus. Ook was er niet op een kappertje gekeken. De andere broodjes waren met carpaccio en rauwe ham. Rondom de broodjes waren snippers kaas gestrooid. Alles was heerlijk van smaak. Het Twaalfuurtje was zeer uitgebreid: de oma Bob kroket was lekker knapperig en prima van smaak. Ook de beenham-aardappelsalade was heerlijk. Verder bestond dit gerecht uit een spiegelei op brood en een Sand wino met zalm. Genieten! Tel daar het mooie uitzicht bij op, plus de vriendelijke bediening. Dan heb je toch een heerlijke lunch!
suuz72 .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Heerlijk geluncht ter gelegenheid van mijn ouders 45-jarig huwelijksfeest. Het eten was heerlijk, er werd goed gezorgd voor de kinderen die mee waren en het personeel was erg vriendelijk en attent. Ontzettend leuk dat mijn ouders nog een fles prosecco meekregen toen we weggingen.
Leslie V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Vandaag geluncht bij de Zotte Wilg. Je zit daar lekker op het terras aan het water. Geeft altijd een mooie sfeer. Het eten en de wijn was goed. Bediening was vriendelijk en correct. We waren met 2 kleine kinderen en die konden zich goed bewegen over het terras. Helaas had de Zotte Wilg een wespenprobleem. De ober vertelde dat ze druk bezig zijn om dit te verhelpen (het probleem bestond pas voor een paar dagen). Voor de rest een mooi stukje om te relaxen!
NenR .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Leuke plek, vooral het terras.
Glutenvrij eten niet uitgebreid, maar het was er wel.
Maar... dat wij naast onze fles wijn van 30 euro (en andere drankjes) tot onze verbazing op de rekening zagen dat wij 2 euro moesten betalen voor een karaf kraanwater heeft een doen besluiten hier nooit meer terug te komen!
Het is jammer dat u dat niet even heeft aangegeven dan had ik u kunnen uitleggen dat de opbrengst van het water naar het Rode Kruis gaat, staat trouwens ook op de kaart.

M. B.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Wij lunchen er geregeld maar ik mis het oude 12 uurtje vlees zoals het was. Maar het blijft vooral in de zomer en leuke plek voor de lunch lekker aan het water.
M__M .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Erg lekker gegeten en de service is altijd top!
Wat een mooi uitzicht ook, zo over de kleine poel.
Verder is er tijd genoeg om tussen de gerechten door even te kletsen, maar niet te veel waardoor je honger krijgt. Ga zo door!
J F V B.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Bij binnenkomst gezegd dat we voor 9 mensen hadden gereserveerd middels couverts.nl. Tot onzr grote verbazing zegt de bedienende man dat zij niet meer couverts.nl werken! Aangezien er ook verder niemand anders aanwezig was, werden er snel 3 tafels aan elkaar geschoven zodat wij konden zitten. Alleen was de sfeer aardig afgezakt door deze ontvangst. Wat we aten was gewoonweg goed te noemen. Alleen de matige sfeer en de ontvangst speelde bij iedereen. We waren ook na 1 uur en 40 minuten weer weg...
Het spijt ons ten zeerste dat u dit zo ervaren heeft bij ons.
Wij hadden echt de indruk dat u tevreden ons restaurant verlaten heeft.
Wij hebben u bij het afrekenen nog gevraagd of alles naar wens was geweest, afgezien de manier
waarop de reservering was verwerkt, en u zei tevreden te zijn geweest.
De waardering over de service verbaasd ons dan ook.
We hopen u nog een keer te begroeten in ons restaurant, eerste drankje is van ons!

Met vriendelijke groet,

Jeroen Schwegler.
Kitty M.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2014
Het wisselt hier nog al eens qua kwaliteit van eten maar het fijne terras aan het water haalt ons nog wel eens over om het er weer op te wagen.
De slibtongetjes en varkenshaas saté waren lekker en betaalbaar, het dessert chocolade met caramel taartje met yoghurt ijs super lekker!

Nu nog de lekkere koffie dan zijn we hier vast weer vaker te vinden.
1707 B.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2014
Voor oma's 87e verjaardag met 9 man in zotte wilg gegeten. Er was mooi plekje buiten op het ruime terras voor ons gedekt in avondzon. De kaart is eenvoudige maar prijs/kwaliteit is goed. De bediening verdient echt een compliment. Keurig, vriendelijk, attent en geen moeite teveel! Wij komen zeker nog een keer terug!