De Zonnewende

Meer informatie over restaurant De Zonnewende

• Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Aanthony .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
jammer....op zaterdag 13 augustus zaten mijn vrouw en ik gezellig een glaasje wijn te drinken op uw terras.
Helaas waren de borrelhappen allemaal gefrituurd: dus niet glutenvrij. Bij navraag door een alleraardigst meisje uit de
bediening bleek dat er niets glutenvrij te bestellen was!! Ook geen kaas, nootjes , olijven of weet ik wat.
Dit heb ik nog nooit in een restaurant meegemaakt. Op de site staat dat met allergieën rekening wordt gehouden: niet dus...
Sanne R.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
De zonnewende is een top restaurant. Met een super gastheer en chefkok, alles was naar wens. De bediening was echt helemaal super. Ik raad je aan om er een keer te eten.
Gerben W.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Op een donderdagavond zakelijk gedineerd. Het was een rustige locatie, goed te bereiken. Sfeer binnen was goed.
Eten: verrassingsmenu is een aanrader. het BOB wijn menu past er goed bij.
kortom een aanrader.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Gebruik gemaakt van aanbieding 6 gangen menu 2 voor prijs van 1. Prima arrangement waarbij de keuze voor eenvoudige ingrediënten (kabeljauwfilet en parelhoen) wordt gecompenseerd door de totale presentatie. Weliswaar eenvoudig maar zeer goed bereid en mooie borden. Goede uitleg van d gerechten en prima bediening. Beetje stijfjes maar niet storend, mag voor een dergelijk restaurant ietsjes losser. Eigenaar beheerst dit prima, personeel kan dit ook leren. Goede vondst is een half glas wijnarrangement waarbij je passende wijnen hebt en het toch beheersbaar blijft. Al te al uitstekende prijs/kwaliteit verhouding
Arno H.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2014
Benieuwd naar de 'schoenen van vanavond' werden we door de eigenaar opnieuw niet teleurgesteld. Die blijven zeer bijzonder evenals zijn gave, of is het kunst, om zijn gasten op geheel eigen wijze met humor en behoud van alle egards een fijne avond te bezorgen.
Na 7 maanden eerder een topavond te hebben gehad viel dit qua verfijning van het koken ditmaal niet mee. Nog wel de amuse ter grootte van een klein voorgerecht geserveerd door 'een lief meiske' begeleid met "smakelijke maaltijd", maar bouillon en vervolgens paté, mierzoete verfrissing en tong waren smaakvol maar niet meer dan dat. Ik weet het... het klinkt snobistisch en dat is het natuurlijk ook. Zeker na een heerlijk vleesgerecht en dessert. Maar als een restaurant zich profileert als verfijnd in het duurdere segment en het eerder ook waarmaakte dan schept dat verwachtingen.
Mogelijk (wij of zij?) eens afstappen van 2x zesgangenmenu voor de prijs van een.
Voor de prettige bijna huiselijke sfeer komen we graag nog eens terug. Hopelijk is de keuken dan weer net zo bijzonder als 'de schoenen'.
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Echt heerlijk gegeten van het 5 gangen menu in de Zonnewende. Het voorgerechtje (salade met brie) was wat gewoon maar de overige gerechten waren echt voortreffelijk. Mooie combinatie van gekarameliseerde eendenlever en kalf. Ook het gerechtje met zwezerik was erg goed.
De bediening was erg vriendelijk en snel. Toch geef ik voor de service maar een 7 omdat ik het niet meer van deze tijd vind dat je voor je water moet betalen terwijl je beiden een bijpassend wijnarrangement neemt.
Ria S.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2014
Na jaren weer gekozen voor de Zonnewende en... een goede keuze. Het 6 gangen menu was voortreffelijk even als de bediening. Een jonge dame die van wanten weet en er deze avond alleen voor stond deed dat met verve chapeau !!
Arno H.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
De glimmende knalgroene lakschoenen van de eigenaar schijnen bekender nog dan de naam van het restaurant. De man is een grappige en verzorgd geklede verschijning in een sfeervol ingericht restaurant.
Wat een verrassende keuken tov enkele jaren geleden. Een zesgangenmenu met bijpassende wijnen om van te genieten. Nu eens een combi van fijne smaken met gerechten die kleurrijk en creatief zijn opgemaakt én toch hun basic-smaken behouden.
En een bediening met enthousiaste en kundige jonge meiden.
Echt zo'n zaak om mensen op te wijzen. De prijzen? Door een bon met 50% korting en een uitnodiging op zak, helaas geen mening hierover.
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2014
Goede ontvangst en ook heerlijk gegeten. Porties zijn mooi in verhouding en de borden zijn prachtig opgemaakt. Door de diverse texturen zijn mooie gerechten gecreëerd.

Stoelen staan ruim en zitten heel lekker. Ook het wijnarrangement was met zorg uitgezocht.
Bongustaio .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2013
Wij hebben onlangs weer bij de Zonnewende gegeten. Dit restaurant staat eigenlijk garant voor een geslaagde avond. Ook nu weer lekker gegeten. Smaken en bereiding van de gerechten zijn prima. De wijnen op de wijnkaart zijn mooi gekozen en ook betaalbaar. De bediening is attent en vriendelijk. De inrichting is gezellig. Kleine Tip: de portionering van het hoofdgerecht kan best iets ruimer en de prijs mag dan best iets omhoog
Rutger S.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2012
Onlangs bij De Zonnewende gegegte. Zeer verzorgd, we hadden een 6-gangen menu dat was goed, wel een beetje naar de 'safe' kant in combinaties en keuzes. De vis was een beetje droog, iets te lang in de pan waarschijnlijk. Voorgerecht van eend met rilette, vooral ook de combinatie van zachte elementen en harde elementen was super en kwam als beste van het geheel uit de verf. Garnituur bij hoofdgerecht was wel erg zout. All-in, prima menu, degelijke bereiding die hier en daar wat aan scherpte kan winnen. Bediening is vriendelijk en attent, een aantal keer ons (geanimeerde) gesprek aan tafel doorkruisend met de overbodige vraag of het gesmaakt heeft (echt niet nodig!). Decor is verzorgd, stoelen comfortabel en goede afstand tussen tafels. Prijs-kwaliteit prima voor elkaar.
Truffeltjes .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2012
Je kunt goed én gezellig eten bij De Zonnewende. Michael en Renata en hun personeel zorgen ervoor dat je in de watten wordt gelegd, je bent gast en zo word je ook behandeld! Het eten is lekker, de wijnarrangementen worden zorgvuldig uitgezocht. Prima!