Over het restaurant De Zon

Streekproducten op hun best

Laat je een avond culinair in de watten leggen door chefkok Gerhard Müller. Hij en zijn team maken zo veel mogelijk gebruik van de prachtige producten die de streek te bieden heeft. Hier geniet je van een uitgebreide, met zorg bereide lunch. En kom je tijdens het diner? Dan mag je zelfs een kijkje in de keuken nemen!

Meer informatie over restaurant De Zon

- Ontbijt 07:00 - 10:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Invalidentoilet , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
will K.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Attent naar de gasten toe, b.v. info menu met je naam erop. Leuk om een kijkje in de keuken te nemen. Tafel mooi gedekt. Het voorgerecht zag er mooi uit op het bord. Hoofdgerecht was goed van smaak opmaak op het bord wat eenvoudiger dan het voorgerecht. Nagerecht was goed. Kortom een aanrader.
Reinaenalbertaarten .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Wat hebben wij een geweldige avond gehad, super! We werden vriendelijk ontvangen en eenmaal aan tafel kregen we het menu die al voor ons was samengesteld ( AH actie) wij zijn de uitdaging aangegaan, wij hadden dit w.s. niet gekozen wanneer dit op de menukaart had gestaan. Wij hebben er geen spijt van gehad het was verrukkelijk, onze complimenten. We mochten een kijkje in de keuken nemen en werden daar nog getrakteerd op een drankje. Goede uitleg van het eten, vriendelijk, sfeervol. Wij komen hier zeker weer!
Judith H.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Heerlijk gegeten. We kregen vast menu maar er was ruimte v aanpassingen. Echt avondje uit. Aandacht vh eten en gasten. Kom er graag terug!
Henk K.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
We bezochten deze gelegenheid in verband met de AH diner actie. Deze actie heeft daarbij helemaal aan de doelstelling voldaan, namelijk kennismaken met een gelegenheid die misschien niet bovenaan het standaard wensenlijstje staat.
De Zon heeft ons dan ook erg verrast met heerlijke gerechten, een vriendelijke ontvangst en bediening. Ook aandacht voor kleine dingen zoals een op naam gesteld menu zoals dat na de reservering werd opgemaakt. Een aperitief bij de haard. Kortom een diner dat door dit restaurant en haar vriendelijke bediening ook tot een bijzondere gelegenheid wordt gemaakt.
Voor ons in ieder geval reden genoeg om terug te komen en dan vooral tijdens een mooie zomeravond waarbij het uitzicht over de Vecht en het dorpje Ommen nog beter tot zijn recht zal komen.
c.hessels57 .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten in een mooie omgeving. Alles werd erg mooi opgediend. Vriendelijke, attente bediening. We zijn van plan om nog wel een keer te komen eten.
jan N.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Lekker gegeten. Goede uitleg aan tafel over de gerechten. Er werden 2 extra amuses geserveerd.
Tussentijds werd je uitgenodigd om een kijkje in de keuken te nemen. Ook daar een werd een lekkernij aangeboden.
Was een leuke gezellige avond.
Bertus W.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Enkele gasten waren luidruchtig. Verder waren er meerdere bezoekers met een ahmenu die hiervan genoten. Het personeel was vriendelijk en gastvrij.
Veronica H.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Via aanbeveling van een collega hier terecht gekomen met de AH restaurantactie. Niets teveel beloofd! Ontvangst hartelijk, netjes en vriendelijk, zoals de gehele bediening. Eten was heerlijk! Bijzondere gerechten met verse
producten. We hebben een extra tussengerecht genomen en wat friet bij het hoofdgerecht. Qua hoeveelheid was dat niet echt nodig, maar lekker was het allemaal wel!
De persoonlijke aandacht met het menu op naam, de gelegenheid om een kijkje in de keuken te nemen voelt als extra service. Aan het begin heeft mijn man aangegeven dat zijn glas gevuld mocht worden zodra leeg; dat gebeurde ook.
Kortom; alleen maar positieve ervaringen en een zekere aanrader!
afien F.
Vriendelijke ontvangst.
Uitleg bij gerechten mag iets rustiger.
Desssert viel qua smaak wat tegen. Kerstboomschuimpjes erbij vond ik niet zo passend.
Verder heerlijke verrassing van de kok.
illabenders .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
3 januari 2017 fantastisch gegeten in de Zon. Zeer vriendelijke ontvangst en persoonlijke toelichting door de sous-chef op de gerechten. Oog strelende bordjes met geraffineerde smaken. De kreeft was subliem, maar medetafelgenoten waren ook zeer te spreken over het hert. De keuken streeft naar kwaliteit en dat is aan alles te merken. De prachtige locatie aan de Vecht maakte voor ons het plaatje compleet! Een dikke 9 geven wij de Zon
MJ V.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Heerlijk gegeten hier met de AH actie. Prettige ontvangst. Eerst een gezellig apperatiefje bij de open haard waar ook netjes het menu werd gepresenteerd en werd er netjes gevraagd of het menu akkoord was. Correcte bediening en heerlijke gerechtjes. Prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend.
Leon B.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Niet voor het eerst en zeker niet voor het laatst genoten van de prestaties van de keuken, heerlijke 4 gangen, mooi gepresenteerd en zeer plezierige bediening.
Rilu .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Gisteravond met vrienden gegeten met de ah-actie; hoofdgerecht hertenbiefstuk, echt een aanrader! Voor en nagerecht ook erg lekker.
Ben-en-Wendy .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Vriendelijke ontvangst door receptionist, tafeltje bij het raam met zicht of mooi verlicht Dalfsen en de Vecht en een sfeervol restaurant met vele kerstdecoraties. Helaas werd de Chardonnay zeer koud geserveerd. Eerst na een kwartier op tafel kwam deze op "dronk". Vitello Tonnato was prima en het hoofdgerecht (wildzwijn) voortreffelijk evenals het nagerecht. Jammer dat een aantal servicegerelateerde zaken het beoordelingsniveau van deze avond naar beneden bracht. Behalve de koude Chardonnay werd een glas gekurkte rode wijn geserveerd. Na een opmerking onzerzijds werd deze (zonder excuses) vervangen. Na het voorgerecht werd het broodbordje en het botermesje afgeruimd terwijl wij nog brood hadden. Toen wij hierover een opmerking maakten kregen wij als antwoord van de serveerster "Ja, dat klopt". Ze bracht echter geen nieuw bordje met mesje. Bij thuiskomst zagen wij dat 1 kop koffie in rekening was gebracht terwijl wij deze niet hadden genuttigd. Jammer van dit alles. Een culinaire avond is meer dan alleen lekker eten.
André K.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Vriendelijk personeel receptie, bediening en keuken. Tijdens werden alle gasten om de beurt uitgenodigd om in de keuken te kijken en eventueel vragen te stellen, heel bijzonder! Inrichting en gerechten waren smaakvol.
Gijs W.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Het is zeker voor herhaling vatbaar.Mooi uitzicht op het verlichte oude gemeentehuis en de kerktoren met het restaurant in romantische kerstsfeer.We vonden het bijna jammer om op te stappen.Hartelijk dank.
gn.de.groot .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Voortreffelijke keuken, zichtbaar voor de gasten. Zeer smakelijk eten, m.n. voorgerecht en dessert, maar weinig keuze m.b.t AH-menu. Helaas dinsdag vrijwel alleen AH-gasten. Bediening soms iets te luidruchtig, maar wel zeer vriendelijk.
Famar .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Opnieuw daar weer heerlijk gegeten, een fijne sfeer, heel ontspannen. Je bent er echt uit.
We hadden het 3 -gangen AH menu. Het is echt proeven, verrassend! Een aanrader!
Verwacht geen grote borden met dikke schnitzels, daarvoor moet je ergens anders zijn.
De gerechten zijn bij de Zon klein maar o zo fijn!
klare127 .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Uitstekende kwaliteit gerechten die werden geserveerd; mooi opgemaakt. Bediening was erg erg vriendelijk. Vooral de wangen van wolvarken is aan te bevelen.
Bart T.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Gezellige ambiance! Eerst heerlijk een aperitiefje genuttigd in het lounge-gedeelte met prachtig uitzicht op de vecht en het mooi verlichte oude gemeentehuis. Vervolgens aan tafel een verrassend drie-gangenmenu verorberd. Gerechten die we normaal niet direct zouden kiezen (ook al hadden we ook nu een keuze), maar enorm creatief en heerlijke combinaties. Een aanrader!