Over restaurant De Zon

Streekproducten op hun best

Laat je een avond culinair in de watten leggen door chefkok Gerhard Müller. Hij en zijn team maken zo veel mogelijk gebruik van de prachtige producten die de streek te bieden heeft. Hier geniet je van een uitgebreide, met zorg bereide lunch. En kom je tijdens het diner? Dan mag je zelfs een kijkje in de keuken nemen!

Meer informatie over restaurant De Zon

- Ontbijt 07:00 - 10:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Famar .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Klare127 .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Uitstekende kwaliteit gerechten die werden geserveerd; mooi opgemaakt. Bediening was erg erg vriendelijk. Vooral de wangen van wolvarken is aan te bevelen.
Bart T.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Gezellige ambiance! Eerst heerlijk een aperitiefje genuttigd in het lounge-gedeelte met prachtig uitzicht op de vecht en het mooi verlichte oude gemeentehuis. Vervolgens aan tafel een verrassend drie-gangenmenu verorberd. Gerechten die we normaal niet direct zouden kiezen (ook al hadden we ook nu een keuze), maar enorm creatief en heerlijke combinaties. Een aanrader!
Angela D.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Heerlijk gegeten en bediening was heel erg goed! Uitzicht fantastisch, kortom top avond gehad! Hier komen wij ook na de AH actie zeker weer!
Jan.burgerhout .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Ik was van "de Zon" gewend dat zij ruimhartig waren in het bijschenken wanneer je een wijnarrangement bij het diner nam. Dat is helaas veranderd.
Verder is er niets aan te merken op "de Zon".
Altijd een goede ambiance en prettige, bekwame bediening.
tongoossens .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Wij hebben hier via de AH-actie gegeten. Een speciaal menu. Direct werd er gemeld dat het ook mogelijk was om van de nieuwe herfstkaart te bestellen. Het AH- menu was niet echt onze smaak.
Voortreffelijk gegeten van de nieuwe herfstkaart. Dit is een klasse restaurant.
Marianne K.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Heerlijk gegeten, bijzondere smaken en combinaties. Veel persoonlijke aandacht vh personeel. Vooral aan het raam prachtige plek!
John V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Proeverij van de nieuwe kaart gehad. Wat ons betreft Michelin Ster waardig. Wat hebben we genoten. De chef kwam zelfs nog aan tafel om uitleg te geven over zijn nieuwe gerechten.
Anneke U.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
jassen werden in ontvangst genomen en weg gehangen.Men had een menu op naam klaar liggen.mooie ruime eetzaal. zeer vriendelijke bediening en voortreffelijk eten.en ondanks dat het avond was toch mooi uitzicht richting centrum Ommen. echt een aanrader voor een mooie zomeravond.
B. V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Gerechten waren niet alledaags en met de nodige zorg bereid. Het (kalfs)vlees was superieur gebakken, smelt op je tong zo mals. Enige minpuntje voor mij was dat er geen drankkaart aanwezig was maar ondertussen de 0,75L fles water iets te gemakkelijk werd aangebroken door het personeel en deze op de bon gepresenteerd staat voor 4,50e per fles.
Debie6836 .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Mooie inrichting, gezellige sfeer, heel prettige bediening, uitstekend eten, eten met ah-restaurantactie wat beperkt qua keuze, zeker een aanrader deze plek
Judith Z.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Heerlijk gegeten, echt heerlijk!! Dankzij de AH RESTAURANT actie zijn we hier heen gegaan, anders zou ik er nooit komen, omdat het boven budget is. €4,50 voor een glas water vind ik absurd duur.
Hugo48 .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Prachtig menu. Baars met creme van piccalilly, een verrassend voorgerecht.

Wildzwijn haas met wang. Polenta en een jus van sjalot. Heel smakelijk en mooi opgediend.

Nagerecht van chocolade en yoghurtijs. Verrukkelijk!

Het uitzicht op het terras mag iets verzorgder.
Intersail .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Vriendelijke ontvangst. Uitstekende gerechtjes, high cuisine. Het enige aandachtspuntje is dat een karafje water 4,50 en 4 koffie met wat lekkers 18 euro kosten. Door de ah actie waren we voor 4 personen slechts 120 euro kwijt.
J.vanderhaar .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Op 9 oktober togen we weer naar "De Zon" Het wordt ons favoriete restaurant om via de AH restaurant actie te dineren. Na een smaak kunstwerk dat amuse genoemd werd een prachtig voorgerecht van zalm. De rode poon als tussengerecht haalde niet het niveau van het voorgerecht maar was zeker uitstekend. We sloten af met een lende van het Vechtdal-rund. Mooi vlees maar het evenaarde niet de culinaire kunst van amuse en voorgerecht. Het wijnarangement was uitstekend afgestemd op de gerechten. En dit alles voor een echt geweldige prijs - kwaliteit verhouding (uitgaande van één gratig menu middels de AH actie)
Antonius G.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
goede ontvangst, AH menu wel beperkt , wel een mogelijkheid voor een tussen menu en extra patat wel tegen vergoeding. Kwaliteit prima, mooie tafel erg gezellig voor herhaling vatbaar.
Jip L.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Heerlijk gegeten buiten op het terras. Prima welkom geheten. Gerechten aan de (te) dure kant
Aheuver .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Zoals we gewend waren was het eten perfect. Eerst even lekker buiten gezeten en later binnen genoten van de gastvrijheid en het uitmuntende 3 gangen diner. De smaakbeleving geweldig. We hebben 3 uur de tijd nodig gehad voor deze overheerlijke avond. Echt een dikke 10
Mathilde2 D.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Wij zaten op het terras met mooi weer op een zonnig plekje. Toen we het toch wat koud vonden worden, werd er voor ons een verwarmingslamp onder de parasol aangestoken. Leuk uitzicht op de overkant en de bootjes op de Overijsselse Vecht. Lopertje over de tafel heen. We aten het dagmenu van €34,50 met de restaurantactie. We kregen een amuse ( osseworst) , sneetjes stokbrood met geitenboter, het voorgerecht met gemarineerde tonijn en zwarte linzen, het hoofdgerecht was kalfshaas met stukje gebakken polenta en stukjes gekookte groente, nagerecht van pannacotta, ijs en rood fruit. We vinden dat de Zon een goede kok heeft.
Blankvoortrieta .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
We hebben heerlijk buiten kunnen eten, en werden super bediend met een goede uitleg van het diner. De amuse en het voorgerecht smaakte heerlijk samen met het brood en de geite boter. Het hoofdgerecht werd op hete borden opgediend. Het zag er super mooi uit en de smaak was verrukkelijk. Ook het nagerecht was heerlijk. Het is zeker voor herhaling vatbaar en komen dan ook graag nog een keer terug.