De Zomertuin

7,1

Jouw recensie over het restaurant De Zomertuin

David B.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
Heerlijk eten… met een (persoonlijk) haakje
Op de donderdagavond komen we met z’n 5-en aan terwijl het nog heel druk is in het ruime restaurant – veel klanten voor het ‘all-you-can-eat’-buffet, dat er overigens heel aantrekkelijk en uitgebreid lijkt.
We kiezen echter voor à la carte. Het bestellen van drankjes (water, thee (€3,20), bitter lemon (€2,30)) en voorafjes (kroepoek, kipsaté (4 stokjes €6,50), vegetarische miniloempia’s (4 stukjes €5,60)) gebeurt vlot en worden vrij snel uitgeserveerd.
De kipsaté is een grote portie mals vlees met veel smakelijke satésaus. De miniloempia’s zijn teleurstellend: knapperig, ja, maar nagenoeg leeg – amper groenten te bekennen.
Bij het bestellen van de hoofdgerechten begint het mis te gaan, met een serveerster die vriendelijk overkomt én haar best doet… maar die niet eens weet wat Ve-Tsin is (iets wat we liever vermijden).
Uiteindelijk is het haar duidelijk wat we willen: de keus valt op 3 vegetarische gerechten en een tjap tjoy met ossenhaas (€16,50). Met nasi en mihoen.
Dan begint het wachten.
En het wachten.
En het wachten… terwijl het restaurant nog maar twee andere klanten heeft, die lijken vrienden van het personeel te zijn.
Op een bepaald moment ga ik iets over de wachttijd zeggen tegen de eigenaar (?), die maar excuses maakt die nergens opslaan.
Uiteindelijk komen de hoofdgerechten aan. Ondanks de beschrijving in het menu, lijken 2 van de 3 vegetarische gerechten (à €14,80) identiek te zijn en de tjap tjoy bevat hetzelfde mengsel groenten, maar dan met wat plakjes ossenhaas.
Wel smaakt alles heerlijk en de presentatie van de gerechten is aantrekkelijk en netjes.
Maar dat wachten…
Bij het afrekenen, bleek het pinapparaat geen van de drie beschikbare plastic kaartjes te accepteren – een creditcard en twee debetkaarten. Een van de groep moest noodgedwongen (door een doortastende en minder vriendelijke vrouw – eigenares?) in het restaurant blijven terwijl we naar een geldapparaat bij de Albert Heijn (op luttele minuten afstand) moesten rijden.
Wim H.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2018
Zijn weer terug bij het oude concept met wok en teppanyaki. Is weer als vanouds lekker en gezellig. Vriendelijke en snelle bediening, zeer attente gastheer (eigenaar) en lekker eten.
Wim H.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
Babette D.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Zonde van je tijd en geld. Afhaaleten is slecht verpakt, smaakloos en goedkoop (producten). Volume valt ook tegen. Slechte prijs/kwaliteit verhouding. Ben hier 1 keer geweest vanwege positieve recensies, maar nee, ik kom hier echt niet meer!
wilfred V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Het eten was wat wisselend maar niet slecht. Doordat je veel kleine gerechtjes eet zit er altijd wel iets tussen wat je wat minder vind. Sushi vond ik niet geweldig, rest was oké. Wel een overdaad aan zout en knoflook, ik heb daar wat minder problemen mee maar mijn partner vond het veel te veel. 5x5 was voor ons trouwens veel te veel. Prima plek voor de grote eters dus. IJsje met vers fruit achteraan en met een volle buik veel naar huis.
Foodie4ever .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Mijn vriend en ik hebben hier gegeten vandaag. Mijn vriend wou het erg graag uitproberen. Ik moet eerlijk zeggen toen ik op internet de menukaart zag, was ik een beetje achterdochtig. Ook toen ik voor de deur stond dacht ik dat het niet veel goeds kon zijn, maar dit bleek allemaal gelukkig erg mee te vallen.

Het enige dat ik een beetje apart vond was de stokbrood met kruidenboter aan het begin. Deze krijg je standaard aan het begin, maar ik ben dit niet gewend van een aziatisch restaurant. De sushi was redelijk, maar de warme gerechten waren erg lekker. Ook was er ruime keus bij de dessertbar, jammer dat dit niet meer aangevuld werd. Sommige schalen waren al leeg toen we er gingen eten. Misschien omdat het een rustige dag was.

Voor de prijs die we betaalden is dit echt een prima restaurant. Enige minpunt is toch de eigenaresse, want deze was niet vriendelijk. Vooral chagrijnig. De serveerster daarentegen was erg vriendelijk en behulpzaam.
kuifje2012 .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
We maakten gebruik van het principe 'all you can eat', 5 x een ronde 5 gerechten bestellen. De drankjes zitten (op alcohol met kleine meerprijs na) erbij in. kinderen is het leuk eten omdat je steeds mag kiezen en er zowel Hollande gerechtjes opstaan als frikadelletjes, patat als ook allerlei buitenlandse gerechten. Het toetje is voor kinderen een feest! IJs en dit versieren met fruit en slagroom en vele soorten snoep! Voor volwassenen is er zowel sushi als allerlei andere gerechten. Soms duurde het wat lang voor de rechten kwamen, maar het was dan ook erg druk. De bediening was hartelijk! De sushi was wat groot van formaat, maar smaakte prima.
jomie .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Het eten hier is prima en ziet er verzorgd uit. Het restaurant is vernieuwd en gemoderniseerd. Beide genoemde zaken zijn een kwestie van smaak en hierover valt niet te dansen!(twisten) Personeel aan tafel is vriendelijk en behulpzaam. Enig minpunt, maar dan ook een echt minpunt is de eigenaresse zelf. Zij is onvriendelijk, afstandelijk en vooral chagrijnig. Van het ontvangen van gasten heeft zij nog nooit gehoord. Voor de duidelijkheid; ik heb hier met verschillende personen meerdere keren gegeten en kom daarom tot deze conclusie. Jammer voor dit overigens verder goede restaurant

Theo D.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2013
Hier eten we vaak Chinees! Echt lekker, alles vers klaargemaakt en met liefde bereid! Ge gastvrouwen zijn vriendelijk en herkennen ons als vaste gasten! Licht helaas niet in het centrum.
Margarita R.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2013
Hoewel er indische rijsttafels op het menu staan zijn de a la carte gerechten allen Chinees. Eten ziet er netjes uit, smaakt goed. Bediening is heel vriendelijk. Niet te veel lawaai, dus goed restaurant om bij te praten met mensen die je lang niet gezien hebt, zoals wij. Gemakkelijk berijkbaar, gratis parkeren.