De Zoete Kers

Grotestraat 148a 5151 BN Drunen Nederland Kaart
31-416319021

Meer informatie over restaurant De Zoete Kers

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Jan En Gusta N.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Gisteren voor het eert gegeten bij De zoete Kers.
Mooi en gezellig ingericht restaurant.
Zeer vlotte en vriendelijke ontvangst en bediening door de eigenaar en het personeel, welke beleefd en netjes zijn maar niet op een te stijve manier.
Prima prijs/kwaliteit verhouding.
De formule van 3 gangen voor € 25,00 schijnt erg goed te werken want het was er gezellig druk.
Mooie kaart met zeer ruime keuze.
Het eten was uitstekend en de porties van het voor-, hoofd- en nagerecht waren ruim voldoende.
Dus eindconclusie, gewoon goed voor een mooie prijs.
Tot een volgende keer, we komen zeker terug
AcB71 B.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Na een avondje eten bij De Zoete Kers in Drunen schrijf ik deze recensie met een wat dubbel gevoel: Het eten was uitstekend, echter de bediening (door twee jonge knullen) liet te wensen over. Er straalde geen enthousiasme van uit, de normale tafeletiquette werd niet gevolgd (dames eerst bijvoorbeeld) en er kon geen lachje vanaf. Dit is erg jammer, want de kaart en de kwaliteit van het eten zijn prima. Wellicht hadden we te maken met vakantiekrachten, geen idee, maar dit deed wel afbreuk aan het geheel.
Geachte mevrouw/mijnheer, Fijn dat u de kwaliteit van het eten en de kaart waardeert. Helaas vindt u de bediening niet goed. U heeft deze avond inderdaad te maken gehad met twee jongen bedieningsmedewerkers. Ik zal er meer op toe zien dat ze enthousiaster worden en de etiquette meer worden toegepast. Aan de andere kant moeten wij in de horeca ook mensen kunnen opleiden en worden er fouten gemaakt. Veel jongeren zijn onzeker en worden naarmate ze ouder worden zekerder en stralen dan meer enthousiasme uit. Misschien dat u zich uw jeugd nog kan herinneren. Hopelijk is uw stukje voor de twee jongeren niet het einde van hun horeca-carrière.
Met vriendelijke groet, Wouter Roodbeen
Corrie L.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Gisteren weer heerlijk met vrienden gegeten in restaurant de Zoete kers in Drunen..De bediening is geweldig, de aankleding van het restaurant is top. We genieten elke keer weer als we hier gaan eten.. Voor ons is dit het favoriete restaurant...
Als voor gerecht hadden er 2 de drieluik van kwartel, bestaande uit: kwartelmousse, kwartelboutje en kwartelfilet.. de andere 2 hadden Gepelde scampi,in de olijfolie gebakken geserveerd met een heerlijke saus van gember en knoflook.Als Hoofd gerecht hadden er 3 van ons Specialiteit van de chef:,Osso Bucco geserveerd met een heerlijke tomatensaus en tuinkruiden..als nagerecht hadden er 2 een kaasplankje.1 had Heerlijke soesjes die normaal gevuld worden met ijs maar op verzoek met room gevuld werden!met overheerlijke Karamelsaus eroverheen en 1 had coupe Zomerkoninkjes..(drie bollen boeren vanilleiijs met verse aardbeien aardbeiensaus en een toef slagroom...Het was Heerlijk we hebben alle vier genoten.. het was een geslaagde avond we komen zeker weer terug ! Joost en Wouter het was weer Super...we komen zeker terug!
Beste mevrouw Corrie, bedankt voor de heel mooie recensie. Heel fijn dat het weer een geslaagde avond was en we zien u graag weer terug. Met vriendelijke groet, Joost en Wouter.
Terschelling .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Onlangs hebben we weer in het gezellige restaurant De Zoete Kers gegeten. Bij binnenkomst werden we vriendelijk ontvangen. Toen kwam het moeilijke gedeelte, we kregen de kaart. Er is een enorme keuze tussen voor - hoofd en nagerechten, 3 x 9 gerechten , moeilijk te kiezen uit zoveel lekkers! Vooraf namen de drieluik kwartel, super. Mijn partner had als hoofdgerecht de kalfswang, geweldig, ik had de gebakken tongscharfilet, heerlijk. Goed wijn advies. Dit restaurant is een aanrader voor ieder.

Geachte mevrouw/mijnheer,

Bedankt voor uw recensie, we stellen het zeer op prijs dat u uw ervaring met andere gasten wilt delen.

Met vriendelijk groet, Joost en Wouter.
Yvonne1963 .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Prima gegeten zeker gezien de prijzen. De meloen met ham vooraf was prima, de combinatie met de sla met kruidendressing was voor mij geen aanvulling. Het hoofdgerecht varkenshaas met pepersaus was erg goed geserveerd met heerlijke rabarber en prima friet. Als nagerecht had ik een kaasplankje dat waren drie verschillende kazen geen flauwe stukjes met een bakje compote maar verder niets geen stukje stokbrood of toastje erbij. Toen we vroegen om wat stokbrood bij de kaas keek de bediening ons aan of hij water zag branden uiteindelijk vroeg hij of we stokbrood met tapenade en kruidenboter wilde, toen we aangeven alleen maar stokbrood te willen vroeg hij alleen stokboord op een plankje ? Uiteindelijk is het goed gekomen prima stukje stokbrood gehad en niet op de rekening terug gevonden. Conclusie hele goede prijs/kwaliteit verhouding. Tip voor de eigenaar ga eens een keer uit eten in een wat luxer restaurant met de jonge bediening daar zullen ze zeker wat van leren.
Geachte mevrouw, bedankt voor uw recensie. Toevallig nog afgelopen maandag wezen eten in een top restaurant. € 200,- kwijt voor 2 personen en nog steeds honger. De bediening viel erg tegen, het duurde 20 minuten voordat wij ons aperitief kregen. Er werd zowel links als rechts geserveerd en we werden regelmatig aangestoten toen gerechten werden ingezet. Wij zijn al 26 horecaondernemer en weten goed wat er in horecaland gaande is. Dat u geen brood kreeg bij de kaas is inderdaad standaard. Wij vragen geen € 12,50 voor dit nagerecht wat bij restaurant elders wel wordt gevraagd, daar kun je inderdaad brood bij verwachten. Bij ons blijft het bij vragen, krijgen en zelfs niet rekenen. Met vriendelijke groet, Wouter Roodbeen.
Maxrauwe .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
En inderdaad we zijn gisteravond 3 juli met zijn achten gaan eten en niets in mijn vorige recensie is teveel gezegd. We hadden voortreffelijke voorgerechten waaronder carpaccio en zalige scampi's, hoofdgerechten; mijn man en schoonzoon hadden een tournedos nou die zoog je weg, zo mals en wij hadden allemaal voortreffelijke zalm. Ook de bijgerechten waren erg lekker en dan hebben we het nog niet over het toetje gehad......winterkoninkjes, een heerlijke coupe met ijs, aardbeien en slagroom. Het restaurant zat helemaal vol en van geluid van anderen weinig te merken als je zelf gezellig zit te praten. Een 10 met een griffel en dit is echt ons "uit eten" restaurant.
Beste gast, Bedankt voor de recensies. Heel fijn dat u uw positieve ervaring met gasten wilt delen. U reageert op een vorige recensie en dat is voor ons heel erg welkom. Het is voor een horecaondernemer frustrerend om recensies te krijgen waarin gewoon gelogen wordt. Nog erger is dat iens.nl niks doet tegen deze leugens. Iens.nl wilt scorer over de rug van de horecaondernemer en de waarheid is dan niet van belang. Nogmaals, heel erg bedankt voor de recensies. Met vriendelijke groet, Joost en Wouter.
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Zondag avond met een familie groep gegeten bij De zoete kers.
Prima locatie om te eten! Een menu van 25 euro gekomen. Maar als ik vraag kan de biefstuk raw komt het antwoord omdat jullie met een groep komen kan het alleen medium gebakken worden!
En als je dan als laatste je bord je krijgt is je biefstuk doorbakken! uitsteken de servise!!
Ook met het ijs een verandering van smaak ijs was een probleem met als opmerking de groep is te groot.Toen wij aangaven; maar wij betalen toch ook! Was het antwoord kort oke dan wel!
Een van de familie leden.
Geachte mevrouw, Ik vind het oprecht jammer dat u niet genoten heeft van het eten. Toch wil ik wel het een en ander uitleggen. U komt met een groep van 26 personen. Er is van te voren 3 voor-, 3 hoofd- en 3 nagerechten afgesproken. Op het menukaartjes stond duidelijk dat de tournedos medium werd gebakken. Er zaten bij u in uw groep 17 personen die de tournedos hadden. Wij kunnen dan simpelweg niet diverse verschillende gaarheden uit de hoge hoed toveren. Je hebt rauw, half rauw, medium, half doorgebakken enz. De tournedos zijn allemaal tegelijkertijd gebakken dus wat u doorgebakken vindt was echt medium. Als wij voor alle gerechten bij alle personen een uitzondering moeten maken loopt het in het honderd. Ik vind het heel jammer dat u daar geen begrip voor heeft. In de meeste restaurant kunt u met 26 personen maar 1 menu bestellen, misschien dat wij dat ook maar moeten invoeren. Ik ben overtuigd dat wij het iedereen naar hun zin hebben willen maken.
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Heel goede ervaring: het eten (vis zowel als vlees) was heerlijk en voor een heel redelijke prijs. In het begin ging het even mis met de huiswijn (het was een andere dan die op de kaart stond) en toen kregen we een andere ober. Ik zou hier zo weer gaan eten. De rode muren en de ikea-kast als decor waren niet zo onze smaak, maar ja. Ook al was het druk, we konden elkaar goed verstaan. Ik zou er zo weer naar teruggaan.
Beste gast,
Bedankt voor de recensie en fijn dat u het naar uw zin heeft gehad. Over smaak van de inrichting valt natuurlijk niet te twisten.
Met vriendelijke groet,
Joost en Wouter
Corncrake .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Vanavond weer eens bij De Zoete Kers gegeten. Waarom doen we dat niet vaker? Goede keuken voor een schappelijke prijs. Licht, temperatuur, ruimte, geluid etc. Allemaal zaken die pas opvallen als het niet goed is. Ze vielen niet op, dus de entourage was prima. De bediening was correct. En dan het eten een driegangenmenu voor 25 euro. Een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding, te meer omdat je kan kiezen uit negen voorgerechten en negen hoofdgerechten.Wij kozen voor een salade van ossenstaart met rundertong en paddenstoelen. Een flink voorgerecht, maar daar had deze liefhebber geen moeite mee. De carpaccio was prima evenals de trio van vis. Als hoofdgerecht werd gekozen voor het parelhoen uit de oven, gevuld met paddenstoelen. Dit was erg lekker, zeker met de bijgerechten: rabarber, frietjes en slade. De nagerechten waren ook uitstekend: Hazelnootparfait in plakjes, en natuurlijk coupe de Zoete kers. We hebben drie uur aangenaam doorgebracht in dit gezellige restaurant. En ik kom binnenkort hier terug, temeer omdat iedere twee maanden de kaart veranderd. En wie weet wat er dan voor lekkers op het menu staat.
Beste Gast,

Hartelijk bedankt voor de mooie recensie. Wij zien u graag weer snel in ons restaurant.

Met vriendelijke groet, Joost en Wouter
Aad D.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Dit restaurant in het centrum van Drunen hadden we nog niet eerder bezocht na al drie jaar in de buurt te wonen. Binnen is het leuk ingericht en er hangen fraaie schilderijen gemaakt door de vader van de eigenaar. Het was druk op deze donderdagavond. Een goed teken. Er is een drie of vier gangenmenu samen te stellen en met voldoende keuze is dat geen probleem. De kaart wisselt elke twee maanden en volgt de seizoenen. Wij kozen voor de huiswijn en deze Tempranillo uit La Mancha was goed. Met deze wijn in het glas genoten wij van de handgemaakte terrine van speenvarken-beenham en het drieluik van kwartel. Beide goed op smaak hoewel de kwartelmousse wat aan de zoute kant was. Als tweede gerecht hadden wij voor de tamme eendenbout gegaard in eigen keuken en het huisgemaakt kalfsstoofpotje met spekjes en tijm gekozen. Prima! We sloten af met een kaasplankje en een huisgemaakte mangobavaroise. Alles dik in orde; zeker als je naar de prijs van het menu kijkt. Het is te begrijpen waarom het restaurant zo vol zit op een doordeweekse dag; er worden hier smakelijke en goede gerechten geserveerd voor een zeer aantrekkelijke prijs in een plezierige omgeving. Gelet op de prijs / kwaliteit geef ik een 9 voor het eten in plaats van een 8. Een aanrader.
Veggy72 K.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Vegetarisch menu, voorgerecht was best goed maar simpeltjes. Hoofdgerecht lasagna van meiknol sloeg wat mij betreft nergens op! Knolplakken te dik en niet gaar de saus had weinig smaak geen enkel contrast. Dessert was ok maar ook niet heel bijzonder. Bediening vriendelijk, vlot. De wijn chardonay, was goed. Ambiance rumoerig, inrichting wat te druk En kleurrijk.
Beste mevrouw/mijnheer, Ik blijf het ongelooflijk vinden dat gasten wanneer ze een klacht hebben niet het personeel of eigenaar hierover informeren. Wij vragen minimaal twee keer of alles naar wens is. Na het uitruimen en bij de rekening. U heeft daar niks over gezegd. Daarbij liep ik zelf ook rond en is voor de gast heel snel duidelijk wie de eigenaar is. Maar u kunt wel heel Nederland vertellen dat het slecht was. Dat de ambiance ruimoerig is, is een goed teken, het zat namelijk vol. Dat u de inrichting te druk en kleurrijk vindt is heel subjectief. Er is nog nooit een kok gevonden die naar alle monden kon koken. Ik vind uw stukje net als onze prijzen: "GOEDKOOP".
JdeWit .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
We waren uitgenodigd door vrienden en een beetje heuverig waren we zeker, na de laatste recentie die op iens stond gelezen te hebben. Druk was het er zeker, maar volgens mij is dat een goed teken in deze moeilijke horecatijd. We werden leuk ontvangen en binnen de kortste keer stond en drankje op tafel. Geen lange wachttijden ondanks de drukte. We hebben allemaal a la carte gegeten voor maar € 25,- p.p. Waar krijg je dat tegenwoordig nog. Ik begrijp niet helemaal goed hoe ze dat doen, goed eten en niet weinig en zo lekker. Een carpaccio op een redelijk groot bord en helemaal gevuld, geen rand te zien. Heerlijke wildzwijnfilet als hoofdgerecht met inderdaad heel lekkere rabarber, salade en frites. Als nagerecht had ik de hangop met roodfruit en een bolletje advocaat-roomijs. Gewoon geweldig. In een ding dat de vorige schrijfster gelijk. Voor kleine porties en veel betalen, dan moet je niet in de Zoete Kers zijn. Wij komen zeker terug. Bedankt.
Remko B.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
Op zondagavond zonder reservering binnengelopen, de eetzaal was vol maar bij de entree was nog plaats. De inrichting is nogal druk en ook het restaurantgedeelte was levendig qua geluid. Maar de bediening was prima ondanks de drukte. Ze werken met driegangen keuzemenu´s voor een heel schappelijke €25,- Ook brood met tapenade vooraf zit erbij. Lekker soepje met paddestoelen als voorgerecht en de sukade van hert als hoofdgerecht was supermals en erg lekker. Het is hier heel gemakkelijk om met een voldaan gevoel het restaurant te verlaten, zeer goede prijs/kwaliteit verhouding!
Marka D.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Door de hoge 8,5 score bij Iens, volledig op het verkeerde been gezet. 45 Km gereden om hier te komen genieten.
Bij binnenkomst schrokken we van het rumoer in de eetzaal. We kregen een tafel in de hoek, waar we best gezellig zaten. Helaas konden we elkaar bijna niet verstaan...
Drie personen kozen het surprise menu omdat ze zich wilden laten verrassen door de kok. Wat een teleurstelling! Het voorgerecht was goed van smaak, een hele royale portie, voor ons te groot. De tweede gang was vis van bedenkelijke kwaliteit, opgewarmd in de magnetron? De andere personen in ons gezelschap kozen van de kaart. Het wildtriootje was prima, het vistriootje matig.
de hoofdgerechten waren oke, niet bijzonder van smaak. De rabarber was super lekker.
De nagerechten waren enorm van portie, voor ons te veel maar misschien zijn er mensen die het lekker vinden om veel te eten voor niet te veel geld. Wij houden meer van goede smaken en kleine porties.
De bediening maakte weinig indruk, geen toegevoegde waarde vonden wij.
Ondanks de tegenvaller hebben we wel een gezellige avond gehad met ons gezelschapje.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Super eten met super service! Alles was heerlijk! Aanrader! Wel een ontzettend druk decor maar dit laat het niet minder smaken!
Snijro .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2013
Na een fietstocht door Loonse en Drunense duinen met mn partner toevallig via Iens bij de Zoete kers terecht gekomen. De buitenkant oogt niet zeer aantrekkelijk maar binnen wachten meerdere verrassingen. Het interieur is erg sfeervol en ruim ingericht. Het concept is de 2e verrassing. Bij De zoete kers is enkel een 3 gangenmenu (of 4 of 5 gangen) verkrijgbaar voor 25 euro. Hierbij biedt de kaart een ruime keuze uit 9 voor-, hoofd- en nagerechten. Gekozen voor scampi's met salade en 3 soorten vis als voorgerecht. Parelhoen met truffelsaus en Zonnevisfilet met witte wijnsaus als hoofdgerecht. Bij het hoofdgerecht werden frietjes, een salade en overheerlijke rabarbermoes met kersen geserveerd. Tenslotte overheerlijke soesjes met vanilleijs met karamelsaus en een French koffie. Alle gerechten waren van zeer goede kwaliteit, erg goed en vers bereid en goed op temperatuur. De laatste verrassing was de rekening. Voor iets meer dan 60 euro samen overheerlijk gegeten. De zaak was redelijk gevuld met klanten maar verdiend zeker in het weekend een volle zaak. Als we in de buurt zijn gaan we hier zeker nog eens eten.
Adrie J.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2013
Gisteren op uitnodiging hier gegeten het was heel erg goed .en zeker prijs kwaliteit wat ik in deze tijd dubbel waardeer
Wij hadden het 5 gangen verrassingmenu
Speenvarken als voorgerecht heerlijk met goede wijn erbij zowel de witte als de rode wijn waren verrukkelijk toen een ossestaartsoepje en rode mul ik had het nog nooit op maar het was prima en precies genoeg toen lam als hoofdgerecht zou ik niet gekozen hebben maar ik was totaal verrast hoe lekker en een grand toetje toe Poe Poe
Kortom zeker om op terug te komen
MarijnW .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2013
Gisteren hebben wij met een gezelschap van 9 personen heerlijk gegeten bij De zoete kers. Wat als eerste opviel was de smaakvolle inrichting: rood als overheersende tint, donkere houten tafels, goed zittende stoelen, vrolijke kunst aan de muur (die overigens ook gekocht kon worden) en mooie sculptuurtjes en keramiek werden tentoongesteld. Het geheel heeft zo een moderne, casual-chique en vooral gezellige uitstraling. We hebben een keuze gemaakt uit het uitgebreide driegangen menu (9 keuzes per gang maar liefst). De gerechten werden met zorg bereid en uitgeserveerd; de opmaak van de borden was een lust voor het oog! De gerechten waren stuk voor stuk uitgebalanceerd van smaak, niet te zwaar maar zeker voldoende om met een goed gevulde buik weer naar buiten te stappen. Zelf heb ik buitengewoon genoten van de tongscharfilets met rode pesto en basilicumsaus; een licht en zeer smaakvol mediterraan gerecht. De witte huiswijn (chardonnay) was erg lekker! De bediening was vriendelijk en zoals het hoort werden de gerechten toegelicht. In ons gezelschap bevonden zich 3 pubers, en ook zij hebben met smaak gegeten in dit restaurant. Kortom, een zeer geslaagde avond, alles klopte: entourage, sfeer, bediening en het eten! We komen hier zeker terug om nogmaals te genieten van een heerlijk diner. Dank!
Heidy B.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2012
Wat hebben we dit gemist, heerlijk gegeten,we hadden het Herfstmenu, zeer gevarieerd, goed op elkaar afgestemd, het was gewoon af, Wouter en Joost, complimenten, wij komen zeker terug,.
Bediening ook goed en jullie gezelligheid, toppie.
Toloba .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2012
Het was gewoon goed. Lekker voorgerecht (scampi) met een lichte saus, die er prima bij paste. Hoofdgerecht vis (filet) en daar hoort dan ook geen graat in te zitten. En ook geen graatje gevonden. Buiten het bestelde om eerst een klein hapje en een spoon tussen door.