De Ziende

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
7,2
Anja W.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Wij waren met 6 personen, 3 namen het verrassingsmenu voor € 29,50. Vooraf een garnalen spies, daarna niet gare lamskoteletten of bij de anderen te taai met garnituur, niet veel maar mogelijk kon je wel bijvragen. Nagerecht prima. A la carte carpaccio van het rund genomen, er weinig vlees gebruikt, de mixed grill was niet gaar of ook taai. Het nagerecht was Coupe De Ziende, 3 bolletjes ijs met slagroom. Je zou met zo'n naam toch wat meer verwachten. Alles duurde ook nog eens lang. Kortom geen adres voor ons om terug te komen
Angela O.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Gezellig gegeten met 6 personen in een mooie ambiance. De gastheer doet uitstekend z'n best om het de gasten naar het zin te maken. We hadden verschillende gerechten maar waren het er over eens dat de kwaliteit goed was.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Na 10 jaar weer eens eten bij de Ziende. Interieur smaakvol aangepast, minpuntje de akoestiek. Eten behoeft nog verbetering. De eendeborst was veel te lang doorgegaard en de porties te groot. Locatie en bediening zijn perfect. Dus als de keuken zich verbetert komen wij zeker nog een keer terug.
Mereldezoveelste .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
2x recentelijk gegeten bij de Ziende. Uit eten gaan is voor mij heel lastig omdat ik een glutenintolerantie heb. Bij veel andere restaurants gaat het mis en wordt de glutenvrije maaltijd besmet met gluten. De menukaart van de Ziende is 100% glutenvrij. Er is gewoon brood voor mensen zonder glutenintolerantie, maar voor de bereiding daarvan is een apart hoekje in de keuken, waardoor er geen kruisbesmetting plaatsvindt. Ik heb er beide keren gegeten met vrienden die ook erg enthousiast waren over het eten en de gluten niet misten. De gerechten zijn met zorg bereid, erg mooi opgemaakt en de kok is een ster in het creëren van tongstrelende smaakcombinaties. We waren zeer enthousiast over het wildmenu, in het bijzonder over het stoofperen- en gluhwijnijs toe. De Ziende is niet heel goedkoop, maar daar krijg je dan ook wat voor.
Marja_Wassink .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Vanavond heerlijk en sfeervol gedineerd in dit restaurant. Naar aanleiding van de vorige recensies erg nieuwschierig of het ons zou bevallen. Kritiek is ons inziens goed opbouwend opgepakt en de avond was boven verwachting. Goed gegeten, mooi gepresenteerd, kundige en vriendelijke gastvrouw. Dit restaurant komt er wel als ze zo doorgaan. Een aanrader.
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2015
Vriendelijke onervaren bediening, oké alles kun je leren! Steak tartaar van rundergehakt, smakeloos, lamsbout niet goed gegaard, polenta [nou in Italië ga je hiervoor jaren in de bak] en het rode met doperwten die uit de diepvries leken te komen waren voor ons de totale afknapper. Tip voor de Chef! Google.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Het is altijd leuk, een nieuw restaurant in de buurt. We zijn eens wezen proberen. De Ziende ligt op een mooie plek, en heeft een enthousiaste, jonge, ploeg. Volop potentie dus. Maar ook nog een hoop verbeterpunten en puntjes, vinden wij.
De ruimte is vrij hol, en komt kil over. Ook toen het ging schemering kon er geen lampje of kaarsje van af. waar bier werd in een pils glas geserveerd, en de bediening leek slecht p elkaar ingespeeld.
Maar dan het eten, daar draait het om als je uit eten gaat.
De voorgerechten, 2 x steak tartaar en 1 x kalfsmuis. Riante porties, dat wel. Kwalitatief goed, maar ik zou bij steak tartaar wel wat grover gehakt vlees verwachten. De waardeinge voor dit gerecht liep een beetje uiteen, De kalfsmuis was redelijk tot goed.
De hoofdgerechten: éénmaal tamme eend. Op de huid gebakken. Maar de huid en het onderliggende vet waren niet krokant of knapperig, en dan blijft er een weke massa over. Het vlees was wel goed gaar. De bietjes kwamen wat uitgedroogd over. De diamanthaas : een perfect stukje vlees, met een zeer matig garnituur. Bij beide gerechten geen passend mes meegeleverd, en de saus was kennelijk incognito, en probeerde zo min mogelijk op te vallen.
DE snoekbaars was goed bereid, maar de risotto deed ons meer aan rijstebrij denken. Nat, klef en weinig smaak.
De nagerechten: Lekkere gemarineerde aardbeien, een parfait die zo uit de vriezer leek te komen, veel te hard dus, en een kaasplankje.

Ik hoop dat ze bij de Ziende kritieken (zoals deze) goed oppakken, en hun draai vinden, want ze hebben daar zeker mogelijkheden.
Fjschouten .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
nieuwsgierig naar wat een nieuwe eigenaar en nieuwe chef-kok op tafel zetten. Een schitterende avond tot 23.00 uur op het fraai gelegen terras met vier gangen die boven verwachting waren. Goede, sterke en fijne smaken wisselden elkaar af waarbij de vleesgerechten op je tong al smolten.
Partner met de visgerechten al even enthousiast.
Voor ons een ontdekking om vaker te bezoeken.