De Ziel

Vrijdag 09:00 - 20:30
Zaterdag en Zondag 14:30 - 20:30
Vlekkie .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Lekker eten voor een goede prijs! Gezellige ongedwongen sfeer. Regelmatig wisselende kaart en plm. eens per maand een thema-avond. Je kunt er ook heerlijk lunchen!
Adriana W.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Op een wat afgelegen locatie (midden in de Literatuurwijk, het is even zoeken) bevindt zich dit verrassend leuke en knusse buurtrestaurant. Het is verbonden aan het naastgelegen woonzorgcentrum Archipel, maar voor iedereen toegankelijk en dit is geheel terecht. Sfeervol ingericht met donkere houten tafels en met donker lila stof beklede stoelen. De tafels staan ruim van elkaar, zodat er optimale privacy is. De vriendelijk geprijsde menukaart met typisch Hollandse gerechten is eenvoudig en niet heel uitgebreid, maar biedt voor elk wat wils. Vis, vlees en vegetarisch. Zelf heb ik genoten van de salade met tonijn (verrassend gecombineerd met o.a. gedroogde tomaten en pijnboompitten) en vervolgens van een verrukkelijk bospaddenstoelengerecht, waarin de niet zo vaak gebruikte 'morielje' ook verwerkt was. De griesmeelpudding was okay, maar naar mijn zin iets te compact. Deze had wat luchtiger gekund, zoals ik mij ook van vroeger herinner. Bij mijn tafelgenoten vielen vooral de kabeljauw en de kogelbiefstuk in de smaak, én het warme appeltaartje met kaneelijs. Verder goede Hollandse groenten naar keuze, waarbij de combinatie 'bieten met frambozen' verrassend lekker bleek te zijn. Al met al: uitstekend gegeten van goed gedoseerde en smaakvol opgediende gerechten.
De bediening is hartelijk en los, zeg maar: 'no nonsense'; de vriendelijke kok kwam ook nog even langs de tafels. Toen bleek dat het konijn niet helemaal naar wens was, werd direct en zonder enige discussie gulhartig en snel een vervangend gerecht naar keuze aangeboden. Hulde voor dit gastvrije gebaar. Een restaurant dat best even in de schijnwerpers mag staan, het is er eentje om terug te komen.
Petra Z.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Als je lekker Hollands wil eten, kom dan naar de Ziel. In een ontspannen sfeertje, stooflapje, kalfsschnitzel, of taartaartje ect. De prijzen zijn echt heel goed en de porties zijn prima. Je kan er ook lekker lunchen met huisgemaakte eiersalade enzo. Ook is er een terras aanwezig, zodat je met mooi weer lekker buiten kan zitten. Wij komen er graag!
Annegien R.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Het was simpel maar heerlijk! Hollandse gerechten die gewoon erg goed smaken. Voor de prijs hoef je het ook niet te laten.We komen snel weer.