De Zevende Hemel

Zuiderkerkstraat 7 9712 PZ Groningen Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 35.4€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
    • Rillette van gerookte makreel met komkommer, tomaat en antiboise
      Char Siu (geroosterd varkensvlees) met radijs, gember en hoisin
      Witlofsalade met sinaasappel en boekweit
      Knoflooksoep met aardappel en bieslook
  • Hoofdgerechten
    • Kikkererwten gebakken, met Griekse yoghurt en bietjes
      Eendenborst gebakken, met structuren van wortel, gekonfijte aardappel en jus van lavendel (suppl. €2,95)
      Rib-roast gebakken, met gepofte aardappel, thijmjus en geroosterde groenten
  • Nagerecht
    • Engelenzuchten (suppl. €2,00)
      Cheesecake met perzik, Granny Smith en sorbet van appel
      Gemarineerde ananas met kokos, mandarijn, kiwi en sorbet van zoethout

Over het restaurant De Zevende Hemel

Werkelijke zevende hemel

Van buiten de felblauwe luifels weet je zeker dat er iets moois verborgen zit. Restaurant De Zevende Hemel neemt je letterlijk mee naar de zevende hemel, met hun overheerlijke gerechten en wijnen. In dit fijne stukje Groningen, vlakbij de Nieuwe Kerk, kun je even bijkomen met verantwoord en biologisch eten en ook voor vegetariërs hebben ze genoeg lekkers op de kaart. Bij mooi weer openen ze de terrasdeuren zodat je in het restaurant geniet van een zomers briesje. Je kunt ook buiten aan de luifels zitten voor diner. Deze tafels zijn erg populair!

Meer informatie over restaurant De Zevende Hemel

• Af te huren , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant De Zevende Hemel

Alfred H.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
In een zeer prettige ambiance werden we zeer gastvrij ontvangen. Gekozen voor een voor, hoofd en nagerecht voor 4 personen. Gerechten kwamen goed getimed door, cuisson van het vlees en de vis waren spot on! Lof voor de keukenbrigade! De bediening was vriendelijk, goed voorbereid, op de achtergrond maar hield goed kontakt. Prijs- kwaliteitsverhouding, zeer verrassend op een positieve manier. We kregen absoluut waar voor ons geld! Absolute aanrader, zowel voor een gezellig onderonsje als wanneer je gasten hebt en goede sier wenst te maken. Keep up the good work!
Avak G.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2018
Heerlijk gegeten, ontzettend vriendelijk personeel en gezellig decor. Dit is mijn favoriete fine-dining restaurant geworden van Groningen!
B.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2018
Prettig, vriendelijk personeel. Leuke ambiance.
Knoflooksoep was wat vlak van smaak en er werd ook weinig zout gebruikt, maar dat laatste vind ik positief!
Prettige avond, waarbij een vergeten paraplu ons verderop op straat werd nagesprint!
Bert K.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Lekker en goed gegeten, kwaliteit uitstekend, vriendelijke bediening enige opmerking is dat de stoelen niet echt lekker zitten als je er langer op moet zitten. Verder top
Margriet S.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Vlak eten, veel te lange wachtijden.
Hendrik R.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
We hadden een verrassingsmenu. Zowel het voorgerecht als ook het hoofdgerecht bestond uit grote stukken varkensvlees. Weinig verrassend. De prijzen doen een betere kwaliteit vermoeden.
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
prettig dineren met muzikale begeleiding
Thérèse V.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2018
Een heel gezellige avond beginnend met een super, persoonlijke ontvangst, naar heerlijke, orgineel opgemaakte schotels, naar verrassend mooi pianospel, dit alles in een smaakvolle ambiance !
At S.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2018
Staan iets te veel tafeltjes. Verder tevreden tot zeer tevreden.
Ine K.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2018
We hadden een dinerbon gekregen en we wilden die in Groningen besteden. De Zevende Hemel was een van de restaurants waar de bon ingeleverd kon worden. Op de website van De Zevende Hemel zag ik dat er rekening gehouden werd met dieetwensen zoals glutenvrij. Direct een reden om te reserveren. Wat een geweldig restaurant, gastvrije bediening, correct maar zeer persoonlijk. De binnenkomst was gelijk top! Vriendelijke ontvangst. We hebben fantastisch gegeten, heerlijke gerechten prima verzorgd, keurig geserveerd. Voorgerecht tongstrelende rilette van makreel, hoofdgerecht Kalfs ossobuco en dat alles glutenvrij! Ik heb genoten. De stagiair was er die avond voor het eerst en ook hij verdient een compliment. Kortom het was genieten, een aanrader voor iedereen die in Groningen op zoek is naar een goed en betaalbaar restaurant. Wij hebben het al aan vrienden en bekenden doorgegeven. Een echte aanrader! We wensen De Zevende Hemel veel succes!

Twee bijzonder tevreden gasten!
Elle V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Heerlijk gegeten met AH menu. Keuze uit diverse gerechten. Allemaal smakelijk. De bediening is hartelijk en service is erg goed. Vooral dat diverse mensen van de bediening gedurende de avond z’n schort af doen en de mooiste klassieke stukken op de piano speelt maakt de sfeer toch echt uniek! Wij hebben een heerlijke avond gehad.
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Heerlijk gegeten, wijnarrangement ook heel mooi passend bij de spijzen. Heel gastvrij, vriendelijk personeel met humor. Echt een aanrader!
Henk W.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
We hadden een heerlijke maaltijd in een goede omgeving en werden ontvangen door een bekwame en vriendelijk personeel. Een minpuntje is dat de tafeltjes te dicht op elkaar staan. Je hebt soms het gevoel dat je met meer mensen aan tafel zit.
B.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2018
Erg lekker gegeten, goede hoeveelheid, dus niet te veel. Vriendelijke bediening, live pianomuziek, korte uitleg bij de gerechten. Leuke menukaart, met wat onbekendere dingen. Komen zeker nog eens terug!
Wendy S.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2018
Heerlijk gegeten, erg gastvrij en een goeie bediening! Ze doen erg hun best om het naar je zin te maken. Zeker een aanrader!
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2018
Ontvangst en bediening was uitstekend. We werden verrast met een prosecco 'on the house' omdat we 30 jaar getrouwd waren. De 'Op weg naar de hemel' gerechtjes en voorgerechtjes waren heerlijk. Het wachten op het hoofdgerecht en nagerecht was wat langer dan we hadden verwacht. Verder prima!
Frans H.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2018
Een prachtig samengesteld 5 gangen menu in een altijd sfeervol restaurant. Onze gast had een lekkere wijn en voor ons niet alcoholgebruikers was er zelfs een 0% Chardonnee. Dat mijn vrouw nog even piano speelde maakte het helemaal af. Kortom de naam zegt het al: We waren even in de 7e Hemel en komen absoluut weer terug.
Susanne W.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Het voorgerecht was goed, hoofdgerecht was goed van smaak maar we miste een aardappelgerecht en een warm groente gerecht. Het dessert engelenzuchten viel tegen, vooral veel merengue.
Dirk P.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Gezellig restaurant, lekkere gerechten, goede uitleg. Prima avond met vrienden gehad. Voor herhaling vaarbaar.
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Ondanks dat het hoofdgerecht er goed uitzag was de temperatuur van het hoofdgerecht niet goed.
De borden waren koud en de rib roast lauw. Erg jammer