De Zevende Hemel

Zuiderkerkstraat 7 9712 PZ Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant De Zevende Hemel

Werkelijke zevende hemel

Van buiten de felblauwe luifels weet je zeker dat er iets moois verborgen zit. Restaurant De Zevende Hemel neemt je letterlijk mee naar de zevende hemel, met hun overheerlijke gerechten en wijnen. In dit fijne stukje Groningen, vlakbij de Nieuwe Kerk, kun je even bijkomen met verantwoord en biologisch eten en ook voor vegetariërs hebben ze genoeg lekkers op de kaart. Bij mooi weer openen ze de terrasdeuren zodat je in het restaurant geniet van een zomers briesje. Je kunt ook buiten aan de luifels zitten voor diner. Deze tafels zijn erg populair!

Meer informatie over restaurant De Zevende Hemel

• : Tot 22.00 uur betaald parkeren, parkeergarage Ossenmarkt, Boterdiep

Maandag gesloten
Dinsdag en woensdag 17:00 - 21:00
Donderdag t/m zaterdag 17:00 - 21:30
Zondag gesloten

Harry E.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Verassende combinatie van gerechten. Heerlijk gegeten. Eigenaar kwam zelf nog even langs om tevragen hoe het was. Piano spelende ober leuk.
engeliena .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Janalda L.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Heerlijke gerechten , mooi opgemaakte borden en keurige uitleg van het gerecht. Vriendelijke bediening, gezellige sfeer.

Voor herhaling vatbaar.
Rafael C.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
was als vanouds gezellig en lekker.
Tineke E.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Heerlijk culinair gegeten en genoten van het pianospel van 1 van de obers.

Een aanrader voor mensen die van lekker eten houden !

Tineke
Rie-jean V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Genoten van zowel het eten als de bediening. We hadden nog een paar AH bonnen waardoor de verwachting niet op hoog niveau stond maar daar denken ze bij De Zevende Hemel anders over. De kwaliteit van het eten was ver boven verwachting. Heerlijke avond gehad. Team De Zevende Hemel dank jullie wel.
Rune M.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Met een live gespeeld piano muziekje op de achtereind is de ambiance van het restaurant heel plezierig.. Het eten vond ik ronduit slecht. Er zat weinig smaak aan. Als je dit aangeeft bij de bediening wordt er niks kee gedaan. Jammer!
adamhof .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Vertrouwd want we komen hier wel vaker, altijd goed! Vertrouwd want we komen hier wel vaker, altijd goed! Vertrouwd want we komen hier wel vaker, altijd goed!
Anja-de-eerste .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Met AH restaurantbon gegeten. 1 x vega en 1 x vlees. Voorgerecht aspergesoep was redelijk. Hoofdgerechten waren karig. De vegetarische pasta was enkel met roomsaus, de groente was ver te zoeken. Het vleesgerecht was ok, niet voldoende voor een grote man, omdat er geen extra groente, friet of aardappelen geserveerd. Alleen een klein bakje met salade. Nagerecht was redelijk. Misschien is er op bezuinigd vanwege de AH bon, ik vond het zeer teleurstellend.
Paul_Diner .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Met de AH actie lekker gegeten in een prachtige ambiance.
Het hartelijk ontvangst en bediening in combinatie met live piano muziek maken een bezoek aan de Zevende Hemel meer dan de moeite waard.
sjors E.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
In een gezellige ambiance heerlijk gegeten. "Nieuwe" eigenaar prima gastheer! Uit de keuken kwamen prima gerechten. Kortom een aanrader.
Elles N.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Heerlijk gegeten. Leuke, vriendelijke bediening. We mochten met de AH kaart ruim kiezen.
Wat wel beter kan: de boter bij het stokbrood. Maak een lekkere kruidenboter of een pesto. Het botersmeersel dat we kregen was luchtig en smakeloos, beetje chemisch. We hebben even overwogen om het 7e hemeldessert nog een keer te bestellen, we hebben gesmuld!
Heel leuk: live pianomuziek.
elles
Diana U.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Hoofdgerecht was bovengemiddeld en de amuse heerlijk. Het voorgerecht ( brood en kruidenboter ) redelijk. We gaan zeker weer
Joany M.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Ah actie waarbij de gerechten anders waren dan op de website was beloofd.
Voorgerecht: Makreel. Deze was te rauw, maar door mijn onervarenheid in koken dit wel opgegeten. Was niet mijn favoriet. Later erg ziek geworden omdat mijn maag waarschijnlijk de iets te rauwe vis niet aan kon. Hoofdgerecht en nagerecht waren heerlijk en erg goed.
jo73 .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Het eten was op zich prima maar gezien de prijs die ervoor gevraagd wordt viel het me toch tegen.Bediening was vriendelijk.
Wat ik heel opmerkelijk vind is dat de prijs van een driegangenmenu met de ahbonnen beduidend hoger ligt dan wanneer je zonder bon komt eten. Daarbij heb je minder keus uit gerechten. Dus de claim tweede menu gratis klopt niet.
Teijo D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Uitstekend. Gegeten met AH-actie om het weer eens uit te proberen. Zevende hemel is niet meer het eetcafé dat ik me herinnerde, maar beter, met meer kwaliteit in het eten.

We aten salade met gerookte makreel en kalfspate vooraf, sukade en kabeljauw als hoofdgerecht en kaas en aardbeien toe. Alles overheerlijk, mer speciale vermelding voor de sukade die na aanraking met de vork spontaan uiteen viel in separate draadjes. 24 uur verhit volgens de eigenaar. Boterzacht en overheerlijk!

Bediening vriendelijk en adequaat. De zevende hemel heeft weer een goede toekomst denk ik. Voor- en hoofdgerecht kwamen snel, nagerecht duurde iets te lang, onduidelijk waarom. Mijn favoriete snelheid is vlot een voorgerecht, wat langer voor een hoofdgerecht en daarna vlot een nagerecht. Maar dat is persoonlijk denk ik.
Sleuteltje .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
We hebben hier gegeten met de albert heijn actie. Romantische sfeer, live pianomuziek, heerlijk eten en fantastische service!
hermanheijen .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Zeer vriendelijk en uitermate gastvrij. Het eten is prima en de sfeer is goed. De tafels en stoelen zijn niet echt comfortabel. Hier valt nog winst te behalen.
Zeker voor herhaling vatbaar.
J.M. M.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
We hebben vooral genoten van de ambiance. Prachtig pianospel van 1 van het bedienend personeel.
Een minpunt is de bereikbaarheid met de auto. Veel straten met een inrijperiode, weinig parkeergelegenheid.
Gerda S.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Wat een geweldige avond hebben we hier gehad! Bijzonder leuke locatie, vriendelijk personeel, en heerlijk eten. De eigenaar is gedreven, sympathiek en maakt het geheel af door zijn enorme gastvrijheid, interesse, aandacht, service en passie voor het vak. Iemand die begrijpt waar het om draait. Een toprestaurant en een absolute aanrader. We komen zeker nog eens terug!