De Zevende Hemel

Zuiderkerkstraat 7 9712 PZ Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant De Zevende Hemel

Werkelijke zevende hemel

Van buiten de felblauwe luifels weet je zeker dat er iets moois verborgen zit. Restaurant De Zevende Hemel neemt je letterlijk mee naar de zevende hemel, met hun overheerlijke gerechten en wijnen. In dit fijne stukje Groningen, vlakbij de Nieuwe Kerk, kun je even bijkomen met verantwoord en biologisch eten en ook voor vegetariërs hebben ze genoeg lekkers op de kaart. Bij mooi weer openen ze de terrasdeuren zodat je in het restaurant geniet van een zomers briesje. Je kunt ook buiten aan de luifels zitten voor diner. Deze tafels zijn erg populair!

Meer informatie over restaurant De Zevende Hemel

• : tot 22.00 uur betaald parkeren, parkeergarage Ossenmarkt, Boterdiep

Dinsdag en Woensdag 17:00 - 21:00
Donderdag t/m Zaterdag 17:00 - 21:30
Zondag Gesloten

Monique K.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Geweldig lekker gegeten. Leuke nieuwe eigenaar die geniet van zijn vak. Zalige gerechten en heerlijke wijnen. Inrichting mag wel wat gemoderniseerd worden zonder het verlies van het karakter van het restaurant.
Kortom we gaan zeker nog een keer weer.
Rennie D.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Afgelopen zaterdag zin we uit eten geweest met 5 personen en hebben gebruik gemaakt van de AH-bonnen. Vaak valt het tegen om van deze actie gebruik te maken. Deze keer waren we echter aangenaam verrast: gezellige ambiance, goed gastheerschap, aardig personeel, prima eten. Kortom: een plek om zeker terug te komen, ook zonder AH-bonnen zeker de moeite waard!
Margriet W.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Met AH bonnen van een zeer mooi menu kunnen genieten: fazantenpate en hazepeper: fantastisch. Betrokken en aardig personeel. Gezellige ambiance, eigenaar speelt piano, kan niet beter! We komen graag nog eens terug
Rens I.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Gezellig restaurant. Goede bediening, als extra piano muziek. Gerechten goed op elkaar afgestemd en ook op het seizoen. We hebben gezellig gegeten en zeker de moeite waaard om terug te komen
Boudewijn1980 .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Afgelopen zaterdag bij De Zevende Hemel gegeten. We zijn keurig ontvangen. Voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht waren super. Er was na onze mening voldoende keuze om uit te kiezen. Wij komen zekers weer terug.
Frans C.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Vanwege AH-restaurantactie alleen keuzemogelijkheid uit beperkt menu. Verder niets mis mee want dat stond keurig van te voren gemeld bij het reserveren. Wat niet ok was dat bovenlaag van de creme brulee in het nagerecht keihard was. Dat werd niet gezegd bij het uitserveren maar even later toen iemand mij zag bikkelen. Foutje van de keuken ("gas was op"). Geen alternatief aangeboden. Andere gasten overkwam hetzelfde. Blijkbaar was er geen heldere geest in de zaak die de keuken opdracht kon geven wat anders op te dienen.
Janalda L.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heerlijk AH menu gegeten!
Nagerecht had een verrukkelijke mousse.
Leuk sfeertje en prima service.
Voor herhaling vatbaar. Gaan zeker nog een keer terug..
Ellis J.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Uur gewacht op een tafel die we hadden gereserveerd!Via iens voor 4 personen gereserveerd, maar in het restaurant stond maar voor 2 pers op papier. Moesten veel wachten! Het opnemen van de bestelling duurde lang en ook drinken werd weinig opgenomen.
Carin L.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Wij wilden weer eens lekker uit eten met onze dochters (12 en 14). Omdat we dat met de kinderen niet zo vaak doen, en we hen wat 'levenskunst' willen bijbrengen (genieten van gezellige en gastvrije sfeer, lekker verwend worden, verrast door mooie gerechtjes en bijzondere smaken) kozen we bewust niet voor een standaard eetcafé maar voor een wat meer (dachten wij) upgrade restaurant. Op zich was het eten ( oa paddenstoelensalade, gegrilde konijnenbout, lamsschouder) best prima, de bediening was echt flink onder de maat. Vriendelijk maar zeer onervaren: bij binnenkomst en vertrek geen welkom of tot ziens, bij de vraag naar een glas rode wijn niet gevraagd naar wèlke wijn (uit een kaartje op tafel bleek je te kunnen kiezen uit meerder soorten), borden afruimen terwijl 2 tafelgenoten nog aan het eten waren, bediening die rondliep met de armen over elkaar (een heel gesloten houding) op de uitkijk of er alweer afgeruimd kon worden. Zeker 2 van de (3) mensen die ons tafeltje bedienden waren zeer onervaren en bleven ook de hele avond vrij gespannen (paar keer geprobeerd het ijs te breken, maar het kwam niet echt tot contact).
Al met al waren wij best teleurgesteld, hadden er meer van verwacht maar wij komen niet direct weer terug.
Irma S.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Prijs kwaliteitverhouding is niet goed.
Mijn paddestoelen salade met roquefort was voornamelijk salade en weinig paddestoel en roquefort ...
Jammer. Eendenborstfilet was prima, maar de bijlagen smakeloos. Net als het bijgeleverde brood met...een één of andere crème-achtig iets....
Het kaasplankje was een lachertje: 5 minuscuul kleine stukjes kaas met wat noten en een droog stuk vijgenboom.
Jammer, maar wij komen niet weer..
Hein K.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Vriendelijke ontvangst, goede bediening, leuke en lekkere amuse, huiswijn geen slobberwijn, maaltijd prima, alle drie de gangen!
Er is voldoende parkeergelegenheid (2 garages in de buurt, er was zelfs nog een vrije plek vlak voor de deur geweest; na 18:00 vrij parkeren).
heleenpieck .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Een aantal maanden geleden op zaterdagavond een top avond bij de Zevende Hemel gehad. Nu, op vrijdagavond viel echt alles tegen. Ontvangst, bediening, sfeer. De menukaart weer mooi en het eten heerlijk. Jammer dat de avonden zo van elkaar verschillen!
Margriet W.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Met de AH actie gegeten: zelfs nog keuze uit 3 gerechten! Heerlijk gegeten, zeer prettig personeel, zeker een aanrader om terug te komen.
Henk E.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Als het druk is zit men wel dicht op elkaar. Locatie staat totaal ingebouwd Weinig zicht naar buiten. Personeel is zeer bevlogen en attent.
Saskia D.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
We hebben met vier vriendinnen met AH bonnen bij de Zevende Hemel gegeten. Vriendelijke ontvangst, snel iets te drinken, een speciale AH menukaart met voldoende keuzemogelijkheden, aardige bediening en echt heel lekker eten. We hebben een fijne avond gehad.
mkvanvugt .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Het is een erg prettige plek met een rustige sfeer. Het eten is goed, al was het de vorige keer dat ik er was beter. Het dessert (brownie) was verrukkelijk, het vegetarische hoofdgerecht (quinoa) was iets minder speciaal en miste wat knapperigs, en de veenbessen waren wat te zuur voor de rest van het gerecht. Het brood was wel heerlijk. Kortom, een hele fijne plek om te eten.
haarberghout .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Op de website stond een andere Ah menu aangegeven dan in het restaurant, voor mij maakte dat niet zoveel uit maar voor mijn man wel; die vond het jammer want hij had de keuze gemaakt op basis wat op internet stond.
SjenPj .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Heerlihk gegeten. De organisatie liep niet vlekkeloos. Flexibel in de keuze van de kaart. Vanwege allergie had ik weinig keuze maar daar deden ze niet moeilijk over.
Joke V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Wij hebben hier met 4 personen gegeten en waren niet onder de indruk. Twee van ons hadden het lamsstoofpotje, maar 70 % van het vlees op het bord was vet. Verder was alles wat geserveerd werd vrij vlak van smaak. Twee van de mensen in de bediening spraken géén of gebrekkig Nederlands. De rekening bleek aan het einde van de avond ook niet te kloppen. De eigenaar vroeg aan het eind van de avond of we het dan toch wel gezellig gehad hadden met elkaar. Ja maar daarvoor hoeven we niet uit eten te gaan!
Emma K.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Met een groep van 16 collega's heerlijk gegeten. Alle gerechten vielen zeer goed in de smaak en de bediening was super! Zelfs met zo'n grote groep was er aandacht voor iedereen en hoefden we niet lang te wachten op de gerechten. De sfeervolle pianomuziek was de kers op de taart. Hier ga ik zeker nog eens eten!