De Zevende Hemel

Zuiderkerkstraat 7 9712 PZ Groningen Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 35.4€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
    • Rillette van gerookte makreel met komkommer, tomaat en antiboise
      Char Siu (geroosterd varkensvlees) met radijs, gember en hoisin
      Witlofsalade met sinaasappel en boekweit
      Knoflooksoep met aardappel en bieslook
  • Hoofdgerechten
    • Kikkererwten gebakken, met Griekse yoghurt en bietjes
      Eendenborst gebakken, met structuren van wortel, gekonfijte aardappel en jus van lavendel (suppl. €2,95)
      Rib-roast gebakken, met gepofte aardappel, thijmjus en geroosterde groenten
  • Nagerecht
    • Engelenzuchten (suppl. €2,00)
      Cheesecake met perzik, Granny Smith en sorbet van appel
      Gemarineerde ananas met kokos, mandarijn, kiwi en sorbet van zoethout

Over het restaurant De Zevende Hemel

Werkelijke zevende hemel

Van buiten de felblauwe luifels weet je zeker dat er iets moois verborgen zit. Restaurant De Zevende Hemel neemt je letterlijk mee naar de zevende hemel, met hun overheerlijke gerechten en wijnen. In dit fijne stukje Groningen, vlakbij de Nieuwe Kerk, kun je even bijkomen met verantwoord en biologisch eten en ook voor vegetariërs hebben ze genoeg lekkers op de kaart. Bij mooi weer openen ze de terrasdeuren zodat je in het restaurant geniet van een zomers briesje. Je kunt ook buiten aan de luifels zitten voor diner. Deze tafels zijn erg populair!

Meer informatie over restaurant De Zevende Hemel

• Af te huren , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant De Zevende Hemel

Conny F.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2019
Wachttijd is daarmee bedoeld de tijd tussen de gerechten? Dan was dat GOED
Hugo H.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2018
Heerlijk gegeten met uitstekende bediening
Edwin D.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2018
Na heel veel jaren weer eens in De Zevende Hemel geweest. Het was nog precies als toen, voortreffelijk!
Tollong T.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2018
Lekker eten, niet te veel en life piano, leuk
Jan N.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2018
een zeer gezellige en ontspannend met uitstekend eten
Mark E.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2018
Leuk attent personeel, lekker eten, aankleding is een kwestie v smaak
Ineke H.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2018
Mijn vorige ervaring was uitstekend. Het viel nu echt tegen. Er was geen enkel gerecht wat eruit sprong. Het had niks extra's. We hebben elkaars gerechten geproefd. Beide gerechten vielen tegen. Het was vlak van smaak, het was niet verfijnd. De wild geschoten eendenborst was koud en taai.
Han V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2018
Ik heb hier heerlijk gegeten. Het voor- en hoofdgerecht waren culinaire hoogstandjes !
De wijn, die de eigenaar me aanraadde, was subliem.
Ook zijn wetenswaardigheden over deze wijn waren een eyeopener voor me.
De Irish Coffee was perfect.
Het personeel is klantvriendelijk, behulpzaam en heeft kennis van hetgeen geserveerd wordt.
De ambiance wordt nóg aangenamer als de eigenaar de piano bespeelt.
Ik kom zeker terug.
Agaath G.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2018
Ivm onze trouwdag kregen we een glas prosecco van het huis!
En het eten was heerlijk!
3 V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2018
Leuk, lekker fijn. Wat een hoog niveau voor zo'n jong team! Complimenten! Wat extra groente erbij was nog fijn geweest, maar daar hadden we natuurlijk naar kunnen vragen..
Piet L.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2018
De amuse was prima. Het hoofdgerecht "Dorade" was smakeloos met weinig groente, het hoofdgerecht "Koolblad" was prima. Bij beide hoofdgerechten werden geen groenten, aardappelen of patat geserveerd. Het nagerecht (proeverij) smaakte prima. Alle gerechten waren (te) gering van hoeveelheid, de prijs daarentegen zeker niet.
Rita V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
Alles in dit restaurant beviel ons goed. Het enige minpuntje is dat de geserveerde gerechten aan de kleine kant zijn. Het zou allemaal iets royaler mogen.
J.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
Goed restaurant met fijne sfeer en aangenaam piano spel maar soms wat overheersend. Vriendelijke bediening. De smaak van de gerechten was wat vlak, niet onderscheidend . Was zeker geen zevende hemel. Had er meer van verwacht. Maar entourage is goed en we komen zeker nog een keer weer voor een herkansing.
Hennie M.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2018
We hadden een heerlijk diner
Céline C.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
Heerlijk gegeten met de AH restaurant actie. Bijzondere gerechten van streek en seizoensproducten, met verrassende combinaties van smaken. Mooie muziek, attente bediening en goed wijnadvies. Komen zeker nog eens terug!
V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
Uitstekend eten, gezellig zitten en uitstekende uitleg over de wijn. ASls we weer in Groningen zijn, komen we vast en zeker terug!
E.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
De ontvangst was vriendelijk, de inrichting van dit restaurant was gezellig en prima. De bediening was vriendelijk. De gerechten waren interessant, het garnituur (salade) bij het hoofdgerecht was voor 2 personen te weinig ook omdat het een goed klaargemaakte salade was met frisse smaken. Groente annex salade hoort een essentieel onderdeel van een maaltijd te zijn.
Het zitcomfort van de stoelen was vermoeiend. Betere stoelen zou zeker een optie kunnen zijn.
Prijs/ kwaliteit zeker in orde voor zit restaurant een 8.
L.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
ik vond de smaak van de gerechten niet goed in balans. de lasagne was enkel lasagne bladen met roomsaus. de amuse was droog en had geen smaak.
Pzijlema Z.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2018
De te dure witte wijn( € 5.95) werd geschonken in ordinaire kantine wijnglazen, de bediening was vriendelijk erg jong en niet kundig, slechts een bakje koolsla als bijlage en dat was het. Het hoofdgerecht was gewoon niet lekker. Onder de maat. Het voorgerecht was prima.
Frans H.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2018
In kader AH aktie een leuk 3 gangen menu met voldoende keus. Mijn partner een heerlijk makreel gerecht vooraf en ikzelf heerlijk buikspek.Als hoofdgerecht dorade voor de een en gans op zuurkool voor de ander. Prachtige toetjes als dessert: 7e hemel dessert met chocolade mousse en heerlijk caramel-ijs en de ander peertjes met o.a. gember. Mooi geserveerd maar weinig toegelicht door de jonge bediende. En met weer voldoende keus uit non-alcohol drankjes zoals alcoholvrije prosecco en croudino. Een aanrader zogezegd en op de eerste vrijdag van de maand ook nog met life muziek, we konden bijna niet stil zitten maar er was te weinig ruimte voor een Rumba laat staan Salza dansje.