De Zevende Hemel

Zuiderkerkstraat 7 9712 PZ Groningen Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 35.4€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
    • Rillette van gerookte makreel met komkommer, tomaat en antiboise
      Char Siu (geroosterd varkensvlees) met radijs, gember en hoisin
      Witlofsalade met sinaasappel en boekweit
      Knoflooksoep met aardappel en bieslook
  • Hoofdgerechten
    • Kikkererwten gebakken, met Griekse yoghurt en bietjes
      Eendenborst gebakken, met structuren van wortel, gekonfijte aardappel en jus van lavendel (suppl. €2,95)
      Rib-roast gebakken, met gepofte aardappel, thijmjus en geroosterde groenten
  • Nagerecht
    • Engelenzuchten (suppl. €2,00)
      Cheesecake met perzik, Granny Smith en sorbet van appel
      Gemarineerde ananas met kokos, mandarijn, kiwi en sorbet van zoethout

Over het restaurant De Zevende Hemel

Werkelijke zevende hemel

Van buiten de felblauwe luifels weet je zeker dat er iets moois verborgen zit. Restaurant De Zevende Hemel neemt je letterlijk mee naar de zevende hemel, met hun overheerlijke gerechten en wijnen. In dit fijne stukje Groningen, vlakbij de Nieuwe Kerk, kun je even bijkomen met verantwoord en biologisch eten en ook voor vegetariërs hebben ze genoeg lekkers op de kaart. Bij mooi weer openen ze de terrasdeuren zodat je in het restaurant geniet van een zomers briesje. Je kunt ook buiten aan de luifels zitten voor diner. Deze tafels zijn erg populair!

Meer informatie over restaurant De Zevende Hemel

B.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2018
W. S.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2018
Geweldig goed gegeten voor de 4e keer in De 7e Hemel. Zeer vriendelijke sfeer en je voelt je "thuis" in de 7e Hemel!!
Janneke A.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2018
Goed gegeten met vrienden, verrassende amuse, heerlijke dorade en een verrassend nagerecht.
Attente bediening
B.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2018
Heerlijk genoten van een verrassend samenspel van gerechten en drank in een gemoedelijke sfeer met aandacht van het personeel op het juiste moment. Een aanrader.
Frans H.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2018
Een heerlijk wildmenu met de aanpassing van vis als hoofdmenu voor mijn echtgenote. Heerlijke sucade van het zwijn en een mooie stoof met rode kool. Dorade als vis en een heerlijk dessert. Jammer genoeg hadden we geen tijd voor de koffie omdat we de parkeermeter vergeten waren bij te vullen. Volgende keer beter. Want die komt er zeker.
Lauris K.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Heerlijk 3-gangen menu gehad bij restaurant de Zevende hemel. De bediening is erg behulpzaam en professioneel. De gerechten prachtig opgediend en zeer smaakvol. We misten alleen de piano, maar begrepen dat er wat personeelsleden ziek waren, dus dat is dan voor een volgende keer!
Gerard J.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
Goed eten in een perfecte sfeer met goede live muziek op perfect volume waardoor een gesprek aan tafel heel goed mogelijk is.
Annet P.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
Ontzettend lekker gegeten. Kwalitatief hoogstaande gerechten, verrassende wijnen en uitstekende service. Als kers op de taart nog sfeervolle achtergrond (live) muziek en klanken van de piano
Yvette T.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Heerlijk gegeten. We kregen een gratis amuse vooraf. Door de drukte waren ze vergeten de salade bij het hoofdgerecht te serveren. Enig punt van aandacht: de gerechten worden te snel op elkaar geserveerd. Het hoofdgerecht was net op en toen kwamen ze al voor het nagerecht. (Zo ook bij voorgerecht en hoofdgerecht).
Ellen J.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Heerlijk gegeten! Voor mijn verjaardag kregen we een glas prosecco van het restaurant, Erg attent!
Leuke avond gehad en hier vriend van onze dochter voor het eerst ontmoet! Waar kan dat beter dan in De zevende hemel!
D.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2018
Restaurant ligt een beetje buiten het centrum waardoor het uitzicht niet super is maar dat doet niets af aan het heerlijke eten en attente bediening Met goede kennis van de wijnkaart.
Frouwke B.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Prima wijnkaart, bijzondere amuse, 3-gangenmenu meer dan genoeg en heel smakelijk. Ambiance informeel, service met humor.
De tafel van Liesbeth H.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
We hebben dankzij het eten&drinken bij de Zevende Hemel een heel gezellige avond gehad
AnnaCatharina H.
Wij vonden het heerlijk om te merken dat de formule van live pianomuziek in al die jaren ongewijzigd is gebleven!
Dat doet heel veel voor de ambiance. Wij vonden het prijsniveau wat aan de dure kant.
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2018
Prettige ontvangst in een leuk ingericht restaurant. We kwamen voor een AH menu.
Goede kaart met voldoende keuzemogelijkeheden, met daarbij een goed advies.
We hebben genoten van een goede maaltijd in een aangename omgeving
Martha R.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2018
Wij hadden meer verwacht, aangezien we bekend waren met de Zevende Hemel van een aantal jaren geleden.
Het was een klasse hoger en de prijs kwaliteitsverhouding nu is helemaal uit balans.
Er valt nog heel veel te leren op het gebied van vegetarisch koken en luisteren naar je gasten!
Jan Paul P.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2018
Wat een teleurstelling, een jaar geleden was het nog super.
Voorgerecht maishoen was lekker, de makreel was een waterige substantie.
Dan de ossobuco, nog nooit zo'n triest klein smakeloos stukje vlees gehad vol met vetrillen.
Toetje cheesecake was lekker en de kaasplank was lekker maar weinig.
Al met al erg weinig eten voor veel geld.
De bediening was erg aardig.
Meta E.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Hier komen wij weer
Christiane D.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2018
Zo lang wachten voor teleurstellen eten....gelukkig prima service
Toch en leuk avond...was en goed restaurant...jammer....
Trudi D.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
Wij hebben echt heerlijk gegeten. De bediening was heel vriendelijk en behulpzaam. De sfeer was heel goed.
Kortom wij hebben een topavond gehad!!!!
Sandra H.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2018
Heel leuk, lekker en gezellig. Helemaal fantastisch als je later op de avond naar een concert in de nabijgelegen kerk wilt.
Minpuntje: langere medewerker die zich vooroverboog naar de achterburen stond met hun achterwerk vervelend dicht bij mijn hoofd. Tenminste op mijn plek bij het raam.