De Zevende Hemel

Zuiderkerkstraat 7 9712 PZ Groningen Nederland Kaart

Over restaurant De Zevende Hemel

Werkelijke zevende hemel

Van buiten de felblauwe luifels weet je zeker dat er iets moois verborgen zit. Restaurant De Zevende Hemel neemt je letterlijk mee naar de zevende hemel, met hun overheerlijke gerechten en wijnen. In dit fijne stukje Groningen, vlakbij de Nieuwe Kerk, kun je even bijkomen met verantwoord en biologisch eten en ook voor vegetariërs hebben ze genoeg lekkers op de kaart. Bij mooi weer openen ze de terrasdeuren zodat je in het restaurant geniet van een zomers briesje. Je kunt ook buiten aan de luifels zitten voor diner. Deze tafels zijn erg populair!

Meer informatie over restaurant De Zevende Hemel

• Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Dethmer D. Fijnproever (3 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
gezellig sfeervol en enthousiast personeel.
Menu heerlijk en verzorgd ,klasse!
Heleenpieck . Proever (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Warme, intieme en toch ongedwongen sfeer met attente en hartelijke bediening die onverwachts ook nog trakteerde op mooi pianospel.
Alle gekozen gerechten oog- en tongstrelend.
Chris_vd_putten . Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Wij kwamen daar voor de eerste keer met het ah boekje!

We hebben heerlijk buiten gezeten en goed gegeten....

Bedankt !!!

Twee gasten uit het westen van het land
Moosterveld . Proever (1 recensie) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Eten was erg lekker en goed verzorgd,dus daar zeker geen klachten over. Personeel is wel een hoop op aan te merken,slecht op elkaar ingespeeld en ook regelmatig een ander aan tafel,kennis van de kaart niet goed(bestelden Pastis,wat gewoon op de kaart staat en moesten zelf uitleggen wat voor drankje het is) niet onthouden wie wat besteld had en ook met verkeerde wijn aan tafel komen,het mag ook allemaal wat losser en informeel.Aan het eind binnen om de rekening gevraagd en dan nog te horen krijgen,welke tafel heeft u gehad,het was mooi weer,dus konden buiten zitten(erg krappe opstelling,gesprek tafel naast je is bijna letterlijk te volgen)Tot 2 keer toe werd er live piano gespeeld,zullen ongetwijfeld gasten van genoten hebben,maar voor een restaurant als dit overheerst deze muziek teveel.Voor ons helaas eenmalig bezoek aan dit restaurant.
AnnSlo . Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Heerlijk eten op een prachtig plekje in het centrum van Groningen bij de Nieuwe kerk. Met mooi weer eten bij een tafeltje buiten terwijl student en stadjer aan je voorbij trekken, terwijl je ondertussen geniet van mooi pianospel.
Marijkebroersma . Fijnproever (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Heerlijk avond gehad. Het begin met de amuse van de zaak was al veel belovend.
De bediening was uitstekend en de uitleg over de gerechten en wijn ook.
De gerechten waren verrukkelijk van smaak en het werd mooi op gediend.
Alles werd begeleid door heerlijke live pianomuziek. De openstaande pui en het mooie weer gaf een frans gevoel.
Jammer dat er geen echte schilderijen aan de muur hingen.
Fred V. Meesterproever (12 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
We waren met zn vieren op het AH arrangement. Konden buiten zitten, het was erg warm. Voorgerechten waren prima, forel was in orde (paar kleine graatjes in de filets) en de combinatie van nagerechten / de kaasplank was heerlijk. Bediening was snel.
Annemariehebels . Proever (1 recensie) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Erg vriendelijk personeel die zijn uiterste best deed om uitleg te geven over de wijnen en gerechten.
De tafels en de aankleding is eenvoudig.
Het eten zag er lekker uit maar viel iets tegen.
De medium biefstuk was bij ons alle 4 echt doorgebakken. Als bijgerecht alleen een koolsalade.
Daarom vond is de prijs kwaliteitsverhouding niet helemaal juist.
Croesede . Fijnproever (2 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Wij kennen het restaurant. Service en locatie zijn goed. De (AH) menu's vonden we iets minder dan we gewend zijn van dit restaurant.
Moncy . Fijnproever (4 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
In één woord fantastisch, zelfs gratis koffie en bonbons. Zeer attente en vriendelijk bediening. De sucade was een zeer goede keuze en het dessert was een samenstelling van verschillende toetjes.
Keesboele . Expertproever (8 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
De Zevende Hemel maakt zijn naam bijna waar. Variatie in de Albert Heijn menukaart wat beperkt maar goed. Opmaak van de schotels perfect, smaak van zowel de rilette van eend als de eendenbout wat aan de flauwe kant. Salade voor twee personen kan zeker meer en ook het aanbod aan verse groente bij de hoofdschotel te beperkt. Het grand dessert maakt echter alles weer goed.
Maria V. Proever (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Eendenbout met kersensaus bleek een heerlijke combinatie en de eend was botermals. Zo hoort het ook! Prima en attente bediening
Lotte V. Fijnproever (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Heerlijk gegeten, de kalfssuccade was boterzacht! Een paar goede wijnen bij het eten gehad, deze laten aanraden door de zeer sympathieke gastheer. Het tempo van het diner was erg aangenaam en de sfeer in het restaurant was goed. Het pianospel had wel iets meer op de achtergrond gemogen, want het overheerste soms. Ook is de aankleding wat oubollig. De individuele handdoekjes bij de wc's waren een chique detail en een pluspunt. Al met al een zeer geslaagde avond gehad!
Daniëla B. Meesterproever (26 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Al het eten wat wij hebben gegeten was heerlijk. Ietwat weinig groenten bij het hoofdgerecht vonden wij maar de smaken waren goed en het vlees viel van het bot zo mals. Wij hadden een leukste deal menu. Zeker zijn geld waard! Er stonden een aantal tafels wel erg dicht op elkaar, ik zou het niet fijn gevonden hebben als we daar hadden gezeten....wij zaten elders. Verder een gezellige sfeer en aardig personeel.
H.j.ambergen . Proever (1 recensie) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Het begon al met de tegenvaller dat de kaart op Iens niet de kaart in het restaurant is.. Het voorgerecht was prima! Maar daarna kwam het hoofdgerecht wat enorm tegen viel.. Overkookt groente.. En erg weinig groente.. Ook het toetje het totaal niet het wauw effect en de smaak was niet altijd super. Hier gaan we niet snel weer naartoe voor een lekker avondje uit eten.. Zo zijn er veel betere etentjes van Iens !
Renze V. Proever (1 recensie) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Het eten was niet slecht maar ook niet bijzonder. Bediening was wat onervaren . Lang gewacht op het hoofdgerecht. Daarvoor wel compensatie ontvangen. Proeverij van toetjes was wel erg lekker!
Klaas K. Proever (1 recensie) 2,3 /10
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Gisteren vooraf gereserveerd via de site. We kwamen om 19.40 uur binnen. Ons werd een veel te klein tafeltje toegewezen stijf tegen de wederzijdse tafels aan. Rond 20.00 uur werden de drankjes opgenomen die 10 min. later op tafel stonden. Vlot daarna een minuscule maar wel smaakvolle amuse. De tafel achter ons ( die gelijk met ons binnen kwamen) kregen die niet, maar een andere tafel twee keer! De bestelling was om 19.45 uur al opgenomen maar toen viel alles stil. De "hoofd kelner" ging aan de piano zitten en de rest van het bedienend personeel liep te niksen. Diverse tafels keken uit naar het voorgerecht maar af en toe verscheen er een enkel bord uit de keuken.
Om 21.00 uur, ruim 5 kwartier na bestellen, hadden we nog geen voorgerecht.
Daarop besloten we het restaurant te verlaten. De wijn werd ons nog "cadeau" gedaan maar verder geen begrip of excuses. ( we hebben net een nieuwe kaart en het is druk; er zat een groep van 7 personen ook te wachten op hun eten).
Hoe moeilijk kan het zijn: als het even duurt, meldt dat, zet een mandje met broodjes etc op tafel. Maar niets van dat alles.
Wij kregen de indruk dat het niet uitmaakt of de klanten ontevreden zijn, er komen wel weer nieuwe.
Advies: creëer ruimte, zet kundig bedienings personeel in en laat de keuken brigade werken!
Mercedes D. Expertproever (7 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Niet wat het geweest is. Voorheen was dit een van mijn favoriete restaurants in Groningen. Nu is de prijs/kwaliteit verhouding voor mij zoek, het eten en menu simpel en doorsnee met weinig variatie , het decor met glaswerk en tafelservies achteruit en de bediening onkundig. Reserveringen kunnen ze niet vinden, met gerechten zijn ze in de war en het drinken wordt vergeten, 2keer! Echter werd dit wel recht gezet met een gratis drankje. Waar ik voorheen eens in de 2maanden naartoe ging hoef ik nu niet meer te komen zonder een kortingsactie.
Willem T. Proever (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Hier gegeten met de Iens Dinner Deals. Ontvangst door assistent bedrijfsleider uitstekend verzorgd. Goede uitleg en anekdotes over de fraaie selectie aan wijnen. Na twee glazen wijn te hebben besteld wilden wij graag een fles tafelwater die op tafel stond, waarbij werd gemeld dat een karaf tapwater ook geen enkel probleem is. Een koude versie van de (lokale) fles water werd geserveerd. Voorgerechten waren smakelijk maar ruim(!). Waar twee meiknollen geserveerd werden zou één (de grotere) ook prima volstaan. De hoofdgerechten (lamsnek en parelhoenbout) waren qua portionering perfect én smakelijk, maar zouden in de opmaak nog iets knapper kunnen. Samenstelling van zoete desserts erg leuk. Misschien zou er een vervangende zoetigheid geserveerd kunnen worden in plaats van één van de drie(!) mousses. Het kaasplateau betrof een mooie selectie aan oude en jonge kazen, waarbij door de kundige gastheer een bijpassend glas werd geschonken. Na koffie en digestief erg voldaan. Ook entourage en muziek erg prettig. Wij komen zeker terug!