De Zevende Hemel

Zuiderkerkstraat 7 9712 PZ Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant De Zevende Hemel

Werkelijke zevende hemel

Van buiten de felblauwe luifels weet je zeker dat er iets moois verborgen zit. Restaurant De Zevende Hemel neemt je letterlijk mee naar de zevende hemel, met hun overheerlijke gerechten en wijnen. In dit fijne stukje Groningen, vlakbij de Nieuwe Kerk, kun je even bijkomen met verantwoord en biologisch eten en ook voor vegetariërs hebben ze genoeg lekkers op de kaart. Bij mooi weer openen ze de terrasdeuren zodat je in het restaurant geniet van een zomers briesje. Je kunt ook buiten aan de luifels zitten voor diner. Deze tafels zijn erg populair!

Meer informatie over restaurant De Zevende Hemel

• : Tot 22.00 uur betaald parkeren, parkeergarage Ossenmarkt, Boterdiep

Maandag gesloten
Dinsdag en woensdag 17:00 - 21:00
Donderdag t/m zaterdag 17:00 - 21:30
Zondag gesloten

Teijo D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Uitstekend. Gegeten met AH-actie om het weer eens uit te proberen. Zevende hemel is niet meer het eetcafé dat ik me herinnerde, maar beter, met meer kwaliteit in het eten.

We aten salade met gerookte makreel en kalfspate vooraf, sukade en kabeljauw als hoofdgerecht en kaas en aardbeien toe. Alles overheerlijk, mer speciale vermelding voor de sukade die na aanraking met de vork spontaan uiteen viel in separate draadjes. 24 uur verhit volgens de eigenaar. Boterzacht en overheerlijk!

Bediening vriendelijk en adequaat. De zevende hemel heeft weer een goede toekomst denk ik. Voor- en hoofdgerecht kwamen snel, nagerecht duurde iets te lang, onduidelijk waarom. Mijn favoriete snelheid is vlot een voorgerecht, wat langer voor een hoofdgerecht en daarna vlot een nagerecht. Maar dat is persoonlijk denk ik.
Sleuteltje .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
We hebben hier gegeten met de albert heijn actie. Romantische sfeer, live pianomuziek, heerlijk eten en fantastische service!
hermanheijen .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Zeer vriendelijk en uitermate gastvrij. Het eten is prima en de sfeer is goed. De tafels en stoelen zijn niet echt comfortabel. Hier valt nog winst te behalen.
Zeker voor herhaling vatbaar.
J.M. M.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
We hebben vooral genoten van de ambiance. Prachtig pianospel van 1 van het bedienend personeel.
Een minpunt is de bereikbaarheid met de auto. Veel straten met een inrijperiode, weinig parkeergelegenheid.
Gerda S.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Wat een geweldige avond hebben we hier gehad! Bijzonder leuke locatie, vriendelijk personeel, en heerlijk eten. De eigenaar is gedreven, sympathiek en maakt het geheel af door zijn enorme gastvrijheid, interesse, aandacht, service en passie voor het vak. Iemand die begrijpt waar het om draait. Een toprestaurant en een absolute aanrader. We komen zeker nog eens terug!
Lotte V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Fantastische gastheer die ons een perfecte wijn adviseerde. Heerlijk gegeten en de sfeer was gemoedelijk. Wij komen zeker terug!
Frans D.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Verrassend restaurant. mooi menu met keuze tussen vlees, vis, vegetarisch en veganistisch. Gezellige ambiance. Vriendelijke bediening, die zo nu en dan afwisselend achter de piano gaat zitten om mooie achtergrondmuziek ten gehore te brengen.
Hennie B.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Geweldig. Verrassend. En superlekker. Maar het belangrijkste voor mij was dat ik kon bestellen wat ik wilde. En dat alles glutenvrij én melkvrij werd aangepast. Nog nergens meegemaakt. Ik heb gesmuld. Maar ook de bediening helemaal top. Hier komen we zeker nog es
Paul G.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Hier kun je heerlijk en ongehaast genieten! Eten was heel goed en de bediening is uitzonderlijk vriendelijk. Wij hebben hier een zeer gezellige avond gehad en hebben genoten van een fijnproevers keuken. Dank jullie wel! We gaan dit binnenkort beslist weer opnieuw doen bij De Zevende Hemel.
Bert-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Zeer vriendelijke ontvangst. Lekker eten. Eten wordt goed warm opgediend. Sfeervolle ruimte. Live (piano)muziek. Veel keus voor vegetariërs en mensen die glutenvrij moeten eten.
H.W. V.
Prima gegeten.
We zaten eerst in een klein hoekje maar zodra er ruimte kwam werd een leuker tafeltje voor ons ingedekt. Bediening straalt veel plezier in het werk uit en maakt ondanks de drukte voor iedereen tijd.
Zeer gastvrij: een voorbeeld!!!
s.vd.wal .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Prima maaltijd via AH Restaurantactie. Heerlijk gegeten en als vanouds live pianomuziek. Je had keuze uit verschillende voorgerechten, hoofdgerechten en toetjes. Prima prijs kwaliteit verhouding
Camille Z.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Heerlijk genoten van een drie gangen menu gedurende de Albert Heijn actie. Vooraf de fazanten paté gehad, als hoofd hazenpeper en toe een kaasplankje met een glas sherry erbij. Heerlijk gegeten en heel vriendelijk en vooral enthousiast en hartelijk ontvangen en geholpen. Het restaurant zat lekker vol en zeer levendig. Het was niet te rumoerig en konden zelfs nog eventjes luisteren naar live piano. Al met al een aanrader!
ErikHanson .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Gebruik gemaakt van de Albert Heijn restaurantactie en erg lekker gegeten. Personeel kwam echter niet erg vakkundig over, dit was wel een afbreuk aan de beleving.
Monique K.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Geweldig lekker gegeten. Leuke nieuwe eigenaar die geniet van zijn vak. Zalige gerechten en heerlijke wijnen. Inrichting mag wel wat gemoderniseerd worden zonder het verlies van het karakter van het restaurant.
Kortom we gaan zeker nog een keer weer.
Rennie D.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Afgelopen zaterdag zin we uit eten geweest met 5 personen en hebben gebruik gemaakt van de AH-bonnen. Vaak valt het tegen om van deze actie gebruik te maken. Deze keer waren we echter aangenaam verrast: gezellige ambiance, goed gastheerschap, aardig personeel, prima eten. Kortom: een plek om zeker terug te komen, ook zonder AH-bonnen zeker de moeite waard!
Margriet W.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Met AH bonnen van een zeer mooi menu kunnen genieten: fazantenpate en hazepeper: fantastisch. Betrokken en aardig personeel. Gezellige ambiance, eigenaar speelt piano, kan niet beter! We komen graag nog eens terug
Rens I.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Gezellig restaurant. Goede bediening, als extra piano muziek. Gerechten goed op elkaar afgestemd en ook op het seizoen. We hebben gezellig gegeten en zeker de moeite waaard om terug te komen
Boudewijn1980 .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Afgelopen zaterdag bij De Zevende Hemel gegeten. We zijn keurig ontvangen. Voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht waren super. Er was na onze mening voldoende keuze om uit te kiezen. Wij komen zekers weer terug.
Frans C.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Vanwege AH-restaurantactie alleen keuzemogelijkheid uit beperkt menu. Verder niets mis mee want dat stond keurig van te voren gemeld bij het reserveren. Wat niet ok was dat bovenlaag van de creme brulee in het nagerecht keihard was. Dat werd niet gezegd bij het uitserveren maar even later toen iemand mij zag bikkelen. Foutje van de keuken ("gas was op"). Geen alternatief aangeboden. Andere gasten overkwam hetzelfde. Blijkbaar was er geen heldere geest in de zaak die de keuken opdracht kon geven wat anders op te dienen.