De Zevende Hemel

Zuiderkerkstraat 7 9712 PZ Groningen Nederland Kaart

Over restaurant De Zevende Hemel

Werkelijke zevende hemel

Van buiten de felblauwe luifels weet je zeker dat er iets moois verborgen zit. Restaurant De Zevende Hemel neemt je letterlijk mee naar de zevende hemel, met hun overheerlijke gerechten en wijnen. In dit fijne stukje Groningen, vlakbij de Nieuwe Kerk, kun je even bijkomen met verantwoord en biologisch eten en ook voor vegetariërs hebben ze genoeg lekkers op de kaart. Bij mooi weer openen ze de terrasdeuren zodat je in het restaurant geniet van een zomers briesje. Je kunt ook buiten aan de luifels zitten voor diner. Deze tafels zijn erg populair!

Meer informatie over restaurant De Zevende Hemel

• : tot 22.00 uur betaald parkeren, parkeergarage Ossenmarkt, Boterdiep

Dinsdag en Woensdag 17:00 - 21:00
Donderdag t/m Zaterdag 17:00 - 21:30
Zondag Gesloten

Janalda L.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heerlijk AH menu gegeten!
Nagerecht had een verrukkelijke mousse.
Leuk sfeertje en prima service.
Voor herhaling vatbaar. Gaan zeker nog een keer terug..
Ellis J.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Uur gewacht op een tafel die we hadden gereserveerd!Via iens voor 4 personen gereserveerd, maar in het restaurant stond maar voor 2 pers op papier. Moesten veel wachten! Het opnemen van de bestelling duurde lang en ook drinken werd weinig opgenomen.
Carin L.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Wij wilden weer eens lekker uit eten met onze dochters (12 en 14). Omdat we dat met de kinderen niet zo vaak doen, en we hen wat 'levenskunst' willen bijbrengen (genieten van gezellige en gastvrije sfeer, lekker verwend worden, verrast door mooie gerechtjes en bijzondere smaken) kozen we bewust niet voor een standaard eetcafé maar voor een wat meer (dachten wij) upgrade restaurant. Op zich was het eten ( oa paddenstoelensalade, gegrilde konijnenbout, lamsschouder) best prima, de bediening was echt flink onder de maat. Vriendelijk maar zeer onervaren: bij binnenkomst en vertrek geen welkom of tot ziens, bij de vraag naar een glas rode wijn niet gevraagd naar wèlke wijn (uit een kaartje op tafel bleek je te kunnen kiezen uit meerder soorten), borden afruimen terwijl 2 tafelgenoten nog aan het eten waren, bediening die rondliep met de armen over elkaar (een heel gesloten houding) op de uitkijk of er alweer afgeruimd kon worden. Zeker 2 van de (3) mensen die ons tafeltje bedienden waren zeer onervaren en bleven ook de hele avond vrij gespannen (paar keer geprobeerd het ijs te breken, maar het kwam niet echt tot contact).
Al met al waren wij best teleurgesteld, hadden er meer van verwacht maar wij komen niet direct weer terug.
Irma S.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Hein K.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Vriendelijke ontvangst, goede bediening, leuke en lekkere amuse, huiswijn geen slobberwijn, maaltijd prima, alle drie de gangen!
Er is voldoende parkeergelegenheid (2 garages in de buurt, er was zelfs nog een vrije plek vlak voor de deur geweest; na 18:00 vrij parkeren).
Heleenpieck .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Een aantal maanden geleden op zaterdagavond een top avond bij de Zevende Hemel gehad. Nu, op vrijdagavond viel echt alles tegen. Ontvangst, bediening, sfeer. De menukaart weer mooi en het eten heerlijk. Jammer dat de avonden zo van elkaar verschillen!
Margriet W.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Met de AH actie gegeten: zelfs nog keuze uit 3 gerechten! Heerlijk gegeten, zeer prettig personeel, zeker een aanrader om terug te komen.
Henk E.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Als het druk is zit men wel dicht op elkaar. Locatie staat totaal ingebouwd Weinig zicht naar buiten. Personeel is zeer bevlogen en attent.
Saskia D.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
We hebben met vier vriendinnen met AH bonnen bij de Zevende Hemel gegeten. Vriendelijke ontvangst, snel iets te drinken, een speciale AH menukaart met voldoende keuzemogelijkheden, aardige bediening en echt heel lekker eten. We hebben een fijne avond gehad.
Mkvanvugt .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Het is een erg prettige plek met een rustige sfeer. Het eten is goed, al was het de vorige keer dat ik er was beter. Het dessert (brownie) was verrukkelijk, het vegetarische hoofdgerecht (quinoa) was iets minder speciaal en miste wat knapperigs, en de veenbessen waren wat te zuur voor de rest van het gerecht. Het brood was wel heerlijk. Kortom, een hele fijne plek om te eten.
Haarberghout .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Op de website stond een andere Ah menu aangegeven dan in het restaurant, voor mij maakte dat niet zoveel uit maar voor mijn man wel; die vond het jammer want hij had de keuze gemaakt op basis wat op internet stond.
SjenPj .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Heerlihk gegeten. De organisatie liep niet vlekkeloos. Flexibel in de keuze van de kaart. Vanwege allergie had ik weinig keuze maar daar deden ze niet moeilijk over.
Joke V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Wij hebben hier met 4 personen gegeten en waren niet onder de indruk. Twee van ons hadden het lamsstoofpotje, maar 70 % van het vlees op het bord was vet. Verder was alles wat geserveerd werd vrij vlak van smaak. Twee van de mensen in de bediening spraken géén of gebrekkig Nederlands. De rekening bleek aan het einde van de avond ook niet te kloppen. De eigenaar vroeg aan het eind van de avond of we het dan toch wel gezellig gehad hadden met elkaar. Ja maar daarvoor hoeven we niet uit eten te gaan!
Emma K.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Met een groep van 16 collega's heerlijk gegeten. Alle gerechten vielen zeer goed in de smaak en de bediening was super! Zelfs met zo'n grote groep was er aandacht voor iedereen en hoefden we niet lang te wachten op de gerechten. De sfeervolle pianomuziek was de kers op de taart. Hier ga ik zeker nog eens eten!
Sombreros K.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Twee keer eerder in dit restaurant gegeten, niet echt enthousiast toen. Op basis van de goede recensies besloten hier vanavond a la carte te eten. Dat viel erg tegen! Uit de rilette van makreel staken graten, had de kok die er niet even uit kunnen halen? Smaak droog, maar de groente met dressing maakte het geheel nog wel smakelijk, helaas groente eerder op dan de makreel. Het brood dat op tafel werd gezet, 1 plakje per persoon, had totaal geen smaak. De boter was net zo smakeloos, was het eigenlijk wel boter?
Het hoofdgerecht, eendeborst, naar mijn smaak te veel doorgebakken, werd geserveerd met een zoete portsaus. Geen lekkere combi. Ik heb er zout en peper op gedaan (nog nooit eerder gedaan in een restaurant), daar knapte de eendeborst van op. De bijgerechten: aardappelgratin te lang in de oven gestaan, bovenop uitgedroogd, zoete aardappel met pompoen, niet lekker, schepje bleekselderij, dat smaakte nog wel met de portsaus waar het in dreef. Verder een klein schaaltje witte kool salade. Magertjes, dus. Het mag best karig zijn, als de smaak dan maar prima is.
Het toetje, de creme brulee was qua smaak okee, maar er zat een dikke laag gecarameliseerde suiker op, daar onder nog niet gesmolten suiker. Zo jammer, het hele idee van creme brulee gaat daarmee verloren. Op de bodem lagen allemaal zwarte korreltjes, wat de eetlust meteen ontnam. Het bleek onopgeloste vanille te zijn!!
Opmaak van de borden eenvoudig. Geen vreugde voor t oog. Al met al: niet voor herhaling vatbaar. Dikke afrader!
Marjo E.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Heerlijk gegeten en zeer vriendelijke bediening! Er werd goed geluisterd naar mijn dieetwensen en er werden zelfs leuke gerechten geopperd en geserveerd m.b.t. mijn dieet. We stonden op tijd, wat we van te voren hebben aangegeven en ook daar werd gehoor aan gegeven. Uitstekend restaurant!
Lieke '.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Gezellig restaurant, lekker eten en een goede service. De sfeer in het restaurant is vrij knus. De keuze uit gerechten prima en de gerechten erg smaakvol. Een aanrader!
Fleur O.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Persoonlijke sfeer, leuke kaart met voldoende keuze, gewoon prima lekker eten en de live piano muziek erbij is geweldig! Een aanrader voor mensen voor wie het gaat over eigenheid, goed eten, lekkere wijn en gezelligheid zonder poespas!
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Lang geleden dat ik er geweest was, intussen nieuwe eigenaar etc, dus wie weet .... De gérant en de bediening zijn vriendelijk en doen erg hun best om het naar je zin te maken. In het algemeen was het eten lekker, maar er gaat wel eens wat fout. De konijnenbout was smakelijk, met een goede jus, maar was net niet helemaal gaar --- kan gebeuren, maar toen ik dit zei, merkte de gérant op dat hij er al eerder een klacht over had gehad ... er vervolgens blijkbaar niets aan gedaan: dat is knullig.
A V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Met de AH actie wezen eten bij de Zevende Hemel. Bij binnenkomst verrast door de fijne sfeer en mooie inrichting. Simpel maar doeltreffend. Het eten viel helaas heel erg tegen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo onsmakelijk gegeten heb bij een restaurant. De rilette van eend had een hele ondefinieerbare smaak en rare structuur. De forel smaakte naar afwasmiddel. Mijn vriend had de haringsalade en kalfssucade en was helaas ook niet tevreden. Het dessert, van alles wat, was niet bijzonder maar het minst onsmakelijk van alle gangen. Jammer, maar hier zullen wij niet weer komen.