De Zevende Hemel

Zuiderkerkstraat 7 9712 PZ Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant De Zevende Hemel

Werkelijke zevende hemel

Van buiten de felblauwe luifels weet je zeker dat er iets moois verborgen zit. Restaurant De Zevende Hemel neemt je letterlijk mee naar de zevende hemel, met hun overheerlijke gerechten en wijnen. In dit fijne stukje Groningen, vlakbij de Nieuwe Kerk, kun je even bijkomen met verantwoord en biologisch eten en ook voor vegetariërs hebben ze genoeg lekkers op de kaart. Bij mooi weer openen ze de terrasdeuren zodat je in het restaurant geniet van een zomers briesje. Je kunt ook buiten aan de luifels zitten voor diner. Deze tafels zijn erg populair!

Meer informatie over restaurant De Zevende Hemel

• : Tot 22.00 uur betaald parkeren, parkeergarage Ossenmarkt, Boterdiep

Maandag gesloten
Dinsdag en woensdag 17:00 - 21:00
Donderdag t/m zaterdag 17:00 - 21:30
Zondag gesloten

Frans D.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Verrassend restaurant. mooi menu met keuze tussen vlees, vis, vegetarisch en veganistisch. Gezellige ambiance. Vriendelijke bediening, die zo nu en dan afwisselend achter de piano gaat zitten om mooie achtergrondmuziek ten gehore te brengen.
Hennie B.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Geweldig. Verrassend. En superlekker. Maar het belangrijkste voor mij was dat ik kon bestellen wat ik wilde. En dat alles glutenvrij én melkvrij werd aangepast. Nog nergens meegemaakt. Ik heb gesmuld. Maar ook de bediening helemaal top. Hier komen we zeker nog es
Paul G.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Hier kun je heerlijk en ongehaast genieten! Eten was heel goed en de bediening is uitzonderlijk vriendelijk. Wij hebben hier een zeer gezellige avond gehad en hebben genoten van een fijnproevers keuken. Dank jullie wel! We gaan dit binnenkort beslist weer opnieuw doen bij De Zevende Hemel.
Bert-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Zeer vriendelijke ontvangst. Lekker eten. Eten wordt goed warm opgediend. Sfeervolle ruimte. Live (piano)muziek. Veel keus voor vegetariërs en mensen die glutenvrij moeten eten.
H.W. V.
Prima gegeten.
We zaten eerst in een klein hoekje maar zodra er ruimte kwam werd een leuker tafeltje voor ons ingedekt. Bediening straalt veel plezier in het werk uit en maakt ondanks de drukte voor iedereen tijd.
Zeer gastvrij: een voorbeeld!!!
s.vd.wal .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Prima maaltijd via AH Restaurantactie. Heerlijk gegeten en als vanouds live pianomuziek. Je had keuze uit verschillende voorgerechten, hoofdgerechten en toetjes. Prima prijs kwaliteit verhouding
Camille Z.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Heerlijk genoten van een drie gangen menu gedurende de Albert Heijn actie. Vooraf de fazanten paté gehad, als hoofd hazenpeper en toe een kaasplankje met een glas sherry erbij. Heerlijk gegeten en heel vriendelijk en vooral enthousiast en hartelijk ontvangen en geholpen. Het restaurant zat lekker vol en zeer levendig. Het was niet te rumoerig en konden zelfs nog eventjes luisteren naar live piano. Al met al een aanrader!
ErikHanson .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Gebruik gemaakt van de Albert Heijn restaurantactie en erg lekker gegeten. Personeel kwam echter niet erg vakkundig over, dit was wel een afbreuk aan de beleving.
Monique K.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Geweldig lekker gegeten. Leuke nieuwe eigenaar die geniet van zijn vak. Zalige gerechten en heerlijke wijnen. Inrichting mag wel wat gemoderniseerd worden zonder het verlies van het karakter van het restaurant.
Kortom we gaan zeker nog een keer weer.
Rennie D.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Afgelopen zaterdag zin we uit eten geweest met 5 personen en hebben gebruik gemaakt van de AH-bonnen. Vaak valt het tegen om van deze actie gebruik te maken. Deze keer waren we echter aangenaam verrast: gezellige ambiance, goed gastheerschap, aardig personeel, prima eten. Kortom: een plek om zeker terug te komen, ook zonder AH-bonnen zeker de moeite waard!
Margriet W.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Met AH bonnen van een zeer mooi menu kunnen genieten: fazantenpate en hazepeper: fantastisch. Betrokken en aardig personeel. Gezellige ambiance, eigenaar speelt piano, kan niet beter! We komen graag nog eens terug
Rens I.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Gezellig restaurant. Goede bediening, als extra piano muziek. Gerechten goed op elkaar afgestemd en ook op het seizoen. We hebben gezellig gegeten en zeker de moeite waaard om terug te komen
Boudewijn1980 .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Afgelopen zaterdag bij De Zevende Hemel gegeten. We zijn keurig ontvangen. Voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht waren super. Er was na onze mening voldoende keuze om uit te kiezen. Wij komen zekers weer terug.
Frans C.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Vanwege AH-restaurantactie alleen keuzemogelijkheid uit beperkt menu. Verder niets mis mee want dat stond keurig van te voren gemeld bij het reserveren. Wat niet ok was dat bovenlaag van de creme brulee in het nagerecht keihard was. Dat werd niet gezegd bij het uitserveren maar even later toen iemand mij zag bikkelen. Foutje van de keuken ("gas was op"). Geen alternatief aangeboden. Andere gasten overkwam hetzelfde. Blijkbaar was er geen heldere geest in de zaak die de keuken opdracht kon geven wat anders op te dienen.
Janalda L.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heerlijk AH menu gegeten!
Nagerecht had een verrukkelijke mousse.
Leuk sfeertje en prima service.
Voor herhaling vatbaar. Gaan zeker nog een keer terug..
Ellis J.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Uur gewacht op een tafel die we hadden gereserveerd!Via iens voor 4 personen gereserveerd, maar in het restaurant stond maar voor 2 pers op papier. Moesten veel wachten! Het opnemen van de bestelling duurde lang en ook drinken werd weinig opgenomen.
Carin L.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Wij wilden weer eens lekker uit eten met onze dochters (12 en 14). Omdat we dat met de kinderen niet zo vaak doen, en we hen wat 'levenskunst' willen bijbrengen (genieten van gezellige en gastvrije sfeer, lekker verwend worden, verrast door mooie gerechtjes en bijzondere smaken) kozen we bewust niet voor een standaard eetcafé maar voor een wat meer (dachten wij) upgrade restaurant. Op zich was het eten ( oa paddenstoelensalade, gegrilde konijnenbout, lamsschouder) best prima, de bediening was echt flink onder de maat. Vriendelijk maar zeer onervaren: bij binnenkomst en vertrek geen welkom of tot ziens, bij de vraag naar een glas rode wijn niet gevraagd naar wèlke wijn (uit een kaartje op tafel bleek je te kunnen kiezen uit meerder soorten), borden afruimen terwijl 2 tafelgenoten nog aan het eten waren, bediening die rondliep met de armen over elkaar (een heel gesloten houding) op de uitkijk of er alweer afgeruimd kon worden. Zeker 2 van de (3) mensen die ons tafeltje bedienden waren zeer onervaren en bleven ook de hele avond vrij gespannen (paar keer geprobeerd het ijs te breken, maar het kwam niet echt tot contact).
Al met al waren wij best teleurgesteld, hadden er meer van verwacht maar wij komen niet direct weer terug.
Irma S.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Prijs kwaliteitverhouding is niet goed.
Mijn paddestoelen salade met roquefort was voornamelijk salade en weinig paddestoel en roquefort ...
Jammer. Eendenborstfilet was prima, maar de bijlagen smakeloos. Net als het bijgeleverde brood met...een één of andere crème-achtig iets....
Het kaasplankje was een lachertje: 5 minuscuul kleine stukjes kaas met wat noten en een droog stuk vijgenboom.
Jammer, maar wij komen niet weer..
Hein K.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Vriendelijke ontvangst, goede bediening, leuke en lekkere amuse, huiswijn geen slobberwijn, maaltijd prima, alle drie de gangen!
Er is voldoende parkeergelegenheid (2 garages in de buurt, er was zelfs nog een vrije plek vlak voor de deur geweest; na 18:00 vrij parkeren).
heleenpieck .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Een aantal maanden geleden op zaterdagavond een top avond bij de Zevende Hemel gehad. Nu, op vrijdagavond viel echt alles tegen. Ontvangst, bediening, sfeer. De menukaart weer mooi en het eten heerlijk. Jammer dat de avonden zo van elkaar verschillen!