De Zeven Zaligheden

Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 11:00 - 21:00

Marius H.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Een ware belevenis om hier te eten! Dit authentiek ingerichte huiskamerrestaurantje hoort bij een kleinschalige natuurcamping op een mooie locatie en wijkt volledig af van het gemiddelde campingrestaurant. We aten hier voor weinig geld een liefdevol bereid en zeer smakelijk dagmenu met eerlijke en grotendeels zelf verbouwde ingredienten, dat werd opgediend door de enthousiaste en zeer hartelijke eigenaars. Jammer dat we dit unieke plekje pas ontdekten op de laatste dag van onze vakantie!
Jogron2 .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
We stonden op de camping en hebben 4 avonden gegeten in het restaurant.
Het restaurant is klein, maar sfeervol. De eigenaar en zijn vrouw zijn zeer gastvrij en doen er alles aan om het de gasten naar de zin te maken.
Maar het allerbelangrijkste : er wordt heel goed gekookt ! Elke dag is er een menu , twee gangen, vooraf gegaan door een amuse en een origineel drankje , op basis van zelf geperst vruchtensap. Daarna kan er gekozen worden voor het dessert. Alle gerechten worden grotendeels bereid met ingrediënten uit eigen moestuin en kruidentuin, of komen uit de buurt. Het bier wordt betrokken van de plaatselijke brouwer, de wijn met zorg ingekocht. Alles smaakt voortreffelijk en ziet er mooi uit als het wordt opgediend. ( bv verse wafel met frambozen uit de tuin en ijs van de boerderij een weg verderop ) . Elke dag van de 4 was het weer een aangename verrassing wat er op tafel kwam. Aan alles is te merken dat hier iemand in de keuken staat die veel plezier heeft in zijn vak. En dat voor een heel schappelijke prijs.
We wonen veraf, anders was het zeker een adres waar we regelmatig naar toe zouden gaan. Dus advies : gaan ! ( wel even checken want het restaurant is omdat er ook kookworkshops gegeven worden niet altijd open )
Riko S.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Afgelopen weekend twee dagen en nachten gekampeerd op de natuurcamping bij de Zeven Zaligheden. Wij waren twee dagen op de motor door Twente en Overijssel aan het toeren en hadden op de camping onze uitvalsbasis. Beide avonden gegeten in het gezellige huiskamer restaurant. Hier op hebben wij de locatie ook uitgezocht. Ron, de eigenaar, kok en tevens gastheer verstaat zijn vak. Het is goed te merken dat deze man jarenlange ervaring heeft en nu in zijn eigen zaak met passie zijn gerechten bereid De gerechten zijn niet al te ingewikkeld maar wel 100 procent vers en eerlijk. Alle ingrediënten komen uit de streek, en biologische groenten uit eigen moestuin. Ik heb gesmuld van tarte tatin van peer uit eigen tuin.
Wanneer je in de buurt bent is het zeker meer dan de moeite waard om te reserveren. Het restaurantje annex kookstudio kent is niet erg groot. Maar daarom is persoonlijke aandacht van de gastheer en de gastvrouw wel vanzelfsprekend. Op de dag van ons vertrek was de gastvrouw met de bereiding van een pruimentaart bezig. Die heb ik helaas moeten missen. Kortom, een aanradertje en ik kom hier vast nog wel eens terug
Dank je wel voor deze recentie, Riko. We vonden het fijn dat je laats weer bij ons was.