De Zeilhoek

Duur
Lang
Johannes S.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Zaterdagavond 24 sept hier gegeten. Het eten was erg lekker, alleen wat weinig groente. In de bediening wat jonge meiden die het horeca-vak niet begrijpen, nadat we aan tafel zaten hebben we langer als 5 minuten moeten wachten voordat we de bestelling voor een drankje konden opgeven, ik heb moeten zwaaien naar de bediening. Nadat we ons drankje kregen, vroeg het meisje of we het fijn vonden om de tafel schoon te maken, want dat was nog niet gebeurd na het eten van vorige klanten, wij zeiden natuurlijk ja. Maar dit mag geen vraag zijn natuurlijk.
KittyDeGraaf .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Met mooi weer buiten gezeten en het uitzicht alleen al is de moeite waard (over de haven van Monnickendam en het Hemmeland). Bediening was vlot en vriendelijk. Eten was goed, mooi opgemaakte borden. Als je een grote eter bent, is alleen een hoofdgerecht niet voldoende. Binnen was het gezellig ingericht, vast ook leuk om er te eten met minder mooi weer! Prijzen aan de hoge kant, maar het smaakte allemaal heerlijk.
Rowald .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Mooie, gezellige zaak aan jachthaven bij Monnikendam. We aten hier even snel een hoofdgerecht. Surf and Turf was erg lekker. Spies van kippendijen en gebakken gamba`s. Hierbij een lichte curry/kokossaus die wel iets meer had mogen hebben. Lekkere groentemix en timbaaltje rijst erbij. Zag er goed uit en smaakt ook prima. Kinderen hadden pannenkoek en patat met frikandel.
Nellie48 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Wanneer je tomaten soep besteld, krijg de soep met zure room, helaas geschift. Vervolgens komt er tomaten soep, waar veel te veel rozemarijn in zit.Niet te eten en de serveerster doet het af met we zetten het niet op de rekening.Later op de avond maakten wij nog een opmerking over de soep en toen plaatste de serveerster de volgende opmerking: U eet liever thuis Unox soep. Helaas ligt dit alle maal niet aan de dames die bedienen in onze optiek maar aan de Directie. De serveersters kwamen ook regelmatig met borden die ze moesten uitserveren, maar wisten vele malen niet op welke tafel ze gebracht moesten worden, tot grote hilariteit van de gasten op het mooie terras aan het water.
Floris K.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
We waren met een redelijk grote groep, op zaterdagavond. We hadden vooraf gereserveerd, en dat was ook nodig: het restaurant zat behoorlijk vol. Desalniettemin was de service snel en goed, we hebben niet lang hoeven wachten op het eten. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam. Hoewel we binnen zaten, was het uitzicht alsnog geweldig. De locatie is prachtig aan het water.

We begonnen met een voorgerecht, dat smaakte allemaal prima, en over het delen van voorgerechten werd niet moeilijk gedaan. De hoofdgerechten kwamen netjes allemaal tegelijk, en alles smaakte goed. We hadden onder andere spare ribs, hamburgers, fajitas, en zalm.

Ook de desserts hebben we ons goed laten smaken, we konden zelfs moeiteloos buiten de kaart om bestellen (aardbeien met slagroom, zonder ijs, geen probleem). Ook de koffie was lekker, dus al met al een prima ervaring.
Jeanet V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Koffie gedronken met heerlijk zelfgemaakte cheesecake gebak! Echt de moeite waard! Ook zelfgemaakt vruchtenschelp! Heerlijk!
Culibr .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Heerlijk gegeten in dit leuke restaurant met tafeltjes direct langs het water. Mijn kinderen hadden de spare ribs en deze waren heerlijk. Mijn man had de tonijnsteak Japanse stijl deze was echt geweldig. Ikzelf had de zalmfilet met krokant gebakken gambas ook heeeerlijk. Over de service ook niets te klagen, omdat onze zoon jarig was klonk er luidt lang zal ie leven bij het dessert wat overigens ook heerlijk was. Zeker ook belangrijk : alle gerechten zagen er heel mooi opgemaakt uit. Gewoon een topzaak daar aan het water.
Claudia V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015

Met familie bestaande uit 4 volwassenen en 1 kind hier gegeten. De zaak zat stampvol dus we moesten een tijd wachten op ons eten, maar dat was geen probleem. Als vegetariër was er weinig keus, op verzoek (top!) werd er een ander gerecht gemaakt: een calzone met groenten en salade. Het deeg was zo dik en hard dat ik er bijna niet doorheen kwam. Ik had gevraagd om weinig blauwe kaas, maar helaas hadden ze alle kaas weggelaten waardoor ik alleen groenten in dik deeg had. Groenten hadden door de saus eroverheen ook allemaal 1 smaak gekregen. Salade had een vieze zoete dressing, leek niet vers gemaakt.
De gerechten van mijn tafelgasten lieten ook allemaal te wensen over. Gamba's waren flauw en vet. De gepaneerde en gebakken scholfilet leek uit de diepvries te komen, droog en draderig en was erg vet. Ook hier dezelfde dressing over de salade. En dat voor ruim 20 euro per gerecht..
Niet voor herhaling vatbaar.
SanneV .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2014
Wat een toprestaurant!
Hier gegeten met 5 vriendinnen, we zaten gezellig aan de ronde tafel
de borden en opmaak zagen er prachtig uit en het smaakte ook nog eens fantastisch! ik had zelf een varkenshaasje met brie en truffelsaus, heerlijke combinatie! De rest van het eten was ook allemaal heerlijk! Complimenten aan de chef! we waren er om 5 uur zodat we nog een klein uurtje van het mooie uitzicht konden genieten met een borreltje erbij! De bediening was super! Erg vriendelijk en behulpzaam, niets was ze teveel! Mede dankzij de meiden van de bediening een zeer gezellige avond gehad! Wij komen zeker terug!!

Absolute aanrader!!
Floris K.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2013
Het terras van dit restaurant heeft een prachtig uitzicht over de haven van Monnickendam en het daarnaast gelegen water en bos. Adembenemend mooi, zeker met de ondergaande zon.

We hebben hier met vier personen gegeten, het eten was aan de prijs maar smaakte daar ook naar. De opmaak is ook noemenswaardig: alle gerechten zagen er prachtig uit.

De bediening was wel een beetje minder: we hebben het hele personeel langs gehad aan onze tafel, en het personeel was niet altijd even netjes of attent.

Al met al een aanrader, al is het alleen al om het prachtige plekje.
Mar V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2013
Eetcafé 'de Zeilhoek', gelegen in de gelijknamige jachthaven van Katwoude, beschikt over een ruim terras met fraai uitzicht op Monnickendam en de Gouwzee en is dus een unieke plek voor een zomermiddag lunch. Het terras is moeilijk toegankelijk voor rolstoelen, er zijn veel op- en afstapjes. De bediening is correct maar soms wat langzaam. De witte huiswijn was van matige kwaliteit en had weinig smaak. Wij aten het visserspalet van Hollandse garnalen, gerookte zalm en forel, geserveerd met stokbrood. Weinig op aan te merken maar ook niet top. De espresso was gelukkig lekker warm. De Zeilhoek moet het dus vooral hebben van zijn unieke ligging. Ook de grote parkeerplaats is een voordeel..
Dappie .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2013
Een maaltijdsalade met geitenkaas besteld, ook als voorgerecht te krijgen. Maar als dit de maaltijd was, vraag ik me af hoe klein het als voorgerecht wel niet was.. Een laagje ijsberg (!) sla met daarop een stukje geitenkaas in een bladerdeegstukje. Absoluut niet voldoende en ik heb nog nooit eerder mee gemaakt dat ik bij een maaltijdsalade geen broodje erbij kreeg. En ijsbergsla?? Wel heel erg simpel.Serveerster ging er verder niet op in en ik ben met honger naar huis gegaan.
YoJa36 V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2013
Zaterdagavond 6 juli hier met zes man gegeten. Geen reservering gemaakt, en de tafels buiten op het terras waren of bezet of gereserveerd. Wij konden wel binnen plaatsnemen aan een grote ronde tafel. Wat wel achteraf vreemd is want er zijn tafels die gereserveerd waren maar na ons vertrek 20:45 uur nog niet gebruikt! Geen van allen een voorgerecht, maar wel een broodje met aijolie en kruidenboter (wel aan de prijs) en het hoofdgerecht, viermaal de gebakken scholfilets met een salsa van rivierkreeft en remouladesaus, uitstekend! Eenmaal Saté v.d. haas met satésaus, kroepoek en huisgemaakte komkommersalade, goed! En eenmaal de gebakken kabeljauwfilet met krokante kruidenkorst en een dakje van krokante gebakken pancetta, goed! Eten is dus goed tot uitstekend, locatie en uitzicht is top, personeel is vriendelijk maar te opdringerig (wellicht i.o.v. eigenaar?)
Meerdere van het bedienende personeel komen steeds vragen of er nog wat te drinken moet worden besteld, jammer.

Paulkoemarkt .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2013
Ik lunch hier vaak op zaterdag , en het is altijd goed. Word goed en vriendelijk bediend. Het terras heeft werkelijk 1 van de mooiste uitzichten van Noord Holland. Wat een verschil met hoe het vroeger was , het is erg duidelijk dat sinds er een nieuwe kok is en nieuwe eigenaar dat dit gewoon een toptent is geworden.
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2013
Hier heerlijk geluncht met een fantastisch uitzicht over het water, broodje goed bereidt en erg lekker bediening vlot en snel wc dik in orde komt hier zeker nog een keertje terug
Anjabakker .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2012
Wat een geweldige plek om heerlijk uiteten te gaan als je van een prachtig uitzicht houdt ! Ik was er afgelopen zaterdag met ze 8e eten. Het eten was echt heerlijk vond iedereen en zag er erg mooi uit! Naast bijna alle gerechten kreeg je op het bord nog een kleine salade wat er erg leuk uizag. Ook de desserts zagen er klasse uit en dat waren ze ook ! De bediening was erg vriendelijk terwijl ze het heel druk hadden aangezien er wel ongeveer 100 man zat.

Bedankt voor de leuke avond !
Tjoempie .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2012
Voor de 86-ste verjaardag van mijn moeder, die graag buiten wilde eten, heb ik deze gelegenheid uitgezocht en inderdaad ,we zaten geweldig leuk:uitzichtop water,bootjes en lekker onder de parasol!
Het eten was best oké, maar de avond werd bedorven door de onprofessionele bediening: er werden bestellingen vergeten, we zaten vaak lang zonder drankjes en er werdniet zo aardig gereageerd als we wat vroegen. Mijn moeder voelde zich verantwoordelijk en kon dus niet genieten van haar feestje. Jammer hoor!
MClayton .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2012
Hier met mijn vriendin gegeten. Het is qua locatie echt top, met een terras normaal heb je een prachtig uitzicht over het water. Prima parkeren ook. Vooraf wat brood, niet speciaal, prima. Geen voor, hoofd had ik spareribs met friet. Ik vond het gewoon niet lekker. De friet was slapjes en de ribs te saai. Niet lekker. En ik vond het ook duur want, bijna 18 euro voor spareribs. Daarom een 5. Koffie en bier prima. Net als de service, leuke vriendelijke mensen. Misschien dat de andere gerechten lekkerder zijn. Mijn vriendin had de sate, was ook niet denderend.
Roberth59 .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2012
dit restaurant is absoluut onze favoriet. de inrichting is passend bij deze locatie, uniek terras. Het eten vinden wij er altijd goed, veel varatie en goed van kwaliteit, bij ons laatste bezoek hadden wij spareribs en verse mosselen, dit laatste gerecht eten wij nergens beter compleet met salade frites en 2 heerljjke sausjes.