De Zeilhoek

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant De Zeilhoek

Bettyvaerewijck .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2018
Eten was koud , 4 porties , dat kan natuurlijk nooit , zeker niet voor die prijs.
Het was er rommelig en een drukke warme dag, het stikte van de vliegen. Dat kan toeval zijn want eerder niet meegemaakt ..
Bediening op zich aardig . Maar kon de drukte niet aan.
Moesten lang wachten op de gerechten
Wij voelde ons hier geen welkome gasten.
Anneke M.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
In geen tijden zo lekker gegeten! Alle gerechten zijn net n paar euro duurder dan in de restaurants waar we meestal komen, en dat verschil proef je. Ook werd het gerecht van mijn man prima aangepast aan zijn wens, heel fijn!
tjoempie .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Na een eerder bezoek aan deze gelegenheid was ik niet tevreden ; omdat het zo mooi gelegen is hebben we het toch nog een keer geprobeerd en gelukkig maar! Mijn moeder werd 91 en wilde uitpakken. Ze wilde graag buiten zitten.
De service was nu gewoon goed : vriendelijk en redelijk snel. Het eten was goed en zeer gunstig geprijsd; toen we naar binnen wilden was dat prima mogelijk. Het toetje voor mijn moeder was feestelijk aangekleed en de muziek werd gestopt om even : "lang zal ze leven "op te zetten; Ze had de dag van haar leven en wij dus ook! fijn dat we de zeilhoek op deze manier de kans hebben gegeven om revanche te nemen op de vorige ervaring ! wellicht komen we terug voor de 92!
Gerry B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Zojuist bij de Zeilhoek gegeten. Na binnenkomst hebben wij lange (te) lange tijd moeten wachten totdat wij geholpen werden, begon al niet fijn. Nadat wij uiteindelijk onze drankjes kregen, zijn wij vlak voor het voorgerecht van tafel gewisseld, wij gaven dit netjes door maar bij het brengen van het tweede drankje ging dit duidelijk mis. Nadat wij ons voorgerecht op hadden, hebben wij veel te lang op ons hoofdgerecht moeten wachten, je zou bijna zeggen dat zij ons vergeten waren. In de tussentijd waren wij al ruim 20(!) minuten aan het wachten op ons bestelde drankje, wederom geen punten voor de bediening. Uiteindelijk wel lekker gegeten maar de service was bijzonder slecht. Er werd niet meer naar onze tafel omgekeken, behalve toen ik om de rekening vroeg, deze kon wel snel gebracht worden.

Mooie locatie maar wij zullen zeker niet meer terugkomen en ook zeker de Zeilhoek niet aanraden.
Bianca R.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
7 juli 2017 geluncht bij de Zeilhoek, een slechte ervaring. De dame van de bediening (Renée) was zeer onvriendelijk. Mijn gezelschap bestelde cola en er kwam een glas zonder prik. Wij vroegen vriendelijk om een nieuw glas met prik. De reactie was (verwijtende toon): 'dan had u ook maar een drankje uit een flesje moeten bestellen, met de warmte vandaag hebben we echt geen druk op de tap'. Erg vreemd; hoe moeten wij ruiken dat de Zeilhoek alleen Pepsi van de tap heeft en geen flesjes Pepsi of Cola? Hadden wij als klanten moeten vragen of de tap genoeg druk had? De dame in kwestie was erg kortaf bij het opnemen van de bestelling, we wilden bijna vertrekken (dat hebben we nog nooit meegemaakt). We hoopten dat de bestelde saté de slechte ervaring met de dame uit de bediening zou compenseren. Het vlees van de saté was droog, maar wel met een lekkere saus. Zonde van de prachtige plek, een goed restaurant (althans met enigszins fatsoenlijk personeel) zou een groot succes kunnen zijn.
KittyDeGraaf .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Na een goede ervaring vorige keer hier opnieuw gegeten. Het was niet druk, maar personeel keek niet op of om. Zijn maar ergens gaan zitten. We troffen het niet die avond, onverschillig personeel. Het leek of we er móchten eten. Lang wachten, steeds proberen contact te zoeken om iets te bestellen. Eten viel tegen, niet zoveel smaak. Toch maar niet meer terug hier.
johannes S.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Zaterdagavond 24 sept hier gegeten. Het eten was erg lekker, alleen wat weinig groente. In de bediening wat jonge meiden die het horeca-vak niet begrijpen, nadat we aan tafel zaten hebben we langer als 5 minuten moeten wachten voordat we de bestelling voor een drankje konden opgeven, ik heb moeten zwaaien naar de bediening. Nadat we ons drankje kregen, vroeg het meisje of we het fijn vonden om de tafel schoon te maken, want dat was nog niet gebeurd na het eten van vorige klanten, wij zeiden natuurlijk ja. Maar dit mag geen vraag zijn natuurlijk.
KittyDeGraaf .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Met mooi weer buiten gezeten en het uitzicht alleen al is de moeite waard (over de haven van Monnickendam en het Hemmeland). Bediening was vlot en vriendelijk. Eten was goed, mooi opgemaakte borden. Als je een grote eter bent, is alleen een hoofdgerecht niet voldoende. Binnen was het gezellig ingericht, vast ook leuk om er te eten met minder mooi weer! Prijzen aan de hoge kant, maar het smaakte allemaal heerlijk.
Danny L.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Mooie, gezellige zaak aan jachthaven bij Monnikendam. We aten hier even snel een hoofdgerecht. Surf and Turf was erg lekker. Spies van kippendijen en gebakken gamba`s. Hierbij een lichte curry/kokossaus die wel iets meer had mogen hebben. Lekkere groentemix en timbaaltje rijst erbij. Zag er goed uit en smaakt ook prima. Kinderen hadden pannenkoek en patat met frikandel.
Nellie48 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Wanneer je tomaten soep besteld, krijg de soep met zure room, helaas geschift. Vervolgens komt er tomaten soep, waar veel te veel rozemarijn in zit.Niet te eten en de serveerster doet het af met we zetten het niet op de rekening.Later op de avond maakten wij nog een opmerking over de soep en toen plaatste de serveerster de volgende opmerking: U eet liever thuis Unox soep. Helaas ligt dit alle maal niet aan de dames die bedienen in onze optiek maar aan de Directie. De serveersters kwamen ook regelmatig met borden die ze moesten uitserveren, maar wisten vele malen niet op welke tafel ze gebracht moesten worden, tot grote hilariteit van de gasten op het mooie terras aan het water.
Floris K.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
We waren met een redelijk grote groep, op zaterdagavond. We hadden vooraf gereserveerd, en dat was ook nodig: het restaurant zat behoorlijk vol. Desalniettemin was de service snel en goed, we hebben niet lang hoeven wachten op het eten. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam. Hoewel we binnen zaten, was het uitzicht alsnog geweldig. De locatie is prachtig aan het water.

We begonnen met een voorgerecht, dat smaakte allemaal prima, en over het delen van voorgerechten werd niet moeilijk gedaan. De hoofdgerechten kwamen netjes allemaal tegelijk, en alles smaakte goed. We hadden onder andere spare ribs, hamburgers, fajitas, en zalm.

Ook de desserts hebben we ons goed laten smaken, we konden zelfs moeiteloos buiten de kaart om bestellen (aardbeien met slagroom, zonder ijs, geen probleem). Ook de koffie was lekker, dus al met al een prima ervaring.
Jeanet V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Koffie gedronken met heerlijk zelfgemaakte cheesecake gebak! Echt de moeite waard! Ook zelfgemaakt vruchtenschelp! Heerlijk!
Claudia V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015

Met familie bestaande uit 4 volwassenen en 1 kind hier gegeten. De zaak zat stampvol dus we moesten een tijd wachten op ons eten, maar dat was geen probleem. Als vegetariër was er weinig keus, op verzoek (top!) werd er een ander gerecht gemaakt: een calzone met groenten en salade. Het deeg was zo dik en hard dat ik er bijna niet doorheen kwam. Ik had gevraagd om weinig blauwe kaas, maar helaas hadden ze alle kaas weggelaten waardoor ik alleen groenten in dik deeg had. Groenten hadden door de saus eroverheen ook allemaal 1 smaak gekregen. Salade had een vieze zoete dressing, leek niet vers gemaakt.
De gerechten van mijn tafelgasten lieten ook allemaal te wensen over. Gamba's waren flauw en vet. De gepaneerde en gebakken scholfilet leek uit de diepvries te komen, droog en draderig en was erg vet. Ook hier dezelfde dressing over de salade. En dat voor ruim 20 euro per gerecht..
Niet voor herhaling vatbaar.
Floris K.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2013
Het terras van dit restaurant heeft een prachtig uitzicht over de haven van Monnickendam en het daarnaast gelegen water en bos. Adembenemend mooi, zeker met de ondergaande zon.

We hebben hier met vier personen gegeten, het eten was aan de prijs maar smaakte daar ook naar. De opmaak is ook noemenswaardig: alle gerechten zagen er prachtig uit.

De bediening was wel een beetje minder: we hebben het hele personeel langs gehad aan onze tafel, en het personeel was niet altijd even netjes of attent.

Al met al een aanrader, al is het alleen al om het prachtige plekje.
YoJa36 V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2013
Zaterdagavond 6 juli hier met zes man gegeten. Geen reservering gemaakt, en de tafels buiten op het terras waren of bezet of gereserveerd. Wij konden wel binnen plaatsnemen aan een grote ronde tafel. Wat wel achteraf vreemd is want er zijn tafels die gereserveerd waren maar na ons vertrek 20:45 uur nog niet gebruikt! Geen van allen een voorgerecht, maar wel een broodje met aijolie en kruidenboter (wel aan de prijs) en het hoofdgerecht, viermaal de gebakken scholfilets met een salsa van rivierkreeft en remouladesaus, uitstekend! Eenmaal Saté v.d. haas met satésaus, kroepoek en huisgemaakte komkommersalade, goed! En eenmaal de gebakken kabeljauwfilet met krokante kruidenkorst en een dakje van krokante gebakken pancetta, goed! Eten is dus goed tot uitstekend, locatie en uitzicht is top, personeel is vriendelijk maar te opdringerig (wellicht i.o.v. eigenaar?)
Meerdere van het bedienende personeel komen steeds vragen of er nog wat te drinken moet worden besteld, jammer.

tjoempie .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2012
Voor de 86-ste verjaardag van mijn moeder, die graag buiten wilde eten, heb ik deze gelegenheid uitgezocht en inderdaad ,we zaten geweldig leuk:uitzichtop water,bootjes en lekker onder de parasol!
Het eten was best oké, maar de avond werd bedorven door de onprofessionele bediening: er werden bestellingen vergeten, we zaten vaak lang zonder drankjes en er werdniet zo aardig gereageerd als we wat vroegen. Mijn moeder voelde zich verantwoordelijk en kon dus niet genieten van haar feestje. Jammer hoor!
MClayton .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2012
Hier met mijn vriendin gegeten. Het is qua locatie echt top, met een terras normaal heb je een prachtig uitzicht over het water. Prima parkeren ook. Vooraf wat brood, niet speciaal, prima. Geen voor, hoofd had ik spareribs met friet. Ik vond het gewoon niet lekker. De friet was slapjes en de ribs te saai. Niet lekker. En ik vond het ook duur want, bijna 18 euro voor spareribs. Daarom een 5. Koffie en bier prima. Net als de service, leuke vriendelijke mensen. Misschien dat de andere gerechten lekkerder zijn. Mijn vriendin had de sate, was ook niet denderend.