De Zeeuwse Hemel

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Lang
Lico C.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Een mooi concept met veel natuurlijke opvallende en smakelijke gerechten. Vooral de garnalenkroketjes zijn verrukkelijk in combi met verse rucola met citroenolie. Top. Ook de zelf geimporteerde basilicumolie is een aanrader. Sfeer apart anders. Het personeel daarentegen is zwaar onder de maat en totaal geen gevoel voor gastvrijheid. Een meisje(die van het koffieapparaat) doet alles en is top vriendelijk. De rest(incl. die de borden uit de keuken brengt) is waardeloos en weten zich geen houding te geven, komen niet verder als vaat inruimen en messen drogen. Gaat dus ook veel fout! Jammer dat zou een reden kunnen zijn niet meer te komen, kijkende naar het andere kwalitatief goede aanbod in Zierikzee
Daan V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Heerlijk eten, maar dit restaurant moet het vooral van de geweldige sfeer hebben!

Gezellige service en een rijke menukaart vol met interessante, heerlijk bereidde recepten!
AlieP .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Geweldige sfeer, veel aandacht voor details (humor: de zon schijnt achter de wolken...schijnt). De winkel en de Zeeuwse biertje die ook te koop waren een extra toevoeging. Het eten vonden we het net niet helemaal, de ingredienten divers en niet standaard beloofde meer dan het uiteindelijke eindresultaat. Garnalencroquetjes en chocoladetaart waren wel heerlijk, gratis water met citroen en de amandelen vooraf een dikke plus. Kippenpastei, tajine en patat droog, salade zat weinig tot geen dressing door voor een extra touch, porties aan de kleine kant.
Marco K.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Bij toeval kwamen we hier terecht en hadden wat jaartjes huwelijk te vieren. Mooi hoor, die sfeer en inrichting, die vriendelijke bediening ondanks de drukte, al die mooie bieren; maar dat eten...Hemels! Wat een prachtige balans van smaken, wat een boterzacht lamsvlees, heerlijk! Mooi hoe in een kruidig gerecht de juiste verhouding was gevonden in 'kruidigheid' en de natuurlijke smaak van vlees uit de streek. De handgerolde couscous was indrukwekkend, net als het gerecht van mijn vrouw waar ik, op het gevaar van een scheiding af, nog wat van meepikte. De Gouden Carolus en de cappucino met brownie na maakten het compleet. Ons weekend kon niet meer stuk en wij komen absoluut terug.
Evelienevelien .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
"We gaan nog een hapje eten in Zierikzee als afsluiting van ons verblijf in Zeeland" . Bij toeval kwamen we bij de Zeeuwse Hemel terecht. De kaart buiten sprak ons meteen aan, dus doen!
De sfeer binnen was meteen goed. Leuke combi van winkel en gezellige sfeer. De bediening was prima, goed en eerlijk advies. Lekkere en eerlijke producten. De avocado in voorgerecht was aan de harde kant, daar werd direct iets aan gedaan en er verscheen een nieuw gerecht met een heerlijke zachte avocado. "Heel blij dat u het gezegd heeft" hoorden wij, dus open voor suggesties. Ons vegetarische hoofdgerecht was overheerlijk , zo ook het nagerecht. Toe een heerlijke koffie en een balsamico truffel. Ik schrijf niet snel een recensie, maar voor dit restaurant maak ik graag tijd. We hebben er ook nog prachtige hand beschilderde oesters gekocht "Zeeuws blauw" .
Wij gaan dit restaurant onthouden, mochten we nog eens in Schouwen Duiveland zijn, dan komen we zeker terug!
G S.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Een heerlijke lunchgelegenheid waar je ook allerlei (Zeeuwse) specialiteiten kan kopen. Deze laatste leuk als souvenir...
De lunchkaart bestaat uit voornamelijk heerlijk broodjes waar we er twee van gegeten hebben. Alles goed verzorgd en zeer smakelijk.
De is behulpzaam en vriendelijke en het geheel is zeker een aanrader.
Yvonne K.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Speciaal naar de Zeeuwse Hemel voor koffie en thee en de heerlijke taart. Ruim 20 minuten zitten wachten voordat onze bestelling werd opgenomen. Er kwam een serveerster bij onze tafel met een flesje water, ze vroeg of wij dit hadden besteld. Toen wij ontkennend antwoordde, liep ze zwaar geïrriteerd weg. Toen we eindelijk onze bestelling mochten doorgeven, kwam onze taart eerst en ruim 5 minuten later pas de bestelde koffie en thee, met de mededeling dat het te druk was en dat er zieken waren. Dit is not done in de horeca! Deze zaak begrijpt het qua bediening en service niet helemaal.
Beste Yvonne,
Vooropgesteld, zoals we gisteren ook al aan u uitlegden, vinden wij het heel vervelend dat het zo fout liep bij uw bestelling. Door een evenement van de muziekschool, waarbij leerlingen bij ons speelden, kwamen er veel meer mensen binnen dan wij normaal toelaten. Maar dit waren ouders/opa's, oma's etc. die spontaan binnen kwamen en niet aan de tafels bestelden. Normaal gesproken geven we dan aan dat we vol zitten, maar juist omdat ze voor de kinderen kwamen, hebben we dat niet gedaan. In de spits van de middag leverde dat inderdaad veel fouten op die wij ook erg betreuren. Nogmaals excuus hiervoor. Als ik me niet vergis heeft u me gisteren ook aangesproken en heb ik u bedankt voor uw opmerkingen. Persoonlijk vind ik het dan best ver gaan om op IENS zo'n pittig commentaar te schrijven. Veel gasten zagen ook hoe overvol het was door die omstandigheden en hadden daardoor ook enig begrip voor de situatie. Ik zeg niet dat ik dat van u ook mag verwachten, kritiek hebben is uw goed recht en was in wezen ook terecht. Ik hoop echter dat u, ook dit lezende, begrijpt dat wij het betreuren en het fijn zouden vinden als u, in normale omstandigheden, nog een keer lang wilt komen voor tijdig geserveerde taart met een glimlach.
Arianne H.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Donderdag naar De Zeeuwse Hemel geweest....een plekje dat inspireert. . Genoten van een fijne lunch ben nog aan het nagenieten onder het genot van de witte wijn die zo smaakvol was dat ik meteen ook een fles uit de winkel heb meegenomen naar huis...
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Voor een vroeg diner hier binnen gestapt. Het was er erg rustig. We liepen via de zaak naar de achterkant, daar waar een tuinterras is gelegen. Dit terras is hoger gelegen en biedt een leuk zicht op de straten. Helaas moesten we zelf binnen bestellen. En duurde het lang voor de drankjes kwamen, het eten was al geserveerd. Wel mooi dat ze zorgden dat we tijdig buiten stonden (gevraagd en geen probleem). Het eten zelf was prima voor een eetcafe. Voor een grote eter iets te kleine portie. De garnalenkroketten met frites en salade waren prima. Hele goede verse frites! Voor een (late) lunch een prima keuze!
Harriet W.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Heerlijk gegeten uit de wereldkeuken van dit huiskamerachtige restaurant annex lunchroom annex winkel. Intieme sfeer, vriendelijke mensen, pure gerechten van een niet al te uitgebreide kaart. Wij aten met 5 mensen, 5 verschillende hoofdgerechten en alles was lekker. De intieme, persoonlijke sfeer verhoogt de kwaliteit van het eten. Hoewel je aan de buitenkant misschien niet meteen denkt aan een echt restaurant, loont het de moeite het te proberen.
Pascha1912 .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Geluncht in een volle zaak.Decor :winkel en weinig plaats. Bediening ondanks drukte vlot.Lunch ;bruschetta met taleggio zonder mee lekker en genoeg keuze in andere zaken. Tip :gouden carolus classic ,net als andere goede donkere belgische abdijbieren mag fris (van het schap of uit de kelder geserveerd worden maar niet ijskoud
MJJ .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Intiem restaurant midden in Zierikzee. Huiselijk/informeel met vriendelijke bediening. Eten is eerlijk en puur zonder veel franje. Heerlijke sfeer en prettig verblijf. Leuke gerechtjes van "wereldkeuken" en heerlijke taarten!
Lico C.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2015
Winkel restaurant waar men bewuste bio keuzes maakt. Veel verse streekproducten in een winkel sfeer. Erg vriendelijk dames die alles voor je doen om het je naar de zin te maken. Mooie salades met mooie olie, die direct in de winkel te koop is. Smaakvolle gerechten. Kortom heerlijk gegeten met smaken die in evenwicht zijn en waar zorg aan besteeds is. Anders als de standaard, maar daarom niet minder. Veel vers gebak en koek.
Ron W.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Met een vriendin die net als ik ook erg veel van uit-eten-gaan houdt, bezocht ik gisteren "De Zeeuwse Hemel". Wij kwamen binnen via de tuin en achteringang. Eén van de gastvrouwen ontving ons toen we binnenstapten en plaatste ons aan een wel heel klein tafeltje achter in de zaak. In eerste instantie waren wij daar niet content mee en vroegen naar een grotere tafel. Onze gastvrouw vond onze reaktie begrijpelijk en vertelde ons dat er binnen korte tijd een groter twee persoonstafeltje vrij zou komen voorin de zaak. Zij stelde ons daarom voor om aan het kleine tafeltje vast wat te drinken en de menukaart te bekijken.

Wij bestelden een fles Chardonnay en namen het gezellig ingerichtte etablissement met de schappen met produkten aan de muur en de gasten aan de aanlendende tafels in ons op. Door de hartelijke ontvangst van onze gastvrouw, maar ook door de gasten om ons heen, die het zo te zien prima naar hun zin hadden, voelden wij aan dat we in een prettige sfeer terecht waren gekomen.

We zaten dicht op elkaar aan dat kleine tafeltje, maar binnen enkele minuten beseften we dat dat juist erg prettig en knus was en wat wij in eerste instantie als een nadeel beschouwden, beschouwden we binnen enkele minuten als een groot voordeel en daarom deelden wij onze gastvrouw mee dat we toch graag aan dit kleine ronde tafeltje zouden willen blijven zitten.

Waren we er met de keuze van de wijn snel uit (we besloten om de fles Chardonnay later te laten opvolgen door een fles Valpolicella), de keuze van de voorgerechten was een stuk moeilijker. Dit door al die lekkernijen die op de kaart stonden. Uiteindelijk kozen we voor "Hummus met sesamzaad, citroenolijfolie, tomaatjes en chilisaus" en "Prosciutto di Parma, op gezouten roomboter" en besloten we deze 2 gerechten met elkaar te zullen delen.

Zoals gezegd, deed de ambiance in de zaak ons goed voelen, maar ons gevoel werd nog beter toen de eerst de fles Chardonnay en later de voorgerechten op tafel kwamen. Wat een heerlijke gerechten. Verse produkten met een keur aan smaken!

Ik ben een echte vis- en vleesman, maar op de één of andere manier trok de "Indiase groentecurry met spicy aardappeltjes en yoghurt-muntsaus" mij aan. Gevoelsmatig leek het mij in deze zaak raadzaam om eens van gebaande paden af te wijken en een diner zonder vlees en vis uit te proberen. Buitendien koos mijn vriendin voor de "Op de huid gebakken gebakken seizoensvis met raz el hanout, venkel en krieltjes" en spraken wij af om weer van elkaars gerechten te gaan snoepen.

Wederom was de keuze zeer geslaagd te noemen en genoten wij van de hoofdgerechten, waarvan de smaken zeer verfijnd te noemen zijn. Mijn vriendin was gelijk weg van de fles Valpolicella toen deze ter tafel kwam, maar ik moest even wennen van de overgang van Chardonnay naar Valpolicella. Dat kwam omdat ik de Chardonnay wel heel erg lekker vond, maar toch ging ik de Valpolicella later zeer waarderen.

Als nagerecht kozen wij voor de "Zoete Hemel". Dit is een grand dessert voor twee personen uit de taartvitrine. De stukjes wortel-notentaart, baklawa en balsamicotruffel en dadel-cheesecake lieten wij vergezellen door een dubbele expresso (voor mijn vriendin) en een cappaciono, extra sterk (voor mijzelf). Wij hadden daarbij ook nog cognac besteld. Per abuis serveerde onze gastvrouw twee borrels, maar wist dit binnen een mum van tijd te herstellen door de cognac als nog te serveren.

Terugblikkende en napratende met mijn vriendin over ons bezoek aan "De Zeeuwse Hemel", kunnen wij stellen dat we zeer genoten hebben van zowel het eten,drinken als de ambiance in dit etablissement. Wij zijn dan ook zeker van plan hier weer terug te keren.

rinske W.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Wat een leuk adresje is dit! Hier onlangs voor de tweede keer geluncht. Prachtige producten: taart van Koekela, worst van Brandt en Levie, brood van Menno en koffie van Boot. Wat wil een mens nog meer.... Ook de combinatie met de winkel is goed gekozen, niets leuker dan snel nog wat kopen om thuis op te eten. Om dan toch nog twee kleine aandachtspunten te noemen: de porties zouden groter mogen (de pancetta op mijn broodje was niet echt royaal, zeker niet omdat het zo lekker was) en de bediening (de oudere dame, niet de meiden) zou wat enthousiaster mogen zijn. Een echt top adresje!
Ellen H.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
We waren hier al eens langsgelopen en hebben een kaartje meegenomen.
Vanavond hebben we hier op het terras heerlijk gegeten in een gemoedelijke sfeer.
Een mooie maart met bijzondere gerechten.
Van de gerechten is ook een kookboek gemaakt die je in het winkeltje bij het restaurant kunt kopen
Heerlijke gerechten uit een ambachtelijke keuken, wijnen smakelijk.
De bediening maakte een paar foutjes maar toch hebben we een prima maaltijd genoten.

Ronald en Ellen.
Genieter68 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Deze week voor het eerst bij de Zeeuwse Hemel gegeten. Omdat het heerlijk weer was konden we op het terras eten, wat fijn! Je waant je in het buitenland met overhangende takken, niet bij elkaar horend meubilair en prullaria.
De bediening was erg vriendelijk.
De salades die we hadden waren lekker, wel wat prijzig, maar duidelijk vers gemaakt en met zorg bereid.
Zeker een plek om nog eens terug te keren.
Hélène S.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Toevallig n avondje in Zierikzee en beland bij de Zeeuwse Hemel. Een leuke verassing met lekker eten in n gezellig restaurant. Bediening was aardig en vlot. Kortom een aanrader!
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
In een mediterraanse sfeer geluncht en genoten van de Sardines.. topkwaliteit! Het lijkt zo simpel en misschien maakt dat het ook heerlijk. Daarnaast gedurfd zo'n blikje! Bediening kan wat vlotter.. Misschien één iemand op het terras buiten vast laten lopen :) Soms is er niemand buiten. Drankjes duurden wat lang. Maar door de sfeer kom je tot rust, dus gewoon even geduld mensen.
Phantagora ..
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Het eten was lekker, je merkt dat het met zorg was klaargemaakt. Vriendelijke bediening, niks bijzonders op aan te merken. Opvallend vond ik het decor. Leuke huiselijke decoratie. Het was een restaurant/winkel in 1, leuk om rond te kijken tijdens het wachten. Klein restaurant, maar daarom lekker knus en gezellig. Hoef niet te schreeuwen om elkaar te kunnen verstaan.