De Zee

• Vegetarische gerechten
  • ...

Over het restaurant De Zee

Intense houtoven

Voor de meest intense smaaksensaties moet je op Terschelling zijn. De Zee bereid haar gerechten in een Italiaanse houtoven. De Terschellingse en Mediterrane gerechten krijgen een bijzondere smaak door de hoge temperaturen van de houtoven.

Meer informatie over restaurant De Zee

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

Simone V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Anton W.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Na goeie recensies van dit restaurant te hebben gelezen hebben wij hier gereserveerd. Eenmaal binnen was de bediening erg vriendelijk en werden wij goed geholpen. We bestelden drinken en twee voorgerechtjes. Deze waren okay maar een beetje overpriced voor een geroosterd broodje en drie stukjes worst uit de 'houtoven' .
Als hoofdgerecht een pizza van het huis besteld die wij samen gingen delen en deze werd ook vlot geserveerd.
Bij het eerste hapje van de pizza keken wij elkaar aan en vonden dat hij toch nog wat langer in de oven moest omdat het deeg nog niet helemaal gaar was waarop wij de bediening aanspraken of de pizza terug naar de keuken kon om nog iets langer in de oven te doen zodat de korst ook krokanter zou worden. Hierop kregen wij het antwoord dat het niet kon omdat de planning door de war zou gaan en dat de pizza zo hoort te zijn. Nou eet ik vaak buiten de deur en bij gerenomeerde restaurants maar, dit heb ik nog nooit gehoord dat het niet kon omdat de planning in de war raakt. Dus als ik mijn biefstuk te rood vindt en nog iets langer gebakken wil kan dat niet omdat de planning in de war raakt en m maar moet opeten omdat het volgens mevrouw zo hoort. Dus als mijn ijs is gesmolten omdat het te lang duurde kan het ook niet terug vanwege de planning. Zo hoort een restaurant niet met klanten om te gaan. Als het niet goed is dan bied je een klant een alternatief aan of zorg je ervoor dat het geregeld wordt dat je klant tevreden is. Bij het afrekenen bleef ze het er maar over hebben dat het zo hoort en dat wij als gast dus ongelijk hebben.
Wij hebben de pizza laten staan en hadden deze ook niet moeten afrekenen (dat hadden zij kunnen aanbieden). Schijnbaar hebben ze zelf nooit een klasse pizza uit een houtoven gegeten en eten zelf te weinig buiten de deur. Ze weten niet hoe een klant tevreden gesteld moet worden. Jammer dat het zo moest aflopen had meer verwacht van dit restaurant.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Wij zijn al enkele keren in dit super gezellige restaurant geweest. Altijd een goed onthaal door de twee dames die vriendelijk en gepast informeel zijn. De kaart is gevarieerd en eigentijds, met ook keuzes voor kinderen (pizza's o.a.). Het interieur heeft een zeer eigen karakter en ademt een verzamelaars sfeer (vintage, maritiem, werelds). Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Hartelijke ontvangst. Vooraf brood met olijfolie. Vooraf de lamsworstjes en de verschillende soorten vleeswaren, wat was dat lekker. Als hoofdgerecht, buiten de kaart de pizza met vijgen, geitenkaas, seranoham en gecarameliseerde uien, zalig en aparte combinatie. Pizza picantto, prima. Cotelet van Gaasterlands varken, rose gegrild, smaak prima. Toetje de chocolademousse en pannacota, allebei heel goed. Met een kop koffie en zelfgemaakte limoncello is de avond al weer voorbij. De bediening is allert en hartelijk. Prima, wat zoetige sauvignon blanc wijn. Het is een huiskamerachtig restaurant met niet veel tafeltjes. Het kan wat rumoerig zijn maar dat valt in het niet bij alle andere positieve punten van dit restaurant. Volgend jaar komen wij zeker terug.
Dorenda V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Hier heel gastvrij ontvangen en veel moeite gedaan om ons een goed plekje buiten te bezorgen. Voorgerecht goed met heerlijke ham, vers brood en zelfgemaakte aioli. Bij eerdere recensies las ik dat Kind onvriendelijk zou zijn maar naast ons was gezin met kleine kinderen waar direct speelgoed en kleurpotloden voor werden geregeld. Opvallende kindvriendelijkheid juist.
Als hoofdgerecht de zeebaars die echt heel goed was! Met lekkere garnituur. Dessert Scroppino en dessertwijn met cantuccini. Omdat het wat fris werd kregen we een plekje op de bank en werd warmtelamp voor ons aangezet, heel attent en zeer plezierig. We hadden een fijne avond door met name de sfeer en gastvrije bediening
Erik C.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Bijzonder lekker gegeten: dagmenu was Terschellings biologisch varkensvlees, heerlijk mals. De gecarameliseerde lof was een aangename verrassing. Bediening vonden we heel vriendelijk en professioneel. Kregen direct fles water erbij en dat werd later nog eens herhaald. Niks extrakosten dat je soms bij een fles water hebt. De pizza s die we voorbij zagen komen zagen er ook prima uit! Heerlijke zelfgemaakte limoncello gedronken. Een echte aanrader! We komen graag een keer terug!
Stefanie M.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Het eten was lekker, het restaurant gezellig en mooi ingericht. Helaas liet de bediening echt te wensen over. Zeer kindonvriendelijk, op het onbeschofte af. Ik begrijp goed dat er wellicht ervaringen zijn met ouders die hun kinderen niet opvoeden. Maar dat hoeft niet geprojecteerd te worden op andere (kleine) gasten. We voelden ons als gezin zeer onwelkom. Prima dat een restaurant regels heeft, maar We zijn wel klanten die een hoop geld komen neerleggen bij jullie. Erg jammer. Echt niet voor herhaling vatbaar.
Yvonne B.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Uitstekend gegeten in een klein, gezellig restaurant met zeer vriendelijke, vrolijke dames in de bediening. We hebben een zeer fijne avond gehad. Als ik een tip zou mogen geven, zou dat een verbetering van de akoestiek zijn. Omdat het redelijk klein is, en het restaurant vol zat, was er veel rumoer om ons heen. Maar we kwamen voor het eten en de beleving, en die waren beiden top!
P.i H.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Zeer teleurstellend nadat we recensies geraadpleegd hadden die erg goed leken.... Bijzonder kindonvriendelijk en het eten was ook geen prijs-kwaliteit, dessert hebben we daarom ook maar achterwege gelaten...voor ons een weggegooide diner... Jammer kans gemist!!!!
MWubs .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Erg lekker gegeten. Fijne, gezellige sfeer. In eerste instantie zaten we binnen, hier was het erg warm en druk. Gelukkig kwam er een tafeltje buiten vrij en konden we daar zitten!
Het restaurant is leuk aangekleed, komt huiselijk over.
De bediening is super aardig en goed.
Eten was prima. Lekker en goed qua prijsverhouding. Aankleding eten was redelijk.
Zeker een tentje om te dineren, juist ook omdat het zo klein is en authentiek in wat ze bieden.
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
We hebben met ons vieren gegeten. Ze weten wat ze doen, geen smaakversterkers, geen rommel. De vegetarische bietensalade beviel helemaal goed. De pannacotta was een voorbeeld hoe hij moet smaken. De bonbons waren uitzonderlijk. En de expresso granita was hemels.
egd .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Na een zeer hartelijk ontvangst door attente medewerksters heb ik in een gezelschap van vijf personen een heerlijke avond gehad bij De Zee.

De medewerksters hebben kennis van zaken; ze weten welke producten er geserveerd worden en welke allergenen er in aanwezig zijn. Er wordt overduidelijk met verse ingrediënten gewerkt, waarmee pure gerechten mee bereid worden. Het snelle uitserveren van de maaltijd mag ook zeker genoemd worden.

De leuke huiskamersfeer en persoonlijke benadering van de gast verdient een groot compliment. Ik heb me zeer op mijn gemak gevoeld en zal zeker nog eens langskomen.
Jelle W.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
We hebben hier heel erg genoten. Knus en intiem restaurant. De menukaart is een mix van Terschelling en Italië. Als je wilt, kun je zelfs pizza eten. Klein maar fijn. Leuke kaart en super goede bediening. Wij hadden vooraf bruschetta met gamba's en de lamsworstjes. Als hoofd een heerlijke hamburger en een trio van lam. Super lekker. Gelukkig twee dagen van tevoren gereserveerd. Anders kansloos, kennelijk door de positieve recensies. Heel goede, professionele bediening. De dames geven je echt persoonlijke aandacht. En de wijn was ook lekker. Al met al heel veel waar voor je geld. Door zo'n beleving kijk je extra goed terug op een tripje naar Terschelling.
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Op een koude avond in februari heerlijk gegeten bij De Zee. Vooraf de mezze: erg lekker, vooral de combinatie van rode biet, feta en sinaasappel. Ik vond het leuk om zoveel kleine gerechtjes op tafel te hebben staan en overal van te kunnen proeven. Als hoofdgerecht had ik de ribeye uit de houtoven, heerlijk. De Terschellinger bonbons maakten het etentje helemaal af. We hebben een fles heerlijke rode wijn gedronken, die net iets te koud geserveerd werd.
Eten bij De Zee is zeker een aanrader. We komen al jaren op Terschelling, maar dit restaurantje hadden we nog niet eerder ontdekt. De ambiance is goed, het is klein maar daardoor heel knus. Bediening is goed en vriendelijk.
Snoopy-pup .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Wat voel je je hier welkom! Leuk, huiskamerachtig, klein restaurant met een zeer aangename en gemoedelijke sfeer!
Bovendien (h)eerlijk gegeten! Kortom een echte aanrader
Lammert en Anne-Marie morgen trost zijn op hun zaak!

Katri & Anouk
lottejanssen81 .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Afgelopen zaterdag hebben we bij De Zee gegeten. Het was één van de hoogtepunten van ons weekendje Terschelling. We zijn aan alle kanten in de watten gelegd door de twee gezellige dames in de bediening. Zo aardig, hartelijk en kundig, duidelijk mensen die lol hebben in wat ze doen en die dit ook uitdragen. Het was moeilijk kiezen uit een gevarieerde kaart met een aantal lokale gerechten, aangevuld met dagspecialiteiten, alles klonk even lekker. De gerechten die we uiteindelijk besteld hebben, waren dan ook heerlijk.
Kortom, echt een topavond! We gaan regelmatig uit eten en zo af en toe zit er eens zo'n pareltje tussen. Dit was er zeker één en de volgende keer dat we op Terschelling zijn, komen we hier absoluut weer genieten!
Yvette S.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Erg leuk restaurantje, klein en knus. Twee leuke, vriendelijke vrouwen in de bediening. Het eten is misschien niet uitmuntend, maar wel prima, zeker omdat de rest allemaal klopt. In Midsland zo'n beetje alles geprobeerd en zeker daarbij vergeleken is dit een topper.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Wij houden van de Zee. Ook dit jaar hebben wij er weer lekker gegeten.
Ik had vooraf geroosterde paprika's met geitenkaas, uit de houtoven. Het leken mij Paprika's uit het zuur, dit moet toch ook met verse paprika's kunnen? De combinatie met geitenkaas is wel heel lekker. Tegenover mij werd de Bruschetta goed gewaardeerd.
Hoofdgerechten: Heerlijke zeebaars, en aan de andere kant van de tafel de dagvangst: zalm. Beide zeer geslaagd (zalm misschien iets te gaar, maar dat is ook persoonlijke voorkeur).
De wijnkaart is ook een vermelding waard. Lekker overzichtelijk, en met goede omschrijving van de te verwachten smaak.
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Wat is dit een leuk restaurant. Niet groot maar erg intiem. Het begon al met een hartelijke ontvangst. Een broodje met olijfolie bij binnenkomst en een fles water op tafel. Voorgerechten, lamsworstjes en anti pasta schotel uitstekend. Hierna pizza picante en zeebaars allebei van uitstekende kwalieteit. Toe tiramisu doe het zelf (leuk gevonden) en een zelfgemaakte limoncello. Wat een leuke, vriendelijke bediening. Wij komen volgend jaar zeker terug. Goede prijs kwaliteit verhouding.
javazee .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Klein en zeer sfeervol restaurant. Mooie inrichting met oog voor details.
Alle gerechten zijn even mooi bereid. De opmaak van de borden is (gelukkig) vrij van allerlei tierelantijnen. Het eten is puur en met lokale producten.
De bediening correct en zeer gastvrij. De eigenaresse is een echte gastvrouw! Haar man de chef-kok die zijn vak verstaat. Reserveren is op sommige dagen echt een must daar ook de lokale bevolking dit restaurantje heeft gevonden..