De Zakkendrager

7,2
Voordelig
Gwen R.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Wat een verrassing in het smalle straatje. Heerlijk vegetarisch gegeten en ik gok dat de vlees en visgerechten ook dik in orde zijn. Mooie prijs, vriendelijke bediening en een mooie locatie.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Geweldig restaurant! Heerlijk eten en vriendelijke bediening. Wel wat rumoerig, maar dat is dan ook het enige kleine minpuntje. We komen hier zeker terug!
Micaela R.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Hier voor de tweede keer wezen eten en weer onder de indruk van de creatieve en uitnodigende kaart. Voorgerecht met makreel was super, hoofdgerecht met rode poon was ok, vis was een beetje droog. Ik zat zo vol dat ik een toetje met een vriendin heb gedeeld. Het interieur is modern en tegelijk rustig. Service is prima och vriendelijk. In Utrecht zeker een parel in een leuke steeg. De tuin die leuk verlicht is draagt zeker bij aan de sfeer.
Karinvdvelde .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Bij binnenkomst blij verrast met de mooie tuin, als je in de steeg loopt verwacht je eigenlijk niet zo'n rustige en natuurlijke omgeving midden in de binnenstad. De ramen stonden allemaal open en de inrichting van het restaurant was erg gezellig. De kruidenboter bij het broodje vooraf was voortreffelijk. Er was goede keuze in vegetarische gerechten, ik had de portobello's en de combinatie van ricotta en pompoen was heerlijk. Mijn partner had de rib-eye en was daar erg over te spreken. Allen de patat was wat saai/simpel. De sauvignon blanc was goed. De service was goed maar niet uitstekend.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
De Zakkendrager is een leuk restaurant in de Utrechtse binnenstad waar je recht toe, recht aan geholpen wordt door een leuke groep jonge dames en heren. Mijn voorgerecht van filodeeg met lamsgehakt was pittig en lekker en ook mijn hoofdgerecht van polderhoen ballantine was goed. De gerechten op de kaart ogen veelbelovend en de keuze mogelijkheden die door de vegetariërs gemaakt kunnen worden zijn ook voldoende. Voor een acht is het eten naar mijn mening toch net niet goed genoeg. Omdat ik echter wel vindt dat de prijs kwaliteit verhouding in orde is, zal ik niet twijfelen om terug te komen als ik in de buurt ben.
Florenville .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Leuke locatie van een stukje Utrecht dat nog niet helemaal verpest is door hotemetoten die al 30 jaar bezig zijn om van van de Utrechtse binnenstad een grote ongeorganiseerde bouwput te maken. Goed met enige moeite van het station af dit restaurant weten te bereiken waar we hadden afgesproken met wat oude studiegenoten.
Wij hadden het geluk dat we een uiterst charmante jongedame met gevoel voor humor als bediening hadden, zodat we ons gelijk thuis voelde.
Het eten was ruim voldoende wat de hoeveelheid betrof en er was ook niet veel op aan te merken, toch bracht de veelbelovende kaart niet het verfijnde dat je dan zou verwachten.
De knapperige gamba's en de makreel salade met mousse vooraf waren een beetje tegenvallend en ook het hoofdgerecht was niet echt bijzonder van smaak. Dat was jammer omdat er wel met hoog kwalitatieve onderdelen was gewerkt. De groentegarnituur bij het hoofdgerecht was dan weer prima klaar gemaakt, beetgare groene asperges, wortel, witlof met daarnaast een schotel met patatten (Belgische kwaliteit) en een schotel met een frisse salade. Dat was zeker een garantie dat er ruim voldoende te eten was.
De wachttijd tussen het voorgerecht en het hoofdgerecht was lang, wat in ons geval niet zo erg was, omdat we met een zeer geanimeerd gesprek bezig waren, maar ik kan mij voorstellen dat het voor mensen die elkaar weinig te vertellen hebben vervelend kan zijn.
Alles bij elkaar hebben we toch een erg leuke avond gehad voor een schappelijke prijs.

HappyCoupleforever .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Bij de zakkendrager kun je mooi in de serre gedeelte van het restaurant zitten. En dan heb je ook prachtig uitzicht! Het eten vind ik zelf niet heel erg bijzonder. De porties zijn groot genoeg en met een 3 gangen menu zit je dan ook vol. De service vind ik zelf minder. Je moet meerdere keren vragen wanneer je je eten kan verwachten en dan is het ook lang wachten.
Jordi P.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Lunch was verzorgd, verrassend en gewoonweg heerlijk. Gemaakte met verse producten werd mijn makreel-broodje een feestje op mijn bord. Ook de 'simpele' burger van mijn tafelgenoot was verzorgd, en uitermate smakelijk. Portie was zoals wenselijk: eer zou teveel geweest zijn, minder zouden we honger hebben gehad.
Personeel was wat laat in het opnemen van bestellingen, maar wordt hen vergeven daar we tussen diensten (rond 16h) aankwamen.

Decor is uniek! In centrum Utrecht is dit restaurant een plaatje, met een heerlijke glazen veranda die op groen uitkijkt. Een echte parel. Alleen al hiervoor, en de rust die het met zich meebrengt naast de hectiek van een stad als Utrecht, maakt het een bezoekje waard. Combineer dat met goed, vers eten, en je hebt een geweldig uitje hier.
Wgjpvr .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
Eten is lekker. Niet spannend, maar gewoon lekker, goed bereid, en mooie porties.
Decor is goed, mede dankzij de mooie binnentuin.

Alleen de service...langzaam, erg langzaam. We waren met een groep van 14 man, dus ik begrijp dat het dan moeilijker is en/of niet meevalt om iedereen tegelijkertijd te bedienen.
Maar als je een speciaal een groepsmenu aanbiedt, ga ik er van uit dat je dat dan dusdanig hebt samengesteld dat je het ook voor grotere groepen makkelijk kan uitserveren. In totaal heeft het opnemen van de bestelling 3 uur geduurd voordat alle gangen waren uitgeserveerd. En het waren drie gangen, dus een gerechtje per uur. Dan noem ik het geen diner meer. Dat is gewoon om het uur een snack.
Hans R.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Een fijn, gezellig restaurant, handig gelegen vlakbij het centraal station in een piepklein, vakantie-achtig straatje. Vanuit het restaurant kijk je uit op een verassende binnentuin waar jammer genoeg maar wel begrijpelijk niet gegeten wordt. Ruime kaart met variatie en veel groenten. Mijn disgenoot heeft gesmuld van een portobello met spinazie, ik van een klassieke aspergemaaltijd. De crème brûlée in dit restaurant is een topper! Met de attente bediening maakt dit alles de Zakkendrager tot een heel goed restaurant.
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Vandaag met een aantal collega's gaan lunchen. Nieuwe kaart heeft volop keuze en alles smaakte heerlijk. Aardige bediening! Restaurant ligt op een ideale plek in het centrum met een fantastische binnentuin. Kortom heerlijk gegeten en een fijne ambiance. Voor herhaling vatbaar.
Alm V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Prima plek om even een hapje te eten. Verrassende binnentuin en vriendelijk personeel. Eten is in orde maar niet verrassend.
TamaraP85 .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Onlangs ben ik hier met een groep gaan eten. Daarom hadden we ook beperkte keuze van de kaart, maar alsnog keuze genoeg. De gerechten waren lekker, dat vonden mijn tafelgenoten ook. Wijnen smaakten ook goed. Het duurde alleen wel vrij lang voor het eten kwam. Het decor, aan de tuin, is prachtig. Helaas is het wel een rumoerig restaurant.
Merel B.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Volle bak op vrijdagavond. We moesten heel even wachten bij de bar. Twee volle vazen met heftig ruikende bloemen. Gelukkig hadden we vrij snel een tafel. De akoestiek was verschrikkelijk. Vooral in het achterste gedeelte. De kaart ziet er top uit. Veel lekkere keuzes.

We kozen de Vitello tonato en de carpaccio als voorgerecht. De Vitello had erg veel rauwe ui, maar verder top.

De saté en de rib-eye als hoofdgerecht. We moesten er een uurtje op wachten, maar dan heb je ook wat. Heerlijk mals. De salade was niet zo spannend en ook met veel rauwe ui.

Als toetje kozen we de cheesecake en de stoofpeer crumble. De cheesecake was super, de crumble erg flauw van smaak. Ook hier hebben we eerst een uur op moeten wachten en toen kwam eerst nog de verkeerde bestelling.

Andere tafeltjes hebben 2x omgezet terwijl wij 3 uur over ons diner hebben gedaan. Ze hadden ons behoorlijk wat drank kunnen slijten. ..

We hebben een leuke avond gehad, maar zijn niet onverdeeld enthousiast over het restaurant.
Anita D.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
In de afgelopen jaren heb ik hier een aantal keer gedineerd met een paar memorabele gerechten. Deze keer lunch. Kaart is wat eenvoudiger. Maar de geserveerde salades waren prima. Met name een plekje in het serregedeelte bij de uin is fijn. Zelfs op een donkere dag nog het gevoel lekker buiten te zijn.
Josefien B.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Dit is een hele gezellige plek om te eten! Het ziet er ontzettend gezellig uit en je krijgt lekker eten.
Onaardig gezegd; gewoon lekker eten, maar dit is wel precies waar je vaak zin in hebt.
Als je lekker een avondje ontspannen ergens wil zitten voor en leuke prijs is dit zeker een aanrader!
Rianne L.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Gisteravond met 4 collega's gegeten bij de Zakkendrager. Wij zaten in de serre met prachtig uitzicht over de tuin. Nadeel was dat, kwamen we later achter, bij de deur naar de tuin zaten. Twee keer moest keukenpersoneel ongeveer over mij heen klauteren om via de deur naar de containers te gaan. Niet echt prettig op een koude en natte februari avond. Daarnaast is een klein minpunt de hoogte van de tafel. Twee tafelgenoten en ik zijn vrij lang en hadden problemen om onze benen kwijt te kunnen onder de tafel. Over elkaar heen slaan was sowieso geen optie.
Verder is de sfeer erg warm en gezellig.

Het eten was goed voor de prijs die gevraagd wordt en is net wat spannender dan dat je vaak treft. Als voorgerecht had ik loempia's van Stilton op een bedje van witlof met portstroop. De smaken waren goed op elkaar afgestemd. Wel was het een vrij zwaar voorgerecht.
Voor het hoofdgerecht viel de keuze op langzaam gegaarde aubergine en puntpaprika met polenta, gepofte tomaatjes en gerookte yoghurt. Vooral de gerookte yoghurt klonk spannend en was zeker de moeite waard; maakte het gerecht helemaal af. Als afsluiter gekozen voor de vanille stoofperen-crumble met creme anglaise en vanille roomijs. Een behoorlijk groot dessert (ik kreeg het niet meer op) maar wel erg lekker

Een restaurant waar ik zeker nog wel een keer terug ga komen voor een gezellig hapje eten.
Jorrit K.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Deze week voor het eerst gegeten bij De Zakkendrager. Het restaurant ligt midden in Utrecht, aan een klein steegje, en in eerste instantie had ik het idee dat ik een kroegje inliep. De ruimte achter de bar herken je ineens een restaurant, en het zag er sfeervol uit met uitkijk op een soort van tuin. Goede belichting ook. Het menu is veelbelovend op de kaart. Vooraf had ik de terrine van fazant, kip en wilde eend. Deze was goed, maar verder niet erg bijzonder en qua garnering wat saai. Als hoofdgerecht de eendenbout; de bereiding was prima en erg mals, de jus vond ik vrij overheersend qua smaak. Voldoende garnering van goede kwaliteit erbij. De patat en salade die additioneel erbij geserveerd werd bleef onaangeroerd door ons (de standaard garnering was ruim voldoende)

Al met al lekker gegeten, de verwachtingen die ik had na het bestuderen van de kaart zijn niet helemaal waargemaakt, maar prijs/kwaliteit verhouding was goed. Een leuk, laagdrempelig restaurant om 'gewoon' een lekker hapje te eten.
Jupke .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Locatie in de binnenstad van Utrecht. Met de fiets goed te bereiken. Decor straalt warme sfeer uit, je kunt aan het raam zitten of een tafeltje kiezen aan de tuinkant, met mooie tuin. Vanwege het weer (guur winterweer, met regen) natuurlijk amper buiten geweest! Voorgerecht; heerlijke mosterdsoep, mega hoeveelheid. Wat natuurlijk prima was met dit weer. Hoofdgerecht eend met pastinaak, grote frieten en kleine salade. Aan de eend zaten veel "vetjes" anders dan ik eerder had gehad, vond dat niet zo lekker. Frieten waren lekker knapperig en goed gemaakt, niet van die slappe hap zoals je weleens treft in andere restaurants. Tafelgenoot had tonijn scholfilet rolletjes en vond ze lekker, iets teveel zurige witte wijnsaus met name de nasmaak. De vis was lekker! De pastinaak was erg lekker. zuurkool aardappelpuree was ook lekker.

Grappig dat je bij het vertrek een doosje lucifers mee kon krijgen. Dan denken we bij het aanmaken van de open haard nog eens aan de zakkendragers. Net als die keer dat we er voor mijn afstuderen gingen eten met de familie. Leuk restaurant!
LiekeO .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Gisteren met collega's gegeten bij de Zakkendrager. De menukaart was erg veelbelovend; uitgebreid en creatief. De uitvoering was helaas minder waardoor het oordeel over het eten bleef steken op "wel aardig". De bediening was vriendelijk maar weinig georganiseerd. Het duurde lang voordat we iemand zover konden krijgen om bij ons te komen voor bestellen of het opmerken dat een van ons nog steeds geen voorgerecht had. Wat ik echt slecht vond was de tafel die wij hadden. Met zeven personen aan een kleine tafel, waardoor vier een grote tafelpoot tussen de benen hadden en een aan het hoofd van tafel steeds naar voren moest buigen omdat er iemand langs wilde. Dit terwijl wij gereserveerd hadden en er in het restaurant ( zoals ik later zag tien ik naar de wc ging) voldoende andere plekken waren waar wij wel met zeven man comfortabel konden zitten. Je vraagt je af of ze doorhebben dat we niet familie zijn die en keer komen eten en dus wel in kunnen schikken maar betalende klanten!

Jammer dus, de locatie zou veel mogelijk maken en blijkbaar hebben ze leuke ideeën, maar proberen ze zo veel mogelijk mensen in een ruimte te proppen en is de standaard van het eten niet (meer) het belangrijkste.