De Zagerij

Westerstraat 182 1015 MR Amsterdam Nederland Kaart
31-204211155

Over het restaurant De Zagerij

Dineren in de Zagerij

De Zagerij is als sinds 1995 een begrip in Amsterdam! Kom langs voor de heerlijke gerechten die met verse producten worden bereid. Voor iedereen is er wat op de kaart: vlees, vis en vegetarisch. Je bent van harte welkom voor zowel een lunch als een diner, met je vrienden en zelfs met een groep!

Meer informatie over restaurant De Zagerij

7,2

Jouw recensie over het restaurant De Zagerij

Peter S.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Gezien het vele gereedschap aan de muur was De Zagerij vroeger waarschijnlijk een zagerij. Ergens halverwege de zaak hing 'anno 1998', waarschijnlijk het jaar van de metamorfose, maar het interieur zag er veel en veel ouder uit, en oogde ook niet bepaald schoon. De bediening was loom en zou wel wat meer schwung mogen hebben. In had trek in een soepje maar de soep van de dag bleek na diep nadenken een tomatensoep te zijn en daar had ik niet zo'n trek in. Dus werd het de tosti met kaas, ham en tomaat en de panini uit de oven met oude kaas, ham, ui, champignons en tomaat. Aan een eenvoudige tosti valt niet veel eer te behalen maar de panini was prima. Later hoorde ik trouwens de serveerster andere klanten vertellen dat de soep van de dag er een van wortel en gember was. Een gemiste kans!
Jacco V.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Top tent. Zojuist met 32 man in 1,5 uur (vanwege tijd) heerlijk gegeten met keuze uit 3 voor- en hoofdgerechten. Strakke bediening
Michiel G.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Rechttoe rechtaan eetcafé. Weinig fantasierijke kok, standaard bediening. Met zoveel alternatieven in de buurt geen aanrader.
Piet G.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
De Zagerij is eenvoudig van aankleding, hetgeen een prettige sfeer geeft. Ondanks drukte blijft het relaxt. Eten is hier prima. Voorgerecht was een geitenkaassalade en hoofdgerecht een vegetarische pasta. Twee vegetarische gerechten, die heerlijk smaakten. Bediening is prima en attent. Houdt de zaak goed in de gaten, maar is niet opdringerig. Een etablissement om terug te komen.
Fret V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Nu al een paar keer gegeten en iedere keer zeer tevreden, goede prijs kwaliteit. Leuke mix van bijzondere en eenvoudige gerechten, allemaal met zorg klaargemaakt. En een vriendelijke service. Hier komen we zeker weer terug.
Steven W.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Heerlijk gegeten bij De Zagerij gisteravond. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Alles was uitstekend - heerlijke coquilles, eend, lamsrack, ribeye en sublieme desserts. Alles perfect bereid. Ontzettende vriendelijke, attent en professioneel bediening. Heerlijk en eerlijk adres voor heerlijk eten. Ga zo door Zagerij!
Marianne S.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
In De Zagerij kom ik al jaren. Een gezellig bruin eetcafé gelegen in de Jordaan waar ze eten verkopen van bovengemiddelde kwaliteit. Als voorgerecht had ik coquilles op een bedje van couscous (bij de coquille had nog iets fris gekund ) en als hoofdgerecht een risotto waar niks mee was. Ik weet uit ervaring dat de entrecote en de kaasfondue daar beter smaken dan mijn risotto die ik deze keer had besteld. Vervolgens nog een kopje koffie gedronken met Leonidas bonbons toe. De service was echter minder goed er moest zeer lang worden gewacht op het eten.
Jet B.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Na lange tijd gisteren weer is wezen eten in de zagerij. Top eten,hier weten ze hoe ze moeten koken. We hebben allebei heerlijk gegeten en genoten van de gastvrijheid.
lauralanssen .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Afgelopen zaterdag zijn wij bij toeval bij De Zagerij naar binnen gelopen en hebben wij een geweldige avond gehad. Op de menu kaart zagen wij "klassiekers" staan bij de hoofdgerechten, en legde het personeel ons uit dat deze gerechten al ruim 10 jaar een groot succes zijn en nog nooit zijn veranderd. Ook bij ons vielen de klassiekers enorm in de smaak. Verder waren wij te spreken over de vriendelijke bediening en komen wij zeker nog een keer bij De Zagerij terug.
Paul J.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2015
Wij komen al jaren in de Zagerij. Met wij bedoel ik ons management team van mijn Wellness centrum. Iedere 6 weken. En je ziet het gebeuren. Steeds minder klanten, personeel niet meer oplettend en hangen op de bar. De kwaliteit van het eten gaat iedere keer achteruit. Zelf de carpaccio was taai. Ook de altijd lekkere saté is niet meer lekker. Ook mijn tafel genoten waren ontevreden. Jammer want het was er altijd prima eten. Tijd voor een nieuwe kok en een opschoning onder het personeel. (Toevoeging: De eigenaar heeft telefonisch contact gezocht met mijn bedrijf en confronteerde mijn personeel met mijn privé mening. Dat kan echt niet.)
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Met 4 personen uit eten geweest bij restaurant "De Zagerij" in de Amsterdamse Westerstraat.
Buiten is een klein terrasje en bij binnenkomst aan de linkerkant een lange bar en rechts een aantal 2- + 4-persoons tafeltjes langs de muur. De half open keuken zit links in het midden. Achter in de zaak is een groot eetgedeelte voor groepen met achterin fotobehang van een grote boekenkast. De inrichting is sfeervol en eetcafé achtig te noemen. Wij begonnen met een rode wijn van Partnership Vineyards - Zuid Afrika - Shiraz ( fles á 23,50). Een volle stevige wijn goed van smaak. Minpunt: Geen klein hapje, stokbrood of kruidenboter gekregen. Wij bestelden allemaal een 3-gangen keuze menu (á 29,50) Onze voorgerechten: 2 x Holtkamp garnalenkroketjes met citroen-dillemayonaise en 2 sneetjes boerenbrood, 2 x Carpaccio van ossenhaas met rucola, pijnboompitten Parmezaanse kaas en pesto-olijfolie. Het apart geserveerde bord met vier droge sneetjes brood begrepen wij niet echt. Onze hoofdgerechten: 1 x Tonijnbiefstuk op een bedje grove Chinese groenten met noodles. 1 x Gegrilde entrecote met gepofte tomaten, basilicummayo en friet. 1 x Kogelbiefstuk met pepersaus met seizoensgroenten en frites. 1 x Hertenfilet met rode kool,aardappelpuree en een saus van bramen. Alles mooi opgemaakt geserveerd, goed van smaak en temperatuur. Onze nagerechten: 1 x Crème brûlée en 3 x Scroppino limoenijs, wodka en champagne. Wij hebben genoten van alle gangen, maar vooral van de overheerlijke verfrissende Scroppino. Dit gezellige eetcafé/restaurant heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding en is zeker aan te bevelen !
ermando .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Vrijdagavond zijn wij met een grote groep mensen bij de Zagerij gaan eten. Bij binnenkomst werden wij vriendelijk ontvangen en naar onze tafel achterin geleidt. Het restaurant was vol, we hebben heerlijk gegeten, de bediening was erg vriendelijk. Je zou verwachten van zo'n druk restaurant met een kleine keuken dat er iets fout zou gaan met een grote groep, maar integendeel, alles verliep naar wens.
We komen komen hier graag nog eens terug
Carmen1111 .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Ik kom hier al jaren en eet hier altijd goed. Vriendelijk personeel en naast de klassieke gerechten, zoals saté en kogelbiefstuk, zijn er wisselende seizoensgerechten.
aanrader!
varvara .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Bediening was vriendelijk, maar nadat onze drankjes kwamen moesten we 35 minuten wachten voordat iemand onze bestelling op kwam nemen. De kogelbiefstuk was lekker, maar de garnalen vooraf waren te lang doorgekookt en waren vreemd zacht. De Turkse gehaktballetjes waren niet gaar. De frieten waren niet lekker, slap en niet doorbakken. Het geluidsniveau/akoestiek in het restaurant was ongelofelijk hoog. We konden elkaar absoluut niet verstaan en moesten naar een tafeltje aan de voorkant van het restaurant verhuizen. Maar dat was tegenover de keuken waardoor het gesmijt met borden heel hard te horen was en al mijn kleren na afloop stonken.

Al met al helaas geen goede ervaring.
Stuyf .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Al jarenlang een prima eetcafé in de Jordaan. Vriendelijke bediening, uitstekende carpaccio en coquilles als voorgerechten, prima saté, lekkere mosselen en een aangebrande hamburger (teruggestuurd, meteen keurig en zonder discussie een nieuwe gemaakt). De hamburger is overigens wel saai - hoezo alleen augurk en een cocktailsausje? Het toetje lijkt van de groothandel te komen, de sgroppino ruikt én smaakt naar citrus-muggenverdrijver, maar die drinken we voortaan wel bij hun Italiaanse buurtjes na afloop…
Martin B.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
De bediening is vriendelijk. Eten is simpel, maar prima van smaak. Leuke tent om zomaar eventjes een hapje te gaan eten.
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2015
Na lange tijd weer eens heen geweest, met 9 personen, van jong tot oud. Leek ons een goeie optie, de kaart biedt genoeg keuze voor ieder wat wils en bediening altijd oplettend en gezellig.
Inderdaad weer goed bevallen. Nog steeds dat heerlijke brood!!!!! En van de klassiekers (spareribs en kogelbiefstuk) tot nieuwkomers (wagyu burger en viskoekjes) alles uitstekend van smaak. Ook de desserts waren dik in orde. Goeie prijs/kwaliteitverhouding.
Blijft een prettig adresje, gauw weer heen!
Paul R.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Al jaren dezelfde kwaliteit, gewone eetcafe hap. Maar van niveau. De spareribs en sate zijn onovertroffen. Het lambsrack is uitstekend en je kan met je ogen dicht iets bestellen, het is altijd goed.
Leonore K.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2015
Met een groupon aanbieding hier een 3-gangenmenu gegeten met keuze uit diverse gerechten. Wij kozen de carpaccio, heel lekker, en als hoofdgerecht de sliptong met frites, ook lekker, maar die 2 kleine sliptongetjes hadden er eigenlijk wel 3 mogen zijn. Als dessert cheesecake met aardbeiensorbet. Het eten is prima voor een eetcafé, de bediening vriendelijk en de sfeer erg gezellig. Leuke en redelijk geprijsde wijnen.
Angela V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Nadat we amsterdam light cruise hadden gemaakt wilden we nog even snel van een snelle hap genieten en kwamen op de Westerstraat uit. De Zagerij bestaat al zolang we ons kunnen heugen en het was jaren geleden terug dat we er waren. Maar we hadden zin in sate met friet en wisten dat we die daar konden krijgen. Het interieur is een beetje kitsch maar past ook wel weer bij de naam. We werden vriendelijk ontvangen en namen de rode huiswijn, een cabernet sauvignon uit Frankrijk. Prima wijntje. Die ging dan ook snel op zodat de 2e snel op tafel stond. 4 van ons namen de sate die geserveerd werd in een kroepoekbakje, samen met atjar en heerlijke krokante friet. Een ander uit ons gezelschap, mijn man die de hele avond zin in sate had, ging uiteindelijk toch voor de daghap wat een hertenbiefstuk was met aardappelpuree en zuurkool. Hij heeft al veel hertenbiefstukken gehad en vond dit de lekkerste die hij ooit had gehad. Een mooi dik stuk, medium/raw gebakken. Erg mals en smakelijk. Eigenlijk wilden we geen toetje meer maar gingen toch kijken en uiteindelijk kwam dan toch de cheesecake, een appeltaart van Kuyt en creme brule op tafel. En het ging er als zoete koekjes erin... zo lekker vonden we de toetjes.
Tevreden en voldaan gingen we hier voldaan. Zeker een aanrader als je niet al te uitgebreid wilt eten. Eten zonder opsmuk, gewoon prima.