De Zaak

Grutstraat 16 7001 BX Doetinchem Nederland Kaart

Over restaurant De Zaak

Bites in de Achterhoek

De Zaak vindt je in het centrum van de culinaire hoofdstraat van Doetinchem. Deze winkelstraat het verzamelpunt voor de Achterhoekers. Verveling uitgesloten. Zo ook bij het restaurant. Proef vooral de lekker hapjes van het bijzondere bites- arrangement.

Meer informatie over restaurant De Zaak

Dinsdag t/m Zondag 16:00 - 22:00

• Af te huren , Catering , Terras , Wi-Fi
Chielkuiper .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Aangename verrassing bij restaurant 'De Zaak'. Het aanbevolen 5-bites-menu was voortreffelijk,
mooie smaken, die je zelden tegenkomt, mijn complimenten voor de keukenbrigade. Bediening en adviezen prima. Goede wijnen.
Prijs-kwaliteit zeer gunstig. Jammer dat we ver van Doetichem wonen.
Chiel Kuiper
Bert-Jan B.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Prima 5-gangen diner gegeten bij De Zaak. De gerechten waren prima qua proporties en erg smaakvol ook de tijd tussen de gerechten was goed.
Bediening was over het algemeen goed, maar grote tegenvaller was ons drankje bij het kaasplankje. We wilden graag een glaasje port, wat ook werd bezorgd. Erg jammer dat men meteen de duurste keuze voor ons maakte. Makkelijke manier om snel geld te verdienen en voor mij de reden om het cijfer voor Service lager te stellen.
Huub51 .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Gisteren fijne avond beleefd bij De Zaak. Met 10 man in een intieme kamer zaaltje op de eerste verdieping het 5 bites menu gegeten. Goed gegeten, de risotto als derde gang was top. Fijne huiswijnen, bediening had wat attenter kunnen zijn (waterkaraffen en wijnflessen stonden een aantal keer gewoon te leeg). Zeer zeker voor herhaling vatbaar!
Beer1 .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
We hebben heerlijk gegeten! 5 bites is een heel leuk concept! Het eten was echt heel erg lekker, en paste meer bij een sterren restaurant! Heerlijk vooarafje met bijzondere tartaar, erg lekker. Daarna pompoensoep met bascilicumolie ( echt aanrader!) , toen soortg ravioli gevuld met spinazie en garnalen ( zalig), hoofdgerecht was eendenborts en bitterbal van eendeborst met zuurkool en witte bonen, lekker , maar wat mij betreft hadden de frietjes en de salade weg kunnen blijven , daarna toetje ook heerlijk, goede bediening, ik kom zeker terug voor deze prijs!
Geb N.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
Vanavond in De Zaak gegeten en dat is zeer goed bevallen. 5 gangen menu "Bites" gekozen en dat is was niet verkeerd. 5 verschillende hapjes die zeer verrassend verschillende smaken combineerden en mooi opgemaakt waren.
Alles begeleid door en uitstekende uitleg van ingedienten en smaken. Een goede timing tussen de gerechten en regelmatig vragen of alles naar wens was. Kortom een zeer goede service. Een warme ambiance zorgde voor een perfecte avond. Alles bij elkaar een aanrader.
Tim V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Wij hebben hier meerdere keren gegeten. Het bites menu is lekker, maar wij gaan toch liever voor eigen keuze. De pasta salade met gamba's is bijzonder lekker. Ook zijn de desserts altijd erg lekker.
Manon V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Vriendelijk geholpen, mannen van de bediening zien er verzorgd en netjes uit, duidelijke uitleg van de gerechten. We gingen voor het verrassing-bites-menu. Vooraf een steaktartaar, gevolgd door een soepje (ik dacht aardappelsoep met truffel), een pasta met garnaal en Parmezaanse kaas, varkenswangetjes (heel lang gegaard, lekker mals), op een puree van wortel en als dessert witte chocolademousse met hazelnootijs (/kaasplankje). Prima gegeten. Voor mij waren de tartaar en de pasta het lekkerst, het vlees van de varkenswangetjes was heerlijk, maar het idee van het eten van varkenswangetjes moest ik niet te lang bij stilstaan ;-)
De soep vond ik wat flauw, en veel.
Maar toch een dikke 7,5!!
SLS08 .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
5-bites-menu. Het klinkt alsof het weinig is, maar een volwaardig 5-gangenmenu.
Vriendelijke, jonge bediening. (ook het keukenpersoneel is jong)
Een heerlijk verrassend menu. De opmaak was erg mooi. Hoe ze vertellen hoe de gerechten zijn gemaakt, maakt het erg leuk. Bijv. hoe een 'simpele' tomatensoep is maakten zij er een mooi verhaal van, maar het was wel erg lekker.
Als we weer een keer in de buurt zijn, komen we zeker langs!
Vaerny C.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Gisteren met collega's heerlijk 5-gangen bites menu gegeten. Mooi herfstmenu met paddestoelen, hertesaucijs en veel ander lekkers.
Ontvangst was warm en vriendelijk. Er werd van tevoren gevraagd naar bepaalde wensen en allergieën, hier werd goed rekening mee gehouden. Bij iedere gang goede uitleg. De porties waren niet te groot, maar ook zeker niet te klein. Na het eten had ik een prettig vol gevoel.
Van buiten ziet De Zaak er klein en onopvallend uit. Van binnen is het groter dan verwacht met fijne stoelen en banken en prettig sfeerlicht.
De achtergrondmuziek was goed gekozen, echter had het voor mij iets minder hard gemogen. Nu de 4e keer dat ik hier ben geweest en ik kom absoluut nog eens terug!
Christiaan D.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Begonnen met de appetizers. Lekker en niet zo standaard. Gekozen voor het vijf gangen verrassingsmenu. Dat zijn hele mooie gerechtjes, die stuk voor stuk heerlijk smaken. Van mij hoeft alleen niet de patat en de schaal salade bij het hoofdgerecht. 1. Omdat 't allemaal ruim voldoende is en 2. vind ik patat en salade niet bij een boerenkoolstamppotje passen. Maar goed, voor een hele grote eter is het misschien wel fijn. Keurige en duidelijke uitleg bij elk gerecht en verstand van wijnen en bieren hebben ze ook. Allemaal heel correct en vriendelijk. Hele prettige ambiance, prettig licht, echt een zaak om tot twaalf uur 's avonds lekker en ontspannen te tafelen. En dat voor een prijs van 19,75 euro per persoon, waarbij je echt luxe en verfijnd eet. Top!
E-Vinkenvleugel .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
5 gangen bite menu gegeten in De Zaak. Erg lekker, de kok is creatief met produkten en smaken. De bediening is vriendelijk en correct, heeft verstand van wijnen. Je krijgt spontaan kraanwater bij je eten!
Zelden zo goed gegeten met deze prijs/ kwaliteit verhouding.
Marieke2222 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Gisteren voor het eerst bij De Zaak gegeten. Wij vonden het nogal teleurstellend, zeker gezien de voorgaande recencies.
Als je glutenvrij eet dan kan je geen frietjes bij je hoofdgerecht krijgen want het bleek bij navraag dat die in dezelfde frituur worden gedaan als de bebloemde gamba's (dus ook oppassen geblazen voor mensen met een schaal- en schelpdierenallergie!).
Mijn dochter had als hoofdgerecht een Caesarsalade, op de kaart stond deze o.a. met ansjovis en een knoflookdressing (zoals het hoort bij een Caesarsalade). Toen ze aan het eten was kwamen wij er achter dat er helemaal geen ansjovis in zat. Bij navraag bij de (overigens heel vriendelijke) bediening kregen wij de mededeling dat de ansjovis door de dressing zou zitten. Nou heb ik zelf nogal wat kookervaring maar na het proeven van haar salade wist ik zeker dat er geen ansjovis in de dressing zat! Zelfs de knoflook was in de verste verte niet te vinden. Sterker nog, de dressing was gewoon dezelfde als die over de salade die bij de hoofdgerechten wordt geserveerd! Erg jammer dat hier over wordt gelogen... Zeg gewoon dat de ansjovis op is, of welke reden er dan ook was om de Caesarsalade anders te serveren dan hij op de kaart staat. Eiegnlijk was dit gewoon een bord ijsbergsla met stukjes kip en ei waar wat parmezaanse kaas overheen gevlogen was. Afgemaakt met een dressing die van de supermarkt leek te komen... De andere hoofdgerechten waren wel aardig, maar niet erg bijzonder.
Ik vraag me af of de kok met vakantie was of dat alle aandacht gaat naar het "bites"-menu en de gewone gerechten een beetje worden verwaarloosd. Al met al best een teleurstellend etentje, ons zien ze ook niet meer terug.
Pim En Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Een weekendje in Doetinchem en dan 's avonds lekker uit eten. En dit was werkelijk heel lekker. Wij kozen voor het Bites menu en elk onderdeel was weer een verrassing. Personeel dat verstand heeft van eten en gastheer/vrouwschap.
Hebben echt genoten. Een geweldige ervaring
Denniswessels .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Heerlijk gegeten en gedronken bij De Zaak in Doetinchem. We verbleven in het Landal park in de buurt en zijn via deze site bij De Zaak uitgekomen. Het heerlijke voorgerecht (plateau met meerdere hapjes) beloofde al veel goeds voor ons hoofdgerecht (Bites arrangement) en het overtrof onze verwachtingen!! Heerlijke gerechtjes en top van smaak. De bediening was ook zeer vriendelijk en goed. De gastheer is een vakman. Het is dat we zelf in Zwolle wonen, maar anders zouden we hier regelmatig terug komen.
Margjek V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Wat een top avond... Op vakantie in een Landal park en dan een lokaal restaurant zoeken om te proberen en dan dit tegen komen... Werkelijk fantastisch gegeten, heel gezellige ambiance en top service. Voor ons het 5-gangen verrassings bites menu, met heerlijk op elkaar afgestemde gerechten. Alles super lekker en goed van balans in smaken. Zelfs de huisgemaakte hamburger voor onze kleine man was uitzonderlijk lekker. En goede service. Ze vroegen wanneer de hamburger voor de kleine man mocht komen, dus wij zeiden bij het hoofdgerecht. Mocht het te lang duren, zei de ober, dan kan het altijd eerder. Geweldig. We hebben gezellig gezeten met fijne rustige muziek, super eten, goede wijn en alles perfect. Jammer dat het zo ver weg, vanuit Den Haag, je zou er bijna voor naar Doetinchem verhuizen.
Hans Z.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Met mijn echtgenote, die het soms lastig vindt zich culinair te laten verrassen, een fantastische avond in Doetinchem beleeft. Eerst gegeten in dit sfeervolle restaurant en genoten van het 5-gangen Bite-arrangement. Was magnifiek!! Super mooie gerechtjes, maaltijdvervangend, voor een ongelooflijke prijs.

Daarna de voorstelling (try out) van Harrie Jekkers en Jeroen van Merwijk beleeft!!! Een avond om nooit te vergeten! Voor iedereen een aanrader als theater- en cullinair leifhebber verrast te worden.
Ingrid G.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Weer geweldig gegeten bij de zaak.bites menu top. Bediening is iedere keer weer super. Hebben voor 18 april al weer gereserveerd.
Miriam V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2015
Afgaand op de goede recensies hier op Iens waren we nieuwsgierig naar het eten. Het eten was was prettig geprijsd. Wij hadden gekozen voor het bitesmenu. Dochter wilde de hamburger en zoon de gamba's. Vooraf bestelden we de Appetizer plateau. De ham, gamba's, brood waren lekker. De olijven waren van het goedkope soort (althans zo leek het qua smaak). Hamburger van dochter was prima. De gamba's voor onze zoon waren geroerbakt met courgette en champignons. Dit vonden wij een vreemde combinatie. Wat betreft het bitesmenu: het voorgerecht en nagerecht ok, maar niet super. Maar de rest sloeg voor ons de plank mis. De bietensoep weinig verfijnd. Een gerechtje met gnocchi was echt compleet mislukt. De structuur van de gnocchi was geheel in de zware saus opgegaan. De saus was 1 zetmeelbrij, zonder een uitgesproken smaak.
De service was wel goed. De extra gamba's bij de appetizer plateau werden niet gerekend en de bediening was vriendelijk. De geschonken wijnen waren prima van smaak en de bijzondere chouffe was heerlijk.
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Gisteravond na een tijdje weer eens bij De Zaak wezen eten. Wat blijft het toch een plezierig restaurant om een avondje te tafelen! We hebben het bites-menu een beetje omgebogen door de eerste gang te wijzigen naar sushi en sashimi. Verder hebben we het plan van de chef gevolgd. Heerlijke gerechten met een goede proportionering en begeleidt door een uitstekende Malbec van de Salentijn.
Kortom; uitstekend eten, vriendelijke en vakkundige bediening in een relaxte ambiance!
Ilona K.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Naar aanleiding vd recencies op Iens voor De Zaak gekozen. En inderdaad die hoge waardering meer dan waard. Gekozen voor vijfgangen bites menu, verrassend, meer dan genoeg en heerlijk. Werd goed rekening gehouden met allergiën en zwangerschap. De service was top, vriendelijk personeel die weet wat men serveert.