De Zaak

Erg rumoerig
Lang
Antonisz D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Eerste indruk van De Zaak: groot, stoere inrichting, leuke tent.
Meerdere verdiepingen, verbonden door trappen, voldoende ruimte tussen de tafels.

De bediening is beleefd, maar meer bezig de drankjes en de gerechten heelhuids te serveren, dan te letten op details; bevlogenheid is niet aanwezig.
Een pasta eten met een vork (en mes) is mogelijk, maar niet de geserveerde pasta Siciliana; die was ‘overkookt’ en de tomatensaus was van een samenstelling dat de spaghetti dreef in een laag olie.
De zelf bij het buffet gehaalde lepel was de oplossing.
De topping van rucola was slap en hing wat over de spaghetti; duidelijk het gerecht te lang laten staan voor het uitserveren.
De varkenshaas en het vispotje waren wel goed te doen (lekkere frites overigens) evenals de Tartufo.
De Dame Blanche zag er wat treurig en uitgezakt uit, maar het kannetje met chocoladesaus maakte een hoop goed.
Pluspunt was het glaasje likeur met slagroom dat bij de uitstekende koffie werd geserveerd.

Conclusie: goed voor een keertje, maar er is meer in Alphen aan den Rijn.
Piet P.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Gegeten bij café de zaak. Eten was iets vet maar qua prijs/kwaliteit verhouding was het prima. Verder verliep alles goed tot de betaling. De cadeaukaart die wij hadden werkte niet. Dit kwam omdat er een storing was. Wij hebben gevraagd of er een andere oplossing was maar toen werden wij compleet uitgescholden. Het was ons probleem en wij moesten niet zeuren ga zo maar door. Wij kregen niet eens de mogelijkheid te reageren. Wij hebben het volledige bedrag betaald en wij zijn weg gegaan en komen nooit meer terug. Niet aan te raden dit restaurant.
Jocoranda .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Heel mooi groot terras aan de Rijn, super vriendelijke bediening. Begonnen met een broodmandje en schaaltje dip en tapenade. Super vers en lekker wit en bruin brood. We hebben de dagschotel gegeten heerlijke schnitzel met patat en heerlijke groenten. Apart erbij geserveerd lekkere kom met sla en lekkere dressing. Zeker een aanrader en voor herhaling.
Jessicaaahxx .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Wauw wat hebben wij super gegeten bij de zaak! Er was keuze tussen een stuk of 6 dagschotels voor 9.75 met salade, saus en friet. Gekozen voor de kipsaté en de biefstukspies, en wat was het heerlijk! Bediening was top, werden snel geholpen, kwamen tussendoor ook langs om te vragen of alles naar wens was en als mijn glas leeg was, kwam er snel weer iemand langs om te vragen of ik nog iets wilde.
Locatie is ook echt super, lekker in het zonnetje langs het water en het nieuwe terras ziet er geweldig uit. We komen hier zeker vaker terug!
Nicole200692 .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Vandaag wezen eten bij restaurant de Zaak. Stond bij de ingang om geholpen te worden om ergens te zitten, duurde even voordag ze ons door hadden. Een van ons had ossenhaas besteld maar kreeg echt varkenshaas wat een stuk goedkoper is. Toen we de bediening erop wezen zeiden ze dat het echt ossenhaas was en dat de kok niet fout was. Een ander van ons had rib eye besteld maar dit leek meer op een gewone biefstuk en was ook nog rauw. Ik had zalmfilet besteld met pasta en de saus aan de zijkant, vervolgens kreeg ik de pasta en saus samen aan de zijkant en de zalmfilet los. Helaas, hier gaan we niet meer eten.
Marcel A.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Lunchen bij De Zaak... Ik heb er tot nu toe zeker een keer of 6 geluncht, verschillende keren kom ik er als ik zakelijk een afspraak heb. Het heeft sinds kort een andere eigenaar. Ik heb lang getwijfeld om een recensie te schrijven (ik schrijf liever positieve...) maar uit eerlijkheid naar nieuwe gasten en om ze te helpen met opbouwende feedback, besloten mijn review te schrijven. De ontvangst is meestal vriendelijk. De bediening lijkt weinig bevlogen/passie te hebben voor het vak, het kan echt wel wat beter. De keuken vind ik niet om naar huis te schrijven. De uitsmijter-deal dus: verse jus, en gebakken eieren met naar keuze ham en/of kaas met wat sla erbij. Ik ga deze nooit meer bij ze bestellen, want elke keer is er iets mis mee. Meerdere keren was de sla niet gewassen, zat er gewoon zand in. Toen ik de bediening erop wees, kreeg ik als antwoord, dat het misschien ter decoratie was bedoeld en niet zozeer om op te eten (!!... wat vind u nou van zo'n antwoord...). Soms zat er een aardbei bij de sla of geraspte rode kool (een foute combi, slaat nergens op). De laatste keer had ik de hele dag een eieren-nasmaak in mijn mond: dit komt omdat er eieren veels te oud waren en tegen de grens van houdbaarheid aan. Dat was voor mij de druppel. keren ervoor waren uitsmijters soms te hard gebakken waardoor er werkelijk zwarte en donkerbruine onderkanten waren, bijna van leer. Natuurlijk ging dat terug de keuken in en kregen we nieuwe, maar ook al maak je dat achteraf goed, het is heel vervelend als je daarop moet wachten en anderen zitten al wel vast te eten. Een gebakken ei is het simpelste van het simpelste... en als je dat al niet goed kunt, dan moet je de koks eruit gooien! Ook maken ze foutjes met bestellingen: bestelt je ene kind bruin brood en uitsmijter met ham, de ander wit brood en uitsmijter met spek, dan wisselen ze het brood om bij de bestelling. Of ik bestel thee en er komt een kopje maar de doos met theezakjes vergeten ze daarna bij de tafel te brengen en moet je er zelf achteraan. Of er is geen verse jus d'orange omdat de sinaasappels er niet zijn (...).

Ik vind de koffie bij de zaak uitstekend trouwens, die wordt prachtig geserveerd met een smal glaasje slagroom met een bodempje likeur onderin en een koekje erbij, ik zal er wel blijven komen voor een bak koffie, maar ik zal er geen eten meer kopen, het is nu vaak genoeg misgegaan. Ik hoop echt dat ze hun bediening + keuken een goede kwaliteit-upgrade gaan geven. Ze hebben vast de beste bedoelingen, maar het komt er wat mij betreft niet uit. De locatie is trouwens ook erg fijn aan het water bij de brug. Nu de zaak zelf nog!
J91 .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
We kwamen eten met 11 mensen. Wat een ramp. Sowieso is de zaak altijd verschrikkelijk qua bediening geweest. Niet dat ze onaardig zijn, maar er is geen overzicht. Bestel je thee dan krijg je bijvoorbeeld wel je water, maar na een minuut of 5/10 moet je zelf maar achter een zakje aan. De gerechten waren lekker verdeeld uitgeserveerd. Het ene gerecht stond al 5 minuten op tafel, terwijl de rest nog moest komen. Na zo'n 15 minuten hadden we allemaal ons eten. Dit ging zo met elke gang. In totaal hebben we 5 uur over het eten gedaan. Gezellig was het wel, maar ik raad het niemand aan. Terwijl het echt een tof cafe is op een super locatie. Gooi alle bediening eruit en begin met nieuw personeel wat bereid is te werken, vriendelijk is èn inzicht heeft. Dat is denk ik de enige redding voor hetgeen wat er nu misgaat. Of je nu alleen bent of met 2 mensen het is bijna altijd een frustrerende klus bij die zaak.
Rob O.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Vandaag gelunched met 2 BFFs bij "de Zaak". Het was er rustig. Leuke inrichting "metal look" met allemaal verdiepingen , maakt het voor de bediening alleen niet overzichtelijk. Bediening correct , redelijk snel en wat verlegen. De Enorme Hamburger, sappig, beetje rood nog vanbinnen maar errug lekker. Dames wilden samen 1 frietje ( hadden zich in de bios al vol zitten stoppen), was geen probleem.
Martinleuk .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Zaterdag 9 januari 2016 bij de Zaak gaan steengrillen met z'n tweeen. Was uitstekend. Een ruim assortiment met biefstuk, kip,gambas etc aangevuld met frietjes en salade. De attente en vriendelijke bediening kwam regelmatig langs of alles naar wens was. Voor steengrillen heb je wat meer ruimte nodig en daar was goed in voorzien met een ruime plek bij het raam. We gaan het zeker nog eens doen

martin
Rudian .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Na alle slechte verhalen die er over de Zaak de ronde gaan, toch maar eens geprobeerd omdat we toevallig in de buurt waren. Het was op een zondagavond en niet echt druk, dus ik weet niet hoe het personeel reageert als het echt druk is, maar wij zijn correct en snel geholpen. Het personeel is erg jong over het algemeen, misschien kan wat meer aandacht en begeleiding helpen. Over het eten kan ik kort zijn, dat was gewoon goed. We hadden lamskoteletten en entrecote, en die waren perfect bereidt. Ook de bijgeleverde frietjes en salade waren smaakvol. Ik begrijp dat de Zaak sinds kort een nieuwe eigenaar heeft, en hoop dat deze stijgende lijn doorgezet wordt. Het is een superleuke locatie met mooi terras, en met de juiste aandacht voor de klanten kan dit zomaar een toptent worden!
Bianca H.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Superleuke tent, heerlijk eten! Ziet er culinair uit. Personeel was goed, enkel duurde erg lang eer dat we in de gelegenheid gesteld werden te betalen. Met mooi weer is het gaaf zitten zo aan het water. Er stond toch wat teveel wind, maar was geen enkel probleem dat we alles toch maar naar binnen verhuisde. Zou er zeker eens terug gaan of leuk om daarna naar de film te gaan.
Erg .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Na jaren me weer eens laten verleiden om te dineren bij De Zaak.

Ik had zo gehoopt dat er verbetering was ten opzichte van mijn eerdere ervaringen maar nee er was nog niets veranderd. We waren met een groep van 9 personen. Bij het uitserveren van het hoofdgerecht bleek er 1 gerecht te weinig was. De reactie sorry we zorgen voor snel voor het gerecht. Deze persoon heeft ongeveer 10 minuten op het gerecht moeten wachten. De anderen waren alvast begonnen gezellig samen eten was dit niet.

Bij alle gerechten wordt een salade geserveerd. Echter de salade bij mijn gerecht bestond uit een stronk sla, het onderste gedeelte waarmee de sal vast zit aan de grond was mijn salade. Zelf konijnen zet je dit niet voor.

Al met al een niet echt positieve ervaring, mijn conclusie: ik kom hier nooit meer en ik adviseer anderen deze zaak ook te mijden.
AlbertH .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Afgelopen zaterdag hadden wij een heerlijk lunch momentje met onze ouders...........genoten!!
Het eten was lekker, maar niet bijzonder. Service was zeer goed.
Patty Z.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Geluncht bij de Zaak. Waren er nog niet eerder geweest. Bij aankomst was het redelijk rustig op het terras. We bestelden een kop koffie en een water, dit werd al snel gebracht. Hierna lunch besteld. We hebben hierop ruim een half uur moeten wachten. Al die tijd kwam er geen eten naar buiten. We kwamen aan rond half twaalf. Misschien was de kok er nog niet?

Toegegeven de clubsandwich en het broodje gezond waren erg goed: ruime porties en alles vers. Maar om er nou een half uur op te moeten wachten is teveel van het goede.
Vleesje .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Met 4 personen geluncht hier.
Uitmijter, broodje Cappachio, Club sandwich vis en Broodje kroket.
Gerechten waren veel en zaren er keurig verzorgd uit.
Smakelijk. Aardige bediening.
Lekkere verschillende biertjes van de tap.
Tussendoor komt men langs met bittergarnituur. Leuke service van "De Zaak".
Voor herhaling vatbaar
Daan V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2015
Zaterdag met ze 2en bij de zaak gegeten. Alles ging fout. Veel te lang op je bestelling wachten, kaart niet krijgen, personeel die je niet ziet, soep vooraf gelijk met de rest, rekening fout en er is een fikse schoonmaak nodig.
Wilma S.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Vanuit Brabant een dagje op bezoek bij mijn vader die schuin tegenover de Zaak woont dus we gingen daar maar even een hapje eten dat was ook eens maar nooit meer.Sorry maar in mijn ogen een sombere niet echt schone zaak waar nog steeds de kerstversiering hangt.Personeel wat vriendelijk komt vragen wat je drinken en eten wil maar die je daarna voor een laatste koffie moet gaan zoeken( druk was het niet)en het eten erg de biefstuk was niet door te komen en de seizoen groente bestond uit sla,komkommer en een tomaatje en dat in januari,nee beslist geen aanrader het was niet duur maar zelfs voor dit nog te veel.Trouwens de rekening klopte ook niet.

Alphense .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Vanavond bij De Zaak gegeten. Een daghap met zalm. Ik vind dat dit restaurant in korte tijd flink vooruit is gegaan. Het is heerlijk en zeer betaalbaar. Personeel is ook zeer vriendelijk en werkt hard. Dus wil je lekker en betaalbaar eten ga dan naar De Zaak in Alphen aan den Rijn! Complimenten voor de eigenaar!
Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
jammer, we hadden echt even zin om lekker te eten, en het begon al met een klungelige bediening die gehaast was, dingen vergat en moeizaam op gang kwam. vervolgens de carpaccio, die was gewoon nat, de entrecote was droog en het dessert kon niet doorgaan, want dat kon niet gered worden binnen 15 minuten , geen aanrader vinden wij
Martine H.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2014
Een dagschotel spare ribs en en schnitsel was heerlijk, het was rustig, vriendelijke bediening,
een heerlijke rode huiswijn, gezellige stek voordat je naar de special filhuis film gaat in het theater
aan de overkant. Wij komen zeker terug.