De Yserman

Maandag t/m Zondag vanaf 17:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Wi-Fi
Sanne D.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Gisteren voor het eerst bij de Yserman gegeten. Ik had de dagschotel zalmforel gekozen. De forel was erg goed bereid. Geserveerd met verse frietjes en een eenvoudige salade. Voor 7,50 heb ik voldoende gegeten. De bediening was vriendelijk, niets op aan te merken Ik kom graag nog eens terug de!
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Dit keer hadden ze vispannetje als dagschotel. Hier zat bijzonder weinig vis in. Dat was jammer. Wat me het meeste tegenstond was de ongeneerde preek van de kok/eigenaar naar 1 van z'n personeelsleden. Dit doe je buiten het zicht van de klanten. Maar deze man vond het nodig de jongen au plein public te vernederen. De halve zaak kon meegenieten. Vond het bij de beesten af.
Lovadeko .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Een van mn favoriete restaurants in Leeuwarden. Gezellig, super personeel, niet over pretentieus, prima eten voor een goede prijs. Altijd 2 dagschotels voor 7,50 euro en een steak voor rond de 15 euro. Geloof me, dan denk je af en toe...weet je wat, we koken niet we gaan even naar de Yserman. Ook als je langer wilt zitten en wat uitgebreider wil eten kan dat prima. Er word af en toe belangstellend gekeken en gevraagd of alles naar wens is. En niets is moeilijk of onmogelijk. Je krijgt hier het idee dat iedereen plezier heeft in zijn werk en dat ze samen de zaak runnen. Kortom of je nu met zn 6en bent of alleen, hier voel ik me altijd welkom. Oh ja, nog 1 klein puntje....het decor, leuk maar echt aan een opknapbeurt toe. Daar heb ik wel een paar hele goede ideen voor dus mochten jullie inspiratie daarvoor zoeken neem gerust contact op :)
MarjanV67 .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
De prijs kwam overeen met het geserveerde eten. Bediening was erg vriendelijk en snel. Wij hadden alleen de pech om vlak bij de open keuken te zitten. Dat kan erg leuk zijn maar wij zagen de kok steeds zijn vingers aflikken om vervolgens met diezelfde vingers stukjes vlees op de borden te herschikken. Dat is natuurlijk not done en voor ons reden om hier niet meer te komen.
Jacoba M.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Ontvangst en service waren prima.Gezellig en ongedwongen sfeer.Drie gangen diner besteld. Geitenkaas walnootsalade was heerlijk.Daarna stoofpotje. De smaak was goed maar het vlees had van mij wat langer doorgestoofd kunnen worden. Afsluitend Dame Blanche. Was lekker.
Hadassa G.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Hier met 3 personen gegeten. De aankleding is eenvoudig maar doet erg gezellig aan. De bediening is vriendelijk. Het eten is lekker, goed op smaak en een gevarieerde kaart. Voor studenten is het helemaal voordelig.
De toetjes waren iets minder lekker.
Wel een plek waar je nog een keer naar toe gaat.
EowynB .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Druk bezochte tent, nu ook weer vol. Tafeltjes heel dicht op elkaar waardoor je weinig bewegingsruimte hebt. De bediening gaat vlot en is vriendelijk. Men zet in op een drie gangen menu naar wens van de kaart, dat is slim. Niet duur maar.....ook niet zo geweldig. De salade met garnalen telde 4 garnalen met cocktailsaus (niet zelf gemaakt). Het hoofdgerecht, Italiaanse bief met tomatensaus was teleurstellend. De bief was oké maar de saus kwam uit een zakje. Het is dan niet duur maar ik verwacht wel bereiding met verse ingrediënten. Jammer. Nagerecht wel lekker, luchtige chocoladetaart. De tent is uitgeleefd, behang hangt los aan de muren, de boel verdient een opknapbeurt. Ik vond het al met al niet zo goed, ik kom er niet nog een keer.
Sanne T.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2015
Leuk, gezellig, knus restaurantje. Betaalbaar, goed eten en vriendelijke bediening. De steak van de week en de sliptong zijn aanraders. Heerlijk, met patatjes en een salade erbij.
MurielG .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2014
Goed eten voor een mooie prijs! Driegangen menu voor €21,50. Er is ook een daggerecht voor €7,50. Wij hebben deze keer gekozen voor het daggerecht, dat was mixed fish: 3 verschillende soorten vis, heerlijk! De beefsalade als voorgerecht was ook erg goed, een heerlijke salade met lekkere stukken vlees. Reserveer want het is heel druk hier.
Tommy- .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2014
Op een dinsdag wezen eten. De voorgerechten waren super opgemaakt en waren super lekker. De hoofdgerecht was ook super, lekker op smaak gebracht en goed gekruid. Het was leuk om de koks lekker bezig te zien (open keuken). Als afsluiter hadden wij een mooi opgemaakte dessert. Echter was ik helemaal niet tevreden over de service. De meiden van de bediening hadden het wel heel gezellig. Zo stonden ze met 3 a 4 aan de bar te kletsen. Dat terwijl we lege glazen en borden op tafel hadden. Sommige liepen met een chagarijnige hoofd langs wat niet te genieten was. Vandaar een 1 voor service en een 10 voor het eten. Qua decor zat het allemaal goed pluis. Lekker gezellig!
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2014
5 mei, bevrijdingsdag hier - onaangekondigd - wezen eten. Ondanks dat we geen reservering hadden konden we een plekje krijgen. Het was verder vol, dus reserveren is gewenst, zeker op zulke (feest)dagen kennelijk.

We kozen voor de spotgoedkope plates van de dag, zalm en lam. Voor de prijs verwachtten we niet iets uitgebreid, maar dat viel enorm mee! De portie zijn ruim, voor de prijs zeker! Maar desondanks gewoon goed!

Ook de bediening was vriendelijk, maar je wordt niet altijd snel gezien (scheelt toch snel 2 biertjes ;)). Ook leuk: de (opvallend kleine) keuken is open en je kunt de kok bezig zien met de gerechten.
PoVi .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2014
Even lekker uit eten geweest bij de Yserman. Goede porties en het eten was best wel goed. Opmaak kan nog wel verbeterd worden. Daarnaast liep er wel ontzettend veel personeel rond voor deze kleine restaurant. Daarnaast werden we rond 19uur haast weggekeken omdat de tafel alweer gereserveerd was. Reserveren is wel noodzakelijk hier!
San O.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2013
Prima porties, niet te groot niet te klein. Gamba's in knoflookolie, slibtongetjes en dagschotel gordonbleu. Alles heerlijk klaargemaakt, de borden gingen "schoon" terug. Prima bieren. De bediening was aardig, vrolijk en attent. Alle reden om terug te komen!
Jammie2 .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2013
weer 'ns prima gegeten.. superscherp geprijsde dagschotels, maar wel erg lekker.. doorgaans puntak knapperige friet (in houdertje),
bakje verse salade en 'n goedbereid eerlijk stuk vlees of vis..
drink+betaalbare huiswijn en warempel zowaar sinds kort ook nog 'ns mijn favorite bb (de weduwe dus) als aperatiefje.. sfeer+service oke, extra knoflook of beetje pittiger geen probleem..
ik ga me verheugen op straks weer mossels.. toptentje!!
Hadelief .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2012
Heerlijk gegeten, het dagmenu met een variatie van vlees waaronder biefstuk en kip. Goed van smaak en mals. (echt goed klaargemaakt!) Vriendelijke en betrokken bediening. Dit was de 3de keer dat we hier zijn gaan eten en ook de voorgaande keren viel de kwaliteit van het eten in positieve zin op. De sfeer is gemoedelijk en vriendelijk en de prijs/kwaliteit …. Je eet top, en betaald bijna nop.
Sonja83 .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2012
Prima eetcafé, prijs kwaliteit verhouding is erg goed. Je krijgt zeker lekker eten voor een schappelijke prijs. Service is ook prima, komen veel studenten, wat natuurlijk ook logisch is gezien de prijzen.
Lekker Ite I.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2012
Prima eetcafé, ongedwongen sfeer. De uitgebreide bierkaart is ook een groot pluspunt. Eten is no-nonsense, maar goed bereid en erg smakelijk!
Marco T.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2012
Als je voor erg weinig geld lekker wilt eten is dit een prima plek. Voor 20 euro hebt je zo drie gangen. Studenten krijgen ook nog eens korting over alles wat je besteld. De service is vlot en beleefd. Het decor is helaas wel wat minder, stoelen wiebelen soms wat en de vensterbank zag er half afgewerkt uit. Neemt niet weg dat het een aanrader blijft om hier eens te eten.