De Ysbreeker

Weesperzijde 23 1091 Amsterdam Nederland Kaart
31-204681808

Over het restaurant De Ysbreeker

Heerlijke plek aan de Amstel!

Er kan veel in De Ysbreeker. Ontbijten of een koffie meenemen aan onze espressobar, werken aan je laptop met wifi-verbinding of uitgebreid lunchen of dineren, alles kan en met ieder gezelschap. Neem een plekje buiten op hun soms zonnige terras aan de Amstel dat soms juist hét terras voor schaduw is. Alle kranten spellen aan de leestafel. Van de vroege middag tot laat in de avond is De Ysbreeker een plek om een overheerlijke burger te eten of te genieten van verse oesters!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Ysbreeker

Maandag t/m Zondag

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Huisdieren welkom , Open op zondag , Per boot te bereiken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant De Ysbreeker

Gerard B.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2018
De bediening was heel plezierig, het eten heel smakelijk en de ruimte heel prettig. Niets dan waardering voor de Ysbreeker.
Geerhard L.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Leuk restaurant met hele attente bediening, ambiance is goed en de aankleding is ook ok. Het eten is goed, eigenlijk heb ik niets te klagen. Opmerkelijk was de vraag of we een karaf water of flessen water wilden hebben, vaak wordt je gedwongen om (duur) flessen water te nemen.
Kortom: een goed restaurant op een leuke plek.
Arnaud H.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2018
Een leuke zaak op een gezellige plek (net buiten de toeristen massa's). Eten lekker met een nette prijs-kwaliteit verhouding.
Rick A.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2018
Borrel met een groep van 20 man, bediening liet op zich wachten.
Daarna diner met 6, 1 medium steak bleek raw te zijn. Frietjes was het laatste uit de bak, veel harde kruimels.
Ivo H.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
Op een regenachtige avond gaan eten. Vooraf gereserveerd, maar dat bleek achteraf niet nodig; het was niet druk. Een tafeltje aan het raam. Weetje: In de jaren 50 heette het De Prijsbreker, toen ze kleding verkochten.
Vooraf garnalensoep, zalm en tartare; lekker. Na een uur wachten hadden we als hoofdgerecht kabeljauw, sukade en de daghap heek. Alleen de daghap was niet zo lekker, door de grote hoeveelheid smakeloze gort. Als toetje drie maal cheesecake van Holtkamp, die pas kwam toen de koffie al op was. Hele vriendelijke bediening. Voor €114 gegeten en gedronken.
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
Wij zijn op zaterdagavond 25/8 bij de Ysbreker gaan eten. Het eten was matig en nadat ons gevraagd werd of we de dessertkaart wilden zien, was het voor de serveerster helaas belangrijker om eerst een sigaret te roken en ons lang op de kaart te laten wachten. Toen wij weg gingen werd door de serveerster ook geen gedag gezegd terwijl wij langs haar liepen.
Henk S.
Cobie T.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Heerlijk gegeten met 5 personen, voorgerecht oesters en hoofdgerecht, vis van de dag, heek, de anderen hadden ribeye, viel ook goed in de smaak. Drankjes erbij en koffie toe.
Prijs ongeveer 40 euro pp.
frits T.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
We hebben heerlijk gegeten in de rustige achterzaal. De vis plataus waren goed met een halve kreeft voor twee en twee oetsters pp. Misschien had er wat meer varieteit op gekund met scheermesjes en alikruiken. De geadviseerde ijn, Quincy, was zacht en passend. Prima bediening, vlot en to-the-point.
Anja B.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2018
Leuke plek aan de Amstel op kleine 10 min. wandelen van Carre. Erg vriendelijk en kundig personeel. Leuke wijnkaart met alles ook per glas verkrijgbaar.Enige minpuntje was voorgerecht gravad lachs, wel erg weinig voor de prijs, wel lekker.
Jooke V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
Genoten! De dorade was goed bereid en perfect op smaak. Service was ook prima in orde. Overige gerechten zijn zoals altijd van goede kwaliteit. Een van de beste plekken in de buurt (Oost) voor een drankje, lunch of diner en heerlijk zitten ‘s avonds op het terras buiten.
Annemijn V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
Heerlijk gegeten met een vriendin bij de Ysbreeker, eten was zeer snel klaar. Helaas duurde het wel wat lang voor we konden bestellen.
Max W.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2018
Prima
Nienke W.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2018
Heerlijk terras, aardige bediening. Mosselen goed van smaak maar de helft ging niet of lastig open. Daar deden ze niet moeilijk over: 1 van de 2 pannetjes gratis en koffie van het huis. Wij komen terug!
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Lekkere salade, nagerecht wat minder van kwaliteit. Het interieur is wel aan wat verfrissing/vernieuwing toe.
M.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
De Ysbreker is beslist een aanrader voor een zakelijke lunch. De ontvangst is vriendelijk en de bediening is attent. Allen was het even wachten voor er afgerekend kon worden.
Fons J.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Mandje brood op tafel echter geen olie,boter en zout. Als we dit vragen kijkt de ober ons aan hoe we dit durven te vragen. Heel bijzonder.
Steak tartaar was erg goed echter de hamburgers redelijk, dit laatste kwam vooral door het kleffe, natte broodje. Het vlees was perfect.
Flesje water 5,50 belachelijk duur en dat mandje brood idem 5,50.
Eindconclusie, niet slecht maar kan zeker beter. Komen we nog eens terug, zeker wel voor een borrel en de lokatie.
Annelies F.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
Het was druk en helaas kan je niet buiten reserveren maar het is goed georganiseerd om in een rij te wachten.
Diegenen die dit leidt was een zeer vriendelijk persoon!!
Philippe L.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
Leuke ligging en terras! Keurige ontvangst en bediening. Goede kwaliteit gerechten. Alles prima! Voor herhaling vatbaar.
Sylvia V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
Mooi gelegen zo naast de Amstel met terras onder de hoge bomen, lekkere en uitgebreide kaart, klassiek pand met informele sfeer, goede combinatie.