De Worsteltent (Hotel De 14 Sterren)

Smitsweg 6 1791 PG Den Burg (Texel) Nederland Kaart

Over het restaurant De Worsteltent (Hotel De 14 Sterren)

Vakantiegevoel op Texel

De Worsteltent is een restaurant te midden van de prachtige natuur van Texel. Het is gevestigd in een 300 jaar oude boerderij en door de beschutting van de bomen kan je op het terras vaak al vroeg in het jaar genieten van een lentezonnetje. Met een bezoekje aan dit restaurant krijg je dus al snel te maken met een vakantiegevoel en zelfs de gerechten worden bereid met een knipoog naar het mediterrane.

Meer informatie over restaurant De Worsteltent (Hotel De 14 Sterren)

6,8
6,2

Jouw recensie over het restaurant De Worsteltent (Hotel De 14 Sterren)

Barbara V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Mooie plek, helaas slechte service en erg duur. We waren hier om 16.00 uur en wilden wat soep voor de kinderen bestellen omdat we de boot van 18.00 uur moesten halen. Maar dat kon niet. Lunch was over en diner nog niet begonnen (erg star). Dus wat overbleef was een schaaltje patat. De patat was heelmeesters zout en bij afrekenen bleek die ook nog eens €5,50 per klein bakje te kosten! Echt belachelijk. Overigens was het een super hete dag en moesten er met zijn allen onder een klein parasolletje zitten.
Jennifer V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Fijne locatie, drie keer van proberen te genieten, maar drie keer veel te lang op ons eten moeten wachten. Anderhalf uur zonder een uitleg of excuus. Met kinderen is dat onaangenaam. Het restaurant staat immers gewaardeerd als kindvriendelijk. Na de derde keer besloten we: nooit meer, want als klap op de vuurpijl na de saté aan de ...(iets wat erop rijmt).
De ober blijft glimlachen maar rent ondertussen heen en weer, geen tijd voor de klant, want te weinig personeel. Voelbare stress als je aan tafel zit. Niet gezellig.
Jennifer V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Drie keer een poging gedaan, want ja de locatie is fijn, een goede buitenplek en een mooie boerderij stek. Kindvriendelijk zijn ze tot op zekere hoogte, dat is puur de locatie, want alle keren 1,5 uur op het eten moeten wachten. Kinderen na 3 kwartier blijmoedig houden is toch een beetje werken ipv ontspannen. De ober van avond 3 bleef glimlachen terwijl hij het aantal tafels (normale, prettige drukte) voelbaar niet aankon. Bestelling opnemen en go go go. Geen tijd voor een vraag.
Kindermenu pasta: doorkookte pasta en na de saté helaas aan de ... (iets wat erop rijmt).
Het restaurant echt de kans gegeven, we komen vaak op Texel, maar we weten nu genoeg om echt niet meer te gaan.
vanoevelenp V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Gezellig restaurant met vriendelijke bediening. Ik had een lamsstoof potje van 21,50 euro. Slechts een paar stukjes vlees, maar wel met vet. Smaakte redelijk. Beetje sla en wat frites. Qua prijs - kwaliteits verhouding dient wel een verbetering te komen lijkt mij.
Arnoud G.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Prima zelfgemaakte appeltaart en dito koffie in deze prettige tuin met veel relaxte tafels en stoelen. Ook lekkere broodjes en uitstekende koffie.
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Per toeval hier met de lunch terecht gekomen. We wilden eigenlijk alleen een drankje doen, maar toen we het eten voorbij zagen komen konden we het toch niet laten om ook een hapje erbij te eten. Tapas plankje genomen en patat. Allebei lekker en vriendelijke bediening.
John K.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Prima gegeten gisteren.
Het duurde wel een tijdje.
Voor mij een heerlijke entrecôte.
Knapperige spercieboontjes.
En de heerlijke appelmoes.
De eerste portie frietjes erbij waren lauw.
De tweede portie heerlijk het
afkeroest .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
We werden gastvrij ontvangen in de rustieke verbouwde boerderij. Keuze uit 2 hoofdgerechten . Ik koos voor het vleesgerecht . Een heerlijke malse biefstuk van de schouder van het rund. Een goede aanrader bleek. Tomatensoep vooraf en een tiramaus toetje toe. Een gezellig avondje genieten. Ook de bediening droeg daar aan bij. Al met al voor herhaling vatbaar
Samantha D.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Vanavond hier voor de tweede keer gegeten. Deze keer hebben we alles als "prima" ervaren. De fantastische kipnuggets waren dit keer iets minder, vooral omdat de komijn smaak erg overheerste. De carpaccio bombe was erg smakelijk, maar naar mijn mening nog te koud. Hierdoor ging deel van de smaak verloren. Als hoofdgerecht Heilbot met een krabkorstje. Ook prima, maar geen oeh's en aah's. Mijn echtgenoot had de Crabcake als voorgerecht. Prima, maar had iets steviger gekruid kunnen worden en als hoofdgerecht de pasta met gamba's en kreeftensaus. Ook prima, maar ook dit gerecht leek vorige keer meer in balans. Het toetje "chocolade feest" dat was echt een feestje. Kortom wij hebben een hele gezellige avond gehad. De bediening was heel goed en zeer vriendelijk, maar het lijkt of de kwaliteit wat wisselt. Uiteraard kan dat ook een beleving geweest zijn. Maar wel echt een hele gezellige avond gehad.
MJ1985 .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Via via getipt over dit restaurant. Tijdens een dagje Texel hebben we hier geluncht en dat was inderdaad een erg leuke ervaring! Het restaurant zit op een mooie locatie, pal aan de bosrand. Ideaal voor een pitstop tijdens een fiets- of wandeltocht. Wij zaten buiten op het groene terras, maar ook binnen in de oude boerderij zag het er prachtig uit. Het terras was zo goed als leeg, maar het humeur van de bediening had er niet onder te lijden. We werden snel en vriendelijk geholpen. De ober was goed op de hoogte van de producten die hij verkocht en was ook niet te beroerd om even informeren bij de keuken naar bepaalde ingrediënten of om ons iets uit te leggen over de omgeving. Dan het eten: de lunchkaart is klein, maar zeker uitnodigend. De Italiaanse bol met gegrilde appel, pastrami en kaas was heerlijk. Dat gold ook voor de meergranenbol met geitenkaas. Gewoon goed eten voor een heel redelijke prijs! Tot de volgende keer!
Rijkensh R.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Heerlijk gegeten,zeer vriendelijke bediening,omgeving en oude boerderij heel mooi en smaakvol ingericht.
We komen zeker nog een keer terug
Petra M.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Een hele leuke locatie midden in het bos en ook een mooi restaurant.
De bediening was prima.
Jammer dat we geen keuze hadden wbt menu.
Het voorgerecht was zalm en erg lekker, helaas was het hoofdgerecht varken en viel het erg tegen...het was taai..

Emile V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Een échte plek voor hedonisten! Een menukaart met veel mooie, net-even-andere gerechten, kindvriendelijk én bediening die hun jarenlange ervaring toont. Wij kwamen voor lunch en bleven plakken tot de laatste boot - die tuin is namelijk uniek bij mooi weer! Hier gaan we vaker komen.
Ruud P.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Entourage van dit restaurant stemt je hoopvol. Mooie ligging. Leuk ingericht. Kwaliteit eten valt vervolgens behoorlijk tegen. Lauwe friet bij een duo zuiglam: zeer de vraag of dit geen vlees uit de vriezer was. Lamsbiefstuk was vooral vet en veel zeen. De lamsbout echter was goed! Bijzonder aan het gastheerschap is hoe men met de wijn omgaat: we bestelden een flesje rood. Keuze uit twee. Onze keus werd geopend geserveerd, er kon niet voorgeproefd, er werden twee glazen ingeschonken maar de wijn was gewoon onder de maat. Na melding kregen we de andere keuze, nieuwe fles.....maar daar had de eigenaar van de zaak maar vast twee glazen uitgehaald zodat we ruim een half flesje terugkregen.....
Gevolg: toch wat geirriteerde gasten die ondanks de gratis koffie na de klacht over het hoofdgerecht vertrokken zonder nagerechtkeuze en fooi....en natuurlijk niet terugkeren.....maar ja de eigenaar had natuurlijk wel de twee glazen wijn uitgespaard....
Ireneamsterdam .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
We kwamen eten met een groep. Toen we arriveerden was het restaurant vol maar de meeste tafels hadden het hoofdgerecht al gehad. Dus alle tijd voor onze groep zou je denken. Helaas duurde het heel erg lang voor we eindelijk wat te eten kregen. Toen het zo ver was waren veel tafels al leeg. En was ons eigen eten koud. Slechts twee van de 10 mensen in onze groep had warm eten. Een visgerecht was koud en niet eens gaar. De "zuiglam" boutjes waren taai en koud (bij 6 eters). Het leek wel of het allemaal zo lang geduurd had omdat alles nog ontdooid moest worden. En dat dat niet helemaal gelukt was.
Jammer want de locatie is mooi en de bediening bedoelt het ook best goed.
Jeetje wat jammer dat er tussen al die tevreden gasten tijdens extreme drukte toch bij sommige gasten essentiële zaken zijn mis gegaan. Als het mogelijk is lossen wij graag klachten terstond op. Wij vragen de gasten dan wel duidelijkheid en geduld om een en ander naar tevredenheid op te lossen. Ons was niet bekend op de avond zelf dat de hele groep niet tevreden was! We willen met nadruk zeggen, dat onze producten niet uit de vriezer komen, maar bijna dagelijks vers worden geleverd. Excuses zijn wat ons betreft nooit genoeg, wij willen graag het tegendeel bewijzen van slechte kritieken. Het zou mooi zijn als ontevreden gasten ons persoonlijk weten te vinden, wij vinden complimenten belangrijk, maar opmerkingen om ons te verbeteren via persoonlijk contact juichen wij alleen maar toe.
Jaap K.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2014
Wij waren hier al jaren niet geweeest en er bleek inmiddels wel het een en ander veranderd.

Dit was in mijn jeugd dé plek om pannekoeken te gaan eten en dus leek het ons een goed idee om hier weer eens terug te komen, maar we werden nu geconfronteerd met een heel wat verfijnder menu. Maar aangezien wij onze zinnen op pannekoek gezet hadden werd daar geen enkel problem van gemaakt. De keuze was wel wat beperkt maar de pannekoeken waren beter dan ik ze in lange tijd gegeten heb. Ze zijn het dus absoluut niet verleerd.
Herman V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Ons jaarlijkse bezoekje aan de worsteltent heeft ons wederom niet teleurgesteld. In een ongedwongen sfeer kan je hier heerlijk eten. Wat ons zo bevalt is dat er, ondanks dat er veel kinderen zijn, het geen pannenkoeken sfeer krijgt. Ook wel bijzonder dat je als je er na een jaar weer komt het personeel je echt herkent. Dat geeft een gastvrij gevoel

Wij hebben hier dus weer lekker gegeten. Vooraf hebben we een selectie van de antipasti genomen, met heerlijke schapenkaas, een paar lekkere lamsworstjes, Gemarineerde Texelse shii-takes
en aardappel tortilla. Dit werd op een plankje gepresenteerd. Het klinkt allemaal heel eenvoudig, en dat was het ook, maar eenvoud is ook lekker

Als hoofdgerecht had ik de livarlende gelakt met cola en steranijs. Beide smaken haalde ik er eruit zonder dat het overheerste. Het was wel een groot stuk, voor mij mogen de porties net iets kleiner

Mijn partner koos voor de Spinazie-Feta empanada. Ook dit gerecht was erg lekker, voldoende spinazie met een lekkere tomatenchutney. Hier heeft dit restaurant zich weer bewezen in een vegaterisch gerecht met een twist

Kortom, heerlijk gegeten voor een redelijke prijs in een mooie omgeving
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2014
Heerlijke zelfgebakken appeltaart met échte slagroom. Warme chocolade melk met mooi opgeklopte warme melk en heerlijk cacao blok. Bediening top. We komen zeker weer terug!
P K.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Lunch. Pompoenbrood kip en een pannenkoek. Het pompoenbrood had veel weg van een clubsandwich. Smaak prima. Als de kip warm was geweest was het totaal nog meer uit de verf gekomen. Ook op de pannenkoek geen aanmerkingen. Als biertje het Texelse 'Skuumkoppe'. Bediening alert en vriendelijk. Leuke pleisterplaats voor fietsers.
Ilse V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2014
Afgelopen week dames weekend op Texel bij de 14 sterren en Worsteltent gevierd. Wat een weelde en heerlijkheid !
Vrijdagavond werden we warm ontvangen en kregen het verassingsmenu geserveerd. Heerlijk eten, fijne smaken. Het eten was luxer dan je misschien op basis van de entourage zou verwachten, maar dat was voor ons juist een extra verassing! Mooi opgemaakte borden, creatief en zeer smaakvol. Super aardige bediening die je een thuis gevoel geven. Op zondag hebben we nog iets gedronken op het terras in de zonovergoten tuin. Samen met ons waren vele anderen aan het genieten van een eerste zomerse dag. De tuin van de Worsteltent is dan een weldaad. Misschien 1 tip: wijnglazen met pootjes?