De Worsteltent (Hotel De 14 Sterren)

Smitsweg 6 1791 PG Den Burg (Texel) Nederland Kaart

Over restaurant De Worsteltent (Hotel De 14 Sterren)

Vakantiegevoel op Texel

De Worsteltent is een restaurant te midden van de prachtige natuur van Texel. Het is gevestigd in een 300 jaar oude boerderij en door de beschutting van de bomen kan je op het terras vaak al vroeg in het jaar genieten van een lentezonnetje. Met een bezoekje aan dit restaurant krijg je dus al snel te maken met een vakantiegevoel en zelfs de gerechten worden bereid met een knipoog naar het mediterrane.

Meer informatie over restaurant De Worsteltent (Hotel De 14 Sterren)

Arnoud G.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Prima zelfgemaakte appeltaart en dito koffie in deze prettige tuin met veel relaxte tafels en stoelen. Ook lekkere broodjes en uitstekende koffie.
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Per toeval hier met de lunch terecht gekomen. We wilden eigenlijk alleen een drankje doen, maar toen we het eten voorbij zagen komen konden we het toch niet laten om ook een hapje erbij te eten. Tapas plankje genomen en patat. Allebei lekker en vriendelijke bediening.
John K.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Prima gegeten gisteren.
Het duurde wel een tijdje.
Voor mij een heerlijke entrecôte.
Knapperige spercieboontjes.
En de heerlijke appelmoes.
De eerste portie frietjes erbij waren lauw.
De tweede portie heerlijk het
Afkeroest .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
We werden gastvrij ontvangen in de rustieke verbouwde boerderij. Keuze uit 2 hoofdgerechten . Ik koos voor het vleesgerecht . Een heerlijke malse biefstuk van de schouder van het rund. Een goede aanrader bleek. Tomatensoep vooraf en een tiramaus toetje toe. Een gezellig avondje genieten. Ook de bediening droeg daar aan bij. Al met al voor herhaling vatbaar
Samantha D.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Vanavond hier voor de tweede keer gegeten. Deze keer hebben we alles als "prima" ervaren. De fantastische kipnuggets waren dit keer iets minder, vooral omdat de komijn smaak erg overheerste. De carpaccio bombe was erg smakelijk, maar naar mijn mening nog te koud. Hierdoor ging deel van de smaak verloren. Als hoofdgerecht Heilbot met een krabkorstje. Ook prima, maar geen oeh's en aah's. Mijn echtgenoot had de Crabcake als voorgerecht. Prima, maar had iets steviger gekruid kunnen worden en als hoofdgerecht de pasta met gamba's en kreeftensaus. Ook prima, maar ook dit gerecht leek vorige keer meer in balans. Het toetje "chocolade feest" dat was echt een feestje. Kortom wij hebben een hele gezellige avond gehad. De bediening was heel goed en zeer vriendelijk, maar het lijkt of de kwaliteit wat wisselt. Uiteraard kan dat ook een beleving geweest zijn. Maar wel echt een hele gezellige avond gehad.
MJ1985 .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Via via getipt over dit restaurant. Tijdens een dagje Texel hebben we hier geluncht en dat was inderdaad een erg leuke ervaring! Het restaurant zit op een mooie locatie, pal aan de bosrand. Ideaal voor een pitstop tijdens een fiets- of wandeltocht. Wij zaten buiten op het groene terras, maar ook binnen in de oude boerderij zag het er prachtig uit. Het terras was zo goed als leeg, maar het humeur van de bediening had er niet onder te lijden. We werden snel en vriendelijk geholpen. De ober was goed op de hoogte van de producten die hij verkocht en was ook niet te beroerd om even informeren bij de keuken naar bepaalde ingrediënten of om ons iets uit te leggen over de omgeving. Dan het eten: de lunchkaart is klein, maar zeker uitnodigend. De Italiaanse bol met gegrilde appel, pastrami en kaas was heerlijk. Dat gold ook voor de meergranenbol met geitenkaas. Gewoon goed eten voor een heel redelijke prijs! Tot de volgende keer!
Rijkensh .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Heerlijk gegeten,zeer vriendelijke bediening,omgeving en oude boerderij heel mooi en smaakvol ingericht.
We komen zeker nog een keer terug
Keesgrieta .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Wij vonden het heerlijk en zeker zo met deze actie. Je mag dan niet alles verwachten. Onze vrienden ( Geen texelaars, waarvan een lichamelijk beperkt vonden het ook erg lekker en leuk. Vonden de locatie en decor erg sfeervol. De medewerkers waren erg vriendelijk en behulpzaam). Wij raden dit restaurant zeker aan!
Anika H.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Ik kwam met 2 grote honden, die eerder de dag geweigerd werden in een ander restaurant en hier zeer welkom waren. Dat gaf het voor mij al een plus. Vervolgens een menukaart waarbij mensen met een lager budget weinig keuze hebben. Voor deze mensen is mijn tip, doe het, want hier is het, je geld echt waard!!! Ondanks meerdere hoogwaardige restaurants in de buurt beloven lekkere broodjes te serveren, was deze daadwerkelijk zalig!!! Unieke gerechten, bijzondere combinaties, voortreffelijk!
V.r.m.bakker .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
We zaten amper of er werd al gevraagd wat we wilden drinken. Toen kwam drinken, mandje brood en soep allemaal tegelijk. Vervolgens hebben we ruim 1,5 uur moeten wachten op het hoofdgerecht. Hierdoor hebben we de boot van 20.00 uur gemist. (we hadden gereserveerd om 17.45 uur)
Txjet .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
Sfeer heel leuk, oude boerderij. Eten ontzettend lekker en meer dan genoeg. Verrassende combinaties. Bediening prima, vlot en netjes.
Jasmijn52 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Een prachtige locatie met op zondag ook nog leuke muzikale optredens in de tuin. Eten is ook heerlijk. Maar je moet wel van bier houden want de wijn is onder de maat. Als ze dat nu verbeteren is het top.
Petra M.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Een hele leuke locatie midden in het bos en ook een mooi restaurant.
De bediening was prima.
Jammer dat we geen keuze hadden wbt menu.
Het voorgerecht was zalm en erg lekker, helaas was het hoofdgerecht varken en viel het erg tegen...het was taai..

Gerpols .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Helaas geen keuze van het gerecht.
Er was alleen vis als hoofdgerecht.
Daar hielden wij allebei niet van. Wij zijn meer van de carnivoren !
Jammer, gaan we niet meer heen.
Emile V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Een échte plek voor hedonisten! Een menukaart met veel mooie, net-even-andere gerechten, kindvriendelijk én bediening die hun jarenlange ervaring toont. Wij kwamen voor lunch en bleven plakken tot de laatste boot - die tuin is namelijk uniek bij mooi weer! Hier gaan we vaker komen.
Ruud P.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Entourage van dit restaurant stemt je hoopvol. Mooie ligging. Leuk ingericht. Kwaliteit eten valt vervolgens behoorlijk tegen. Lauwe friet bij een duo zuiglam: zeer de vraag of dit geen vlees uit de vriezer was. Lamsbiefstuk was vooral vet en veel zeen. De lamsbout echter was goed! Bijzonder aan het gastheerschap is hoe men met de wijn omgaat: we bestelden een flesje rood. Keuze uit twee. Onze keus werd geopend geserveerd, er kon niet voorgeproefd, er werden twee glazen ingeschonken maar de wijn was gewoon onder de maat. Na melding kregen we de andere keuze, nieuwe fles.....maar daar had de eigenaar van de zaak maar vast twee glazen uitgehaald zodat we ruim een half flesje terugkregen.....
Gevolg: toch wat geirriteerde gasten die ondanks de gratis koffie na de klacht over het hoofdgerecht vertrokken zonder nagerechtkeuze en fooi....en natuurlijk niet terugkeren.....maar ja de eigenaar had natuurlijk wel de twee glazen wijn uitgespaard....
Ireneamsterdam .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
We kwamen eten met een groep. Toen we arriveerden was het restaurant vol maar de meeste tafels hadden het hoofdgerecht al gehad. Dus alle tijd voor onze groep zou je denken. Helaas duurde het heel erg lang voor we eindelijk wat te eten kregen. Toen het zo ver was waren veel tafels al leeg. En was ons eigen eten koud. Slechts twee van de 10 mensen in onze groep had warm eten. Een visgerecht was koud en niet eens gaar. De "zuiglam" boutjes waren taai en koud (bij 6 eters). Het leek wel of het allemaal zo lang geduurd had omdat alles nog ontdooid moest worden. En dat dat niet helemaal gelukt was.
Jammer want de locatie is mooi en de bediening bedoelt het ook best goed.
Jeetje wat jammer dat er tussen al die tevreden gasten tijdens extreme drukte toch bij sommige gasten essentiële zaken zijn mis gegaan. Als het mogelijk is lossen wij graag klachten terstond op. Wij vragen de gasten dan wel duidelijkheid en geduld om een en ander naar tevredenheid op te lossen. Ons was niet bekend op de avond zelf dat de hele groep niet tevreden was! We willen met nadruk zeggen, dat onze producten niet uit de vriezer komen, maar bijna dagelijks vers worden geleverd. Excuses zijn wat ons betreft nooit genoeg, wij willen graag het tegendeel bewijzen van slechte kritieken. Het zou mooi zijn als ontevreden gasten ons persoonlijk weten te vinden, wij vinden complimenten belangrijk, maar opmerkingen om ons te verbeteren via persoonlijk contact juichen wij alleen maar toe.
Jaap K.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2014
Wij waren hier al jaren niet geweeest en er bleek inmiddels wel het een en ander veranderd.

Dit was in mijn jeugd dé plek om pannekoeken te gaan eten en dus leek het ons een goed idee om hier weer eens terug te komen, maar we werden nu geconfronteerd met een heel wat verfijnder menu. Maar aangezien wij onze zinnen op pannekoek gezet hadden werd daar geen enkel problem van gemaakt. De keuze was wel wat beperkt maar de pannekoeken waren beter dan ik ze in lange tijd gegeten heb. Ze zijn het dus absoluut niet verleerd.
Aevin .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Ons jaarlijkse bezoekje aan de worsteltent heeft ons wederom niet teleurgesteld. In een ongedwongen sfeer kan je hier heerlijk eten. Wat ons zo bevalt is dat er, ondanks dat er veel kinderen zijn, het geen pannenkoeken sfeer krijgt. Ook wel bijzonder dat je als je er na een jaar weer komt het personeel je echt herkent. Dat geeft een gastvrij gevoel

Wij hebben hier dus weer lekker gegeten. Vooraf hebben we een selectie van de antipasti genomen, met heerlijke schapenkaas, een paar lekkere lamsworstjes, Gemarineerde Texelse shii-takes
en aardappel tortilla. Dit werd op een plankje gepresenteerd. Het klinkt allemaal heel eenvoudig, en dat was het ook, maar eenvoud is ook lekker

Als hoofdgerecht had ik de livarlende gelakt met cola en steranijs. Beide smaken haalde ik er eruit zonder dat het overheerste. Het was wel een groot stuk, voor mij mogen de porties net iets kleiner

Mijn partner koos voor de Spinazie-Feta empanada. Ook dit gerecht was erg lekker, voldoende spinazie met een lekkere tomatenchutney. Hier heeft dit restaurant zich weer bewezen in een vegaterisch gerecht met een twist

Kortom, heerlijk gegeten voor een redelijke prijs in een mooie omgeving
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2014
Heerlijke zelfgebakken appeltaart met échte slagroom. Warme chocolade melk met mooi opgeklopte warme melk en heerlijk cacao blok. Bediening top. We komen zeker weer terug!