De Wok van Ridderkerk

31-180422004

Meer informatie over restaurant De Wok van Ridderkerk

Drachen .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Bij aankomst keurig ontvangen,jas aangenomen en naar tafel begeleid.Het buffet was zeer uitgebreid en tevens kindvriendelijk met patat en kleine frikandellen voor de kleintjes.Ruime keuze uit vlees en vis.Vooral de tippan viel bij ons erg in de smaak,zelfs keuze tussen varkenshaas,ossehaas en kangaroevlees.Zeer mals en keurige koks.Borden worden snel van de tafels verwijderd als deze leeg zijn en het drinken zit in de prijs,dus 2,5 uur onbeperkt eten en drinken.Zeer geslaagde avond met lekker buffet,prima bijgerechten en salades en voldoende dessert.
Anoniem1981 .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Bij aankomst tref je een vriendelijke en sympathieke gastvrouw. Je stapt in een gezellig restaurant binnen met uitzicht op het Koningsplein. Vlees, vis en groente zien er vers uit. De gegrilde sliptong is erg lekker, valt bij aansnijden van je mes af, goed teken. Gegrilde- en gewokte kipfilet (met kerriesaus) is ook lekker bereid. Loempia is tegenvaller, maar heb die nog bij geen één wok restaurant goed gevonden. Saté is voldoende. Vruchtjes ook heel lekker. Mijn tafelgenoten vonden vrijwel alle salades heel goed. Vriendelijk personeel die attent is voor het bijvullen van drankjes. Voor prijs/kwaliteit (all in 2,5 uur) willen wij hier zeker nog een keer heen gaan, een aanrader.
VermogensJack .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Mijn kennismaking met dit restaurant was niet bijzonder. Het eten stond kennelijk al langer op de pit en het was niet geweldig. Ook sauzen waren dun en weinig smaakvol. De bami was plakkerig. Het dessert was redelijk. Maar het personeel was vriendelijk en behulpzaam, dat maakte al veel goed....
Marca S.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Voor het eerst gegeten bij dit restaurant en het was niet geweldig, het was het allemaal net niet. De woksauzen waren zeer waterig waardoor er niets bleef "plakken" aan de maaltijd, het warme buffet gaf me niet het idee dat het allemaal net vers bereid was. De bami was zacht plakkerig. Ik vroeg mijn man heb je al sate genomen, hij zegt ik heb geen sate gezien, de stokjes lagen allemaal horizontaal in de saus dus je zag geen stokje omhoog steken om aan te trekken. Wanneer je je vlees op de plaat wilde laten bakken kon daar geen groente bij. Dit heb ik andere wokrestaurants nog niet meegemaakt. De bediening was wel vriendelijk en er werd steeds gevraagd of we nog iets wilde drinken. De koffie en thee waren prima.
HealthyPleasure .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Wokken, dat is lang geleden. Ik heb het steeds uitgesteld omdat ik er een algemeen beeld van een vreetschuur aan over heb gehouden.. Tafelen en een uitgaanssfeer staan bij mij toch snel voorop als ik denk aan uit eten. Maar ik ben om, wokken bij dit restaurant komt bij mij terug in de optie lijst en om deze redenen;

- Betrokken en vriendelijk personeel, wat een opluchting geen nummertjes behandeling.
- Sfeervolle zaal, gedimd licht, kaarsje en geen massaproductie gevoel.
- Kennis van glutenvrij! De gastvrouw gaf zeer duidelijk aan wat wel en wat niet mogelijk was, en er was heel veel mogelijk! Dat staat voor mij gelijk aan kennis van zaken/eigen keuken dus ook voor "normale klanten" is dit een goed teken.
- Het aanbod zag er vers uit en de koks maken er wat lekkers van. Note, ze zijn royaal met knoflook.

De prijs/kwaliteit verhouding vond ik erg goed, ze waren snel met het opnemen en serveren van nieuwe drankjes welke zijn inbegrepen in de totaalprijs. Van alle woks in de regio wordt dit weer onze volgende keus en een aanrader voor anderen!

Denise S.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
2 weken geleden hier met een groep van 16 gegeten op een zaterdag. We hadden bij de verkeerde Wok gereserveerd, maar we konden hiet gelukkig gewoon terecht (ik wilde graag hier, omdat ik goede ervaringen heb bij deze). Het was ook niet overdreven druk voor een zaterdag dus we pastten er goed tussen.
De ontvangst was, ondanks de verwarring, prima. De gastvrouw was erg vriendelijk en legde uit dat dit vaker voor kwam. Toen iedereen er eindelijk was konden we lekker eten.
De tipanyaki en wok vond ik erg lekker. Toen ik vroeg of de speklap wat langer op de tipan mocht, was dit geen probleem. De koks waren ook erg aardig en maakte soms een klein babbeltje met je.
De keuze van het eten was ruim voldoende! Ook voor kinderen, die toch wel erg blij zijn als er patat e.d. is, vonden het erg lekker.
Lekkere toetjes gegeten met lekker ijs!
Wij blijven hier gewoon terug komen. Het is een fijne wok, niet zo druk als in Rotterdam wat ik best wel prettig vind met kinderen.
Saraaa123 .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Een leuke, gezellige wok in Ridderkerk. Hele vriendelijke bediening en vriendelijke, professionele koks. Het is verder goed betaalbaar en het eten is van goede kwaliteit. Het is geen super grote wok, maar dat vinden wij altijd gezelliger. Het personeel kent onze familie ook en komt altijd even een praatje maken en vragen of alles naar wens is. Als je iets speciaals wilt of je mist iets in het buffet, dan maken ze het met liefde voor je. Prima restaurant.
Wouterhil .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2014
De eerste keer in mijn leven dat ik een negatieve ervaring heb met een wokrestaurant. "De wok van Ridderkerk" heeft de primeur te pakken. Vooropgesteld, ik ben nimmer erop uit om iemand een slechte reputatie te geven maar dit is met recht een "Economisch Delict" om het maar met de woorden van de AD-haringtest aan te duiden.

Wat een bedroevend slecht restaurant is dit. Hier mankeert van alles aan. Waar moet ik beginnen? Laat ik beginnen bij het rauwe eten. Het vlees is verkleurd, grijze biefstuk bijv. Zelfs de taugé is gerimpeld en niet meer zo wit als dat je zou verwachten. Het vlees voor de tepan-yaki ziet er redelijk uit. Wel even de mooie stukken uitzoeken.

Dan het eten. Eerst de wok. Ik proef érg veel zout in iedere hap, waarschijnlijk komt het van de saus. Het vlees is taai en heeft een vreemde bijsmaak. De patat is slap, lauw en moddervet. Wanneer is het frituurvet voor het laatst vernieuwd? Gelukkig smaken de frikandelletjes nog wel lekker.
Dan de Tepan-yaki. Ik zocht een mooi stukje kip uit en 2 stukjes zalm. Na één hap zalm moest ik denken aan de aflevering van Keuringsdienst van Waarde over zalm. Zou dit nou de zalm zijn die elkaars ontlasting hebben gegeten? Zo smaakt het in elk geval wel. Het heeft niets met zalm te maken. Tevens is de zalm erg vettig, maar dan geen visvet, maar meer richting zonnebloemolie. Dan de kip. Vreemde smaak voor een kip met in de laatste happen (iets dikker stuk) een paar taaie stukken.

Gelukkig kun je je dan altijd nog vol eten aan ijs. Maar ook hier een domper. Weinig sortering maakt me niet uit, maar het ijs is al ontdooid in de bak (zoals iemand hier al zegt, de vriezer werkt mogelijk niet goed) en smaakt maar redelijk.

Is er dan niets positiefs te melden? Jawel, het is een klein restaurant wat wel eens leuk is tussen alle vreetschuren in. Het bedienend personeel is vriendelijk, echter de heren achter wok en tepan-yaki spreken geen woord teveel en datgene wat ze zeggen klinkt alsof ze er al helemaal klaar mee zijn voor die dag.

Teleurstelling na teleurstelling. Jammer, want al zijn de koks nog zo chagrijnig, met goed eten had je me teruggezien. Maar als de basis niet klopt, kun je met de rest ook niet meer scoren.

Detail: We hebben gegeten op woensdagavond.
Ronald T.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2014
Kleinschalige wok a la vreetschuurtje met onbemande entree en min of meer verplicht parkeren in de parking eronder. Gedateerd interieur zoals in alle woks. Veiligheidshalve? beperk ik me tot vlees/vis en groente van de wok of plaat. Uit diverse bakjes (de inhoud lijkt op elkaar) schept de kok een sausje, de intensiteit kunt u kiezen. Tis niet heel goed en ook niet heel slecht. Heb het idee dat ik door de sausjes de vis zelf amper meer proef, of dat alle soorten vis op elkaar lijkt. Er staan bakken met vette friet, nasi, bami, mie etc. Vraag me af hoe lang ze dat warm of lauw houden. Ik doe het maar niet. Als toetje is er ijs, ook met kleurtjes, zoals smurfenblauw. Ik ga maar voor de vanille...Al met al kun je hier denk ik voor het geld redelijk eten. Vis, vlees, harde groenten, ok. Bakken vette friet, nasi, bami, etc, mwah. Drankjes in de prijsformule inbegrepen, tenzij alkoholisch. Bediening vooral gefixeerd op het zo snel mogelijk weghalen van lege glazen. Kom ik nog eens terug, jawel soms is wok gewoon ff lekker. Maar niet alles nemen.
Liefhebber11 .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Komen hier al jaren met onze kinderen van vijf, elke keer weer een feestje opzich. Je weet dat je niet op sterren niveau gaat eten, dus dat moet je dan ook niet verwachten. Er is voor iedereen meer dan voldoende keus, en de bediening is altijd vriendelijk, vlot en je voelt je hier snel thuis. Eten is vers en smaak prima, prijs kwaliteit is zeker in balans en je krijgt als je wilt zelfs een Chinees biertje.

Er is een lift aanwezig wat handig is als je slecht ter been bent of als je een kinderwagen bij je hebt. Sanitair is altijd goed schoon net als de rest van de zaak.

Janruit .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2013
rommelig , met moeite iets te drinken kunnen bestellen , eten zag er niet vers uit . jammer , was er met collega,s geweest !
Alexmurray M.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2013
De ingang is een onbemand ongezellige hal. Het interieur heeft lang geleden zijn beste tijd gehad (jaren 80?). Alles is wat oud, tafels zijn functioneel gedekt, wel echte verse bloemen op tafel! Het wok buffet is beperkt (vis: garnalen of tongfilet) en het warme buffet ziet er op meters afstand ongezond uit, alles gebakken in beslag.
De bediening was er zeer vriendelijk en adequaat, er heerst een informeel wat huiselijke sfeer.
21,50 voor 2,5 uur onbeperkt eten incl. non-alchoholische dranken!
Om met een groep collega's gezellig te eten een oké keuze.
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2012
Voor het eerst hier met familie als groep gegeten. Het assortiment van wokgerechten is niet echt uitgebreid, maar wel van goede kwaliteit. Bijzonder was, dat ook slibtongetjes werden aangeboden.

De eerste twee uur zijn de drankjes gratis. Het bedienend personeel is actief, niet alleen met het weghalen van lege borden, maar ook met het opnemen van bestellingen voor nieuwe drankjes.

Het ethousiasme van de kok zou wel wat groter kunnen zijn. Niettemin verstaat hij zijn vak.

Parkeren in de buurt kan alleen als gebruik wordt gemaakt van de naastgelegen parkeergarage.