De Woeste Hoeve

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant De Woeste Hoeve

Marga V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2018
Met happen en trappen hebben wij hier ons hoofdgerecht gehad. Een keuze konden wij niet maken; het bord met een kippannetje was niet te eten; aardappelen veels te vet; en een verschrikkelijke vieze tafel met oude etensresten welke op ons verzoek niet werd schoongemaakt. Gelukkig gaven de vuile zittingen vd stoelen niet af. Ranzige zooi.
Geert-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
De Woeste Hoeve stond al lang op ons verlanglijstje. Een roemruchte naam die bijna driehonderd jaar teruggaat. in de vorige eeuw was het een geliefde pleisterplaats voor reizigers van de randstad naar het noorden. In het pre-A50 tijdperk lag het op het ruigste deel van de Veluwe halverwege de doorgaande weg Arnhem - Apeldoorn.
Afgelopen zaterdag lukte het te reserveren.
Eetruimte type ongedwongen chique met open haard die wat last had van het windstille en vochtige weer.
De jonge, net iets te joviale ober legde uit dat wij ons zouden laten verrassen door wat de pot schaft. Een (wijn)kaart kregen wij niet te zien.

Het voorgerecht bleek te bestaan uit een netjes bereid duo Jacobsschelpen op een bedje van spinazie en zeekraal, het hoofdgerecht betrof een keurig reerugje op zuurkool en als dessert een trio van warm chocoladetaartje, een vijg met honing en anijsijs. De nationale trend om wat zuiniger met de zoutpot te strooien is op deze afgelegen plek nog niet doorgedrongen maar het bleef allemaal aanvaardbaar.

De bij het menu geschonken wijnen waren redelijk, maar niet geweldig. Een sangiovese zou niet mijn eerste keus zijn bij reerug. De Umbriër hield zich net staande.

Al met al: Het kon de toets der kritiek weerstaan zonder groots te worden. Omdat de dinergasten zich gezamenlijk over het haardvuur ontfermden ontstond een gezellige en ongedwongen sfeer.

De dissonant kwam bij de afrekening: 132 euro voor twee personen is heel veel geld voor het gebodene.
Voor twee karafjes plat water werd twee maal 5,50 afgetikt en dat hoort gewoon niet. De wijnen bleken 7 euro per glas te kosten waar 4 op zijn plaats zou zijn.

Wij laten ons, als het menu die keuze biedt, wel vaker verrassen door de kok en de sommelier. Bij de afrekening hebben wij in die gevallen nog nooit raar opgekeken.
In De Woeste Hoeve wel en dat is jammer.
Prachtige locatie, aanvaardbaar eten, maar zeker 50% te duur.
HankDussen .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Visburger op de Veluwe geen succes

De Woeste Hoeve, in het bos gelegen tussen Loenen en Hoenderloo is een ideale plek voor een lunch. Dachten we. Na een uitstekende kerrie/mosterdsoep kregen we echter een grote teleurstelling: de visburger en de twee sneden desembrood waren zwart verbrand. Na twee happen en toch nog even de twijfel: wat doen we (want nog nooit van m’n leven eten teruggestuurd), de ober discreet gewezen op de verkoolde korsten van vis en brood. Hij gaf ons gelijk en bood direct aan om een nieuwe portie te brengen. Wat we daarna op ons bord kregen zag eruit als een heeeeel dunne visburger (nog minder dan de helft van het eerste bord) en één snee brood in plaats van de twee die we aanvankelijk hadden gekregen. Was de kok het niet met ons eens geweest? Was de korst van de eerste portie eraf geschraapt, of een nieuwe visburger door midden gesneden en over twee borden verdeeld? We wilden de ober, een aardige jongeman die heel erg zijn best deed, het niet nog moeilijker maken. En dus de flinterdunne burgers opgegeten en de de korst die nog steeds aan één kant te zwart gebakken was, terzijde gelegd. Maar nee, we zullen hier niet meer terugkomen. Er kan altijd iets misgaan in de keuken. Maar zo los je dit niet op.
Anita D.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Wij waren hier rond lunchtijd op een mooie winterwandeldag. Gelukkig hadden we geen haast, want voor alles werd de tijd genomen. Dat is dan ook het enige aandachtspuntje, want nummer 1: de koffie was heerlijk. De lunchkaart is niet erg lang, maar gevarieerd en zowel een goed soepje met lekker brood als kroketten met streekbrood, garnituur gegeten. Mooi opgemaakt. De hele sfeer binnen en buiten is prettig, knus, ontspannen, oud en modern gecombineerd. We komen graag een keer terug voor diner.
Franciscus H.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Dit is zonder twijfel het beste restaurant van Arnhem en omstreken! Prachtige locatie, heerlijke voorgerechten (kalfstartaar met zwezeriksaus en langzaam gegaarde zeebaars), hoofdgerechten (lams-rug en -nek met truffelpuree en lakenvelder-runde met verse peultjes en tuinboontjes en nagerechten (zelfgemaakt roomijs met aardbeien en een exquise selectie van kazen) met dito wijnen en fantastische bediening.
Dank voor de complimenten. Heel gezellig dat jullie er waren. Paul en team
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Het had een onvergetelijke avond moeten worden voor mijn ouders die hun 60-jarig huwelijk vierden. Maar...buiten eten kon niet vanwege een huwelijksfeest terwijl het zo'n heerlijke zomeravond was. Er was voor ons gedekt in de opkamer. Op zich keurig, maar er konden geen ramen open en het werd snel benauwd. Een surprisemenu werd ons opgedrongen terwijl mijn ouders juist graag van de kaart wilden bestellen. Naar speciale wensen, zoals geen asperges aub, werd vervolgens niet geluisterd. Bij het hoofdgerecht waren er toch asperges en dan ook nog eens niet goed geschild en net te hard. De smakelijke rode huiswijn was na twee flessen niet meer verkrijgbaar (op, uitverkocht). De huisgerookte makreel in het voorgerecht had naast de rookpan gelegen en was waterig.Toen we thuis kwamen bleek er ook nog eens een aperitief dubbel berekend. We waren zeer teleurgesteld!
Carla P.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
In 1 woord, GENOTEN!!! Wat een heerlijke smaamkcombinaties!! Zowel het eten als het wijnarrangement.
Een prima prijs/kwaliteit verhouding, professionele bediening en gezellige ambiance. Een aanrader!! En voor ons een geslaagd avond.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Oude herberg die nog steeds iets uitstraalt van ooit de postkoets uit vervlogen tijden. We hebben heerlijk gegeten, de verrassing van het huis. Enigszins verrassend was, dat we geen menukaart kregen. De bediening kwam vertellen waaruit we konden kiezen. Als je eigenlijk bijna alles wel lekker vindt, dan is dat geen probleem. Tegendeel, hoe kleiner de menukaart, hoe verser en beter van de kwaliteit van datgene dat gereserveerd wordt.
Lennie B.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
We kwamen bij de herberg aan om een hapje te eten. Het duurde een tijdje voor we geholpen werden. Ook lang gewacht op het eten en drinken. We bestelde beide een salade voor lunch. Deze was heerlijk! Ik twijfelde wel even over de geitenkaas omdat er schimmel op het randje zat. Maar vertrouwde erop dat het oke was, aangezien er op kaas wel vaker schimmel zit.
Jammer genoeg had ik bij mijn laatste hap een stukje plastic in mijn mond. En het bord was aan de onderkant heel vies. Alsof het niet schoon was gegaan in de vaatwasser. Waarschijnlijk zat dat ook in mijn bord. Maar dat was natuurlijk niet te zien omdat de salade erop lag. Ik heb dit aangegeven bij de dame in de bediening. Ze excuseerde zich en zou het doorgeven in de keuken. Wij hebben hier niks meer van gehoord en er is niks mee gedaan!! Heel jammer, want de locatie is prachtig! Wij gaan hier in ieder geval niet meer terug.
tientoon .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Een prachtige, sfeervolle oude herberg midden in het bos waar we met ruim 300 mensen verspreid over twee dagen workshops hebben gevolgd. De lunch met mooie broodjes, salades en een goed gevulde paddenstoelensoep was goed verzorgd een ruimschoots voldoende iedereen. Het warme buffet was passend bij het jaargetijde met fijne warme smaken. Op verschillende plaatsen was allerlei lekkers te halen. Favoriet was een stukje smakelijke zwijn sukade met zuurkool, klaargemaakt op de Smoker Joe bbq. Verder o.a. een mooi gegaard, mals stukje vlees met pastinaak puree, verschillende salades en smakelijk boerenbrood. Als nagerecht een sabayon, creme brullée en o zo lekkere warme verse vijgen gevuld met amandelspijs. Voor de bediening leek met ons mee te genieten, niets was teveel.
Binnenkort na een boswandeling nog eens over doen..
Ans F.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
uitstekend eten voor een aantrekkelijke prijs
in een mooie, rustieke omgeving.
de bediening is rustig en vakbekwaam.
een vast menu en een verrassings menu; meer heb je
niet nodig.
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2015
Super lekker, mooie presentatie gerechten, leuk kader, vriendelijke bediening,jammer alleen keuze 3 gangen menu en niet a la carte, maar toch zeer geslaagd.een aanrader!!!
Happenensnappen .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2013
Onze brunch workshop met 2 families begon al vroeg. Het ontvangst bij de grote open haard met cappuccino zelfgemaakte (oa honingamandel-) taart begon goed. Onder begeleiding van de chefkok, eigenaar & -resse mooie verse gerechten gecreeerd. Na een wandeling in het bos begonnen de magen te rammelen en na terugkomst werden we ontvangen in een ruime historische kamer met een sjiek opgediende tafel. Onze creaties waren aangevuld en smakelijk gepresenteerd. Er was veel en alles smaakvol! De rekening was prima goed in verhouding. Hoewel uit de buurt, we komen hier terug!
René V.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2013
Met vier personen het uitgebreide menu van de kok genomen, inclusief bijpassende wijnen. Van 1930 tot 2400 heerlijk ontspannen gezeten. Tafels lekker ruim geplaatst, veel privacy.
Kabeljauw, coquilles, reerug, kwartel, bijpassende, bijzondere groenten, alles van zeer hoge kwaliteit. Fantastisch kaasplateau , mooie port en een afwisselend dessert waarbij de cake met steranijs heel bijzonder was. Mijn tafelgenoten hebben veel ervaring in de sterrenrestaurants, dit was minstens zo goed, ze waren zeer positief verrast.

Niets te wensen over? Ja, de dames vonden het erg koud in de toiletten :-) .
Het restaurant is gehuisvest in een mooie oude herberg, geeft fijne atmosfeer, maar heeft dus soms ook nadelen.

fws .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2013
Helaas, de prijs kwaliteit verhouding was aardig zoek in dit restaurant. Het eten was wel aardig maar zeker niet bijzonder.
Verder was het duurder dan mij bij de reservering was voorgespiegeld en ook was er geen kaart maar een vast menu. Op zich geen probleem maar dat is nooit aangegeven terwijl ik tijdens het maken van de reservering sterk de indruk kreeg dat dit wel zo was en mij bovendien werd gezegd dat ik onder mijn voorwaarden ( 1 dessert minder en 1 persoon geen wijn, ik uit kon gaan van 225E totaal. Mijn punt hierbij is dat het allemaal duurder werd zonder dat ik daar grip op had. Geen kaart en geen prijs gezien van te voren.De fles water was niet verzegeld , dus wat ,mij betreft kregen we een fles kraanwater van bijna 6E voorgeschoteld. Toen bij het serveren van de amuse (een oester) werd aangegeven dat 2 van de 4 gasten geen vis lusten , werd er geen andere amuse aangeboden.
Uiteindelijk heeft wel iedreen een dessert genomen (anders was de keus met een knorrende maag naar huis) verder hebben 3 mensen meegedaan met een wijnarrangement (duur!) en 1 persoon heeft buiten een paar glazen water , 1 wijntje meegedaan.
De koffie en thee waren standaard 4,50 per kopje , of je nu een dubbele espresso of een kopje thee had.

De 225E werder 278,50E

Ik vond de gastheer gehaast en kon me niet aan de indruk ontrekken dat hij het gevoel had te maken te hebben met mensen die nooit wat chiquer uit eten gingen, het tegendeel is waar... En dan moet gezegd worden , dit was niet chique!
We kregen het aanbod de koffie en thee bij de haard te nuttigen en moet gezegd worden dat was leuk.
Het pand is oud en mooi ingericht , bijzondere ambiance, overal houdvuur en subtiele verlichting.
Overig
Hoewel ik het zelf al bijna was vergeten was het personeel niet vergeten bij de koffie vuurwerk te serveren voor de jarige, dat mag weer netjes worden genoemd.

Maar helaas dus overal een enorme deceptie.