De Witte Zwaan

Sint Antoniesbreestraat 46 1011 HB Amsterdam Nederland Kaart
31-620776198

Meer informatie over restaurant De Witte Zwaan

Metro station Nieuwmarkt, vlak bij het Centraal Station.
  • Kom je met de auto?
    Eenrichtingsverkeer. Moeilijk parkeren. Kom te voet of openbaar vervoer.
  • : Parkeergarage Waterlooplein of Stopera.

Woensdag en donderdag van 16.00 - 22.00 u. voor drankjes en diner. Vrijdag en zaterdag van 12.00 - 22.00 voor lunch, drankjes en diner. Gesloten tot woensdag 8 augustus 2018 wegens vakantie.

Uitmuntend
9,3
9,3

Jouw recensie over het restaurant De Witte Zwaan

Mathijs G.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
Zeer goed gegeten. Mooie knipoog naar typisch NL-se gerechten / ingrediënten. Niet TE Nederlands. Goede balans Rustig modern interieur.

Al met al helemaal top.
Maira M.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
Amazing
Sjaak D.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Wij eten regelmatig in dit restaurant dus dat zegt al genoeg, koken op een hoog niveau, mooie wijnen en heerlijke desserts. Niets uit blik alles vers en mooi opgemaakt op het bord. Prima bediening en een vriendelijke gastheer/eigenaar. Wij eten hier met groot plezier.
Olwin S.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2018
De Witte Zwaan is een pareltje in de Nieuwmarktbuurt. Voor een schappelijke prijs wordt er heerlijk gekookt met verse producten. Daarnaast is de de service perfect: erg vriendelijk en professioneel!
Willo V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
Erg leuk restaurant.. heerlijk gegeten! En een uitstekende en vriendelijke bediening! Een aanrader! Blijkbaar weten de mensen het nog niet zo goed te vinden, maar als het wordt ontdekt dan is het van belang om tijdig te reserveren.
Marion D.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Erg lekker gegeten bij Restaurant De Witte Zwaan. Verfijnde smaken in een no-nonsens ambiance. Prettige sfeer. Je merkt dat de kok met plezier achter het fornuis staat te koken.
Sjaak D.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
Gisteren, 14/5 weer gegeten in De Witte Zwaan en weer heerlijk gegeten. Bijzondere wijnen ook uit Nederland. Heilbot met maispuree en sprotjescrème.. Heerlijk. Toetjes top wilde er eigenlijk 2 maar hield me in. Gezellig en super vriendelijke bediening. Wij zijn heel blij met ons buurtrestaurant.
Margriet H.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Een oase in een drukke omgeving. Een verrassend plekje zonder minpunten. We komen zeker nog eens terug. Goede wijn behoeft geen krans.
Ina B.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2018
Goed gegeten, zeer smakelijk allemaal en ziet er mooi uit. Fijne akoestiek en vriendelijke bediening. Kom zeker terug. Kleine kaart, dus makkelijk kiezen. Aanwinst voor de buurt!
fattyacid .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
.......................................................................................................................................................................................................................
Bart-Simpson V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Heerlijk restaurant! Je zit goed, geluidsniveau is prettig (door het hoge plafond). Verrassende gerechten en uitstekende bediening! Een van de weinige restaurants in Amsterdam met vriendelijke bediening, die weten hoe je met gasten omgaat! Absolute aanrader!!
Merel S.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Heerlijk eten. We zaten dicht bij de keuken, leuk om daar naar binnen te kunnen kijken. De ontvangst was erg goed, er werd vriendelijk gebabbeld. Het eten was heerlijk, helemaal niets op aan te merken. Leuke, creatieve gerechten. Geen heel uitgebreide keuze dus wellicht handig om vooraf op de website te kijken of er iets van je gading tussen zit, maar ons beviel het allemaal zeer goed.
Hobbykok020 .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
We gingen voor de mosselen en die waren prima. Het grand dessert en de kaas na waren eveneens van een goed niveau. De bediening was vlot. De zaak zat op een zaterdagavond voor de helft vol. Enig minpuntje was de te zoute patat bij de mosselen. Ik denk overigens dat de meeste gasten de hoeveelheid zout wil prima hadden gevonden. Wij proberen echter zelf met zo min mogelijk zout te koken. Al met al een prima eetgelegenheid met een prima prijs/kwaliteit verhouding.
Aimee K.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Prima nieuw restaurantje met goede smaken maar nog wat opstart dingetjes. Aardige eigenaar. Bediening is ook aardig maar moet nog veel leren. Bijv. Bij bestellen hoofdgerecht bleek er nog maar 1 portie te zijn. Das prima voor een restaurantje dat dagvers werkt maar dat werd pas duidelijk toen we maar 1 bord kregen!

Uiteindelijk was het prima, dit gerecht gedeeld en vervolgens ander gerecht besteld en ook gedeeld zodat we n shared dining experience hadden. Smaken waren top en daar gaat t om. Eigenaar loste het overigens keurig op.

Ze gaan nu 2 weken dicht om het interieur aan te pakken. Hetgeen nu niet storend is maar het kan inderdaad gezelliger.
Z. A.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Redelijk. Kleine porties Slechte wijn goede service
Bedankt voor uw recensie. Wat kunnen we doen om uw bezoek de volgende keer aangenamer te maken?

Met vriendelijke groet & een goed 2018

Marty Zwaan
De Witte Zwaan
Willemijn S.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Heerlijk gegeten, bediening attent maar niet snel, inrichting is simpel. Bij de deur komt er veel kou naar binnen.
Corine W.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2017
Wij waren laaiend enthousiast. Die wachttijd... het was géén hoog tempo - godzijdank! - en we hebben geen moment te lang moeten wachten. Ze hielden ons prima in de gaten en stonden klaar of gaven ruimte - al naar gelang onze wens. Raar dat jullie zo'n soort antwoord niet als mogelijkheid bieden.. Alsof 'hoog tempo' geweldig zou zijn! En.. de bediening was vrolijk, innemend, vriendelijk - doet dat er niet meer toe???
Jeannine J.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2017
Hartelijke, vlotte en persoonlijke ontvangst en bediening. Verrassende, goed klaargemaakte gerechten. Ook (lekkere) biologische wijn op de kaart! Aangename prijzen, ook voor de drankjes. Een aanrader!
Tim R.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
We hebben een heerlijk drie gangen menu gegeten en de zeer persoonlijke bediening was top. De eigenaar vertelde dat hij pas tien weken open was maar gaf ons de indruk dat hij al jaren in de branche werkt. We gaven aan dat we op tijd weer weg moesten voor een concert en de timing van zowel bediening als keuken was precies goed. Als we weer in Amsterdam zijn gaan we zeker terug.
Luc T.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Lekker Hollands eten, midden in de stad, op een plek die de toeristen nog niet ontdekt hebben; het kan nog altijd.

We hadden de kabeljauw met hete bliksem; heerlijk kruidige puree en mooi gebakken vis, een fris peperige salade en de tiramisu, die toch wel wat te droog voor mijn smaak was.

De zaak is nieuw en dat is nog te merken aan de bediening. Dat gaat ons niet tegenhouden nog eens terug te komen.