Over restaurant De Witte Zwaan

Heerlijke ervaring

Een moderne zaak in het oude dorp van De Bilt. De chef en brigade maken van de mooiste, meest verse producten heerlijke gerechten. De kaart wisselt regelmatig zodat er altijd met het beste van het seizoen wordt gekookt. De bediening zorgt voor een ontspannen sfeer en legt je helemaal in de watten. Een heerlijke ervaring!

Meer informatie over restaurant De Witte Zwaan

Gert D.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
I. V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Geweldig gegeten! Wat een feestje! Verwennerij, je moet het zelf uitproberen, woorden schieten te kort! Met allerlei amuses, smaakexplosies!
Gegeten met de AH actie. we hebben de extra gerechten ook genomen, tw buikspek en kaasplankje.
Spectaculaire afsluiter met het dessert!
Maaike H.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Voor een luxe diner zonder dat je naar een sterrenrestaurant wil gaan kun je hier goed terecht. Alle gerechten waren heerlijk, alleen het toetje vonden wij iets minder. Ook het complement bij de koffie vonden we iets minder, teveel verschillende smaken. al met al een heerlijk restaurant.
Fredborgsteede .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Geweldig gezellige familie-avond met voortreffelijke maaltijd - dus complimenten voor de keuken - en zeer attent bedienend personeel. Een echte aanrader.
Veertje44 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Prima gegeten leuke verrassingen! Alleen voor een kopje muntthee met honing € 6,00 ?? Beetje teveel ook voor de koffie overigens....
Rienk B.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Voortreffelijk gegeten bij de witte zwaan, en zeker voor herhaling vatbaar.
Hoogtepunten waren voor mij de amuse van rode biet en de bereidingen van makreel.
Theo K.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
De Witte Zwaan is een restaurant waarin het goed toeven is. De jonge, maar enthousiaste crew staat borg voor een onvergetelijke culinaire avond. Voor herhaling zeker vatbaar.
Braan.debie .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Voor de derde keer bij de Witte Zwaan gegeten en het was weer een echte smaaksensatie. Eén en al verrassende, prachtige en superlekkere hapjes en gerechten met zeer veel zorg bereid. Echt een aanrader!
LousUtrecht .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
We hadden wat te vieren vrijdag 18 november. Dat is met een uitstekend viergangendiner prima gelukt! Verrassende combinaties van producten, prachtig opgediend en echt heerlijk van smaak. Ook de wijn paste steeds goed bij wat we aten. Enige "minpuntjes" zaten in onze plek- tegenover de open keuken, onrustig en te veel licht- en in het feit dat we niet gedag werden gezegd/ uitgeleide werden gedaan bij vertrek.
We hebben het restaurant meteen aanbevolen bij vrienden en komen zelf ook graag weer 'ns terug.
AnnekeHanssen .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Heerlijk eten, mooi opgemaakt en gepresenteerd. Ruim 15 minuten moeten wachten voordat de eerste medewerker kwam vragen of we wat wilden drinken. De wijn was er zo, maar het water werd vergeten.
Madeleine K.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Geweldig gegeten! Heel erg leuk dat de koks meelopen in het restaurant. En blij dat dit restaurant zich zo dicht bij ons in de buurt bevindt!
Mathilde K.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Fantastische avond gehad. De amuses waren al een lust voor het oog, en gaven een bijzondere smaaksensatie. Bijvoorbeeld het rodekoolijsje, zeer verrassend. Als voorgerecht genoten we van makreel op twee manieren bereid. Ook leuk dat het ene gerechtje in blik werd opgediend. Als hoofdgerecht kregen we zeer malse rundersukade en kabeljauwfilet geserveerd. Wederom op prachtig opgemaakte borden. Als toetje een soort panna cotta met koffiesmaak en bramen. Niet bijzonder qua smaak, maar de presentatie daarentegen was werkelijk prachtig om te zien. Het toetje stond in een kom met bloemetjes. De ober ging met zijn gieter de 'bloemetjes water geven'. Vloeibare damp golfde over de kom heen. Ontzettend origineel. Deze creatie verkrijg je door droogijs te begieten met kokende bouillon. De bediening was uitstekend: zeer bevlogen personeel. En leuk dat de kok af en toe ook gerechtjes uitserveerde en er uitleg bij gaf. Alles wordt hier met passie gedaan. De inrichting is ook gezellig. Toen wij binnenkwamen was het wel een beetje koud, maar gelukkig ging de verwarming aan. Een punt van aandacht: de kapstok. Die is eigenlijk niet zo geschikt voor een restaurant van dit kaliber. Hij is heel klein, waardoor alle jassen over elkaar komen te hangen. Als je weer vertrekt, is het werkelijk een crime om je jas te vinden. Een andere gast was al een kwartier aan het zoeken, en dat is jammer. Misschien is hier een oplossing voor te vinden?
Tonbos .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Gegeten met gezelschap van 6 personen, waarvan één een dieet heeft. Dit doorgegeven en het bleek dat er geen rekening mee is gehouden. Toen we dit vertelden, werd een schuchter sorry gezegd. Jammer, een gemiste kans. Eten was verder goed, maar veel liflafjes, weinig puur. Bediening was vriendelijk.
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Met een arrangement (3 gangen € 27,50) van Heerlijk op zak kozen we nu eens voor dit restaurant in hartje De Bilt. Een eerste kennismaking en om eens te kijken of het hoge cijfer op Iens wel gerechtvaardig was.

Reserveren is hier noodzakelijk want om 18.45 zat het al knap vol, Dat gold ook voor een parkeerplaats die maar heel moeilijk is te krijgen rond die tijd. De garderobe bevindt zich in een lange gang voor de entree van het diep naar achter doorlopende restaurant.

We werden met ons 3-en keurig ontvangen en kregen een tafel voorin vlakbij de toegangsdeur. Een van beide dames vertelde ons wat het menu zou inhouden. Alleen, waarom niet even het menu op een kaartje of een A-4 tje als die actie 10 dagen duurt?

Gestart met een mooi glas witte Baussac en een tonic plus een kleine aqua panna. Het voorgerecht werd een creme brulee van epoisses de Bourgogne met ijs van Golden Delicious, gel van komkommer en bolletjes ingelegde appel. Verrassend smaakvol, decoratief opgediend.

Het hoofdmenu bestond uit een op de huid gebakken rugfilet van zeer malse kabeljauw met garnituur van hutspot en jus van hachee. Ook dit was weer fraai gecomponeerd. Het verrukkelijke dessert was opgebouwd uit een souffle van bramen en in een (afgebluste) glazen bol een creme van koffie, gelei en bramen, yoghurt cruesli en roomijs van kamille thee. Je moet er maar op komen.....

Al met al werd het een aangename avond in een sfeervolle ambiance met vlot en kundig personeel waarbij de beide dames afgewisseld werden door twee heren in eigentijdse, uniforme kleding. Alle gangen werden na het uitserveren toegelicht wat wel nodig was want de keuken had nogal creatief uitgepakt. Hulde daarvoor!

Een punt van kritiek is er ook: de prijzen voor de dranken. Een glas huiswijn voor € 4,50 en een tonic voor liefst € 3,85. Dat is echt teveel van het goede. Totaal afgerekend: € 99,50 incl. € 1,00 voor de actie "Eet met je hart".
Wouter0487 .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Regelmatig eten wij buiten de deur maar het komt maar weinig voor dat wij bij hetzelfde restaurant gaan eten!
Voor De Witte Zwaan maken wij graag een uitzondering, want na een 2de keer komt er ook zeker nog een 3de keer en ........
In de witte zwaan worden wij geholpen door een gemotiveerd en jong team dat hard aan de weg timmert.
Het eten op je bord is een kunstwerkje en smaakt minstens net zo goed!
Bonheiden .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Ons etentje in Restaurant De Witte Zwaan was heerlijk en we kunnen het aan iedereen aanbevelen die van originaliteit houden. De gerechten waren heel lekker en we komen zeker terug naar deze gelegenheid.
Eten1972 .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Bij binnenkomst werden we niet ontvangen, het is blijkbaar de bedoeling om zelf je jas op te hangen en dan naar binnen te gaan. Bediening is verder prima. Het eten viel tegen, zeker gezien de goede beoordelingen die we lazen. De amuse van brood die aan tafel wordt klaargemaakt, smaakt als dun geroosterd brood met mayonaise en doet geen recht aan de uitgebreide beschrijving die we kregen. De porties van de gerechten zijn best wel klein, de smaak niet erg uitgesproken of in goede balans. De reerug was droog. Voorgerechten krab en tonijn zijn qua hoeveelheid haute cuisine, helaas niet qua smaak. Al met al een beetje teleurstellend, het dessert hebben we dan ook maar overgeslagen.
Astrid D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
We hebben een hele gezellige avond met heerlijk eten gehad alleen jammer dat we precies naast de ingang van de keuken zaten. Akoestiek kan beter. Want daar was het erg rumoerig. Wel voor herhaling vatbaar.
Pensionados K.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Personeel was professioneel en vriendelijk. Wij vinden restaurant 1 michelinster waardig...
Gerechten zijn verrassend en inventief. Leuk opgemaakte borden.
Meerdere amuses ook erg leuk.