Over het restaurant De Witte Zwaan

JONG EN INNOVATIEF

“We zijn jong en innovatief maar koken met respect voor de Franse keuken.” Aan het woord is de bevlogen chef-kok Timo Agterberg. Met jeugdig elan deelt hij zijn culinaire visie. ,,Een bezoek aan De Witte Zwaan is een belevenis. Natuurlijk ligt bij mij als kok de focus op het eten. Maar gastronomie bij de Witte Zwaan is veel meer dan dat. Wij zorgen met ons hele team voor een ontspannen avond genieten van creatieve gerechten. Geen stijve toestanden. Plezier bij onze gasten, daar zorgen we voor!’

Meer informatie over restaurant De Witte Zwaan

Dinsdag t/m Vrijdag 12:00 - 21:30
Zaterdag 17:00 - 21:30
Zondag Gesloten

9,3
frvlek .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Prima kwaliteit, perfect opgediend en mooie smaken.
Kom er in ieder geval weer terug.
Een echte aanbevelen.
Knap van deze jong mensen.
wim V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Fantastisch lekker eten! Leuke bediening. Heerlijke Nieuw-Zeelandse Marlborough wijn. Alle gerechten waren kunstwerkjes. De verse oesters in drie smaken verrukkelijk!
H M.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Hoe kunnen ze het doen voor die prijs.
3 gangen dinner genomen, er waren zeker 6 extra gerechtjes er omheen, tussendoor.
Van gewoon uitstekend tot ware smaakexplosies.
Wijn arrangement was ook uitstekend.
Aanrader dus.
Anneke en Henk.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Heerlijke creatieve gerechten met mooie bijpassende wijnen! Daarnaast een jonge enthousiaste brigade onder leiding van een zeer attente gastvrouw, die ons als nieuwkomers ontvingen als oude bekenden. Kortom een avond waarop alles klopte!
David-Jan P.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Met AH restaurantactie gegeten. Overall lekker gegeten. Relatief veel amuses en hapjes worden uitgeserveerd, erg leuk! Klein nadeel is de ontvangst: je moet zelf je jas ophangen als je binnenloopt en wordt niet direct welkom geheten. Dit is makkelijk aan te passen en scheelt de eerste indruk. Binnen vond ik het net iets te rumoerig/lawaaierig. Daarnaast was het een warmere dag geweest en was de temperatuur binnen te hoog. Voor een hele avond is dat net even vervelend.
Al met al zijn er diverse kleine dingetjes die nadelig zijn, maar overall is het eten gewoon prima. Bediening is erg vriendelijk, en alle gerechtjes zien er werkelijk waar prachtig uit. Je kunt hier met een gerust hart gaan eten.
zandschulp .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Vrijdag 14 juli gegeten met vrienden totaal 4 personen. Het was gezellig druk, fijne bediening , eten geweldig. Wij hadden een verrassingsmenu 5 gangen. Wij gaan nogmaals zeker hiervan gebruik maken. Veel succes. Groetjes Riek en Gerrit van de Zandschulp.
Wouter H.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
We hebben vanavond in De Witte Zwaan gegeten. We hebben lekker gegeten, maar de prijs/kwaliteit vinden we beneden pijl. Voor 85€ pp hebben we in betere restaurants beter gegeten.
We hebben veel verschillende hapjes gegeten, maar gerechten kun je het gezien de kleine porties echt niet noemen.
Het wijn arrangement was prima, maar met 6 euro per glas stevig geprijsd, geen bijzondere wijnen.
Het tussengerecht met kabeljauw was erg smakelijk, maar helaas was de kabeljauw een snippertje.
De druppel was het hoofdgerecht van lam, het was eigenlijk niet te vinden op het bord. Dit was echt geen hoofdgerecht.
We hebben op een discrete manier na afloop onze mening gedeeld. Helaas reageerde de serveerster door luid te vragen "of er te weinig vlees of groente was". Als je er gegeten hebt snap je dat het antwoord niet zo eenvoudig is als "de biefstuk was te klein" of "er was te weinig groente". Dat vonden we eigenlijk het meest bedroevend, dat je niet het idee hebt dat feedback ter harte wordt genomen. Helaas, dan maar langs deze weg.
Jammer, je ziet dat de chef werk heeft gestoken in het maken van alle gerechten, maar de porties kloppen niet.
Jan Willem V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Ons bezoek aan Restaurant De Witte Zwaan was een aangename belevenis. We werden goed ontvangen en begeleid naar onze tafel aan het raam. Het eten was echt lekker en origineel en komen steeds terug naar dit leuke Restaurant met sympathieke gastvrouw en Chef-kok Timo Agterberg.
Joost D.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Wederom bij de witte swaen gegeten, nadat ze dit jaar zijn opgenomen in de Lekerr en het was wederom fantastisch! Het eten daar is echt een feestje met heerlijke amuses, mooie gangen en heerlijke wijnen! Een tip: vraag of je het desert mag inwisselen voor een kaasplankje als je daar van houd, zeker als je ook nog koffie toe neemt. Je wordt namelijk overstelpt met zoetigheden bij de koffie, het lijkt wel niet op te houden. Wat mij betreft is zoveel suiker na het diner een heel klein beetje zonde.
Joop W.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Het is een voorrecht om zo'n bijzonder goed restaurant binnen de gemeente de Bilt te hebben! Er wordt met zorg en liefde gekookt en elk gerecht is een feestje waard.
Rudimentair .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Dit was de vierde keer bij de Witte Zwaan, het is elke keer een feestje om heir te eten. Verrassende gerechten en bijzondere smaaksensaties. Vooral de amuses! De bediening is zonder meer goed,
komen hier zeker terug om wederom te genieten .
Ulrich P.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Lekker gegeten in een goed uitziend restaurant. Service was vriendelijk. Het damestoilet was niet in gebruik vanwege renovatie waardoor het heren toilet er erg vies uitziet door het gemengd toiletteren.
Jgjmta .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Heerlijk gegeten. Alle gerechten en hapjes tussendoor waren prachtig opgemaakt. Echte smaakexplosies in de mond. Zeker voor herhaling vatbaar.
I D.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Bij ontvangst en service 'redelijk' ingevuld. We werden niet echt ontvangen bij de garderobe.
Maar eenmaal binnen werden we heel hartelijk ontvangen en begon 'de beleving'.
Fijne tafel met veel licht(zoals gevraagd) en goede service. Vriendelijk, correct. En heerlijk gegeten, wat een verrassing!
Wij komen hier zeker terug.
Snel04 .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
De gerechten waren allemaal even lekker en worden als ware kunststukjes geserveerd.Het is allemaal heel verrassend. Er is geen kaart, dus aan het begin zeggen wat je niet wil hebben, dat werkt goed. Met suggesties voor tussengerechtjes, wel vragen of er kosten aan zijn, dat is soms onduidelijk.Personeel is heel vriendelijk. Een echte aanrader.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Vorige week wegens de verjaardag van mijn vriendin bij de Witte Zwaan wezen eten. Helaas heeft het niet aan onze verwachting voldaan, ondanks de lovende woorden van eerdere recensies.

De ontvangst was prima en zoals je mag verwachten. We hadden vooraf gevraagd naar een tafel voorin de zaak bij het raam, deze was keurig voor ons vrij gehouden. De tweepersoons tafels vonden wij echter wel wat aan de krappe kant, zeker als er een grote kaars en boekjes over het restaurant op (blijven) staan. Door de flinke tafelpoot was het ontspannen plaatsen van onze voeten ook een puzzel, maar we kwamen natuurlijk voornamelijk voor het eten. We hadden gereserveerd via de AH actie en je krijgt daarvoor een 3-gangen verrassingsmenu. Daar voorafgaand krijg je een leuk aantal amuses. Bij het plaatsnemen aan tafel, stond de eerste amuse al op tafel. Daar zat onder andere wat popcorn bij. De popcorn was helaas taai waardoor de illusie werd gewekt dat de amuse al een tijdje voor onze aankomst op ons stond te wachten. Hierna werd nog netjes gevraagd of er allergieën of wensen waren voor de aankomende amuses en gangen. We hebben hierbij aangegeven dat we eigenlijk alles lusten met één uitzondering: mijn vriendin lust absoluut geen schimmelkaas. Dat was gelukkig geen probleem. Hierna volgende nog een aantal interessante amuses, waarbij de creativiteit van de chef naar voren kwam. Naar ons gevoel iets té creatief, wij vonden sommige smaken echt niet bij elkaar passen en de smaak 'zuur' voer bij de meeste amuses de boventoon. Ook namen we als extra amuse de oesters, daarbij zat bij mij helaas in één van de schelpen stukjes schelp. De makreel die met een klein stukje huid op tafel kwam was lekker, maar door de botte messen dan wel weer lastig te snijden. Toen werd er een bijzonder ijshorentje gepresenteerd, met onder andere mango en basilicum en... dat laatste ingrediënt vingen we helaas niet op. Pas bij het proeven werd het ons duidelijk dat dit blauwader kaas was, iets waar mijn vriendin dus absoluut niks van wilde hebben. Toen we dit nagingen werden er netjes excuses aangeboden, ook de eerste drankjes werden van de rekening gehaald. Netjes maar dat nam helaas niet het misselijke gevoel bij mijn vriendin weg waardoor voor haar de overige gerechten niet meer smaakten. Het hoofdgerecht was (voor mij) gelukkig heel lekker en het dessert ook, al ging ook hierbij helaas iets mis. Ik had vooraf gevraagd en bevestigd gekregen dat wegens het vieren van mijn vriendin haar verjaardag, het restaurant iets leuks voor haar zou regelen bij het dessert. Hier hebben we helaas niks van gezien... Dit en bovenstaand heb ik uiteraard vermeld bij het afrekenen en de eigenaresse wilde ons nog iets aanbieden, we waren beide helaas te misselijk door alle smaakexplosies dat we dit hebben laten zitten. Thuis hebben we beide in de nacht en de dag hierna nog behoorlijk last gehad van ons etentje. Voor mij resulteerde dit in flinke buikpijnen en voor mijn vriendin was het zelfs overgeven.

Helaas maar voor ons hier geen tweede keer meer.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Ik werd door een vriend vergast op een vijfgangendiner bij De Witte Zwaan in De Bilt. Nu ga je als rechtgeaarde Amsterdammer natuurlijk nauwelijks dineren buiten die stad (al is het maar vanwege het schier ontelbare aantal restaurants aldaar) maar de omweg via het Utrechtse was beslist de moeite waard. Aan de buitenkant oogt De Witte Zwaan klein maar eenmaal binnen valt dat alleszins mee: het is een pijpenlade met aan zowel de voor- als achterzijde een terras. De service was uitstekend en bijzonder: afgezien van de gebruikelijke dames en heren in de bediening waren het de verschillende chefs de partie (maar misschien ook wel de chef zelf of de souschef) die de verschillende gangen kwamen brengen en toelichten. Daarnaast hebben we wel zes- of zevenmaal van een amuse mogen genieten. Een zinvolle recapitulatie van deze hapjes lukt me niet en daarom beperk ik me te zeggen dat ze lekker waren en soms zelf verrukkelijk. De vijf gangen bestonden uit makreel op twee manieren in combinatie met een scheermesje; kabeljauw; kalfsnek met asperges; en onglet en sukade met rode biet en een jus met rode biet. Het nagerecht bestond uit een trio van een souffleetje met vruchten en blauwe kaas, witte chocolade in combinatie met rabarber en tenslotte een hemelse modder. We sloten af met koffie met friandises, een bonbon in de vorm van een nespressocupje en een crème brûlée verstopt onder het schoteltje. Kortom het was vier uur lang genieten van uitstekende en bijzondere gerechten, een unieke service en aparte presentaties.
Schipper1 S.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Het ontbreken van een kaart is geen enkel probleem! De ene verrassing na de andere en een heel palet van smaken en combinaties. Prima alternatieven voor één gast die glutenvrij wil eten. Attente en zeer vriendelijke bediening.
Mascha V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Veruit het beste restaurant in De Bilt en Bilthoven. Creatieve, ambitieuze kok. Mooie amuses en verrassende gerechten met oog voor combinaties en detail. Kortom, het menu klopt, de wijnen matchen; we hebben echt genoten. Het decor zouden ze wat mogen veranderen om beter te laten passen bij wat de keuken neerzet.
Ruth K.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Het was heerlijk, ieder gerecht is een feestje. De sfeer was gezellig en ongedwongen. Topavond.