De Witte Swaen

31-204031525

Meer informatie over restaurant De Witte Swaen

M O.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Fijne plek om met kinderen te komen. Altijd vriendelijk en er is speelgoed en kleurpotloden etc. aanwezig. Heerlijke koffie. Het voorgerecht gerookte zalm en spinazieloempiaatje met toast is heel lekker, met een fijn dillesausje erbij. Broek in Waterland is prachtig en dit is dan een van de fijne restaurantjes. De kaart is sinds jaar en dag nagenoeg gelijk gebleven, dat heeft wel wat vertrouwds. Prima plek.
Winfried R.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
We landden hier na een flinke fietstocht voor de lunch. Leuke service, heerlijke ijskoude melk en twee broodjes. Vitello tonato en zalmsalade. Broodjes supervers en lekker, terrasje heerlijk. Fijne plek
Daedalus46 .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Knus restaurant waar voor een familie graag een mooie tafel wordt gemaakt en waar jong en oud voortreffelijk aan zijn of haar trekken komt met heerlijk vers eten of perfecte pannekoeken. Een absolute aanrader.
Ursulab .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
De pannenkoeken zijn er vele varianten hartig, zoet enz maar er is meer je kan hier aan de kaasfondue en onze favoriet het dagmenu is altijd vers bereid. Voor een normaal bedrag eet je een heerlijk menu wat iedere keer weer verrast. Gezellig met en zonder kinderen, zomers buiten op het terrasje in de winter in de oud Hollandse sfeer binnen. Het zit bijna altijd vol dus reserveren is wel nodig.
Pieter T.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2014
Zondag kwamen wij hier weer eten en zoals altijd was het weer een klein feestje om met onze jonge kinderen hier te komen.
De pannenkoeken zijn dun en groot bijna een soort crèpes maar dan iets slapper en meestal erg lekker.
De kinderpannekoek blijkt ook zeer kindvriendelijk want met het grootste gemak en gretigheid scheurde onze eenjarige er de stukken van af.
De inrichting is klassiek met veel witte zwanen als schilderijen maar wel wat klein dat soms onhandig is voor kleine loopgrage kindjes.
Daar staat weer tegenover dat er veel speelgoed is.
De hartige garnering van de pannenkoeken kan soms verkeerd vallen, ingrediënten die in een omelet erg lekker zijn blijken op een pannekoek dan toch niet echt lekker.
De service is altijd helemaal top. Oplettend, snel waar nodig en zeer vriendelijk en meedenkend.
Benbaruch .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2014
Wij hebben al talloze malen hier gegeten, en elke keer volledig naar genoegen. We eten nooit pannenkoeken, maar nemen altijd ofwel het dagmenu ofwel gerechten à la carte. Het is altijd goed en altijd verrassend. En altijd weer de vraag of je 'appelcompôte' of salade bij je eten wilt; leuk! Een uitmuntende prijs-kwaliteit verhouding. Kraanwater wordt desgevraagd zonder gemor geleverd. De bediening is niet altijd even snel, maar wel altijd heel vriendelijk en correct. De over-assertieve houding van 'u bekijkt het maar', die bedienend personeel in de Amsterdamse horeca zo vaak tentoonspreidt, ontbreekt hier geheel. Een heel prettig, relaxed restaurant. Met voor kinderen een verkleedkist!
Aatje68 .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2014
Zomaar op een woensdagmiddag kwam ik terecht in De Witte Swaen. Een leuk restaurantje met een gezellige, oud Hollands aandoende inrichting. Ook de ligging is mooi, midden in het prachtige Broek in Waterland. De latte machiato en de appel-gemberpannenkoek waren heerlijk, maar het meest is de attente bediening me bijgebleven. Ik kreeg een hoestbui en heel attent kwam de seveerster al snel met een glaasje water. Fijn als iemand een ongemakkelijk moment weet te verzachten zonder dat je daarom hoeft te vragen.
Stéphane M.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2013
Na een wandeling in dit prachtige gebied de dag afgesloten in dit sfeervolle restaurant. Opvallend is de historische inrichting met originele antieke wandtegels en de zeer uitgebreide kaart. Naast tientallen pannenkoeken ook vlees, vegetarische en vis gerechten. Voor ons was dit dit niet de eerste keer en zeker niet de laatste.
S0njaa .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2012
Heerlijke pannenkoeken, en mooie ouderwetse, antieke sfeer. Ook voor degene die niet van pannenkoeken houdt is er keuze genoeg. Bovendien is de appeltaart (huisgemaakt) echt super!
Ada V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2012
Een pannenkoekenrestaurant zoals een pannenkoekenrestaurant hoort te zijn. Minimaal 100 verschillende soorten... van eenvoudig poedersuiker of stroop tot shoarmavlees aan toe. Een dan apart ook nog eens flensjes als dessert, lekker zoet met appel of rozijnen en natuurlijk likeuren. Maar ook voor wie niet van pannenkoeken houdt, is er keuze, vlees- en visgerechten... en voor de lunch zijn er belegde broodjes.
Het terras is klein, de tafeltjes zijn prima om vooraf wat te drinken, maar 4 pannenkoekenborden passen er niet op, binnen eten dus...
De bediening is met name erg jong en op elkaar gericht, staan veel te kletsen aan de bar, wel vriendelijk, daar is niks van te zeggen, maar 't zou wat efficiënter kunnen (eufemisme voor: je zit wel eens wat langer dan noodzakelijk te wachten).
De keuken doet het prima!
Over het decor: tja, pannenkoeken eet je meestal met kinderen, daar is het echt op ingericht, met een flinke - zij het wat gedateerde - speelhoek. Verder sowieso wat gedateerd, veel "antiek", maar ja, dat is het sfeertje wat er wel bij past.
Sg020 .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2012
De enige uitspanning in het historisch deel van Broek in Waterland. Cafe annex eethuis behangen met folkloristische parafernalia, met een prettig terrasje aan de straatkant. Vooral de vitello tonato is een aanrader; een van de betere in de regio Amsterdam en voor een zeer schappelijke prijs.
Sharonschilder .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2012
Op de pannenkoeken niets aan te merken. Deze waren goed van kwaliteit en heel lekker van smaak. De bediening mag wel wat meer contact maken met de gasten. Het meisje zei werkelijk niets! Prima restaurant
Nannicucu .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2012
I am from Austria and I come every two/three months to Amsterdam: I discovered iens last week and I'd like to write my opinions on this website. A dutch friend of mine suggest me to try pannekoek in this restaurant located in a small but fascinating village outside Amsterdam. Dewitteswaen is a magic place... pannenkoek with speck and cheese tasteful as a good pizza or crepe, I will be back to the witteswaen for sure.