Meer informatie over restaurant De Witte Holevoet

• American Express wordt geaccepteerd , Betaalpas , Mastercard , Visa card
  • Af te huren , Air-conditioning , Catering , Lift aanwezig , Rolstoelvriendelijk , Terras , Wi-Fi
Eten8,3/10
Service7,7/10
Decor8,6/10
Jessica W. (0 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Jannemanishere . Gastronoom (34 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Sfeervolle ambiance op een groot overdekt terras. Met zijn vieren kozen wij voor de zes-gangen proeverij. De geserveerde gerechten vielen goed in de smaak. De amuse met makreel was heerlijk, de entrecote goed en de rest kon er prima mee door. Het dessert-weckpotje was goddelijk. Naar ons idee is de keuken beter op orde dan de bedienende staf. Deze liet nogal wat steekjes vallen en hij maakte van het wijnarrangement een potje. Schonk voor een volgende gang nog eens de wijn van de vorige gang in en deze paste totaal niet bij het gerecht. Op onze vraag waarom hij deze weer had gekozen kwam een onbevredigende verklaring. Wij kregen de indruk dat er gewoon wat werd gepakt van flessen die toch al open stonden...
Vivienne V. 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Door verzakking van A2 en eindeloze files rondom Utrecht uitgeweken en hier gaan eten. Top!!! Lekker buiten in het late middag zonnetje: mooie zalm, malse scharrelhoen en tenslotte en overheerlijke crepe suzette aan tafel bereid. De file bleek dus geen straf maar een prima excuus. Kom zeker terug.
Jordy B. Fijnproever (5 recensies) 5,3 /10
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Afgelopen weekend bij de Witte Holevoet een 3-gangen menu gebruikt. Het aperitief en ontvangst was zeer gastvrij en goed, de amuse die daarop volgde was zeer smakelijk en origineel. Toen we aan tafel gingen was meteen duidelijk dat sommige tafels die avond niet bezet waren, dat was af te zien aan de niet met linnen bedekte houten tafels in het restaurant, dat drukte de sfeer al een beetje.. Daarnaast was de show tafel die ze in het midden gebruiken verre van opgeruimd en de gehele drank voorraad was daarop te vinden, jammer want het oogde erg rommelig. Het voorgerecht (de carpaccio) was nou niet het meest originele gerecht op dit niveau en qua definitie van overige producten op het bord was geen spraken. Het hoofdgerecht was een mooi stuk Diamanthaas, daarbij 1 asperge en verder geen sprake aan groenten garnituur, wel een mousse van zoete aardappel die niet helemaal op temperatuur was in vergelijking tot het gerecht. Het zoet dessert achteraf gaand was zeer smakelijk maar ook weer niet geheel verrassend helaas. de kaas plank die ingezet werd bij anderen tafel genoten zag er goed uit, maar zelfs de bedieningsmedewerkers wisten van geen kant of wal wat voor soorten kaas er op het bord lag, jammer want kennis is stap 1 in een horeca bedrijf op dit niveau. Ter afsluiting waren de smaken in orde maar originaliteit en kennis was nog ver te zoeken bij onze ervaring aan dit restaurant.
Margreet S. Bourgondiër (4 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Het was voor ons genieten na een een mooie fietstocht.
Onze conclusie de kamer was super wij hadden een prachtige kamer met heerlijke bedden en mooi uitzicht op de tuin.
Het diner was van een hoge kwaliteit en ook mooi gedecoreerd, de tafel was
dicht bij de open haard ook een luxe gevoel. Er werden ook goede wijnen voor ons opengemaakt.
Personeel was heel vriendelijk en servicegevoelig
Zullen hier zeker weer terugkomen en nemen dan onze vrienden mee.
Ntenthij . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Namens mijn schoonmoeder, mevrouw Ten Thij, deze recensie.
De medewerkers van De Witte Holevoet hebben het begrip 'gastvrijheid' helemaal begrepen.
Het eten is heerlijk, het personeel is super, de kamers geweldig.
Er wordt alles aan gedaan om je als gast compleet in de watten te leggen. Speciale wensen of voorkeuren? Allemaal geen probleem, want de klant is koning.
Onze complimenten voor al jullie effort en vooral het gevoel van thuiskomen!
Jeroen V. Bourgondiër (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Keurig hotel , alles goed schoon, vriendelijk personeel,nette kamer alleen het wc licht is wat weinig.
goede bedden en ontbijt is meer dan genoeg.
Carelse . Gastronoom (21 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Met een gezelschap - op uitnodiging - neergestreken in De Witte Holevoet. We waren er enkele malen eerder. Eigenaar John Vermeulen heeft dit restaurant naar een uitstekend niveau gebracht. De entourage is verwarmend, keurig gedekte tafels, fijn om er binnen te komen. Over de gerechten zal ik niet uitgebreid zijn (we waren met velen) doch ieder was aangenaam verrast over de kwaliteit van de gerechten, de wijze van presteren en de smaken. Chapeau voor de keuken. De bediening is keurig, doch kan wat meer vriendelijkheid uitstralen. Bij een van de medewerkers kon zelfs geen glimlachje af en deze reageerde niet eens bij binnenkomst toen we netjes goedenavond zeiden. Tijdens een speech kwam men het dessert opnemen. Waarom niet even gewacht? Het is en blijft onbegrijpelijk dat men als lid van de "zwarte brigade" zich niet realiseert dat men het visitekaartje is van het bedrijf en vriendelijkheid niets kost. Jammer. Desalniettemin een aangename avond gehad en dit restaurant kan ons wel weer eens verwachten.
Johannes O. Gastronoom (18 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Voor de achtste keer gegeten bij de Witte Holevoet. Elke keer weer een traktatie, dit is een avond uit in de puurste vorm. Gerechten stuk voor stuk schilderijtjes, met liefde klaar gemaakt en uitmuntend van smaak. De bediening die er alles aan doet om je gast te laten voelen.
De openhaard knispert en lustig op los, de man op de piano versterkt de sfeer.
Wijnarrangement die er natuurlijk bij past.
Daarna overnachten in het hotel, waarvan de kamers in de hele sfeer passen, echter ietwat gedateerd worden. Hier en daar een verfje zou wonderen doen.
Absoluut een aanrader, wij rijden er graag voor om.
Joop D. Gastronoom (39 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2015
De Witte Holevoet is typisch een restaurant waar je echt uit eten gaat. De sfeer is chique, de service voortreffelijk en het eten gewoon goed. Ieder jaar gaan we voor onze trouwdag er met de kinderen eten. Ook dit jaar werden we weer niet teleurgesteld, je bent echt uit en je voelt je gast. De kwaliteit van het eten is prima, fijne smaken en eerlijke producten. Het enige dat na al die jaren gaat vervellen is dat eeuwige glaasje met bouillon. Dat is wel aan vervanging toe, verder niets dan lof.
Jos P. Gastronoom (13 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2015
Omdat dit etablissement op aangename fietsafstand van mijn woning ligt doe ik het met enige regelmaat aan voor een lunch. En het steekt me een beetje dat ze er cijfermatig zo slecht van af komen. Het is gewoon verreweg het beste adres van de omgeving. Met ook de meeste allure.
Aan de achterkant een prachtig terras met een enorme tuin waar het met mooi weer heerlijk toeven is. Dat het ook het duurste is zal dan niemand verbazen.

Ik bestel steeds de snack Holevoet.
Met die omschrijving doen ze zich zelf te kort, het is geen snack maar een parade/proeverij van diverse gerechten. Steeds wisselend van samenstelling, waarschijnlijk van dat wat de kok net voorhanden heeft maar het is mij nog nimmer tegengevallen.
De bediening is aardig en professioneel.
En ze zijn alle dagen van de week open. Dat kom je nog maar zelden tegen.
Wijke V. Bourgondiër (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Met familie gedineerd bij de De Witte Holevoet.
Gerechten waren over heerlijk en de bediening TOP!
Echt een aanrader!
Compliment aan de kok!
Henk S. 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Een aangename verrassing als je er gaat slapen en denkt laten wij er ook maar wat eten.
Wij waren het al snel eens dat wij de chefs proeverij zouden kiezen en starten met een uitstekende Salentijn wijn van de fam. Pon. Als start een heerlijke amuse en gevolgd door een scala van kleine (vis) gerechtjes, stuk voor stuk uitstekend van smaak. Daarna nog een 2-tal vleesgerechtjes die eveneens al onze verwachtingen overtrof. Tot slot de kaas wagen met een keuze uit 6 kazen, die goed op temperatuur waren en natuurlijk lieten wij dit vergezeld gaan van een goed glas port.
Dat je er zomaar tegenaan loopt en zo verrast wordt, kan ik in de randstad wel vergeten.
Wij hebben een avond lang genoten en vermeldenswaardig is ook het uitstekende ontbijt na een nacht slapen op een heerlijk bed. Kortom TOP!
Fijnproever-veluwe . Fijnproever (6 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2014
Onlangs hier van een driegangenlunch genoten. Dat was een prima keuze. De gerechten waren niet heel verrassend, maar wel erg smaakvol. Het nagerecht was te groot voor een lunch. Dat viel zwaar op de maag. Er werd prima wijn geschonken. De bediening is vriendelijk.
AstridvD . Gastronoom (13 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2013
Na lange tijd weer eens gegeten bij de witte Holevoet. Het eerste wat opvalt aan het menu zijn de prijzen, een aardig prijsniveau, dat roept verwachtingen op van het culinaire niveau. Helaas, die worden niet waargemaakt...het eten is aardig maar niets bijzonders. Geen verfijnde smaken of verrassende combinaties. Kruudmoes met parelgort vraagt om meer aanvullende creativiteit dan wat gefrituurde additieven als een bitterbal. Ook de 5 euro voor het theeservies roept irritatie op. We bestellen enkel thee, en krijgen er ongevraagd van alles erbij .
Cees N. Gastronoom (124 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2013
Uit eten wordt weer bijzonder bij dit restaurant. Eenvoudige gerechten, maar dan wel speciaal. Neem de amuse van salami met truffelmayonaise en entrecote met truffeljus. Alles smaakt even heerlijk. Gewoon goed. Fraai terras aan iets verwaarloosde tuin. Alle tafels gedekt met tafelkleden en echte servetten. Goed wijnarrangement. Bediening prima en attent. Enig minpuntje het ontbijt als je blijft slapen (dat kan in het weekeinde voor een vriendenprijs). Ze beloofden zelf brood te gaan bakken. Aanrader!
DaLuz . 1e beoordeling (1 recensie) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2013
In eerste instantie erg blij dat er zowaar een geheel vegetarisch menu werd aangeboden. Helaas leek er meer nadruk op de visuele presentatie te liggen dan op de combinatie van smaken/structuren. Waardoor alles nogal gelijksoortig lafjes en te zoet smaakte of gewoon raar gecombineerd. En er was veel te veel zacht/gepureerd, wat in combinatie met al genoemde laf en zoet voor een wat slaapverwekkend mondgevoel zorgde. Zelfs het toetje was muf, en daar valt meestal toch niet zo veel aan te vernaggelen. Er was gewoon niet goed over nagedacht. Het was niet slecht, maar om nu te zeggen dat we echt lekker hadden gegeten... Ik had meer gehoopt van dit restaurant, maar omdat in het land der blinden eenoog koning is, een extra puntje. En hopelijk bevalt het nieuwe vegetarisch menu beter!
Jan P. Gastronoom (31 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2013
Op 8 juni een geweldig 50 jarig huwelijks feest gevierd met ontvangst in de zonovergoten tuin met heerlijke drankjes en exclusieve hapjes en vanaf 19.00 uur een fantastisch en smaakvol 7 gangen dinee. Ook de bediening was zeer goed op haar taak voorbereid. Kortom een geweldige locatie. Aandachtpunt is om in de tuin wat meer parasols te plaatsen, omdat niet iedereen tegen felle zon kan.
Martin H. Bourgondiër (4 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2013
Recent gegeten in de Witte Holevoet. De gemaakte afspraken over samenstelling menu zijn keurig nagekomen. Eventuele aanpassingen van het menu was geen probleem. Kwaliteit van het eten was prima. De bediening was keurig maar misschien wat onpersoonlijk. Een minpuntje vormt het koffieservies. Ongevraagd wordt de tafel volgezet met heerlijkheden waarvoor € 5 p.p. wordt gevraagd, terwijl we eigenlijk alleen koffie wilden.

De wijnkaart is prima, maar volstaan met de huiswijn is geen probleem. Prima huiswijn.
Job V. Gastronoom (61 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2012
Eeen perfecte lunch voor de zondagmiddag. Onbegrijpelijk, dat het restaurant niet volzit, wat er zijn nogal wat restaurant, die hier een puntje aan kunnen zuigen. Een prima amusemet hollandse ghaarnaaltjes, noten, ui en bietenschuim. een trio van tongschar met pata negro en een perfecte hertenbiefstuk met garnering een dessert van kaneeliujs met een bavaroise van marsepein met whiskey. Wat wil je nog meer voor slechts 29,50
Daarenboven nog perfecte huiswijnen. Waarom ga ik altijd ergens anders eten, dan in mijn eigen dorp?Ultieme aanrader!