De Witte Gans

9,1

Jouw recensie over het restaurant De Witte Gans

L. M.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Zaterdag met 5 personen bij de witte gans gegeten. 4 gangen verrassingsmenu was uitstekend. Heel goed rekening gehouden met wensen van de gasten. Menu was ook verrassend wat samenstelling betreft. Bediening zeer allert en voorkomend. Restaurant heeft heel plezierige sfeer. Bij vol restaurant kan het wat rumoerig zijn.
Verva .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Wij hebben hier gegeten in het kader van de restaurantweek, in één woord: geweldig. Alles was perfect, aardige bediening, de ambiance en heerlijk eten met bijpassende wijnen. Wij komen terug.
Extra Ansjovis !.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Afgelopen zaterdag hebben we met onze kookclub bij de Witte Gans genoten van het uitgebreide verrassingsmenu. De sfeer was ongedwongen, de bediening gastvrij en attent en het eten heerlijk. We kregen een gevarieerd menu gepresenteerd omlijst met een bijpassend wijnarrangement. Iedere fraai opgediende gang werd uitgebreid voorzien van tekst en uitleg (hetgeen we als kookclub erg konden waarderen) en ook de wijnkeuze werd deskundig toegelicht. De avond kreeg voor onze kookclub een mooie afsluiting met een hartelijke uitnodiging om nog een bezoek aan de keuken te brengen en kennis te maken met de chef-kok en zijn team. Kortom, het was een bijzonder aangename avond, we hebben heerlijk gegeten en volop inspiratie op kunnen doen voor onze eigen club kookavonden.
Jannemanishere .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Mooi gelegen in Salland. Het interieur ademt een sfeer van warmte en gezelligheid. Wij aten met een groepje vrienden en waren goed te spreken over de prijs-kwaliteitsverhouding. De sint-jacobs schelp met een bijzonder aangename vulling was één van de toppers (misschien ietsje minder zout). Gerookte zalm met langoustine en de rundersukade waren goddelijk. Hier gaan we zeker nog eens eten!
Fred K.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
We komen hier al enige jaren een aantal keren .... ook wij concluderen dat de culinaire prestaties op een hoger niveau uitkomen. Fantastisch wat het team presteert!!
B. V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Wij komen al enkele jaren in dit restaurant en wij ervaren nog steeds een opgaande lijn, nu tot een heel hoog niveau. Zowel de kwaliteit van de gerechten, de vernieuwing hierin, de kwaliteit/prijsverhouding, de wijnkeuze zijn zeer goed. De bediening is vriendelijk en kundig. De ambiance, zowel omgeving als accommodatie, is heel aangenaam. Er heerst een gezellige sfeer met voldoende afstand tussen de tafels. Kortom, wij waren heel tevreden en komen er zeker terug!
Ben-en-Wendy H.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Prachtige locatie in een prachtige omgeving. Leuk terras met sfeer. Hier de lunch gebruikt en gekozen voor het 3 gangen Ganzenmenu. Van begin tot eind was er niets aan te merken op het eten. Perfect bereid, mooie presentatie en een verrukkelijke smaak. Top kok !! Bijpassend wijn arrangement super ! Wat afbreuk doet aan het geheel is de bediening en de lange wachttijd. Dit is m.i. niet de schuld van de dames maar meer van het management. Zo werden de glazen witte wijn van het voorgerecht een kwartier voordat het werd geserveerd in de zon op tafel geplaatst. De tussentijdse wachttijd bedroeg in één geval ongeveer een uur, terwijl het helemaal niet druk was.
Jammer, want met een betere begeleiding (het management was wel aanwezig) zou voor ons dit restaurant op alle fronten een 10 scoren.
eind .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Uitstekend gegeten (3-gangenmenu). Goede kosten/kwaliteitsverhouding.
We vonden de bediening afstandelijk, koel en plichtmatig.
Tweede minpunt is (maar dat ligt misschien niet aan de bediening, maar aan het managment),
dat men op een irritante manier probeert de omzet te verhogen:
* Voordat de menukaart op tafel komt, wordt ons gevraagd 'zullen we alvast de amuses brengen?'
Ja graag, laat maar doorkomen. Dat blijken 2 x 3 gerechtjes te zijn; bijna een voorgerecht. En wat blijkt: je moet er gewoon voor betalen.
* Als je water vraagt, wordt plat en bubbels aangeboden. Als je doorvraagt, kun je gelukkig ook kraanwater krijgen.
* Willen jullie frietjes? Nee dank je; het menuutje zal toch wel voldoende zijn? Er zitten inderdaad aardappels bij het hoofdgerecht. Friet kost extra.
* Wil je snoep bij de koffie? Kost extra.
Kortom: Een fantastische en verrassende keuken. Maar het is niet echt een avondje uit en het is hinderlijk dat je goed moet opletten dat je je geen extra's laat aansmeren. Het is toch geen tankstation?

Post A.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Bij aankomst werden we meteen keurig begeleid en geholpen. De bediening heeft kennis van zaken en weet wat voor wijn waarbij hoort. De aangeboden aperitieven waren heerlijk en voor een nette prijs. We werden wel door 2 verschillende dames bediend, maar er kwamen geen dubbele vragen. We kozen voor het 3 gangen verrassingsmenu en dat bleek een topkeuze. Het eten werd mooi geserveerd en smaakte even goed, echt voortreffelijk. De wijn kent een nette prijs, niet overdreven. Er werd gevraagd of er naast de aardappeltjes friet geserveerd moest worden. Fijn zo, zo konden we kiezen om dit niet te doen; een frituurbaksel zou de gerechten naar beneden halen. Van begin tot eind geslaagd, heel hartelijk dank!
arjo.loesmarie .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Al jaren ons "stamrestaurant". Nog nooit teleurgesteld. Elke keer weer verrassende heerlijke gerechten. Mooie presentatie. Sfeer en bediening altijd goed. Misschien wel iets duurder dan veel andere restaurants maar dat is het zeker waard.
lia W.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Wat een plaatje van een restaurant in een schitterende omgeving! Allervriendelijkste en voorkomende ontvangst maar ook: wat hebben we heerlijk gegeten! Genoten van het Bib Gourmand menu en van het Verrassingsmenu, beide 3 gangen. Van amuse tot en met dessert tot in de puntjes verzorgd: prachtig om te zien, verrukkelijk om te proeven: het klopte allemaal! Kan bijna niet wachten tot we weer in de buurt zijn!
josagten .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
We hebben met kinderen, kleinkinderen en goede vrienden ons 40 jarig huwelijk gevierd met een 5 gangenmenu en een presentje voor de gasten bij vertrek. Zoals ik bij de Gans gewend ben was alles van begin tot het einde perfect tot in de puntjes verzorgd. Mijn gasten waren ook enorm enthousiast.
Keuken, bediening en ontvangst helemaal top. Diegene die een negatieve recentie heeft geschreven slaat de plank compleet mis. De Gans is Michelin ster waardig, maar ik hoop dat ze blijven zoals ze nu presteren en toegankelijk blijven voor een breed scala publiek.
Team Witte Gans bedankt. Mede namens jullie is ons huwelijks jubileum onvergetelijk geworden.
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Vijf kilometer van Dalfsen ligt verscholen in een bocht van de weg een rustiek pand, waarin restaurant de Witte Gans is gevestigd. Verwachtingsvol gaan we naar binnen met vrienden, die hier al een paar keer goed gegeten hebben. De Witte Gans is een grote zaak, maar dat heeft geen nadelige gevolgen voor de sfeer. Het is er gezellig, de inrichting is eveneens sfeervol. We kiezen voor een driegangen verrassingsmenu. De ervaring heeft geleerd, dat dit voldoende is gezien de grootte van de porties. We starten met een lekkere amuse van witte en groene asperges en zalm met een espuma van asperges. De koele droge Riesling (Domaine Bruno Sorg 2013) past zowel hierbij als bij het volgende gerecht uitstekend. Dat is zalm met garnalen in tempura en een verfijnde wasabi-emulsie. De dames, die een vleesvoorkeur hebben, zijn zeer verguld met hun gerecht : een pastrami van wolvarken met picallilly. Het hoofdgerecht is een topper : een mooie ossenhaas, saignant, een ragout van asperges, een saus van morilles, gebakken beukenpaddestoeltjes en als extra Sallandse asperges. De verschillende smaken passen goed bij elkaar. De hierbij ingeschonken Australische Shiraz (Terra Barossa Thorn Clarke 2014) lijkt aanvankelijk te wringen, maar na enige tijd komt de volle smaak en het fruitige karakter van de wijn goed naar boven. Is misschien iets te zwaar voor de ossenhaas. Het dessert is gewoon een ''snoepje''. Het is een heerlijke mooie combinatie van hangop, aardbeienijs, frambozensorbet, schuimpje van yoghurt, aardbeien en een pipetje yoghurtlikeur. De Muscat d'Asti maakt het geheel af. Het is een topavond. De prettige correcte bediening en de prime prijs/kwaliteitverhouding dragen daar aan bij.
pietercoolen .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Op koningsdag te gast geweest bij de Witte Gans.
Wij hebben direct onze klachten kenbaar gemaakt bij de gastvrouw van dit restaurant, vandaar deze korte reactie.

Ik kan het niet bevatten dat het verschil van kwaliteit tussen keuken en bediening zo groot is in dit restaurant.
Zoals de recenties aangeven kun je bij de witte gans goed eten voor een redelijke prijs maar verwacht geen smaken zoals in een restaurant met een michelin-ster!
Kortom een goede middenklasser met een zeer matige en onkundige bediening, ( niet bijschenken van flessen water en wijn, verkeerde inzet en uithaalmethodes, glazen niet op het juiste moment van tafel, zout laten staan terwijl dessert op tafel staat, geen of slechte ontvangst etc. etc. , gewoon teveel fouten voor de behoorlijke prijs die je hier moet betalen, er kwam zelfs iemand afruimen terwijl we nog aan het eten waren!!)
Bij een eetcafé mag ik dat verwachten maar niet bij een restaurant zoals de witte gans die trots naar buiten brengen dat ze het beste restaurant zijn van de provincies overijssel, drente en flevoland ( volgens het publiek), zegt trouwens heel veel over de horeca-kennis van de gasten die dit restaurant bezoeken. Kortom, een beetje jammer van de zaak want de keuken van dit restaurant verdient beter!!!
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Dit restaurant ligt in het buitengebied van Dalfsen. De eetzaal is gezellig in een rustieke sfeer. De bediening is heel plezierig. Vandaag hebben we daar een vijfgangen diner gegeten.
Met o.a. waterkerssoep, eendelever, coquilles, malse ossehaas en een heerlijk toetje. Daarbij passende wijnen in een wijnarrangement: een Riesling, een Chardonnay uit Chili en een Malbec uit Argentinië. Alle gangen waren met zorg bereid en smaakten uitstekend.
Al met al vond ik de maaltijd sterwaardig.
H H.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Het is duidelijk dat men hier graag kookt met roomboter/(slag)room en (veel) suiker. Voorgerecht: poffertjes van gamba’s en garnalen, ambachtelijk gerookte zalm, avocadocrème, schotsen van pappadum en een gel van limoen. Origineel gerecht en zeer smakelijk. Goede portie ook en terwijl wij (bij wijze van spreken) de laatste hap van ons voorgerecht hadden genomen stond het hoofdgerecht al op tafel. Zeer verbaasd over en erg jammer omdat je toch minimaal 10 (liefst 20 min) tussen voor en hoofdgerecht wil hebben. Groot minpunt en ik hoop dat men wat met deze feedback doet. Serveerster nam het voor kennisgeving aan in elk geval.
De langzaam op lage temperatuur gegaarde eendenbout volgde toen. Samen met polenta, knolselderij en gekarameliseerde eendenlever en een jus van rode port en pruimedanten.
Lekker zoet en mals maar we zaten nog zo vol van het voorgerecht dat ik eigenlijk geen trek had. Doodzonde. Hierna hebben we gevraagd minstens 30 minuten te wachten met het nagerecht. Mijn disgenoot vond de zoete desserts prima, ik heb alleen de mini crème brûlée opgegeten. Afgesloten met een goede kop koffie.
Ik vond het een gezellige avond maar dit lag niet perse aan het restaurant. Ook voel ik niet de behoefte om nog eens terug te komen. Als ik er over nadenk is dat niet zozeer het eten maar de plichtmatige bediening. Denk dat het ook druk is en er wellicht niet genoeg personeel loopt maar de vluchtigheid en niet te tijd (kunnen) nemen voor de gast maakt dat ik het als een deceptie heb ervaren.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2016
De bediening was niet goed. Vermoedelijk te weinig personeel. Tot twee keer toe zelf de wijn moeten halen anders was er bij de gerechten geen wijn. Op elke gang veel te lang moeten wachten.
Marcel P.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
De Witte Gans hoort wel tot 1 van onze favoriete restaurants. Constante kwaliteit van hoog niveau. We waren er nu al geruime tijd niet geweest maar hebben een heerlijke avond gehad. Alle gerechten hebben een mooie volle smaak en het wijnadvies is uitstekend. De oude boerderij is sfeervol ingericht, je wordt hartelijk ontvangen en de bediening is aanwezig maar niet opdringerig. Zoals het 'heurt'. Ook mooi om te zien dat sommige vaste waardes niet veranderen: de overheerlijke olijven vooraf en de amarenekersen bij de koffie! Als je een avond lekker uit eten wilt, moet je hier zeker een keer heen. Wij komen er graag en worden altijd weer aangenaam verrast.
Ikrammel .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Wij kozen voor een 4 gangen verrassingsmenu, en dat was van voor tot na uitstekend. De gerechten zijn goed samengesteld, rijk verzorgd en zeer compleet van smaak. Bij het serveren van verrassingsgerecht hoort een toelichting, die niet elke keer vanzelf kwam, daarom 'slechts' een 8 voor de service. Wij gaan zeker nog eens!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Uitstekend de keuken! Heerlijk gegeten. De wijnen lasten niet allemaal geheel bij de gerechten. Dat was jammer. Ook de bediening was in dat opzicht teleurstellend. Prima kennis, maar de beleving om het ook over te brengen ontbrak. Een beetje instrumenteel. Al met al dus lof voor de kok, jammer van de wijnkelder en de wijze waarop deze gepresenteerd werd door de bediening.