De Witte Dame

Stationsplein 3 1391 GS Abcoude Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Witte Dame

• Af te huren , Airconditioning , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Gert T.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Wat een aanwinst! Heerlijke lunch op een prachtig terras. Alle smaken goed - en niet opgeklopt: pure tomaten soep, goed brood, smakelijke salade met groene asperges, tapenade, coppa en meer lekkers op een plank. Sorry moet hier boter bij hebben en die kwam ook desgevraagd en hele goeie. En t uitzicht....... Toen de regen begon snel naar binnen - wat smaakvol gedaan dat interieur. Heb hekel aan über design - maar hier staat iemand met smaak aan het roer: fijne mix van modern en klassiek. Goed gezien Witte Dame! Wij komen snel terug. Dat er van alles mis was met onze rekening zij u vergeven (en werd ook hersteld).
EloiseM .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Wat een heerlijke plek voor ontbijt: zondagochtend om 8u. We zochten een plek de terugweg vanaf Schiphol, en dit is maar een kwartiertje rijden! Prachtig verbouwd stationsgebouw met een groot terras.
Het ontbijtbuffet is top: lokale producten, niet teveel keuze, verser dan vers en alles met een glimlach. Grote klasse. Volgende keer komen we met de boot over 't Gein, want de lunchkaart ziet er ook zeer aantrekkelijk uit.
Shosha M.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Geluncht bij De Witte Dame in Abcoude. Het oude stationsgebouw is prachtig gerenoveerd met beneden veel ruimte in het horeca gedeelte, fijn dat dit gebouw deze bestemming heeft gekregen.
Ik bestelde een soep i.c.m. een tosti kaas. Voldoende op smaak en een prima prijs & kwaliteit verhouding. Tevens bestelde mijn tafelgenoot de sandwich tuna melt & kiprollade (is één gerecht), was ook goed, was een royale portie. De cappuccino was goed gezet, conform verwachting (niet altijd wordt een cappuccino goed gezet en krijg je soms een soort koffie verkeerd).

De bediening is vriendelijk en houd alles goed in de gaten. Er zijn ook voldoende mensen in de bediening. Wij kregen ook een fles tafelwater (hiervoor wordt niets in rekening gebracht en meteen bijgevuld zodra wordt geconstateerd dat de fles leeg is). Echter het steeds bijschenken van lege glazen vind ik wat overbodig; ook omdat er soms wat privé gesprekken worden gevoerd en ik dit een beetje storend als storend heb ervaren.

Wat ik alleen jammer vind, is dat de kaart niet op de website staat. Het betreft een kleine kaart en ik ben benieuwd hoe vaak deze qua gerechten wisselt in de toekomst.

Het is ruim opgezet, de tafels staan niet dicht op elkaar. De ruimte is licht, leuk en rustig. Kortom een fijne plek om te lunchen.

Ron D.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Hier op vrijdag 10 juni heerlijk op het prachtige zonnige terras geluncht. Het terras is mooi gelegen, bijna met prachtig uitzicht op de weilanden. Gelukkig hadden wij een parasol ( zouden er wel meer mogen komen, vooral als de zon volop schijnt). De bediening is uitermate vriendelijke en behulpzaam, ondanks dat de jongedame die ons bediende vertelde dat het haar eerste dag was. Maar ook andere personeelsleden kwamen langs om te vragen of alles naar wens was en dat was het.
De lunch was: sneetjes stokbrood met heerlijke tonijnsalade met daarover heen kaas en alles verwarmd in de oven, waardoor de kaas heerlijk gesmolten was. Ook de tweede soort sneetjes stokbrood smaakte heerlijk.
Dit is een uitstekende plek om te lunchen of gewoon een heerlijke kop koffie te drinken. Jammer dat er geen diner is, want als dat net zo goed zou zijn als de lunch, zou dat ook een grote aanwinst voor Abcoude zijn geweest.
Dit is een plek waar ik vaker zal komen. Chapeau.
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Heerlijke lunch gehad op vrijdag 10 juni! Met iets dat een sandwich tunamelt werd genoemd, maar in feite bestond uit overigens lekkere sneden stokbrood met tonijn en kaas uit de oven. En daarbij nog enkele sneden aangeklede stukjes stokbrood met kipfilet. Heel smakelijk allemaal, maar voor mij is een sandwich toch beleg dat tussen brood in zit! De jongedame in de bediening was nog een beetje onwennig - haar mannelijke collega's waren iets deskundiger en kordater: de jongste hoorde ik een tafel verder keurig Engels spreken - maar al met al is dit een lekker rustig plekje om te lunchen. En ach, dat meiske leert het wel.
Kijk vooral ook naar het interieur (ik lunchte buiten): daar is op een smaakvolle wijze aandacht aan besteed. Een extra plusje zijn de schone (en opnieuw smaakvol ingerichte) wc's waard.