De Witte Bergen

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant De Witte Bergen

Hans D.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2018
Kwaliteit goed. Bediening erg traag, ondanks dat er vrijwel niemand op het terras zat. Personeel drukker met elkaar dan met de gasten.
Bij het afrekenen vv bon aangeboden. Volgens serveerster geen saldo. Wisten dat het wel zo was, dus even opgezocht op internet, wel degelijk saldo. Bij navraag binnen vertelde men in het geheel geen vvv bonnen aan te nemen. Personeel dus niet op de hoogte.
Alles bij elkaar, slordig!
Angelique B.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2018
Een prima restaurant als je onderweg bent en iets eten wil en niet goed weet waar je anders moet last minute. Maar ook als gepland uitje is dit een prima keuze. Dit keer een kleine stop en we kozen allebei voor de bladerdeeg met spinazie, geitenkaas en honing. Je krijgt een rijkelijke hoeveelheid gegaarde spinazie in de bladerdeeg op een ruim bedje van blaadjes spinazie. Het is een luchtig geheel ondanks de behoorlijke hoeveelheid geitenkaas. Erbij wordt een salade geserveerd waarbij je dan echt ruim in de groente zit. Dat is bij veel andere restaurants een absoluut onderontwikkeld ding. Verder een schaal friet en gebakken aardappeltjes. We hadden geen nagerecht maar kozen voor thee. Tegenwoordig krijg je vaak een kist met keuze of een plateau met losse thee om te kiezen maar nu werd gevraagd welke smaak ik wilde dus was even uit t lood. Ik zou een keuze aan tafel geven. Verder kregen we allebei een heus metalen theekannetje en een mooi theekopje waardoor we niet 1 saai glas thee hadden maar nog ruim een half uur hebben kunnen genieten van drie tot vier hete kopjes thee per persoon. De bediening is vriendelijk, vlot en zien er professioneel uit (vd Valkkleding... het heeft toch iets als iedereen hetzelfde aanheeft). Deze Witte Bergen blijft voorlopig gewoon op onze lijst staan.
robert G.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2018
Wat een ongeorganiseerde bende, met 4 andere collega's hier gegeten het was écht niet om aan te zien hoe hier wordt gewerkt.
Personeel loopt allemaal een beetje doelloos rond lijkt het wel.
De tafel naast de onze werd opnieuw ingedekt voor het diner, en vervolgens door een andere medewerker afgeruimd zonder te zijn gebruikt.
Drie kwartier aan tafel voordat er te warme witte wijn komt. Over het eten zelf eigenlijk weinig op- of aan te merken. We eten, slapen en vergaderen met grote regelmaat bij diverse Van der Valk hotels maar hier nooit meer..... op het terras voorafgaand aan het diner langer mogen wachten op een cappuccino dan op een sorbet ( half uur )
Marco G.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Met 7 familieleden gegeten in het life & cooking buffet restaurant. Personeel was uiterst onvriendelijk en onbeleefd. Bij binnenkomst kregen wij 2 tafels aangeboden, omdat ze geen ronde tafel voor 7 personen hadden. Hoe vreemd!! Er stond een amuse voor ons klaar! Op de tafel, en geen idee hoe lang het er al stond!! Vervolgens jassen over stoel gelegd, en geen een keer heeft personeel gevraagd of het buffet smaakte en of we nog wat wilden drinken. Ze hebben 1 keer iets gevraagd en dat was of wij klaar waren met het warme eten om 21.00 u, en de reden was dat ze toen gingen opruimen en schoonmaken. Het eten was niks bijzonders, slappe friet, geen warme groente en het dessert slecht wat taart, vers fruit en je kon je eigen ijshoorntje maken. Ook bij het afrekenen werd ons niets gevraagd over onze beleving of iets gezegd als goeden avond. Niet voor herhaling vatbaar!
Gina V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2018
Woensdag 7 maart jl. gegeten bij Van der Valk, De Witte Bergen. Normaliter zeer tevreden over Van der Valk restaurants, stelde De Witte Bergen erg teleur. Dat lag niet aan de bediening , een keurig lid van de zwarte brigade, echter, de witte brigade had er duidelijk geen zin in.
Mijn lauwe zalm op bedje van een paar spinazieblaadjes en welgeteld 2 cherry tomaatjes was ondergedompeld in een witte smakeloze saus. Alles opgediend in een diep bord!! Omdat we niet veel tijd hadden heb ik de saus van mijn hoofdgerecht verwijderd en zonder plezier de zalm genuttigd. Wel heb ik de gastheer hierover geinformeerd. De Chef kok liet zich verder niet horen. Dit is geen compliment voor Van der Valk. Gelukkig hebben we afgelopen zondag genoten van een heerlijke lunch bij Van der Valk in Breukelen. Chapeau! Alle 20 gasten super tevreden!
Gina V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2018
Sietske V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Ik zie heel veel slechte recensies, maar onze ervaring was toch best heel prima. We kwamen om 20:30 uur aan. Te laat voor een 'gewoon' restaurant, maar hier kan je tot middernacht terecht. De bediening was wel wat rommelig. Mijn man nam een saté en die was prima. Ik nam zelf de kabeljauwfilet met erg lekkere ravigotesaus en ook die was gewoon goed. De porties waren groot, het eten was goed warm en smaakte vers gemaakt. De frieten en gekruide krieltje waren goed gebakken. Alleen de groente viel een beetje tegen, de bloemkool met kaassaus lag helaas in teveel water, waardoor de saus compleet verwaterde. De sla zwom in de balsamicodressing en die heb ik zodoende toch maar niet opgegeten. Voor minder dan 40 euro voor een hoofdgerecht en drankjes vind ik de prijs-kwaliteitverhouding wel ruim voldoende.
Lies V.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Afgelopen week ende hier gegeten, op zich hetgeen wat je hier mag verwachten ook gekregen. Toch ook k in punten, de carpaccio zwom in de olijfolie, jammer kleine moeite om dit los te serveren. En de GEFRITUURDE papadum echt niet lekker vet. De lamsspies was helaas niet zoals besteld nmedium maar welldone en niet warm. personeel prima maar netheid kan echt beter. Vieze menu kaarten medewerkers droegen vieze kleding enhet was nog voor 6 uur en als je om je heen kijkt zijn er we meer zaken die aandacht nodig hebben.
AnuschkaV .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Gisteravond met mijn dochter gegeten en dat is meteen ook de laatste keer. Patat te zout, de rest smakeloos. Gebakken aardappeltjes niet lekker. Restaurant mag wel gemoderniseerd worden. Bediening was in orde.
In vd valk Dordrecht veel beter gegeten.
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Geen geweldig 5 gangen menu. De carpaccio was gewoon rosbief broodbeleg met bovenop een enorm broodje. Amuse was zuur en vies. Runderbouillon smakeloos. Friet veel te hard gebakken. Nee dit zijn wij niet gewend van een vd Valk restaurant. Wijn in fles niet eerst laten proeven en moesten het zelf inschenken. Zaten op een gescheurde skailerenbank. Niet leuk voor de dames met een panty.
Doortje B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Vandaag na lange tijd hier gegeten. Te weinig bediening. Tafels onafgeruimd...weinig sfeervol. Servet met weervlekken op tafel. Stoelen met vlekken. Vlees dat niet gaar was en vis met een grondsmaak. Duidelijk niet vers...drijft in een plas olie. Dit is geen aanrader meer. Er zijn betere Van der Valk restaurants. Jammer, want de prijs is niet gedateerd!
Peggy N.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Eens maar nooit weer, wat een aanfluiting! We liepen hier binnen voor een verlate lunch! Restaurant oogde rommelig en er waren veel tafels die wel een extra poetsdoekje konden gebruiken. Personeel liep er genoeg, maar velen erg ongeïnteresseerd! Voor we werden geholpen duurde het minsten 10 minuten en als we nu in een uithoek waren gaan zitten .... (en op drukte kan het ook niet worden gegooid, want er waren maar een paar tafels bezet). Verschillende malen is er iemand van de bediening langs ons gelopen, maar een blik waardig werd ons niet gegund (men had het te druk met het kletsen aan de bar). Uiteindelijk iets te drinken kunnen bestellen en de lunchkaart gekregen, de bestelling kwam vervolgens op zijn "Van der Valks" (snel) en smaakte ok. Toch gaan we in het vervolg als we in de buurt zijn, ergens anders lunchen. Dit smaakte niet naar meer!
Verva .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Vorige week hier geluncht, het duurde heel lang voordat er iemand kwam, terwijl er genoeg personeel rond liep. Ze letten alleen niet op, kijken niet rond. Ik had een salade, op de menukaart stond dat hier stokbrood bij werd geserveerd. Hier moest ik om vragen, ze weten hier volgens mij niet wat stokbrood is, wat ik kreeg waren denk ik de broodjes die over waren van het ontbijt en deze waren in hompjes gesneden, heel taai. De biefstuk van mijn man was goed gebakken, de opmaak van het bord om te huilen. Afrekenen valt ook niet mee omdat het personeel niet op let, veel mensen gingen dus maar naar binnen om te betalen.
Jos T.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Zaterdag, 30 juli j.l. Met 27 personen gebruik gemaakt van het Life Cooking consept van De Witte Bergen. van te voren afspraken gemaakt maar is niets van terecht gekomen en wat we zeiden , was niet waar. De bediening traag, geen gedekte tafels, lauw water in flessen op de tafels en veel gasten moesten zitten op een lange bank tegen de muur. Dit was alternatief omdat Almere, Katwoude en Breukelen 6 weken zomerstop hebben. Daar zijn we het erg goed gewend en dit was een grote afknapper.Hierover kontakt gehad met de directie maar die vinden dat ze geen blaam treffen en het aan ons ligt. Totaal geen excuses.
Fam.Treffers
Almere
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Gezellig gegeten. Wildschotel.
Vlees was goed gegaard. Saus wat flauw van smaak.
Hete bliksem was te veel aardappelpuree.
Uiensoep vooraf. Redelijke soep.
Het was wat rumoerig door zangkoortjes en andere gasten, maar wel een vriendelijke gastvrije sfeer.
Totaalindruk, goede prijs kwaliteit verhouding, maar geen bijzonder hoogtepunt.
StevaGo .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2015
De lunch gebruikt, een Europese uitsmijter, een omelet met gerookte zalm en een
lunchplankje, een latte macchiato erbij en 3 personen tevreden.
Marcel_12 .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
De salade met reepjes ossenhaas is een prima keuze bij de Witte Bergen. De bediening is prima, de ambiance is niet bijzonder met uitzicht op de snelweg. Dat geldt ook voor de inrichting van het restaurant. Het is vooral erg groot en weinig sfeervol.
Jasperica !.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Eten ok, niet bijzonder. Vooraf carpaccio en gamba's. Gamba's heel klein en geen spannende saus. Carpaccio ok. Hoofdgerecht burger, sate en patrijs ok. Patrijs en puree waren niet warm, spruitjes zelfs koel. Toen men vroeg of t had gesmaakt gaf ik dit aan. Ze zou t aan de keuken doorgeven. En dat was t dan...
Ton B.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Zaterdagavond 10-10-15 gebruik gemaakt van het Life cooking concept in Restaurant de Witte Bergen Eemnes. Voor mij nieuwe formule. Niet spectaculair. Voldoende keuze in de buffetten, maar kom niet te laat anders is er niet veel meer over. Heb sterk de indruk dat tegen 20.00 uur niet meer wordt aangevuld. Het dessert was nagenoeg op toen ik daar aan toe was. Prijs kwaliteit is goed € 27,50 p.p. inclusief de drankjes. Daar moet je wel om vragen anders blijft het bij 1 glas bij binnenkomst. Service matig. Het blijft een studententeam zeker in de weekenden. Kortom niet slecht maar ook nier dat ik van mijn stoel val van enthousiasme. Voor herhaling vatbaar?? ik weet het nog niet.
monique V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
de witte bergen is echt vergane glorie, beschadigde stoelen en tafels, gescheurde lampenkap, echt gedateerd ! het eten was op zich prima, plate service tegen een redelijke prijs, maar geen plek om eens gezellig te gaan dineren. andere restaurants van van der valk zijn daar veel beter in