De Witte Ballons

Lijnmarkt 12 3511 KH Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant De Witte Ballons

Perfecte uitvalsbasis in centrum Utrecht met lekker eten!

Deel met je partner, vrienden of familie een samsam-menu of geniet van lekkere vlees- of visgerechten bij De Witte Ballons in Utrecht. Niet alleen voor de lekkerste gerechten kun je hier terecht, ook wanneer je door Utrecht wandelt en zin hebt in een heerlijke kop koffie kun je hier aanschuiven. Midden in het centrum ligt het restaurant dus het is de perfecte uitvalsbasis na een dag werken, shoppen of voor je avondje uit. Geniet!

Meer informatie over restaurant De Witte Ballons

Jouw recensie over het restaurant De Witte Ballons

Maarten Y.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2018
gezellig, lekker informele en we zaten aan een tafel met een heel mooi uitzicht!
Irma D.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
2 hoofdgerechten is rijkelijk veel en in sommige combinaties wordt dit bijna niet 2 gerechten.
Smaken zouden iets verfijnder mogen.
Eva T.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2018
Erg lekker gegeten, met name de voorgerechten zijn verrassend lekker. Leuk dat je 2 voorgerechtjes en 2 hoofdgerechtjes kunt kiezen, zeker voor de besluiteloze mensen onder ons:)
Pauline B.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2018
De ober was ontzettend vriendelijk, echt top! Het idee van twee gerechten per gang vonden wij wat ingewikkeld. De combinatie van bv. een steak met een visgerecht is beetje vreemd. We wisten ook niet dat je "gewoon" één hoofdgerecht kon bestellen. Al met al wel een gezellige avond gehad.
Yvonne S.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Helaas door de Pasen was helft van de gerechten op..dus steeds wat anders bestellen.. een gratis drankje had leuk geweest..het eten was wel lekker
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Biefstuk was voor mij te doorbakken, erg zonde. Crème brulee van eendenlever proefde weinig naar eendenlever. Bediening was vriendelijk.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Ongedwongen café sfeer, niet te duur. Lekkere wijn. gerechten redelijk. Je kunt twee halve voorgerechten en twee halve hoofdgerechten kiezen, dat maakt het eten met elkaar extra gezellig.
Wendy K.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Goede kok en vriendelijke bediening. We zijn niet gauw tevreden over restaurants, maar nu echt wel !
Hebben het sam sam menu gegeten, keus uit de hele kaart, maar telkens twee halve porties per persoon, zodat we meerdere gerechten konden proeven. Ook genoeg vegetarische gerechten. Dachten in het begin dat we te weinig zouden hebben, maar waren aan het eind echt goed vol. In dit restaurant komen we zeker terug.
Janine D.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2018
Het eten was niet echt warm en dus minder smakelijk. Verder was her er koud.... De ober deed zijn best maar moest het in zijn eentje redden...
treus .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
Het eten was niet helemaal warm, maar erg lekker. Dat het niet helemaal warm was komt ongetwijfeld door het SamSam concept. Daarbij kun je halve gerechten bestellen voor de halve prijs. Wij hadden elke 2 gerechten.
Ik vond vooral de koolsalade lekker. Niet zo’n zielig hoopje geraspte groente, maar een goed aangemaakte, zelfgemaakte salade.
Ada W.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2018
Niet alle vegetarische gerechten waren even smakelijk. Andere gerechten prima. Prima service.
Centrale locatie in Utrecht.
Luc K.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Het eten was uitstekend, de optie om voor en hoofdgerechten sam/sam te bestellen is erg leuk. Je kunt zo meerdere dingen proberen. De porties zijn zeer riant, hierdoor was er helaas geen ruimte meer voor een toetje, maar die konden we zonder problemen vervangen met een kop thee/koffie.
Annelieke D.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Ik heb echt trek na een avond Witte Ballons. Echt kleine porties. Drankkaart was ok. De ambiance ook. Personeel niet geïnteresseerd
Tom F.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2018
Het eten was erg teleurstellend. We hadden het idee dat alles was opgewarmd. Echter, lukte dat niet helemaal want bijna alle warme gerechten waren lauw. Zeker niet heengaan als je smaak hebt.
Marlies B.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2017
Leuk klein restaurant, waar we mooi tafeltje met uitzicht op de Domtoren hadden. Met genoegen van de optie sam sam gebruik gemaakt, waarmee je twee halve voor- en/of hoofdgerechtjes kunt kiezen. Prima kaart en goed gegeten. Voor herhaling vatbaar!
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2017
De kracht van de Witte Ballons ligt hem in originele smaakcombinaties die goed werken. Hoe raar de gerechten ook op de kaart klinken, uiteindelijk smaken ze goed. Het zijn wel sterke smaken, dus we raden het aan om sam-sam (twee halve gerechten) te doen in plaats van één enkel voor- of hoofdgerecht. Sam-sam kost niets extra, dus om de prijs hoef je het niet te laten.

Ons bezoek viel op de eerste dag van een nieuwe kaart, en het personeel vroeg ons dan ook om feedback over de gerechten. Hierin werd serieus naar ons geluisterd. Van de voorgerechten is de vissoep een aanrader voor liefhebbers, met precies goed gebakken garnalen. De hertenbiefstuk is de ster van de hoofdgerechten, met iets aangebakken zuurkool en zoete-aardappel-puree en een citroengrasjus is dit een schoolvoorbeeld van verrassende smaken die elkaar goed aanvullen.
Veerle H.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Lekker gegeten in het leuke, kleine en gemoedelijke restaurant. Pompoenlasagne en kaasfondue smaakten heerlijk! We komen zeker terug!
Anna H.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Gezellige ongedwongen bistro. Lekker eten, vriendelijke bediening, centraal in Utrecht en een leuke concept met Sam/Sam gerechten.
Lisette J.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Lekker gegeten. En vriendelijke bediening.
Harry B.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
prettige sfeer, goede keuzemogelijkheden menu en drank, met name sam-sam aan te bevelen. Vlotte en vooral vriendelijke bediening. In hartje stad en goed bereikbaar.