De Witte Ballons

Lijnmarkt 12 3511 KH Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant De Witte Ballons

Perfecte uitvalsbasis in centrum Utrecht met lekker eten!

Deel met je partner, vrienden of familie een samsam-menu of geniet van lekkere vlees- of visgerechten bij De Witte Ballons in Utrecht. Niet alleen voor de lekkerste gerechten kun je hier terecht, ook wanneer je door Utrecht wandelt en zin hebt in een heerlijke kop koffie kun je hier aanschuiven. Midden in het centrum ligt het restaurant dus het is de perfecte uitvalsbasis na een dag werken, shoppen of voor je avondje uit. Geniet!

Meer informatie over restaurant De Witte Ballons

Lisanne F.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Sonja R.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Zeer goed ontvangen, uitleg over de AH-aktie; geldig als je een voor-, hoofd-, én nagerecht besteld. Voor- en hoofdgerecht kan ook sam-sam besteld worden, leuk om zo verschillende gerechten te proeven. Er wordt direct brood en boter op de tafel gezet, staat niet op de rekening. Er is ruim keuze in de gerechten én de wijnen. Prima avond gehad, vriendelijke bediening en lekker gegeten!
Nienke V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Heerlijk gegeten gisteren via de AH restaurant-actie. Samsam concept is erg leuk en handig. Op die manier kun je meerdere gerechten proeven. En dat is fijn want er is heel veel keuze en alles klinkt lekker. De carpaccio is erg goed, aanrader! Ik had om een plaatsje aan het raam gevraagd bij reservering en die kregen we ook dus goede service. Verder ook fijne bediening en goede sfeer. Zeker een om nog eens terug te komen!
mirjam129 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Heerlijk gegeten met mooi uitzicht op oude gracht en de dom! Zowel voor en hoofdgerecht via sam sam systeem, erg leuk en smakelijk. Heerlijk toetje. Erg vriendelijk geholpen. Lekkere wijn de chardonnay.
Bob V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
gezellig restaurant wat iets weg heeft van een huiskamer .
het eten was van goede kwaliteit voor een redelijke prijs.
ik raad zeker andere mensen aan om eens hier te gaan eten
Dhian Sioe L.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Bijzondere gerechten op de kaart vonden we hier. Dat hebben meteen gedaan...en het was heerlijk! Ondanks dat we later waren dan afgesproken was dat geen probleem. Vriendelijke en attente bediening bovendien.
Mark uit Utrecht ..
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Op een maandag na de decembermaand is er voor een tweetje voldoende plek. We gaan voor een raamplek en kijken op de verlaten Lijnmarkt.
Het samsam menu wordt ons op verzoek uitgelegd, alhoewel we voor kunnen stellen hoe dit werkt. Halve porties voor de halve prijs. We kiezen voor o.a. voor de zalm, de bulgur en de saté. Er wordt gewerkt met rode borden helaas is dat voor de carpaccio een minder slimme keuze.

Als dessert de apple crumble en het kaasplankje. Het kaasplankje smaakt zoveel lekkerder met een uitleg van de bediening. Helaas bleef dit achterwege en was het niet meer dan een bijna kinderlijke creatie van kaas, aardbeien en tuinkers. De moscatel erbij maakt het goed.
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Heerlijk gegeten en fijne bediening. Toen het nagerecht erg lang duurde omdat het niet was doorgekomen in de keuken kregen we een gratis drankje aangeboden. Heel netjes! Enige nadeel is het geluid dat erg galmt.
Bas N.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Ontzettend lekker gegeten en ook het SamSam concept werkt uitstekend. Totaal niet moeilijk gedaan over een keuze buiten de kaart. Vriendelijk personeel en alles is vlot verlopen.
josjerovekamp .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Gegeten in het kader van de AH-restaurantactie. Mochten gewoon uit de hele kaart kiezen, wat heel prettig is. Gevarieerde kaart, lekker eten, goede bediening zij het steeds door iemand anders. Prettig dat excuses werden aangeboden toen de bestelling van het drankje vergeten bleek. We zaten achterin de zaak en daar staan de tafeltjes dicht op elkaar. Daardoor is het wat rumoerig. Prima restaurant. Komen we zeker terug.
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Sam/Sam is een heel leuk concept. Vis, vlees en vegetarisch voldoende keus en erg lekker. Heerlijke huisgemaakte friet. Leuk interieur en aardig personeel. Allemaal voor een heel vriendelijke prijs. Aanrader.
mirjam129 .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Heerlijk gegeten, sam sam concept erg leuk. Gezellige ambiance, hele vriendelijke bediening. Voorgerecht cappacio en ibericozwijn erg lekker, daarna rundersteak, smaakte ook prima. En bij de koffie nog een heel erg lekker nagerecht chocoladefudge! Lekkere wijntjes. En alles zeer betaalbaar. Ga absoluut nog een keer terug.
Laura D.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Ik heb niet heel lekker gegeten bij de witte ballonnen. De gerechten waren origineel, maar niet verfijnd en er zaten veel vette sauzen bij. De bediening keek standaard chagrijnig en we werden in de kelder gezet terwijl we liever aan het raam op de begane grond wilden zitten.
d.visch.sr .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Dankzij de AHRestaurantactie voordelig maar toch lekker gegeten! Leuk ook de Sam-SAm-formule: Als je niet kunt kiezen tussen 2 (voor-)gerechten, dan neem je ze gewoon allebei. Alleen was het glas wijn bij het voorgerecht troebel en duur, de wijn bij het hoofdgerecht was erg lekker! Veel kleine tafeltjes in het midden van de zaak, beetje Franse bistro-achtig.
Ted G.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Gezellig restaurant, vriendelijk personeel. Tafeltjes staan wat dicht op elkaar. Omdat het restaurant volledig bezet was, was het erg rumoerig en konden we elkaar niet altijd goed verstaan. Het eten was erg lekker en verzorgd.
23Anna .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Heerlijk gegeten, spannende smaken, waar ik zelf nog niet opgekomen was. De knapperige lasagne ga ik zeker proberen na te maken. Ik vond zelf dat we redelijk lang moesten wachten op het hoofdgerecht, maar mijn vriend vond dat ze snel waren. Ik had gewoon superveel zin in hun gerechten, na twee lekkere voorgerechten. Leuk dat je samsam kan doen!
isishommema .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Eten is heerlijk, zeker voor deze prijs. Bediening oogt wat chaotisch, laat vaak wat vallen, vergeet dingen e.d. Sfeer bij witte ballons is knus. Zou er zeker weer heen gaan
markniemeijer .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
samsam concept is erg leuk, zo proef je meerdere gerechten. Die waren heerlijk bereid. Het is een klein restaurant, maar je zit ruim. Prima bediening, lekkere wijk. Kortom: heerlijk eten in prettige ambiance. Aan te bevelen!