De Witte Ballons

Lijnmarkt 12 3511 KH Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant De Witte Ballons

Perfecte uitvalsbasis in centrum Utrecht met lekker eten!

Deel met je partner, vrienden of familie een samsam-menu of geniet van lekkere vlees- of visgerechten bij De Witte Ballons in Utrecht. Niet alleen voor de lekkerste gerechten kun je hier terecht, ook wanneer je door Utrecht wandelt en zin hebt in een heerlijke kop koffie kun je hier aanschuiven. Midden in het centrum ligt het restaurant dus het is de perfecte uitvalsbasis na een dag werken, shoppen of voor je avondje uit. Geniet!

Meer informatie over restaurant De Witte Ballons

Merel K.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2017
Michel G.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Lekker gegeten in een fijn ambiance. Na een prettig binnenkomen gebruik gemaakt van de mogelijkheid om zonder meerprijs ook (meerdere) halve gerechten te kunnen bestellen. Daarnaast prima wijn.
nellyendre .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Met prachtig uitzicht op de Domtoren heerlijk gegeten! Door sam sam formule heb je de gelegenheid om meer gerechten te kiezen, was super.
Wietske78 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Met AH restaurant bond gegeten (2e driegangen diner gratis), erg lekker gegeten en leuk dat je gewoon van de kaart mag kiezen.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Heerlijk gegeten, goede bediening, voldoende keuzes op de kaart, schitterend uitzicht op de Dom Utrecht.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Sophie V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Het eten was goed maar niet dat speciale wat ik in een restaurant verwacht. Er wordt veel met peper gewerkt of gezoet. De optie om samsam (2 halve gerechten) te bestellen is fijn. Het was mooi zitten met uitzicht op de gracht en Dom maar de aankleding had wat mij betreft sfeervoller mogen zijn. Deze was buiten de locatie voor mij niet uitnodigend.
Nelly V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
We hebben heerlijk gegeten! En het was erg gezellig zo langs de gracht. Utrecht is dan ook prachtig.
De prijs is geweldig. En zeker met de AH bon dan hoef je echt niet veel af te rekenen????
Egbert R.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Samsam menu gekozen ( leuk idee). Met ahrestaurantactie betaal je elk gerecht afzonderlijk en niet de menuprijs. Voorgerechten waren lekker. Hoofdgerechten vielen tegen, weinig vlees en veel patatten, geen groente of salade ( een klein beetje zou lekker zijn). Het is apart bij te bestellen. Het wachten op het toetje duurde zo lang dat we zijn vertrokken. Al met al geen adres om terug te komen.
alexruijs .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Mooie locatie nabij de Domtoren en met zicht op de gracht. Concept met halve gerechten is onderscheidend en de kaart biedt ruimte keuze. Gerechten zijn goed bereid en lekker, de halve gerechten zijn wel erg klein. Dessert was enigszins teleurstellend. Met de AH actie een goede prijs-kwaliteitsverhouding, voor de volle prijs naar mijn mening te duur.
Harriet W.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Op een centrale plek in de oude stad met uitzicht op de Domtoren, kun je hier tegen een hele redelijke prijs een hapje eten. Mensen zijn aardig en attent, de kaart ongedwongen. Het is wat rumoerig, maar als je dat geen probleem vindt is dit een juist gezellig.
Jorrit85 .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Bediening was vriendelijk maar veel te langzaam. Ik denk dat ze meer personeel nodig hebben want we moesten een half uur wachten om überhaupt een menukaart te krijgen. Eten is redelijk, maar niet heel bijzonder. Onze medium gebakken vleesgerechten bleken behoorlijk doorgebakken te zijn
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
3 gangen menu genomen en eigenlijk viel alles erg tegen, voorgerecht carpaccio met dikke klodders saus ipv een goede dressing, kon rechtstreeks uit de supermarkt komen, eendenborstfilet was droog en zonder enige smaak, lasagna was erg vet, nagerecht was oké; kortom eens maar niet weer. Kom er ook wel eens voor een lunch, dat gaat ze beter af. Geen aanrader. Wel vriendelijk personeel.
Sienie V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
lekker gegeten leuke bediening mooie omgeving het was erg gezellig voor herhaling vatbaar ook is goed om door te geven aan vrienden
Nusch R.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Inspiratieloos eten met weinig smaak. Het vlees was bijvoorbeeld prima, maar de garnituur bestond uit een paar oude taaie frietjes. Gerechten waren karig, niet op smaak en niet opgemaakt. We kregen het gevoel dat weinig vers was bereid of zelf klaar gemaakt. Over de service niets te klagen; aardige bediening.
Leon P.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Bevalt altijd zeer goed bij de Witte Ballons, alleen de afgelopen 2 keren zeer lang moeten wachten voordat gerechten worden opgediend of dat ze langskomen om drinken op te nemen.
lottejanssen81 .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Het eten was prima, vooral kijkend naar de prijs/kwaliteit-verhouding. We hebben alleen verschrikkelijk lang moeten wachten en vaak zelf ergens om moeten vragen: of de borden weg gehaald konden worden, of we nog iets te drinken konden bestellen. Hoofdgerecht was koud, maar toch maar opgegeten want anders hadden we weer lang moeten wachten. Ondanks dat we meerdere keren hebben aangegeven dat we het wachten te lang vonden, werd er niets mee gedaan.
Chrissy H.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Wij waren hier met z'n tweeen op donderdagavond (gereserveerd). Ondanks de vriendelijke glimlach bij binnenkomst hebben we lang moeten wachten op alles en was het eten bedroevend slecht:
- het heeft ruim een uur geduurd vanaf binnenkomst tot serveren voorgerecht. In de tussentijd geen brood o.i.d. aangeboden gekregen.
- ook tussen voor- en hoofdgerecht en hoofd- en nagerecht zat veel tijd: uiteindelijk hebben we er bijna 3 uur gezeten, zonder na te hebben getafeld (na het nagerecht zijn we meteen vertrokken). En dat terwijl we vooraf hadden aangegeven eigenlijk maar 2 uur de tijd te hebben.
- gerechten waren niet lekker, o.a. vis (hoofdgerecht) te zout, hetzelfde gerecht besteld, maar bij de ene zat wel garnering en bij de andere niet, vis (voorgerecht) te taai, kaasfondue was echt niet lekker
- bier op fles (standaard op de kaart) was niet aanwezig
- glazen waren niet echt schoon
Het excuus was dat er een groep van 20 beneden zat: zet dan meer personeel in en laat het niet ten koste gaan van de kwaliteit...
Als je een plekje buiten weet te bemachtigen en je hebt de tijd en je hebt zin in een drankje, dan is het prima zitten. Heb je zin in wat eten, ga dan alsjeblieft ergens anders naar toe!
23Anna .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Lekker gegeten met mijn moeder, in het bijzonder de knapperige lasagne met pompoen en geitenkaas. Helaas moesten we wat haasten omdat ze haar trein moest halen, maar aangezien er te weinig bediening was, konden ze daar niet echt goed op inspelen.
Deborah D.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Gereserveerd met de ah bonnen. Het duurde erg lang voor we ons eten kregen. Steeds een uur nadat we ons gerecht op hadden. Het eten smaakte wel goed, de porties waren wel heel klein. Alleen het dessert was niets. De snicker special besteld, 2 bolletjes ijs met wat chocoladesaus. De caramel ontbrak en t was zeker geen special.
Marjan T.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Helaas was ons etentje bij de Witte Ballons een teleurstelling. Ik had gereserveerd via de AH-actie voor 2 personen. Toen we aankwamen moesten we alsnog wachten op een tafeltje. Toen we (na een uur!) eindelijk een tafeltje kregen, was het voorgerecht er ook eindelijk. Dit viel helaas erg tegen. Een prijs van 8,50 voor 5 plakjes avocado met wat sla en mayonaise of een soepschep saus met een paar kwartjes champignon is echt te hoog.
Vervolgens moesten we 1,5 uur (!!!!) wachten op ons hoofdgerecht. Toen we er na een uur om vroegen zeiden ze dat het lag aan een andere, grote groep eters. Prima, zou kunnen, als niet alle mensen die na ons binnen waren gekomen al wel de gerechten kregen die wij besteld hadden. Toen we uiteindelijk het eten kregen (voor de duidelijkheid: een burger met frietjes en varkenssaté met frietjes) was het qua smaak prima. Er zat geen groente of salade o.i.d. bij.
Omdat wij inmiddels al 3 uur in het restaurant zaten, hebben we het toetje en de koffie maar overgeslagen. Credits voor de serveerster die ons bediende, ze bleef vriendelijk en is ons tegemoet gekomen met een kleine korting.