De Witte Ballons

Lijnmarkt 12 3511 KH Utrecht Nederland Kaart
Gemiddelde prijs € 24
|
31-302311056
7,8 /10
357 recensies

Over het restaurant De Witte Ballons

Perfecte uitvalsbasis in centrum Utrecht met lekker eten!

Deel met je partner, vrienden of familie een samsam-menu of geniet van lekkere vlees- of visgerechten bij De Witte Ballons in Utrecht. Niet alleen voor de lekkerste gerechten kun je hier terecht, ook wanneer je door Utrecht wandelt en zin hebt in een heerlijke kop koffie kun je hier aanschuiven. Midden in het centrum ligt het restaurant dus het is de perfecte uitvalsbasis na een dag werken, shoppen of voor je avondje uit. Geniet!

Restaurantprijzen

Gemiddelde prijs per menu
€ 24
(gemiddelde à-la-carteprijs gebaseerd op 2 gangen, exclusief drank)
Prijzen en menu's kunnen veranderen. De prijzen houden geen rekening met eventuele kortingen en zijn inclusief BTW.

Meer informatie over restaurant De Witte Ballons

Hoe kom je er?

  • : Betaald parkeren in de buurt

Openingstijden

Maandag t/m Zondag 11:00 - 23:00

Services

7,8 /10
  • 10
    11
  • 9
    51
  • 8
    122
  • 7
    100
  • < 7
    74
Eten
8
Service
7,7
Decor
7,4
Prijs-kwaliteit
Gunstig
Geluidsniveau
Precies goed
Wachttijd
Redelijk
352/358 recensies
mien.heymann .
Expertproever
(5 recensies)
Gemiddelde cijfer
9,5 /10
Eten
10
Service
10
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
  • Online gereserveerd
Sam Sam concept is een schot in de roos. Kleine gerechtjes, die mooi zijn opgemaakt en heerlijk smaken. Bediening is attent en vriendelijk. We wilde in plaats van het dessert koffie bestellen, maar dat mocht niet met de AH actie. Dit is de eerste keer dat we dit meemaken.
Amber T.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
9 /10
Eten
10
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
  • Online gereserveerd
Gezellig gegeten, gerechtjes niet teveel poespas, maar heel puur en lekker!
Fijne bediening, ze waren erg snel! Goed restaurant!
Morena A.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
2,5 /10
Eten
2
Service
4
Decor
2
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
  • Online gereserveerd
Bij binnekomst waren wij al teleurgesteld, de inrichting was oud, vies en de muren waren rookgeel. Na lang wachten wachten (30 minuten) werden de voorgerechten opgenomen. Daarna na weer lang wachten (45 minuten) werd het voorgerecht geserveerd. De borden waren van het voor tot het nagerecht slordig en fantasieloos opgemaakt, het eten was ook zwaar onder niveau. Bij mijn hoofdgerecht was de sherryroomsaus zwaar in de schift. Toen ik hier gelijk wat over zei, kwam de mevrouw uit de bediening terug met de melding van de kok: "Deze saus kan niet schiften". Ik was verbaast en teleurgesteld dat ik niet serieus werd genomen, aangezien ze er nu vanuit gingen dat ik het zelfde gerecht dan alsnog wel kon opeten. Uit eindelijk heb ik om een ander gerecht gevraagd zonder enige saus....
Ons zie je hier nooit meer terug en ik hoop dat deze kok ooit nog lekker gaat koken en anders hoop ik dat er snel een nieuwe kok komt!
Sylvia F.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
6 /10
Eten
8
Service
4
Decor
4
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
  • Online gereserveerd
Het eten was prima, niet fantastisch maar het stond wel in verhouding met de prijs die je ervoor betaalde. De wachttijden waren helaas erg lang (we hebben bijna een uur gewacht op ons voorgerecht.) We zaten beneden, kleine ruimte, tafels heel dicht op elkaar. Er was geen achtergrondmuziek, alleen gepraat van andere gasten. De bediening liet zich beneden niet veel zien, dus ook het bestellen van een drankje duurde lang. Ik zou dit restaurant niet aanbevelen aan vrienden, omdat er in Utrecht heel veel betere opties te vinden zijn.
Charlotte G.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
5,5 /10
Eten
6
Service
4
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
  • Online gereserveerd
Eten was niet erg warm en het water was vergeten, wel vriendelijke bediening
Brigitte V.
Fijnproever
(3 recensies)
Gemiddelde cijfer
8,5 /10
Eten
8
Service
10
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
  • Online gereserveerd
Zeer vriendelijke bediening. We hebben heerlijk en op ons gemak kunnen eten. Ook de wijnen waren van goede kwaliteit.
Wij kijken terug op een heerlijke avond en zullen in de toekomst hier zeker vaker komen.
Browny-Duck .
Fijnproever
(4 recensies)
Gemiddelde cijfer
8,5 /10
Eten
8
Service
10
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
  • Online gereserveerd
Heerlijk gegeten! Alles was even lekker en de bediening was vlot en heel vriendelijk. Heel leuk is het Sam-Sam systeem waarbij je ook halve voorgerechten en hoofdgerechten kunt bestellen. Voor als je niet kunt kiezen.
Lenneke K.
Expertproever
(8 recensies)
Gemiddelde cijfer
5,5 /10
Eten
6
Service
4
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
  • Online gereserveerd
Het was krankzinnig luidruchtig door een groep mensen waardoor wij elkaar nauwelijks konden verstaan aan een kleine 2 persoons tafel. De halve hoofdgerechten zijn een leuk concept maar ze tegelijk opdienen, vind ik niet goed. Als je eerste gerechtje op is, is de tweede koud. Wel erg lekker. De bediening leek er niet helemaal bij te zijn; of ze kwamen om de 4 minuten vragen of we nog wat wilden, of we werden vergeten na het vragen van de rekening.
Stefan V.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
7,5 /10
Eten
8
Service
8
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
  • Online gereserveerd
Heel erg lekker gegeten! Vooral het SamSam concept sprak ons erg aan en we komen zeker nog een keer eten.
Echt een aanrader aan de Utrechtse gracht.
Harriet W.
Meesterproever
(45 recensies)
Gemiddelde cijfer
7 /10
Eten
6
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
  • Online gereserveerd
Prachtige plek in de oude stad met o.a. uitzicht over de Oude Gracht en de Dom. We hebben lekker gegeten tegen hele schappelijke prijzen. De gerechten waren simpel, maar prima. De bediening is alert en vriendelijk. Kortom: gezellige plek om met af te spreken met een no nonsense menukaart en rekening.
Judith S.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
4,5 /10
Eten
2
Service
8
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
  • Online gereserveerd
Bediening was gezellig. Eten ronduit slecht.
annetwp .
Expertproever
(9 recensies)
Gemiddelde cijfer
6 /10
Eten
6
Service
6
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
  • Online gereserveerd
Het tafeltje was erg klein voor 3 personen ondanks dat er nog plaats was wilde ze niet ruilen.
De wachttijd tussen de gerechten was best lang , we waren er om half 7 en om half 10 pas klaar met eten, jammer
Lekkerbekkie1984 .
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
6 /10
Eten
6
Service
8
Decor
4
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Zaterdagavond wezen eten met 4 vriendinnen.

Bediening; Was goed, vriendelijk en beleefde.

Stoelen; Zaten niet lekker, zeker niet voor een aantal uur.

Eten; Redelijk, 1 gerecht lauw warm, 1 gerecht niet doorbakken (speciaal aangegeven i.v.m zwangerschap), 1 gerecht verkeerd geserveerd. Zelf gemaakte friet erg lekker! Verder was niet iedereen tevreden over de carpaccio en portie van de nagerechten.
Hermie V.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
7,5 /10
Eten
8
Service
6
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
  • Online gereserveerd
Lekker eten, gezellige ambiance, door snelheid in bediening ook geschikt voor uit eten voorafgaand aan theater of bioscoopbezoek.
Leonie L.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
9,5 /10
Eten
10
Service
10
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
  • Online gereserveerd
Heerlijk eten dat zeker geëvenaard wordt door de perfecte service! Het Sam-Sam principe is ook super, zeker als je lastig kan kiezen.
Bart P.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
9 /10
Eten
10
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
  • Online gereserveerd
De Witte Ballons heeft een creatief menu, met orignele combinaties. Dit trok ons aan en het restaurant heeft de belofte goed waargemaakt; ook zonder AH kaart heeft het een prima prijs-kwaliteit verhouding. We kunnen vooral de papadum lasagna erg aanraden.
Het restaurant heeft voor- en hoofdgerechten sam-sam en moedigt dit zelfs aan. Wij moedigen het ook aan, want de smaken zijn soms sterk en daarom wil je liever afwisseling. Het geeft in ieder geval een geweldige kans om van alles van de kaart te proeven en te delen met je tafelgenoten.
Bediening is vriendelijk en tijdig. Enige nadeel van het restaurant is dat je met de AH kaart op de minst gewenste plaatsen wordt gezet. Dat betekent dat je naast de deur of het achterraam komt, wat koud kan zijn in de winter. Maak je hier buiten de actie een reservering, of ben je gevoelig voor kou, dan zou ik verzoeken om op een andere plaats ingedeeld te worden.
Dorian V.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
9,5 /10
Eten
10
Service
10
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
  • Online gereserveerd
De bediening is erg vriendelijk en er hangt een hele fijne sfeer. We hebben echt ontzettend lekker gegeten. Het Sam Sam idee is ideaal, want zo kun je van twee gerechten genieten. De gerechten zijn stuk voor stuk heerlijk. Verrukkelijke smaaksensaties! Echt een feestje voor de smaakpapillen bij de witte ballons!
Wietske78 .
Meesterproever
(10 recensies)
Gemiddelde cijfer
7,5 /10
Eten
8
Service
6
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
  • Online gereserveerd
We hebben hier met de AH restaurant actie gegeten (2e drie gangen menu gratis). Het eten was erg lekker, leuk dat je van de kaart kon kiezen. Wel erg vervelend was de lange wachttijd tussen de gangen. We hadden om 19:00 gereserveerd en hebben tot 23:00 in het restaurant gezeten. Ons briefje met de bestelling was kwijt geraakt...
Ter compensatie kregen we wel koffie en thee van het huis.
Spiderbob .
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
7,5 /10
Eten
8
Service
8
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
  • Online gereserveerd
Goed eten voor een redelijke prijs. Wel kleine tafeltjes en redelijk druk. Wel waren ze de kokosrijst vergeten bij de eendenborst. Goede steak zeker voor de prijs. Aanrader voor studenten.
Lisanne F.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
6 /10
Eten
6
Service
4
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
  • Online gereserveerd
Ik had goede verhalen gehoord over de witte ballons. Onze ervaring was wat minder. Na 2 uur hadden we ons hoofdgerecht nog niet en het leek (een deel van) het personeel ook niet veel te kunnen schelen. Toen we vroegen of het nog lang duurde werd er een beetje onverschillig gereageerd, in plaats van dat wat meer begrip oid. Toen we uit waren gegeten duwde diezelfde jongeman ons de dessert kaart in de handen met de vraag of we de laatste calorieen nog naar binnen wilden werken (?). De dame die ons hielp was overigens wel erg leuk en vriendelijk! Het eten zelf was niet heel goed; op de sate moest je erg goed kauwen en de liver lende was meer vet dan vlees.
We gebruiken cookies om je te voorzien van de best mogelijke gebruikservaring. Hiernaast is het ook zo dat je gegevens beheerd en verwerkt worden door La Fourchette SAS. Wil je meer weten , lees dan onze cookie policy en onze privacy statement. Door op deze website te surfen ga je akkoord met deze voorwaarden en aanvaard je het gebruik van deze cookies.