De Witte Ballons

Lijnmarkt 12 3511 KH Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant De Witte Ballons

Perfecte uitvalsbasis in centrum Utrecht met lekker eten!

Deel met je partner, vrienden of familie een samsam-menu of geniet van lekkere vlees- of visgerechten bij De Witte Ballons in Utrecht. Niet alleen voor de lekkerste gerechten kun je hier terecht, ook wanneer je door Utrecht wandelt en zin hebt in een heerlijke kop koffie kun je hier aanschuiven. Midden in het centrum ligt het restaurant dus het is de perfecte uitvalsbasis na een dag werken, shoppen of voor je avondje uit. Geniet!

Meer informatie over restaurant De Witte Ballons

Jouw recensie over het restaurant De Witte Ballons

Wendy K.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Goede kok en vriendelijke bediening. We zijn niet gauw tevreden over restaurants, maar nu echt wel !
Hebben het sam sam menu gegeten, keus uit de hele kaart, maar telkens twee halve porties per persoon, zodat we meerdere gerechten konden proeven. Ook genoeg vegetarische gerechten. Dachten in het begin dat we te weinig zouden hebben, maar waren aan het eind echt goed vol. In dit restaurant komen we zeker terug.
Albert L.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2018
Het eten was niet echt warm en dus minder smakelijk. Verder was her er koud.... De ober deed zijn best maar moest het in zijn eentje redden...
treus .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
Het eten was niet helemaal warm, maar erg lekker. Dat het niet helemaal warm was komt ongetwijfeld door het SamSam concept. Daarbij kun je halve gerechten bestellen voor de halve prijs. Wij hadden elke 2 gerechten.
Ik vond vooral de koolsalade lekker. Niet zo’n zielig hoopje geraspte groente, maar een goed aangemaakte, zelfgemaakte salade.
Ada W.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2018
Niet alle vegetarische gerechten waren even smakelijk. Andere gerechten prima. Prima service.
Centrale locatie in Utrecht.
Luc K.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Het eten was uitstekend, de optie om voor en hoofdgerechten sam/sam te bestellen is erg leuk. Je kunt zo meerdere dingen proberen. De porties zijn zeer riant, hierdoor was er helaas geen ruimte meer voor een toetje, maar die konden we zonder problemen vervangen met een kop thee/koffie.
Annelieke D.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Ik heb echt trek na een avond Witte Ballons. Echt kleine porties. Drankkaart was ok. De ambiance ook. Personeel niet geïnteresseerd
Tom F.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2018
Het eten was erg teleurstellend. We hadden het idee dat alles was opgewarmd. Echter, lukte dat niet helemaal want bijna alle warme gerechten waren lauw. Zeker niet heengaan als je smaak hebt.
Marlies B.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2017
Leuk klein restaurant, waar we mooi tafeltje met uitzicht op de Domtoren hadden. Met genoegen van de optie sam sam gebruik gemaakt, waarmee je twee halve voor- en/of hoofdgerechtjes kunt kiezen. Prima kaart en goed gegeten. Voor herhaling vatbaar!
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2017
De kracht van de Witte Ballons ligt hem in originele smaakcombinaties die goed werken. Hoe raar de gerechten ook op de kaart klinken, uiteindelijk smaken ze goed. Het zijn wel sterke smaken, dus we raden het aan om sam-sam (twee halve gerechten) te doen in plaats van één enkel voor- of hoofdgerecht. Sam-sam kost niets extra, dus om de prijs hoef je het niet te laten.

Ons bezoek viel op de eerste dag van een nieuwe kaart, en het personeel vroeg ons dan ook om feedback over de gerechten. Hierin werd serieus naar ons geluisterd. Van de voorgerechten is de vissoep een aanrader voor liefhebbers, met precies goed gebakken garnalen. De hertenbiefstuk is de ster van de hoofdgerechten, met iets aangebakken zuurkool en zoete-aardappel-puree en een citroengrasjus is dit een schoolvoorbeeld van verrassende smaken die elkaar goed aanvullen.
Veerle H.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Lekker gegeten in het leuke, kleine en gemoedelijke restaurant. Pompoenlasagne en kaasfondue smaakten heerlijk! We komen zeker terug!
Anna H.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Gezellige ongedwongen bistro. Lekker eten, vriendelijke bediening, centraal in Utrecht en een leuke concept met Sam/Sam gerechten.
Lisette J.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Lekker gegeten. En vriendelijke bediening.
Harry B.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
prettige sfeer, goede keuzemogelijkheden menu en drank, met name sam-sam aan te bevelen. Vlotte en vooral vriendelijke bediening. In hartje stad en goed bereikbaar.
Kris B.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
De mogelijkheid om halve porties te kiezen vonden we heel prettig; meerdere smaken kunnen ervaren. Leuk! Het tafeltje voor 2 vonden we aan de krappe kant.
Martine V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Heerlijk gegeten. Leuk concept met halve gerechten. Zo kun je verschillende voor en hoofdgerechten uit proberen. Verrassende smaakcombinaties. Vriendelijke en attente bediening. Goede doelen kraanwater leuk initiatief. Enige minpuntje was de vrij kleine twee persoonstafel waarbij het wel passen en meten is als je allebei twee halve gerechten besteld. Hele leuke avond gehad. Zeker voor herhaling vatbaar.
Mieke A.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Een prettige sfeervolle locatie; (over)ijverig personeel; een ruime keuze op de kaart, mede vanwege het samsam systeem. Het krijgen van twee borden tegelijkertijd en naast elkaar bij de samsam keuze, kan waarschijnlijk wel verbeteren.
Anniek E.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Heerlijk sam-sam gegegeten met de albert heijn actie. Het was gezellig druk, de bediening was vriendelijk, het eten was lekker (met name de pompoenlasagne) en de prijs was erg gunstig met de actie! Een aanrader :)
Tineke D.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Gezellig restaurant, leuke en vriendelijke bediening. Eten prima, erg leuk de halve porties, zodat je meer dingen kunt proeven.
Tess O.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Gezellige avond gehad en heerlijk gegeten. Service kon hier en daar wat beter, we hebben een paar keer moeten vragen om dingen die vanzelf zouden moeten gaan. De prijzen zijn met deze actie erg goed voor wat je krijgt.
v.szatmari .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2017
We hebben de sam-sam versie van voor- en hoofdgerechten gekozen. Heerlijk dat je meerdere gerechten kunt proeven. De gerechten waren wisselend van kwaliteit van erg goed (tonijn en avocado voorgerechten en pompoen lasagne) en ook tegenvallers (harder voorgerecht was heel zuur en slap, rund sate was erg taai en de frietjes leken uit diepvrieszakjes afkomstig te zijn). Toetje (voor 2) was lekker.
De dame van de bediening moest het hele restaurant alleen bedienen en ondertussen afwassen ... Zij gaf weinig aandacht en ze wist niet hoe ze op een onverwachte reactie van ons kon reageren. Op de standaard vraag of het lekker was, zei ik: "deels"; gaf ze echter geen antwoord/reactie en liep verder. Wellicht was ze erg moe ...