De Witte Ballons

Lijnmarkt 12 3511 KH Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant De Witte Ballons

Perfecte uitvalsbasis in centrum Utrecht met lekker eten!

Deel met je partner, vrienden of familie een samsam-menu of geniet van lekkere vlees- of visgerechten bij De Witte Ballons in Utrecht. Niet alleen voor de lekkerste gerechten kun je hier terecht, ook wanneer je door Utrecht wandelt en zin hebt in een heerlijke kop koffie kun je hier aanschuiven. Midden in het centrum ligt het restaurant dus het is de perfecte uitvalsbasis na een dag werken, shoppen of voor je avondje uit. Geniet!

Meer informatie over restaurant De Witte Ballons

Harriet W.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Prachtige plek in de oude stad met o.a. uitzicht over de Oude Gracht en de Dom. We hebben lekker gegeten tegen hele schappelijke prijzen. De gerechten waren simpel, maar prima. De bediening is alert en vriendelijk. Kortom: gezellige plek om met af te spreken met een no nonsense menukaart en rekening.
Judith S.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Bediening was gezellig. Eten ronduit slecht.
annetwp .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Het tafeltje was erg klein voor 3 personen ondanks dat er nog plaats was wilde ze niet ruilen.
De wachttijd tussen de gerechten was best lang , we waren er om half 7 en om half 10 pas klaar met eten, jammer
Lekkerbekkie1984 .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Zaterdagavond wezen eten met 4 vriendinnen.

Bediening; Was goed, vriendelijk en beleefde.

Stoelen; Zaten niet lekker, zeker niet voor een aantal uur.

Eten; Redelijk, 1 gerecht lauw warm, 1 gerecht niet doorbakken (speciaal aangegeven i.v.m zwangerschap), 1 gerecht verkeerd geserveerd. Zelf gemaakte friet erg lekker! Verder was niet iedereen tevreden over de carpaccio en portie van de nagerechten.
Hermie V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Lekker eten, gezellige ambiance, door snelheid in bediening ook geschikt voor uit eten voorafgaand aan theater of bioscoopbezoek.
Leonie L.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Heerlijk eten dat zeker geëvenaard wordt door de perfecte service! Het Sam-Sam principe is ook super, zeker als je lastig kan kiezen.
Bart P.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
De Witte Ballons heeft een creatief menu, met orignele combinaties. Dit trok ons aan en het restaurant heeft de belofte goed waargemaakt; ook zonder AH kaart heeft het een prima prijs-kwaliteit verhouding. We kunnen vooral de papadum lasagna erg aanraden.
Het restaurant heeft voor- en hoofdgerechten sam-sam en moedigt dit zelfs aan. Wij moedigen het ook aan, want de smaken zijn soms sterk en daarom wil je liever afwisseling. Het geeft in ieder geval een geweldige kans om van alles van de kaart te proeven en te delen met je tafelgenoten.
Bediening is vriendelijk en tijdig. Enige nadeel van het restaurant is dat je met de AH kaart op de minst gewenste plaatsen wordt gezet. Dat betekent dat je naast de deur of het achterraam komt, wat koud kan zijn in de winter. Maak je hier buiten de actie een reservering, of ben je gevoelig voor kou, dan zou ik verzoeken om op een andere plaats ingedeeld te worden.
Dorian V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
De bediening is erg vriendelijk en er hangt een hele fijne sfeer. We hebben echt ontzettend lekker gegeten. Het Sam Sam idee is ideaal, want zo kun je van twee gerechten genieten. De gerechten zijn stuk voor stuk heerlijk. Verrukkelijke smaaksensaties! Echt een feestje voor de smaakpapillen bij de witte ballons!
Wietske78 .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
We hebben hier met de AH restaurant actie gegeten (2e drie gangen menu gratis). Het eten was erg lekker, leuk dat je van de kaart kon kiezen. Wel erg vervelend was de lange wachttijd tussen de gangen. We hadden om 19:00 gereserveerd en hebben tot 23:00 in het restaurant gezeten. Ons briefje met de bestelling was kwijt geraakt...
Ter compensatie kregen we wel koffie en thee van het huis.
Spiderbob .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Goed eten voor een redelijke prijs. Wel kleine tafeltjes en redelijk druk. Wel waren ze de kokosrijst vergeten bij de eendenborst. Goede steak zeker voor de prijs. Aanrader voor studenten.
Lisanne F.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Ik had goede verhalen gehoord over de witte ballons. Onze ervaring was wat minder. Na 2 uur hadden we ons hoofdgerecht nog niet en het leek (een deel van) het personeel ook niet veel te kunnen schelen. Toen we vroegen of het nog lang duurde werd er een beetje onverschillig gereageerd, in plaats van dat wat meer begrip oid. Toen we uit waren gegeten duwde diezelfde jongeman ons de dessert kaart in de handen met de vraag of we de laatste calorieen nog naar binnen wilden werken (?). De dame die ons hielp was overigens wel erg leuk en vriendelijk! Het eten zelf was niet heel goed; op de sate moest je erg goed kauwen en de liver lende was meer vet dan vlees.
Sonja R.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Zeer goed ontvangen, uitleg over de AH-aktie; geldig als je een voor-, hoofd-, én nagerecht besteld. Voor- en hoofdgerecht kan ook sam-sam besteld worden, leuk om zo verschillende gerechten te proeven. Er wordt direct brood en boter op de tafel gezet, staat niet op de rekening. Er is ruim keuze in de gerechten én de wijnen. Prima avond gehad, vriendelijke bediening en lekker gegeten!
Nienke V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Heerlijk gegeten gisteren via de AH restaurant-actie. Samsam concept is erg leuk en handig. Op die manier kun je meerdere gerechten proeven. En dat is fijn want er is heel veel keuze en alles klinkt lekker. De carpaccio is erg goed, aanrader! Ik had om een plaatsje aan het raam gevraagd bij reservering en die kregen we ook dus goede service. Verder ook fijne bediening en goede sfeer. Zeker een om nog eens terug te komen!
mirjam129 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Heerlijk gegeten met mooi uitzicht op oude gracht en de dom! Zowel voor en hoofdgerecht via sam sam systeem, erg leuk en smakelijk. Heerlijk toetje. Erg vriendelijk geholpen. Lekkere wijn de chardonnay.
Bob V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
gezellig restaurant wat iets weg heeft van een huiskamer .
het eten was van goede kwaliteit voor een redelijke prijs.
ik raad zeker andere mensen aan om eens hier te gaan eten
Dhian Sioe L.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Bijzondere gerechten op de kaart vonden we hier. Dat hebben meteen gedaan...en het was heerlijk! Ondanks dat we later waren dan afgesproken was dat geen probleem. Vriendelijke en attente bediening bovendien.
Mark uit Utrecht ..
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Op een maandag na de decembermaand is er voor een tweetje voldoende plek. We gaan voor een raamplek en kijken op de verlaten Lijnmarkt.
Het samsam menu wordt ons op verzoek uitgelegd, alhoewel we voor kunnen stellen hoe dit werkt. Halve porties voor de halve prijs. We kiezen voor o.a. voor de zalm, de bulgur en de saté. Er wordt gewerkt met rode borden helaas is dat voor de carpaccio een minder slimme keuze.

Als dessert de apple crumble en het kaasplankje. Het kaasplankje smaakt zoveel lekkerder met een uitleg van de bediening. Helaas bleef dit achterwege en was het niet meer dan een bijna kinderlijke creatie van kaas, aardbeien en tuinkers. De moscatel erbij maakt het goed.
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Heerlijk gegeten en fijne bediening. Toen het nagerecht erg lang duurde omdat het niet was doorgekomen in de keuken kregen we een gratis drankje aangeboden. Heel netjes! Enige nadeel is het geluid dat erg galmt.
Bas N.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Ontzettend lekker gegeten en ook het SamSam concept werkt uitstekend. Totaal niet moeilijk gedaan over een keuze buiten de kaart. Vriendelijk personeel en alles is vlot verlopen.
josjerovekamp .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Gegeten in het kader van de AH-restaurantactie. Mochten gewoon uit de hele kaart kiezen, wat heel prettig is. Gevarieerde kaart, lekker eten, goede bediening zij het steeds door iemand anders. Prettig dat excuses werden aangeboden toen de bestelling van het drankje vergeten bleek. We zaten achterin de zaak en daar staan de tafeltjes dicht op elkaar. Daardoor is het wat rumoerig. Prima restaurant. Komen we zeker terug.