De Witte Ballons

Lijnmarkt 12 3511 KH Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant De Witte Ballons

Perfecte uitvalsbasis in centrum Utrecht met lekker eten!

Deel met je partner, vrienden of familie een samsam-menu of geniet van lekkere vlees- of visgerechten bij De Witte Ballons in Utrecht. Niet alleen voor de lekkerste gerechten kun je hier terecht, ook wanneer je door Utrecht wandelt en zin hebt in een heerlijke kop koffie kun je hier aanschuiven. Midden in het centrum ligt het restaurant dus het is de perfecte uitvalsbasis na een dag werken, shoppen of voor je avondje uit. Geniet!

Meer informatie over restaurant De Witte Ballons

Slimmie .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Dit restaurant bevind zich op de leuke locatie in het centrum van Utrecht en de tafel waar we zaten had mooi uitzicht op de gracht. De sfeer was erg gezellig.
Eveline F.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Geweldige avond......wij komen terug.
Vooral de halve gerechten vind ik fijn.
Prachtig uitzicht op de dom. Bediening was ook goed.
Eten was heerlijk.
Gvanos .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
We moesten een uur wachten en toen hadden we nog geen voorgerecht. Op ons verzoek kregen we uiteindelijk wat brood. De bediening deed wel haar best, maar kennelijk was het in de keuken niet te bemannen.
Jammer,want met iets meer inzet had iedereen een fijne avond gehad.
Steffie V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Heerlijk gegeten in een super knusse gezellige sfeer! Zeker een aanrader! Was hier op mijn verjaardag en kreeg nog een toetje met vuurwerk toe ook!
Moontje25 .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Heerlijk gegeten met AH restaurantactie. Je kunt gewoon kiezen uit de hele kaart. Lekkere gerechten, en met sam sam concept kun je veel verschillende dingen proeven als je wilt. Sympathiek concept van een grote fles gekoeld tafelwater voor 1 euro, die naar een goed doel gaat. Heel goede prijs-kwaliteit verhouding.
Monique N.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Het eten was lekker. Het Sam-Sam concept was vernieuwend. Wel jammer dat je daardoor twee borden kreeg voorgeschoteld. Misschien handiger om de twee voorgerechten en/of hoofdgerechten per persoon op één bord te serveren. Verder was het gezellig druk, het uitzicht goed.
Enig minpuntje was de lekkage bij de toiletten, die overigens 19 treden naar beneden was...
Ursula V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Zeer de moeite waard, prachtig uitzicht op de Dom.
Het eten was heerlijk, je kon ook halve gerechtjes bestellen. De bediening erg vriendelijk.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Eén keer en nooit weer, dat is mijn gevoel na het etentje in dit restaurant. Het eten was prima, alleen de bediening en de wachttijd was echt niet goed. De bediening had geen oog voor de gasten en vroeg niet hoe het eten was of dat wij nog iets wilden drinken. Wat resulteerde in 1 drankje op de hele avond, daar kunnen ze volgens mij meer uit halen.
Daarnaast was de wachttijd erg lang (45 min voor een dessert) en werd dit ook niet even gemeld of gevraagd om nog wat te drinken.
Britt O.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Vooral de inrichting en de bediening vielen ons tegen. We waren met een groep van 10 personen in het midden van het restaurant gezet aan 1 lange dunne tafel die sowieso niet bij de rest van de inrichting hoorde. Je zou zeggen dat het dan opvalt als de glazen leeg zijn maar hier hadden de serveersters weinig oog voor. Erg jammer.
Verder stond de kwaliteit van het eten gelijk aan de prijs, aparte smakelijke gerechten maar wel erg kleine porties.
metadewerk .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
De Witte Ballons is knus ingericht en heeft een informele sfeer, waardoor je je direct thuis voelt. Het eten was heerlijk, we hebben genoten! Een aanrader!
Malou W.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Ik vond het geen geslaagde ervaring. Het Samsam concept is leuk, maar bij iets als restaurant se7en krijg je veel meer. Ik had als voorgerecht de mozzarella en carpaccio. De mozzarella was letterlijk een stukje gesneden tomaat met een blaadje sla en wat pesto. De carpaccio was te zout. De truffelmayonaise was wel lekker. Als hoofdgerecht had ik gamba's en fish and chips. Ik kreeg vier gamba's en duizend aardappels. Ik vond gamba's dan ook niet het hoofdingrediënt, iets wat wel zo op de menukaart stond. Bij de fish and chips kreeg ik een stukje kibbeling met een schepje patat. Het toetje was wel lekker.

Ik vind de sfeer ook niet zo leuk binnen. De service was wel heel goed.
Lucy S.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Fijn dat je halve porties kunt bestellen en kunt ombineren. Goed gegeten in een leuke sfeer. Gezellig . Prijzen aantrekkelijk.
MHJansen .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Met een vriendin met de AH-actie gegeten. Heerlijk gegeten! Gelukkig waren er sam-sam-gerechten want er stond veel lekkers op de kaart. De sfeer was goed en de bediening was top!
fijnproever1992 .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Na goede verhalen gehoord te hebben, leek het ons leuk om hier met de AH restaurantactie te gaan dineren. Het personeel was vriendelijk en het eten werd snel geserveerd. Wij vonden alleen het eten niet echt lekker. We namen een SAM SAM menu, waarbij je pp 2 voorgerechten, 2 hoofdgerechten en een dessert krijgt. Het brood dat als voorafje werd geserveerd was heel droog. Ook bij het hoofdgerecht - een burger - was het brood erg droog en het vlees van de burger ook niet lekker. Het eten was wel mooi gepresenteerd, maar miste smaak. Jammer.. Gemiste kans.
SunshineAms .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Teleurstellend. We hebben letterlijk voor elk verzoek om aandacht moeten vragen. Personeel is ongegeneerd bezig met het polijsten van bestek, terwijl een aantal tafels in de zaak vol rommel ligt en wij bijv. de kaart voor het dessert wilden inzien.
Eten ook teleurstellend. De Kabeljauw filet was eerst te droog van binnen en de korst er om heen te hard. Een tweede poging zag er van buiten uit, maar was van binnen nauwelijks gaar. Dat is goed gemaakt met een kop koffie overigens.
De Harding filet als voorgerecht, had net zo goed zure haring uit een potje kunnen zijn, net even te simpel.
beetezeist .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Vriendelijk ontvangen. Buiten zitten en daarna binnen, geen probleem. We waren vroeg en misschien daarom was het nog rustig. Wat prettig was, gezien de wat kleine ruimte. De bediening was vlot,vriendelijk en adequaat. Ruime á la carte keus, ook met de AH-actie. De gerechten waren gemiddeld van smaak en variatie. Gewoon goed gegeten.
mien.heymann .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Sam Sam concept is een schot in de roos. Kleine gerechtjes, die mooi zijn opgemaakt en heerlijk smaken. Bediening is attent en vriendelijk. We wilde in plaats van het dessert koffie bestellen, maar dat mocht niet met de AH actie. Dit is de eerste keer dat we dit meemaken.
Amber T.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Gezellig gegeten, gerechtjes niet teveel poespas, maar heel puur en lekker!
Fijne bediening, ze waren erg snel! Goed restaurant!
Morena A.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Bij binnekomst waren wij al teleurgesteld, de inrichting was oud, vies en de muren waren rookgeel. Na lang wachten wachten (30 minuten) werden de voorgerechten opgenomen. Daarna na weer lang wachten (45 minuten) werd het voorgerecht geserveerd. De borden waren van het voor tot het nagerecht slordig en fantasieloos opgemaakt, het eten was ook zwaar onder niveau. Bij mijn hoofdgerecht was de sherryroomsaus zwaar in de schift. Toen ik hier gelijk wat over zei, kwam de mevrouw uit de bediening terug met de melding van de kok: "Deze saus kan niet schiften". Ik was verbaast en teleurgesteld dat ik niet serieus werd genomen, aangezien ze er nu vanuit gingen dat ik het zelfde gerecht dan alsnog wel kon opeten. Uit eindelijk heb ik om een ander gerecht gevraagd zonder enige saus....
Ons zie je hier nooit meer terug en ik hoop dat deze kok ooit nog lekker gaat koken en anders hoop ik dat er snel een nieuwe kok komt!
Sylvia F.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Het eten was prima, niet fantastisch maar het stond wel in verhouding met de prijs die je ervoor betaalde. De wachttijden waren helaas erg lang (we hebben bijna een uur gewacht op ons voorgerecht.) We zaten beneden, kleine ruimte, tafels heel dicht op elkaar. Er was geen achtergrondmuziek, alleen gepraat van andere gasten. De bediening liet zich beneden niet veel zien, dus ook het bestellen van een drankje duurde lang. Ik zou dit restaurant niet aanbevelen aan vrienden, omdat er in Utrecht heel veel betere opties te vinden zijn.