Over het restaurant De Wits

Bij restaurant De Wits in het oude centrum van Rijswijk kun je culinair genieten in ongedwongen sfeer. Al vanaf 10 uur zijn ze geopend voor een kop koffie met huisgemaakte taart, kleine of uitgebreide lunch, high-tea, borrel met fingerfood en diner.

Ze hebben een passie voor wijn en spijs, daarom werken ze zoveel mogelijk met hoogwaardige en/of lokale seizoensproducten. Iedere drie maanden veranderen ze van kaart. De keuken is Frans georiënteerd met Aziatische en Noord-Afrikaanse invloeden. Maak een wandeling door de kaart met hun smaakmakende proeverij. Of verras jezelf met een 3, 4 of 5-gangen menu en wijnarrangement voor een optimale wijn-spijs beleving!

Door de speciale klimaatkast kunnen ze veel verschillende wijnen per glas serveren. Daarnaast hebben ze ieder seizoen een paar wijnen en een biertje van de wisseltap buiten de kaart om.

Halve fles mineraalwater

9,1

Jouw recensie over het restaurant De Wits

Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Uitzonderlijk goede en vriendelijke bediening en kwaliteit van de producten ook perfect. Proeverij van voor en hoofdgerechten een aanrader
Tom P.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
De tafel van Hans N.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
Heerlijk gegeten (bavette) met heerlijke cocktails vooraf op het terras
Ria N.
Heerlijke cocktails gedronken, gezellig gezeten en de Bavette was oog en tongstrelend .
Monique D.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
Heerlijk gegeten, leuke bediening, goede wijnen.
Hans N.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Live music at De Wits. Heerlijk gegeten en gedronken met live jazz trio voor ontspannen jazz. Een aanrader die naar ik begreep in oktober of november een reprise krijgt. Ik ben dan weer met m’n vrouw vannde partij.
Annemarie S.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
heerlijk gegeten. Goede informatie over wijn en eten.Prettige sfeer. Vriendelijke behulpzame bediening.
Aranka R.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
Altijd lekker en gezellig eten bij de Wits. Ik ging voor de dagspecial vis. Prima portie met een enorm kleurrijke hoeveelheid aan verse groenten, heerlijk! Jammer dat er maar 1 coquille (gehalveerd) bij zat, dat hadden er ook wel 2 of 3 mogen zijn. Als toetje koos ik de kaas, een mooie variatie aan smaken. De bediening is altijd super, net als de wijnen en de sfeer. Ze zitten met hun prijzen wel wat aan de hoge kant, maar hier krijg je wel wat voor terug. Als ze iets voordeliger zouden zijn dan zou ik wel vaker gaan eten dan 2 keer per jaar.
Jeannette R.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2018
Altijd een feestje om hier te eten. In de zomer buiten op het terras en anders binnen. Mooi opgemaakte gerechten!
Marie-Aimée L.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2018
Culinair goed gegeten. Zeer smaakvol, en mooi opgemaakte borden. Een genot voor oog en mond! Minpuntje was dat het erg warm was binnen.
Mieke K.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
Leuke bediening. Heerlijk gegeten en mooi opgemaakte borden voor herhaling vatbaar!
Miranda T.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Opnieuw een prima avond! Heerlijk eten, bijzondere wijn in een plezierige ambiance en met een hele prettige en vriendelijke bediening. We komen hier graag weer terug!
Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2018
Heerlijk gegeten... het zomerse verrassingmenu is een aanrader
Monique Van W.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Het verrassings menu was erg verrassend en super lekker. Bediening snel en zorgzaam. Wat mij betreft kunnen ze concurreren met een sterren restaurant maar dan met een vriendelijke prijs!
Anne-mer V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2018
Een heerlijk etentje gehad bij De Wits. Eten was erg lekker. Wat mij ook aanspreekt is de losse, warme sfeer. Vaak kan je goed eten, maar is er geen warmte in de zaak. Hier wel. Het duurde soms even voor de ober aan de tafel verscheen, maar oorzaak daarvan was dat hij voor iedere klant de tijd nam. Je kunt ook stressend door de zaak gaan rennen, maar dat deed het personeel niet. Professioneel!
Rineke M.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2018
verrassingsmenu gegeten.
verrukkelijk! iedere keer weer nieuwe combinaties en alles even heerlijk! topper!
Lidia P.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2018
De perfecte combinatie van een gezellige restaurant, aardige medewerkers en UITSTEKEND eten. Als ik ga uiteten, ben ik voorbereid om iets meer te betalen, maar dan wil ik culinair genieten van de maaltijd. Wat ik gisteren heb meegemaakt was zeer bijzonder, elk gerecht was perfect geserveerd, ik kon alle verschillende ingredienten proeven en genieten van wat geserveerd werd van een hoge culinaire niveau, echt top MasterChef niveau. Wij komen hier zeker vaak terug!
Michel D.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Altijd goed en gezellig! Vriendelijke en professionele bediening. Eten is van top kwaliteit en ziet er prachtig uit. Sfeer is goed en ontspannen.
MT H.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Lekker eten, vriendelijk en belangstellend personeel. Zal zeker terugkomen.
Michel D.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2018
Perfecte combinatie van de goede kwaliteit (van een restaurant) en de ontspannen sfeer (van een brasserie).
Ook zakelijk zeer aan te bevelen!
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Vanavond was onze 4de keer bij 4de Wits. Lekkere, mooie en bin het seizoen passende gerechten. We hadden een blik op de keuken, waar de zaken zeer efficiënt en ordelijk verliepen. Fijne sfeer in het restaurant met echt vriendelijke bediening.