Over het restaurant De Wits

Bij restaurant De Wits in het oude centrum van Rijswijk kun je culinair genieten in ongedwongen sfeer. Al vanaf 10 uur zijn ze geopend voor een kop koffie met huisgemaakte taart, kleine of uitgebreide lunch, high-tea, borrel met fingerfood en diner.

Ze hebben een passie voor wijn en spijs, daarom werken ze zoveel mogelijk met hoogwaardige en/of lokale seizoensproducten. Iedere drie maanden veranderen ze van kaart. De keuken is Frans georiënteerd met Aziatische en Noord-Afrikaanse invloeden. Maak een wandeling door de kaart met hun smaakmakende proeverij. Of verras jezelf met een 3, 4 of 5-gangen menu en wijnarrangement voor een optimale wijn-spijs beleving!

Door de speciale klimaatkast kunnen ze veel verschillende wijnen per glas serveren. Daarnaast hebben ze ieder seizoen een paar wijnen en een biertje van de wisseltap buiten de kaart om.

Halve fles mineraalwater

MT H.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Michel D.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2018
Perfecte combinatie van de goede kwaliteit (van een restaurant) en de ontspannen sfeer (van een brasserie).
Ook zakelijk zeer aan te bevelen!
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Vanavond was onze 4de keer bij 4de Wits. Lekkere, mooie en bin het seizoen passende gerechten. We hadden een blik op de keuken, waar de zaken zeer efficiënt en ordelijk verliepen. Fijne sfeer in het restaurant met echt vriendelijke bediening.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
XxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxXxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxXxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
F.J. V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Weer een uitstekend en gezellig etentje met familie.
Eten, bediening en ambiance uitstekend.
Michel chapeau!!!!
Als je daar wil werken in de bediening is dit een aanradertje.
Leuke werkomgeving,
Ruben S.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Goed eten en goede wijn, prijs kwaliteit naar mijn mening niet in verhouding. Ambiance past meer bij een eetcafe dan een restaurant.
C. M. M.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
Het was als vanouds verrukkelijk!!
Simon H.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
We namen het 5 gangen verrassingsmenu en de proeverij. Beide met wijnarrangement. Zonder meer aanraders. De bediening was vlot, behulpzaam en in staat zich onopdringerig aan het door ons gewenste tempo aan te passen. Een vergeten bril werd nog snel nagebracht.
Wat we iets minder vonden zijn de halfhoge, ietwat krappe tafels, waardoor sommigen van ons niet zo comfortabel zaten als had gekunt.
Jacqueline D.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Lekkere lunch, "Het 12-uurtje" is zeker aan te raden.
Heerlijke wijn erbij. We komen zeker weer een keer.
Ga zo door De Wits!
Jack D.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Vriendelijk en vrolijk personeel. Topeten. Wij komen hier regelmatig voor de lunch en het is altijd weer genieten. Een absolute aanrader.
Evelien B.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2018
Het is altijd goed als we hier komen. Het eten is geweldig, de bediening aardig, ga zo door!
Marianne D.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2018
Wij komen al vanaf het begin Ibiza de Wits, en hebben hier prima herinneringen aan. Gisteravond viel zo tegen. Voor-en hoofdgerecht waren lekker, maar het dessert viel erg tegen: een soort omelette siberienne, maar dan met cake in plaats van ijs. Was alleen maar zoet. Na ons voorgerecht kwam de juffrouw met de wijn voor het hoofdgerecht om te proeven terwijl ik nog met mijn witte wijn in mijn hand zat. Om kwart over acht vertrok de chef uit de keuken en om half negen werd er opgeruimd. Niet met een doekje over het aanrecht, maar met slangen werd oa De vloer gedaan. Wij waren niet de enige gasten. We hebben de koffie maar gelaten. En dat voor een restaurant wat ik wel eens een tien heb gegeven, zo jammer.
C. M. M.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2018
Genoten van het menu! Wat een creatief en verrukkelijk geheel! En de bediening is voortreffelijk! Persoonlijk zonder de verhoudingen uit het oog te verliezen!
Frits V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
Actief city-pier-city loop restaurant. Hadden hiermee geen rekening gehouden. Restaurantgedeelte was rustig. Innovatieve koks met oog voor kleur, smaak en combinatie. Zeer smakelijke wijnen, Chardonnais en Valpolicello d’Abruzzo. Aanrader!
Z.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Erg lekker gegeten in een sfeervolle tent in Oud Rijswijk. Originele recepten en heerlijke wijn. Wat mij betreft, een aanrader!
Liesbeth C.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2018
Tafeltje met café-gasten was uiterst rumoerig, vervelend.
Veel groenten bij het eten , maar (heel knap!) : ze hadden totaal geen smaak.
Chantal V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2018
Heerlijk gegeten! Wij hadden gekozen voor de “wandeling door het menu” met allemaal kleine hapjes. Hele goede en vriendelijke service. Wij komen zeker nog eens terug!
Danielle V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2018
Gezellige en sfeervol restaurant. Vriendelijk personeel en heerlijk geluncht. Broodje kaas met avocado en gepocheerd eitje was erg lekker en alle broodjes die wij hadden zagen er goed verzorgd uit.
miranda T.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Weer heerlijk gegeten met veel verse groente
Edwin W.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Goede keuken met creativiteit! Bediening alert en klantgericht! Wel geluidruchtige locatie, maar de beleving is goed! Aanrader!