Over restaurant De Wits

Inspirerend lekker

De chef geeft een eigenzinnige draai aan internationale en Haagse smaken. Geef je volledig over aan zijn kunnen en je wordt zeer positief verrast. Geen pretentieus gedoe, maar echt lekker eten in combinatie met een gastvrije bediening. Zin in een wijntje? Het kundige personeel weet precies wat goed matcht met jouw eten.

Halve fles mineraalwater

Dinsdag t/m zondag 10:00 - 00:00
- Lunch vanaf 10:00

Marja H.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Vanavond voor de eerste keer hier gegeten en zeker niet voor de laatste keer! Aanrader is de etagere als voorgerecht met veel kleine heerlijke gerechten! Wat een smaaksensatie! Daarna aten we 3 kleine hoofderechten geserveerd op een bijzonder 3_vaksbord. Geweldig om op deze manier niet te hoeven kiezen maar van alles te kunnen proeven. Ook het dessert bestond uit diverse verrassende items. Wij hebben genoten van het eten, verrassend van smaak en schitterend opgediend op stijlvol servies. Daarnaast was de bediening prima en de inrichting sfeervol. Kortom niets dan lof voor de Witse. Tot gauw!
Aranka R.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
We hebben echt heerlijk gegeten bij de Wits. We ging voor het Wild menu (speciaal in de maand november) en alle gerechtjes smaakten echt heerlijk. Vooraf kregen we een etagaire met allemaal kleine amuse hapjes. Mijn favoriet waren het kroketje van eend, de wild ragu en de kalkoen pastrami. Alle andere gerechtjes waren ook heel lekker en de opmaak was super. Qua hoeveelheid ook prima. Als hoofdgerecht kregen we hertenbiefstuk en hertenwang met puree. Wederom een erg lekker gerecht en een flinke portie. Hierbij dronken we een lekker Tempranillo. Als toetje gingen we voor het zoete dessert. Dit was lekker bloedsinaasappel ijs met leuke garnering, niet te zoet dus erg lekker. Hierbij een mooie dessertwijn. De bediening is werkelijk super. Heel vriendelijk, weten wat ze serveren en je hoeft nergens om te vragen of lang te wachten. Top! Wij komen hier zeker vaker terug.
Ruben E.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Prima tent in de prijsklasse "happen voor 50 euro". Etagere voor en hoofd is leuke reis door de keuken. Bediening prima. Wijn goed. Ja toch wel aanrader.
Emiel D.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Koken kunnen ze hier, de etagère als voorgerecht een absolute aanrader. Bijna elk gerechtje een feestje om te eten. Maar het hoofdgerecht was zeker niet minder. (lamsfilet) De bediening is relaxed en attent, maar liet wel wat kleine steekjes vallen. Interieur op zn minst prettig. Eten aan de prijs, wijnen weer aan de goedkope kant. Tot de volgende keer.
EMBeZon .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Op een dinsdagavond uit eten geweest bij De Wits. Geen moment spijt van gehad. Eten is hier een beleving! We kozen beide voor het verrassingsmenu (4 gangen). Mijn tafelgenote moet glutenvrij eten en dit bleek al helemaal geen probleem. De eerste gang was een cesars-salade. De tweede gang was een op boter gebakken visje vergezeld van enige mosseltjes en kockeltjes. Sublieme smaakjes! De derde gang bestond uit een entrecote die op je tong wegsmolt. Ten slotte een desert dat wederom uit allerlei hapjes bestond.

De bediening is joviaal, maar blijft steeds netjes.

Hier zien ze ons nog wel vaker!
Herman S.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Het restaurant straalt een relaxte sfeer uit, waar een gast zich welkom voelt. Er hangen nu ook schilderijtjes van typische Rijswijkse plaatsen en gebouwen. De bediening is in de lijn van het restaurant: relaxed en vriendelijk, maar ook efficiënt. Ik nam als hoofdgerecht een dagaanbieding: zomerhert met asperges. Ik kreeg een rijke schotel voorgezet, en had daarmee ruim voldoende te eten. Ik had nog nooit van zomerhert gehoord, maar wat me werd geserveerd was boterzacht en heerlijk van smaak. De Wits handhaaft zich niet alleen als culinair zeer attractief, het verbetert zich nog steeds.
Len L.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Het eten was fantastisch. Een ware smaakexplosie.
Prachtig opgemaakt en ook voor de vegetariër een aanrader.
Bekwaam en vriendelijk personeel. Ik zou zeggen, gewoon DOEN.
Angelique C.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Dit restaurant stond al even op mijn verlanglijstje en mijn nieuwsgierigheid werd zeer positief verrast.
Wat een mooie aanwinst voor Rijswijk met dit restaurant van dit niveau, wat je misschien niet zou verwachten op deze locatie.
Een mooie kaart met vlees en vis gerechten en veel mooie "vergeten" groenten op je bord, wat een lust voor het oog en de smaakpapillen.
Zelf had ik Etagère Proeverij van koude voorgerechtjes & drie hoofdgerechten, wat echt een feestje was, heerlijk!! Een mooie Zuid Afrikaanse witte wijn, maakte het compleet en af.
De bediening was zeer vriendelijkheid, gastvrijheid, zakenkundig en zorgde ervoor dat wij ons op ons gemak en welkom voelde. Ik kom hier zeker terug!!
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Een restaurant van deze klasse verwacht je niet meteen in deze buurt. Een mooie beperkte kaart waarbij vlees en vis goed met elkaar in evenwicht zijn.
Door de kaart beperkt te houden, heeft De Witse Jans gezien gerechten van een uitzonderlijke kwaliteit te bereiken.
Zelf had ik het rundertrio waarbij alle smaken goed in evenwicht waren en de kruiding perfect op smaak was. Echt bijzonder lekker was het rundervinkje met een heerlijke rooksmaak.
De bediening door een vierdejaars leerling hotelschool was perfect. Een combinatie van vriendelijkheid, gastvrijheid en interesse in hetgeen hij serveert zorgt ervoor dat je welkom en goed geadviseerd voelt.
Hier kom ik snel weer eens terug.
FearlessCritic .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Hoge kwaliteit gerechten. Verrassend, maar niet te avontuurlijk. Bediening is vriendelijk en ter zakenkundig. Een teken dat ze op de details letten; de thee wordt geserveerd uit een "boek".
Ria A.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Hele fijne plek om te lunchen, gezellige comfortabele sfeer. Eten was meer dan prima, hooguit wat veel. In deze'winkel' buurt verwacht je eigenlijk niet zo'n leuke plek, althans ik niet.
Simonootje .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Verrukkelijk gegeten, ongedwongen maar correcte en uiterst vriendelijke bediening die ervoor zorgt dat je je welkom voelt. Gezellige atmosfeer! Zeker een aanrader!
André T.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Voor de tweede keer hier gegeten en afgelopen vrijdagavond hier gegeten middels Couverts couponactie, vorige jaar voor het eerst. De vier gangen verassing menu waren lekker. Niet zo verfijn zoals ik gewend ben, maar de porties waren niet klein, dus ik was tevreden. Vriendelijke en snelle bediening. Sfeer was meer als bistro/brasserie maar het was ok.
Oskar B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Het is een gastvrij restaurant, met hele vriendelijke bediening, goede kwaliteit van ingrediënten en dranken, goede ruimte om de tafels. Qua eten hebben de recensies hogere verwachtingen geschapen dan wat waargemaakt werd. De kaart ziet er goed en de wijnsuggesties zijn ok. Maar wat ons bij blijft is dat het eten een soort combinatie is van 'gewoon lekker brasserie eten en proberen te presenteren en combineren alsof het een sterrenzaak is'. De combinaties waren daarbij 'soms wat vreemd, niet 'niet lekker' maar niet om voor terug te komen (zoals de Kabeljauw, couscous met paling en tomatensalsa). De wijn smaakte, maar het versterkte elkaar niet. De borden zijn opgemaakt met toefjes, dingetjes en sausjes (en dat zag er best ok uit) maar de smaak matchte niet met wat we zagen. Uitleg van de bediening kan van toegevoegde waarde zijn, maar niet als ze alleen vertellen wat je besteld hebt ('voor u lekker de kabeljouw met couscous'). Ook geen uitleg waarom de wijn er bij past en als suggestie wordt gedaan. Kortom, kaart, eten, presentatie en bediening zijn nog niet helemaal consistent, zeker niet in verhouding tot de prijs. Tot slot is het een raadsel waarom er twee schermen hangen waarop je ziet wat er bij de afhaal'balie' van de keuken gebeurd.
M1980 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Sinds de Kok en de bedrijfsleider de zaak heeft overgenomen, is het er allemaal nog beter op geworden. Als voorgerecht had ik een soort Kalfstartaar, nog nooit zo lekker gegeten. Mijn vrouw had een Oestertrio. Volgens haar zeggen uniek bereidt en was nog niet geëvenaard. Als hoofdgerecht had ik verschillende Runder gerechten op mijn bord. Ik moet zeggen heel bijzonder en lekker. Wij komen zeker weer terug.
Guill V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Niet lekker gegeten. Wel mooi restaurant en goede bediening. Buiten op het terras veel armoedige types, binnen prima publiek.
Rianne B.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
We hebben gisteravond bij De Wits het IENS-biermenu gehad. Bij Biermenu denk je niet meteen aan een culinair hoogstandje, maar daarin hebben we ons vergist. Het eten was uit de kunst en de bokbiertjes met zorg uitgezocht. De bediening goed op de hoogte van de inhoud van het menu en hoe de biertjes tot stand waren gekomen. En dat allemaal in een verrassend goed en gezellig ogende entourage. We hebben een erg geslaagde avond gehad!
Sweethenzel .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Sfeervol restaurant en erg lekker geluncht. Gulle krullen eendelever op de carpacciosalade. Allerte en vriendelijke bediening.
Cindy H.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Naar aanleiding van het mooie cijfer op iens.nl hebben we thuis de menukaart bekeken van De Wits en besloten hier met ons gezelschap van 4 personen te gaan eten.
Wat een goede beslissing!
Van begin tot eind was alles heerlijk en de bediening zeer vriendelijk en enthousiast.
Het brood vooraf was focaccia; een verademing om eens iets anders dan 'gewoon' (stok-)brood te krijgen.
De voorgerechten: de paddenstoelenbouillon werd mooi geserveerd in een groot glas, de tonijn & gamba was erg lekker, maar wat ons vooral enorm verraste was de etagère met een proeverij van kleine voorgerechtjes. Wat waren deze stuk voor stuk zalig!
De hoofdgerechten: de kalfssukade, wild trio, kabeljauw en de vergeten groenten waren allemaal heerlijk en de borden waren prachtig opgemaakt.
De open keuken en het televisiescherm waarop de gasten kunnen zien wat er wordt bereid en klaargezet zijn zeer prettig.
Constantijn R.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Vanmiddag hier geluncht. Ondanks dat de gekozen broodkeuze verkeerd liep hadden wij twee keer de Carpaccio besteld. Nou, hier kunnen een hoop restaurants een voorbeeld aan nemen. Heerlijke verse Carpaccio, kaas en kapertjes op 3 slices vers brood. Allemaal in voldoende mate zonder dat het overdadig word. Zeer vriendelijke en kundige bediening. Lekkere atmosfeer. Absoluut voor herhaling vatbaar. Een aanwinst voor Rijswijk.