Over het restaurant De Wits

Inspirerend lekker

De chef geeft een eigenzinnige draai aan internationale en Haagse smaken. Geef je volledig over aan zijn kunnen en je wordt zeer positief verrast. Geen pretentieus gedoe, maar echt lekker eten in combinatie met een gastvrije bediening. Zin in een wijntje? Het kundige personeel weet precies wat goed matcht met jouw eten.

Halve fles mineraalwater

Cbm R.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Wendy E.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
De etagère was een echte verwennerij. Drie lagen met allerlei kleine proeverijen. Hierna voor rund gekozen als hoofdgerecht. Heerlijk mals vlees mooi opgediend met oa frites gemaakt van gnocchi en groenten. Als nagerecht gekozen voor de choco-coco. Heerlijke chocolademousse in een bakje wat van witte chocolade gemaakt was. De enige negatieve opmerking die ik kan maken is dat het wel flink prijzig is. Dat had wat mij betreft minder gekund. Verder een echte aanrader.
Wim A.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Bijzonder leuke bediening. In een bijzonder leuk sfeervol restaurant en heerlijk gegeten.. Voor herhaling vatbaar
Ad V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Zeker aan te bevelen. Smaakvolle gerechten die op een creatieve manier worden gepresenteerd.
Bijzonder vriendelijke ne gastvrije bediening
Topavond gehad en de Wits is zeker een aanrader
Sharida I.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Heerlijk gegeten, de proeverij is echt een aanrader. Zeer goede kwaliteit!
we. V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
zie boven!!!
Culi-ed B.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Hier gegeten met 8 personen op aanraden. Helaas kaart gewijzigd en hele andere gerechten. Eten was goed, maar redelijk geprijsd. Goede wijnkaart
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Heerlijk met z'n tweeën gegeten in de Wits te Rijswijk. Het eten is uitstekend en de bediening plezierig en ontspannen. Ik kan het iedereen aanbevelen en kom er zeker terug.
Bob V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Wat moet ik hier nog van zeggen.... :-)
Zoals altijd weer zo heerlijk gegeten en zo ook deze keer! Bediening top en weet waar ze mee bezig zijn.
Jose L.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Meer scherpte bij de bediening, doet recht aan de totaal beleving
Barbara B.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Prima restaurant met terras vol in de zon...Ik had de tonijnsalade (lunch) en die was prima! De witte huiswijn is ook erg goed. Bediening kan iets actiever zijn maar zijn wel heel vriendelijk! Voor herhaling vatbaar...
Anna A.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2017
De Wits heeft een gezellig ambiance. De gerechten waren heerlijk, goed op elkaar afgestemd en origineel
De bediening was prettig en plezierig. Zeker een plek om terug te komen.
ddevries .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Met z'n drieen hebben we hier heerlijk gegeten. Zelf was ik hier voor de eerste keer en zal zeker terugkomen. Het drie gangen verrassingsmenu had een voorgerecht dat ik nog nooit gegeten had en prima smaakte. Het hoofdgerecht met hele malse lapjes vlees was fantastisch. Het dessert met ijs en parfait was ook in orde.
De bediening was goed en snel. Voorzover ik me kan herinneren was er geen muziek en dat beviel me heel goed. Er was genoeg gepraat waardoor je toch voldoende privacy had. De open keuken waar je mooi naar binnen kon kijken (en er was ook een camera gericht op de plek waar de borden samengesteld werden) was dus ook geen geheim voor de gasten.
Frits V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Nee, we hebben geen aandelen in de zaak! De zichtbare creativiteit waarmee de koks de diverse gerechten bereiden is een feestje! Hebben weer heerlijk genoten van een verrassingsmenu. De bijpassende wijnen waren met zorg geselecteerd. Gelijk maar een volgende afspraak gemaakt. Ga zo door!
yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Heerlijk gegeten vlot en leuke bediening keuken werkt netjes kan al hun handelingen zien(open keuken).
Leuke avond gehad goede prijs kwaliteit verhouding zullen jullie zeker bij vrienden familie en zakenpartners aanbevelen.
Eric L.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Top! Een avondje De Wits stelt nooit teleur! Heerlijk gegeten, mooie wijnen en een super bediening.
Peter N.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Wederom een zeer succesvolle avond, mede dankzij de uitstekende service, het 4-gangen verrassingsmenu en de prima wijnkeuze (van over de hele wereld). Het verrassingsmenu bestond uit een voorgerecht met paté en rundvlees, het volgende tussengerecht was een kabeljauw met heerlijke saus, het hoofdgerecht was een zeer lekkere eendenborst (en gelukkig zeer goed bereid zodat het vet en taai was) en het toetje was een heerlijke verrassing van ijs smaken en chocolade. Het blijft lastig om hooggespannen verwachtingen waar te maken maar het is Michel en team weer gelukt, dank!!
marja H.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Vanavond voor de eerste keer hier gegeten en zeker niet voor de laatste keer! Aanrader is de etagere als voorgerecht met veel kleine heerlijke gerechten! Wat een smaaksensatie! Daarna aten we 3 kleine hoofderechten geserveerd op een bijzonder 3_vaksbord. Geweldig om op deze manier niet te hoeven kiezen maar van alles te kunnen proeven. Ook het dessert bestond uit diverse verrassende items. Wij hebben genoten van het eten, verrassend van smaak en schitterend opgediend op stijlvol servies. Daarnaast was de bediening prima en de inrichting sfeervol. Kortom niets dan lof voor de Witse. Tot gauw!
Aranka R.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
We hebben echt heerlijk gegeten bij de Wits. We ging voor het Wild menu (speciaal in de maand november) en alle gerechtjes smaakten echt heerlijk. Vooraf kregen we een etagaire met allemaal kleine amuse hapjes. Mijn favoriet waren het kroketje van eend, de wild ragu en de kalkoen pastrami. Alle andere gerechtjes waren ook heel lekker en de opmaak was super. Qua hoeveelheid ook prima. Als hoofdgerecht kregen we hertenbiefstuk en hertenwang met puree. Wederom een erg lekker gerecht en een flinke portie. Hierbij dronken we een lekker Tempranillo. Als toetje gingen we voor het zoete dessert. Dit was lekker bloedsinaasappel ijs met leuke garnering, niet te zoet dus erg lekker. Hierbij een mooie dessertwijn. De bediening is werkelijk super. Heel vriendelijk, weten wat ze serveren en je hoeft nergens om te vragen of lang te wachten. Top! Wij komen hier zeker vaker terug.
ruben E.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Prima tent in de prijsklasse "happen voor 50 euro". Etagere voor en hoofd is leuke reis door de keuken. Bediening prima. Wijn goed. Ja toch wel aanrader.