De Wipkip

Meer informatie over restaurant De Wipkip

Safanja .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
mn vriendin hebben heerlijk gegeten op18-102015
mn vriendin had gebakken zalm met een heerlijke saus
en ik had de specialiteit, gegrilde kipfilet met ketjapsaus en daarin grote rozijnen
er was ook nog gefrituurde banaan bij maar dat hoefde ik niet
en had ook gezegd dat ik dat niet hoefde
mn vriendin had frite en ik gebakken aardappels
daarbij kregen we een puree van zoete aardappels en gegrilde courcet
sla, rabarber en op het eind een heerlijk nagerecht
en een cappucino dus al met al een geslaagde avond en zeker voor herhaling vatbaar
Erna Dierx .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Afgelopen vrijdag met een grote groep bejaarden bij dit restaurant gegeten. Er was van te voren een lunch afgesproken, bestaande uit een kop soep, broodje kroket of kaas, koffie en een drankje. De soep was ontzettend vet en weinig smaakvol. Broodje alleen wit geen bruin brood. En geen bestek op tafel te vinden dat werd pas gebracht op verzoek. Bestelde zoete wijn was zuur. Buiten dit menu konden we niets bestellen, schandalig. Super slecht restaurant.
SCDK .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Sfeervol gezellig restaurant met vriendelijke bediening. We hebben er tijdens een wandeling alleen een stop gemaakt voor chocomel met appeltaart. De chocomel was lekker romig en de appeltaart smaakte ook als huisgemaakt, erg lekker.

En dat mijn tafelgenote wat zelf meegebracht fruit at deden ze ook niet moeilijk over.
Mmets .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Vanavond gegeten bij de wipkip. Eerst al een tijd gewacht op de kaart.toen de serveerster kwam zei die letterlijk. Sorry maar ik was u vergeten!!! Waren we tien maar weggegaan. Wij besloten spareribs te nemen. Die kwamen al vrij snel. Helaas ze roken al niet lekker. Verder leken ze alleen maar gekookt en ze waren ongemarineerd. De knoflooksaus leek zuur. Het vlees was taai en niet makkelijk van het bot te krijgen. Toen de serveerster kwam met de vraag of alles naar wens was heb ik haar nog gevraagd of ze een eerlijk antwoord wilde. Ik mocht zeggen wat ik vond zei ze. Ik heb mijn mening zoals boven staat gegeven. Enige tijd later kwam een andere serveerster en die zei dat wij waarschijnlijk spareribs hebben gekregen due niet lang genoeg in de pan hadden gelegen. We konden een ander portie krijgen. Met wat twijfel gingen wij akkoord. Dit vlees ging inderdaad makkelijker van het bot maar verder was het even smakeloos als de eerste portie. Gelukkig hadden we wat patat,rabarber en sla.Ik gaf aan dit wel erg zonde te vinden van mijn avondje uit. De enige compensatie die we kregen was dat we de drankjes niet hoefden te betalen. 1 glaasje bitter lemon en een spa rood. Totaal van de rekening was bijna 40 euro voor onsmakelijk vlees wat patat,rabarber en sla. Voor minder geld waren we bij de snackbar om de hoek klaar geweest. Kortom de wipkip ziet ons niet meer terug.
Kelly K.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Ik heb lekker gegeten! Bediening was snel. En het lekkerste was de Brusselse wafel maar de zalm was ook heerlijk!!
Ik ga hier zeker vaker naartoe!
Pwia .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2014
Zondag ochtend kwamen wij na anderhalf uur rijden bij restaurant de Wipkip in Luttelgeest aan.
Na genoten te hebben van een heerlijk kopje koffie met appelgebak stapte wij op de fiets om de prachtige weerribben route te fietsen. Na het fietsen van de 60 km lange route kwamen we weer bij de Wipkip aan en hebben wij genoten van een heerlijk diner. Kortom deze dag is een ieder aan te bevelen. Familie de Lange en Familie Twint uit Noord-Holland
Imexpartner .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
Na een middagje in de Orchideeenhoeve leek de Wipkip een leuk tentje om te eten. Het lag op de route. Helaas viel het nogal tegen. De gegrilde kipfilet was klein voor de € 13,50 die het kostte. De halve kip was smakeloos (geen lekker gemarineerd korstje) en hij was droog. De tomatensoep was uitstekend! Verder zeer teleurstellend dat er € 3,00 gerekend werd voor kraanwater, terwijl we gewoon drankjes besteld hadden!
Joandy R.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2013
Wij hebben met zijn vieren lekker gegeten bij de Wipkip. Spare-ribs zijn top! Lekker gemarineerd en doordat ze zo mals waren, kon ik gewoon fijn met mes en vork eten. De kippenvleugeltjes die ik vooraf had, waren ook erg lekker. Het restaurant ziet er erg gezellig uit en heeft veel sfeer. Ik kom zeker nog eens terug!
Donkerbroek .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2013
In het verleden hier een paar keer gegeten. Hoewel eenvoudig waren de stoofpot, kip en spare-ribs lekker. Deze week was het de laatste keer. De kwaliteit was ver beneden de maat. Oude doorgekookte rode kool, onsmakelijke saus bij de kip. Wild zwijn in de stoofpot die niet naar wild zwijn smaakt. Een broodje met kruidenboter is een goedkoop afbakpistoletje met nat deeg, dat je zelf mag snijden.
De bediening is informeel, maar ook respectloos.
Sharon B.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2013
vandaag weze eten bij de wipkip,een heel gezellige uitstraling
we hadden tomatensoep met een broodje mijn vrouw
had een zalmbonbon was heerlijk en varkenshaas
was lekker zacht
Barbara M.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
Voor mij niet meer, tot er een andere kok is die wel met verse ingredienten kookt. De bediening was helaas niet erg attent. Het restaurant is wel heel gezellig aangekleed, complimenten.
De kipkluifjes van het voorgerecht waren niet helemaal gaar en smaakten niet vers. De halve kip van het hoofdgerecht was droog en smaakte oud en flauw. Op de kaart stonden sauzen onder het kopje "Om je gerecht mee uit te breiden" maar toen we de wipkipsaus bij de halve kip vroegen werd er raar gekeken en gezegd dat dit "ongewoon" was, hoewel het gerecht zonder die saus extreem droog zou zijn geweest. De sauzen leken zo te proeven allemaal uit blik, pak of pot. De salade was uitgedroogd. Wij vroegen om mayonaise en kregen fritessaus van een bekend merk. De koffie smaakte naar oploskoffie. Wel een lekkere bonbon erbij. We kregen geen vingerwater, extra servet of nieuw bestek bij het hoofdgerecht. Wel een leuk emmertje voor de botjes. De toetjes waren erg lekker (behalve de zure appel, beter een banaan doen). Ik denk dat ze met wat simpele aanpassingen veel lekkerder kunnen koken met enkele verse ingredienten erbij en echte mayonaise.
EddyEven .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2013
Het is een gezelig restaurant, de bedieding is jong en vriendelijk. De cola bevatte bijna geen prik, dit werd gemeld. Ik had gratis nieuwe cola verwacht, maar de cola moest gewoon betaald worden. Er werd ook gevraag of we aardappellen of friet wilden (zaten bij het menu is) en dan konden we kiezen uit schorseneren of stoofpeerjes. Wij kozen voor de stoofpeertjes. Later bleken deze als extra op de rekening te staan, terwijl het leek alsof ze bij het menu inzaten. Ook de frietsaus stond voor 2 € op de rekening. Jammer, je krijgt toch zo'n verborgen-extra-betalen-idee. Terwijl er niets terug kwam zoals bij de laffe cola.
Bergstein157 .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2012
Samen met vrienden wezen eten in dit "restaurant". De tonic van onze partners was zo dood als een pier. De veel te zoute kippensoep en de stokbrood met kruidenboter en pesto was een drama. Alleen het stokbrood mocht de naam dragen. De uiensoep was een bouillon met een gesneden halve rauwe ui en er dreef een stuk brood in. De varkenshaasjes waren rondom voorzien van zwarte aangebrande stukjes van de bakplaat. De gebakken aardappelen waren aangebrand. Oma's stoofpotje bevatte "iets" wat rundvlees zou moeten zijn. Al met al een schandalige prestatie van de keuken. Dit was eens en nooit weer.
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2012
Dit is een gezellig restaurant. Het doet oudhollands aan met natuurlijk overal kipgerelateerde decoraties. De bediening is vriendelijk, maar werd een tikje kribbig nadat een tafelgenoot wat 'veeleisend' werd. Die 'veeleisendheid' had met het eten te maken. Er werd bijvoorbeeld gevraagd om een eenvoudige salade zonder dressing en zonder ingemaakt dingen (zoals augurken). De geleverde salade bevatte wel iets kant en klaars uit een pot. De frieten werden extra doorgebakken gevraagd, maar kwamen in eerste instantie niet zo op tafel en moesten weer terug.
Van het eten moet je hier niet veel verwachten. Je zou denken dat ze in een restaurant met deze naam uitstekende kip serveren, maar dat viel tegen. De kip uit de oven had weinig smaak en was te droog. De gebakken kippendijen, het meest sappige stuk van de kip, ook al aan de droge kant. Groenten uit de oven met kaas erop was compleet platgegaard en donkergrijs van kleur. Alleen de kaas erop was nog lekker.
Een dessert hebben niet genomen.
Koffie komt uit een automaat op basis van koffieconcentraat. Ook het theewater komt uit de automaat en is niet heet genoeg om thee van te maken.