De Wintertuin (Sandton Château De Raay)

Raayerveldlaan 6 5991 Baarlo Nederland Kaart

Over restaurant De Wintertuin (Sandton Château De Raay)

Een begrip in Baarlo

In restaurant De Wintertuin voert chef-kok Dylan van Hirtum op topniveau de regie in zijn internationale keuken. Of je nou wil lunchen of dineren, je bent hier helemaal aan het juiste adres. Laat je hier culinair in de watten leggen en bestel er een passend glas wijn bij om het plaatje compleet te maken.

Meer informatie over restaurant De Wintertuin (Sandton Château De Raay)

Maandag t/m Zondag

• Af te huren , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Ton P.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Wij hebben een paar dagen in Chateau De Raay gelogeerd, een prima hotel overigens. Omdat het restaurant goed staat aangeschreven en wij van lekker eten houden natuurlijk een avond hier gedineerd. Nou dat is ons een klein beetje tegen gevallen. De verwachtingen waren hoog, maar die zijn niet helemaal waargemaakt. Kijkend op de menukaart viel ons op dat bij het 3-gangen menu (toch € 38,00 per couvert) schol of bavette als hoofdgerecht wordt geserveerd vinden wij niet echt verrassend. Wij kozen daarom voor het Top Tasting menu, het meesterstuk van de chef een 5 gangen menu. De paling als eerste, gevolgd door de bouillon waren echt heerlijk. Het hoofdgerecht was Lamsrug, met een basilicumkorstje en doperwtpuree viel echt tegen. De ober die het kwam opdienen had geen idee wat hij kwam brengen. Verder dan lam....kwam hij niet. Sorry, maar niet best. Het stukje lam was te gaar. Het korstje van basilicum was ook veel te lang in de oven geweest en was gort droog, zelfs meelderig. jammer. De ganzenlever en het toetje waren weer ok. Wat ook echt een minpuntje was, was dat wij zelf iedere keer moesten vragen of wij een glaasje wijn konden krijgen. De aandacht op de tafel was laag, zeer onervaren bediening. Dit terwijl het 5 gangen menu wel € 59,00 p.p. kost excl. de wijn. Al met al hebben wij er wel een gezellige avond van gemaakt, maar voor wat betreft ons diner, daar hadden wij meer van verwacht. Sorry, maar meer kan ik er niet van maken.
Suzanne E.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Prachtige locatie, groot grasveld, mooie glazen, servies etc. Decor dus in orde. Eten ook prima, goed van smaak, mooi verzorgd. Helaas, bediening ver onder de maat. Weinig initiatief, meermaals bestelling vergeten, onwijs veel lege glazen op tafel voor langere tijd. Zonde.
Jochem D.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
5 Gangen van de chef met wijn arrangement. Bediening erg goed. Los, maar toch volgens de 'regels'. Wijnen erg goed afgestemd op de gerechten. Gerecht met tonijn en asperges had in mijn ogen een iets te groot 'bedje' van doperwten mouse. Prijs - kwaliteit verhouding van het wijnarrangement zeer goed, met als hoogtepunt een bijzondere Australische Viognier (Yalumba).
Jasper B.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Via vakantie veiling hier een overnachting gewonnen. we kregen een super mooie kasteel kamer en de service bij de balie en het restaurant is super aardig en behulpzaam. ze nemen de tijd voor hun gasten. Een echte aanrader als u een weekendje van een drukke stad weg wil! en het eten is verrukkelijk.
Aniek24 .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Gisteravond wezen eten bij de wintertuin in baarlo met mijn vriend. Het decor is apart, wel mooi maar erg open. Persoonlijk vind ik een wat meer gesloten decor mooier. Wel leuk om een keer mee te maken.

De amuse van kabeljauw was heerlijk fris een erg lekker opwarmertje. Als voorgerecht hadden we beide de patrijs. De patrijs viel tegen. Het gerecht had weinig smaak en de patrijs was alleen gefrituurd, geen kruiden niks. Dit was een behoorlijke domper. Presentatie van het eten is prima.

Als hoofdgerecht hadden we zowel een wilde eend als het hertenrugfilet. Beide goed klaargemaakt, maar ook niet spectaculair qua smaken en de marinade van de eend had een verbrand smaakje.

Als toetje had ik zelf de verassing uit de kloosterkruidentuin. Dit was tot nu toe het lekkerste gerecht. Toetje is een 9 waard. Erg lekker, maar jammer van de rest. Mijn vriend had de pure chocolade met marsepein en dadel. Ook een lekker toetje, erg groot en zwaar op de maag als dessert, maar qua smaak niet geweldig.

Prijs/kwaliteit verhouding is qua eten niet heel goed. Met 115 euro voor 2 personen verwacht ik meer dan een flauw gefrituurd patrijsje en een verbrande marinade. Toetjes waren het hoogtepunt.

Verder zijn de wijnen heerlijk, ambiance is apart, mooi design, maar kan wat gezelliger.

Geen herhaling voor ons.
Theo79 .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Afgelopen weekend overnacht en heerlijk gegeten.
Op advies van de bediening het menu met de beste gerechten van de chef genomen, hier geen seconde spijt van gehad! Een achtbaan van smaken; zult met coquille, tarbot, patrijs, hert en een kruidentuintje als dessert. Hierbij een wijn arrangement, dit maakte het een feest! Top avond gehad! (En heerlijk geslapen in het hotel!)
Saeke .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Weer eens gegeten en geslapen in het Chateau! Het diner was weer als vanouds, heerlijk vers en uitstekend van smaak. De wildgerechten zijn een aanrader!! Het is altijd weer een feestje daar te zijn!!
Gina V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Afgelopen vrijdag hebben wij heerlijk gegeten bij restaurant De Wintertuin ( Chateau De Raay).Het Chateau is prachtig gelegen in kastelendorp Baarlo, en omgeven door uitgestrekte landerijen, een mooie omgeving.

We besloten ’s avonds te dineren in het restaurant van het Chateau.
We werden vriendelijk ontvangen door een van de gastheren, en mochten zelf een tafeltje kiezen. Natuurlijk eentje bij het raam, met uitzicht op de mooie binnentuin. De glazen overkapping laat een prachtige lichtinval toe en de mooie kroonluchters (klassiek en modern) geven het interieur iets speels. De zwarte brigade is vriendelijk, beleefd, oplettend en goed opgeleid. Men schenkt de wijn met het etiket naar de gast toe. (Dat laatste wordt nog weleens vergeten).

We bestelden een aperitief; een cava voor ons beiden. We bekeken de kaart en werden ondertussen verrast met een heerlijke amuse. Onze bestelling liet even op zich wachten; het was dan ook niet makkelijk een keus te maken uit al die heerlijke gerechten.

Mijn oog viel op het volgende voorgerecht: Gestoofd buikspek van Livar met gebakken langoustines, gepekelde citroen en crème van artisjok en bergsteentijm. Het gestoofde buikspek was zacht en verfijnd van smaak.

Als hoofdgerecht voor mij de * Parelhoender bout van de Big Green Egg barbecue, met huisgemaakte friet en salade. (ik kreeg 2 boutjes) De salade was fris en licht aangemaakt. Niets speciaals, gewoon simpel maar lekker. De huisgemaakte frieten hadden van mij iets minder knapperig gemogen. Eigenlijk waren de frieten te hard. (dit is een tip voor de witte brigade).

Mijn Eega ging voor het 3- gangengerecht: vooraf Dorade met crème van gepofte paprika, quinoa, mango en koriander. Als hoofdgerecht eend, en als nagerecht een taartje van blauwe bessen met pure chocolade en basilicum. (een aanrader)

Wij kozen hierbij voor een Longridge, Pinotage Stellenbosch (Zuid-Afrika) Een zachte kruidige wijn

Restaurant de Wintertuin biedt alle ingrediënten voor een culinaire verrassing en een sfeervolle avond. Graag tot een volgende keer!
Goofy72 .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Het menu du chef met bijpassend wijnarrangement is een aanrader. Wij hebben hier het afgelopen weekend weer tweemaal van mogen genieten.

We zijn hier verschillende keren geweest en zijn nooit teleurgesteld. Een kleine afwijking van het menu is nooit een probleem. De keuken is Michelin-ster-waardig. Het personeel doet zijn uiterste best om je tevreden te stellen. Toen wij s middags vroegen of ze een Radler hadden kregen we als antwoord: "niet op fles mevrouw, maar ik kan er wel 1 voor u maken".

Het eten is echt een belevenis op zich. Je wordt niet opgejaagd, zoals in sommige restaurants wel het geval is. De bediening vraagt regelmatig of het volgende gerecht mag komen of dat je liever nog even wacht. En de kwaliteit van het eten is zoals gezegd Michelin-ster-waardig. Een en ander wordt afgemaakt met kruiden en eetbare bloemen uit eigen tuin. En de keuze van de wijnen bij de gerechten is steeds een schot in de roos.

Het restaurant-team (op onze avonden bestaande uit o.a Steffi, Dennis, Sander, Paul en Jordi (zonder iemand te kort te willen doen!)) heeft ons weer twee top-avonden bezorgd. Vriendelijk, correct, tijd voor een praatje, zich makkelijk aanpassend aan de klant. Onze complimenten!

Tip voor een winteravond: portie Stolwijker oude kaas met een mooie rode wijn in de sfeervolle wijnbar/-kelder.
Margriet N.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Wij zijn hier met vrienden gaan eten maar weten nu zeker dat we niet meer terug gaan. Het is allemaal wel aardig maar het is het niet. Serveerster vroeg bij het opnemen van het menu of we extra friet erbij wilden. Wij gaven aan dat we dit een rare vraag vonden, of er soms standaard gewoon te weinig bij zat. We hebben die extra portie er dus maar bij genomen en maar goed ook. Ongelooflijk wat een miezerig bakje friet je er standaard bij krijgt voor 4 personen. We hebben redelijk goed gegeten en een gezellige avond gehad maar er zijn genoeg restaurants in de omgeving waar je beter naar toe kunt gaan voor een avondje tafelen.
Abel W.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
heerlijk 4 gangen diner genuttigd. Bediening voortreffelijk beleefd niet opdringerig
Wijn wordt keurig aangeboden en zeer netjes ingeschonken
Decor mooi
Hotel ligt landelijk in de gangen mooie schilderijen
De eetzaal heeft een glazen dak met mooi uitzicht naar buiten
De kroonluchter zij zeer kunstzinnig
Diner voortreffelijk: voorgerecht carpaccio, ruim belegt me verse gemengde sla , croutons en veel lekkere kaas
Hier bij brood dat uit 2 delen bestaat: bruin en wit met als keuze beleg boter ,olie en pesto

Soep: in een diep bord worden bundel zwammen en stukjes paprika, uit een kannetje wordt daar de kreeften bouillon over gegoten Heerlijke combinatie
Hoofdgerecht mooi gebakken en gesneden stukken wild zwijn opgemaakt met bieten-en bloemkoolpuree
Apart bestelde frietjes kunnen beter. dit moet met meer aandacht gemaakt worden
Hierbij Salentein Malbec rode wijn gedronken, wat een heerlijke krachtig, met veel smaak. rode wijn
Het kaasplankje was heerlijk met appelstroop en heerlijk bruin vijgen brood

Nog even doorzetten en een Michelinster kan er zo maar zijn
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2015
Bij dit restaurant hebben wij het jubileum van mijn man gevierd. We hadden van te voren opgegeven wat we wilden eten, dus dat ging prima. Alle borden zeer netjes opgemaakt en de gerechten waren zeer smakelijk. Hierbij wil ik zeker noemen de pompoensoep, vol van smaak, echt geweldig. Hoofdgerecht Fazantenborst, heerlijk zacht vlees. Het dessert van de chef was een bord vol met verschillende lekkernijen, prima in orde. Bediening is netjes, de ruimte om te zitten is groot, maar toch aangenaam.
Let wel op, want het lopen van de parkeerplaats naar het restaurant gaat over ouderwetse kinderkopjes, dus heel goed uitkijken waar je de voeten neer zet.
Moniek L.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
vanmiddag genoten van een heerlijke high tea. Als eerste een heerlijk pompoensoepje en een quiche, daaropvolgend heerlijke sandwiches met daarop volgend heerlijke zoetigheden. Ook werd er rekening gehouden met de de zwangre in ons gezelschap en degene die geen vis lusten. Top!
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
Ambiance van de glazen wintertuin past m.i. wat minder bij het schitterende landgoed hotel. Bediening uitstekend. Maaltijden: scholmenu uitstekend, rib eye goed, iets meer kruiden had de smaak iets versterkt.
Johan R.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2014
We hadden een overnachting in het hotel en kregen een mooie kasteelsuite. Geweldig sfeervol. Het restaurant De Wintertuin verbindt de oude gebouwen en heeft een glazen overkapping. Als er dan een strak blauwe lucht is is het feest compleet.

Voor het diner kozen we het maximum: 5-gangen top taste menu van de chef. Mooie ingrediënten en fraai opgemaakte borden. De 1e gang met makreel was heel verrassend. Niet de gerookte makreel maar een geheel andere bereiding, een soort marinade met een heel aparte smaak. De 2e gang een rode poon filet. De 3e gang met een halve kreeft, een soort lauwwarme salade. Het hoofdgerecht was met lamsnek en lamsstoof. Het dessert tenslotte met ingrediënten uit de eigen tuin, verrassend lekker. Alle gangen waren goed geproportioneerd met niet teveel smaken op één bord, zodat de kwalitatief goede producten prima tot hun recht kwamen.
Een compliment voor de chefkok is wel op zijn plaats.
Melissa V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
Nachtje geslapen in dit fijne hotel, bij aankomst geluncht. Ik had 2 kroketten op brood genomen, maar ik heb nog nooit zulke smerige kroketten gegeten. Van die goedkope meelballen. Zo'n klasse hotel hoort ook klasse producten te serveren, bv een Kwekkeboom of van Dobben kroket, niet zo'n vies, goedkoop ding.
Bynick .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2014
We hadden gereserveerd voor een high tea voor 6 personen. de aanvang met sandwiches en warme aspergesoep was erg lekker, de quiche wat flauw.
Ondanks dat erg weinig gasten waren, duurde de volgende gang erg lang , welgeteld 1 scone p.p. met clotted Cream en marmelade, een gesuikerde aardbei, een chocolade...met aardbeiencreme, een chocoladetruffel en nog 2 andere "dingetjes" Alles was op smaak, maar dit was wel de magerste high tea die ik ooit heb genoten. de bediening heeft geen enkele keer gevraagd of alles naar wens was, zelfs water hebben we zelf moeten aanvullen? Daarna zelf om de rekening gevraagd en tot onze verbazing stond de aangeboden cava op de rekening, was niet met ons gecommuniceerd. Toen wij hier wat van zeiden werd dit gecrediteerd, bij teruggave wisselgeld werd er een euro te weinig terug gegeven, nu gaat het ons niet om een euro, maar wel om het gedrag. Personeel was totaal niet met de klant bezig. Goedendag zeggen is wel het minste, maar dat hoeven ze bij ons niet meer te doen, dat scheelt.
Positief: De ambiance is erg mooi
M K.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
Na alle positieve recensies....
Tja.. Zijn misschien meer gewend, maar voor een 3 gangen diner €37,00 vragen... daar verwacht ik ook wat voor, zeker zo tegen de paasdagen ! Toch een teleurstelling, vooraf de gamba's.. ging net. Het hoofdgerecht erg flauw, maar een dessert uit een plastic potje serveren! Smakeloos....! Zowel de presentatie als de inhoud!
Hadden een fles wijn besteld, niet een keer bijgeschonken ! Gelukkig kan ik dat zelf ook, maar het geheel viel enorm tegen.
Mart J.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2014
We hebben twee nachten in dit schitterende landelijk gelegen hotel gelogeerd. De aankomstavond kozen we voor een driegangen menu. Aan alles merk je dat in de De Wintertuin een prima kok achter het fornuis staat. Het voor- en hoofdgerecht smaakte prima en zagen er beide goed verzorgd en aantrekkelijk uit, evenals de amuse, die we als extra kregen. Het verrassingstoetje "uit de kloostertuin" viel tegen, zowel qua presentatie (een wit plastic potje met deksel, dat doet denken aan een potje waarin uierzalf verkocht wordt), als qua smaak (een amorfe massa in verschillende kleuren, maar zoet en ondefinieerbaar van smaak).
De locatie is absoluut schitterend te noemen, een soort binnenplaats die helemaal overdekt is met een glazen dak.
Therese V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2014
Met ons verblijf van 2 nachten in dit Hotel het 3 gangen verrassingsmenu genoten, de beste verrassing kwam op het laatst het kruidentuintje, een heel erg leuk verrassend gerecht, de bediening had op een briefje staan wat er allemaal in zat! erg lekker een aanrader, het voor en hoofdgerecht zijn me niet bijgebleven..........het was deze avond erg druk maar de bediening had alles onder controle ( ook wrs. omdat we allemaal het zelfde menu hadden )