De Wilg

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 12:00 - 21:30

EHJMierlo .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Score een 9! Er moet wat te wensen overblijven...
Enthousiast jong team dat met veel liefde, mooie producten en vakkennis er echt een avondje uit voor hun gasten van weet te maken.
Leuke sfeer in oude school, mooi ingericht, ruime plekken, je zit niet bij de buurman of schoot.
Fijne gerechten, heerlijk van smaak en topwijnen worden er per gerecht geschonken, dit kun je met een gerust hard aan Martijn overlaten. Boy de kok weet van elk bord een feestje te maken.
Ze bestaan bijna een jaar, en wij hopen er in de toekomst nog veel te mogen komen.
Margid .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
We voelden ons zeer welkom bij De Wilg. Dit restaurant bestaat ongeveer 1 jaar. De bediening is super. Het eten bestond uit heerlijk verrassende smaak combinaties. Dit was echt genieten! Michelin kwaliteit in een gemoedelijke ambiance. De prijs- kwaliteitsverhouding is zeer goed. Dit restaurant wordt gerund door een enthousiast, hard werkend, jong stel en geweldig personeel. Hier wordt je echt nog gezien als een klant. Wij komen heel graag terug bij De Wilg in de Mortel.
Hvanbosch .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Ik vind de rust de gastvrijheid geweldig bij de wilg naast het perfecte eten van Michelin waardige kwaliteit. Alles kan. Gerechten aangepast willen hebben geen probleem ze komen zelfs met extra suggesties. Drie gangen of alleen voorgerechten alles is mogelijk en vooral overheerlijk. Alle tijd en rust om te kunnen genieten zoals het hoort bij een avondje uit. Ik verheug me al op de volgende keer. Amuses desserts hoofdgerecht alles is top. Chapeau voor de wilg ga er heen niet te massaal want ik heb ook graag een tafel nog. Beate Bremen.
Pietvandenbroek .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Goed gegeten met goed bijpassende wijnen. Vriendelijke bediening. Voor iemand met een zwakke rug helaas slechte stoelen.
Fra V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Heerlijk eten! Genoeg keuze. Veel verschillende gerechtjes geproefd. Ook de wijn erbij smaakt prima!Klasse! Wij komen zeker terug!
Sean123 .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Een restaurant dat uitblinkt in heerlijk eten en drinken. Een extra reden om naar dit restaurant te gaan is de vriendelijke bediending en de aandacht die het personeel besteed om je een echte avond uit te bezorgen. Het woord gastvrijheid krijgt in een zaak als Restaurant de wilg voor mij echt betekenis! Zeker een aanrader.
LMusch .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
De Wilg is een restaurant in een klein dorp maar met grote klasse.
Zeer goed eten en fraai opgemaakt. Vooral het Bourgondisch tafelen is erg in de smaak gevallen en raden wij zeker aan.
De wijnen zijn goed afgestemd op de gerechten en maken het compleet.
De wilg is verbouwd tot een mooi restaurant maar oorspronkelijke en authentieke details van het dorphuis zijn nog goed zichtbaar.
Complimenten voor de jonge, maar gedreven, eigenaren! Deze weten wat ze willen en met hun ervaring en gedrevenheid hebben ze een restaurant opgezet om trots op te zijn.
Herbieherbie .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Het oude dorpshuis is slim omgetoverd tot een sfeervol restaurant, waarbij herinneringen aan het vroegere gebruik van het gebouw nog steeds op een prettige manier voelbaar zijn.. We hadden gekozen voor het driegangenmenu en alles was even lekker. Als hoofdgerecht had ik een heerlijk zachte kalfssukade die haast wegsmolt op mijn tong! De begeleidende groenten op het bord pasten qua smaak ook precies bij het vlees. Dit was ook met de overige gerechten zo: de verschillende smaken op het bord vulden elkaar goed aan.
De bediening was vriendelijk, attent en daar op het moment dat het nodig was.
Kortom dit culinaire avondje uit gaan we zeker nog eens overdoen in De Wilg!
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Het oude dorpshuis en dorpsschool zijn verbouwd tot restaurant. Mooie entree met een grote vuurkorf voor de deur.

Het interieur is wat bescheiden, men heeft denk ik de oude sfeer wat proberen te bewaren. Hoewel het keurig is verzorgd vind ik alles wat 'niet' intiem overkomen. Misschien kan dit ook met verlichting geregeld worden, want her en der hangen wel wat lampen maar die hingen geen van alle recht boven een tafel.

Het eten is echter goed, degelijk, smakelijk en goed verzorgd. Het personeel is vriendelijk en vlot.

Een best aangenaam adres maar aan de aankleding moet m.i. nog wat aandacht worden besteed
Marco W.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
In een verrassende lokatie uitstekend gegeten. Deze "jonge "mensen serveren een uitstekende kaart die verrassend goed is klaargemaakt. Prijs/kwaliteit scoort uitstekend en de bediening is erg vriendelijk en enthousiast zonder opvallend aanwezig te zijn. De moeite meer dan waard en zeker een adres om te onthouden of om vrienden mee naar toe te nemen.
De Drie Musketiers M.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
De Wilg in Gemert of eigenlijk de Mortel Gemeente Gemert is een mooi nieuw restaurant in een voormalig schoolgebouw. Dit thema is dan ook goed verwerkt in het interieur.
De stoeltjes op de centrale vloer vragen nog om vervanging maar verder top inrichting.
De voor ons niet onbekende keuken is van hoge kwaliteit. Bij het aperitief op advies een Oester genomen. Bijzonder lekker en smakelijk. Top. We namen hierna ditmaal het 3 gangen menu en kozen voor een aantal mooie gerechten van zowel het menu als de specialiteiten.
Als voorgerechten kregen we Flamkuchen, gepocheerde zalm en een prachtige bouillabaisse .
Alle drie mooi van smaak waarbij de bouillabaisse er nog eens extra uitsprong.
Hoofdgerechten een prachtig gegaard varkensrack (zonder bot) mooie roodbaars en een combinatie van Buikspek en Gamba zijnde Surf en Turf in de topklasse.
Mooie afsluitingen bestonden uit Ijs chocolade cake en creme brule.
Kortom voor alle drie de tafelgenoten mooie smaakvolle menu"s tegen een redelijke prijs.
Open wijnen zijn redelijk aan de prijs. Leuke bediening.
Prima aanwinst deze nieuwe toptent in de regio
KaVe101 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Heerlijk en gezellig gegeten bij De Wilg! Compleet, goed verzorgd en gastvrij. De bediening is zeer attent, vlot en deskundig. Het eten verrukkelijk!! De allerlekkerste gepocheerde zalm ooit en ook de flammkuchen was fantastisch. Wij komen zeker nog eens terug!
Elinevdhurk .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
We werden heel erg vriendelijk ontvangen door enthousiast personeel. We hadden het menu van 30 euro waarbinnen ruim voldoende keuze was voor ons. We kregen mooi opgemaakte en smaakvolle gerechten. Het vlees was mals en had een lekkere rook/grill smaak. Naast het eten klopte de rest ook helemaal, de boter voor bij het brood was op kamertemperatuur zoals ook de kazen van het kaasplankje dat waren. Ook de inrichting, zowel buiten als binnen, vonden we erg leuk. Je zag in het meubilair en de aankleding alle functies terugkomen die het gebouw ooit gehad heeft, waaronder school en balletstudio, en dat op een zeer smaakvolle manier. Het mooie glaswerk, servies en tafellinnen zorgt ervoor dat het echt als een restaurant aanvoelt.
Monique-V .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Echt heerlijk gegeten! De gepocheerde zalm is top, de bavette zelden zo mals gegeten. Smaakvol, mooi opgediend in juiste porties. Ook de witte huiswijn is een aanrader.
Het personeel laat je je thuis voelen en let goed op. Vriendelijk en de juiste professionele afstand. Prijs/kwaliteit verhouding is ongewoon goed. Wij zijn blij met de komst van dit restaurant in de regio, een welkome klasse!
Janneke C.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Wij zijn spontaan eens gaan Dineren bij Restaurant de Wilg. We hebben gekozen voor het 4 gangen bourgondisch dineren. De chef kennen we vanuit zijn vorige functie en weet waar we wel en niet van houden. De gerechten waren dan ook prima in balans en steeds verleidt hij ons weer gerechten te eten die we zelf niet snel zouden kiezen. Hierdoor kunnen wij onze smaakpapillen verder ontwikkelen waarvoor wij boy zeer dankbaar zijn. Boy succes met je eigen zaak en ons ga je nog vaker terug zien! Restaurant de Wilg is een aanwinst in deze omgeving !!
Ireen W.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Op een zonnige dag op het terras bij de wilg

Een overheerlijke lunch met een goed glas wijn

Super mooi opgediend
En overheerlijk

Genieten op alle vlakken

Een aanwinst voor de mortel
Lunch diner of lekker wat drinken het is allemaal mogelijk

Wij.hebben genoten
Nu jullie nog
Mejuffrouw J.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
Gisteren erg lekker en betaalbaar gegeten. De gerechten waren mooi in balans - zowel qua smaak als qua hoeveelheid. Een aanrader voor vegetariërs die een keer wat anders willen dan een geitenkaassalade of groentenlasagna. De bediening was erg vriendelijk en weet waar ze mee bezig zijn.
Theey .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
Onder een bijzondere ambiance, heerlijk gegeten bij restaurant de Wilg! Prima prijs/kwaliteitsverhouding! Top-bediening! Maar vooral een top-menu, dat je dwingt om nog eens, of wellicht meerdere keren, terug te komen!
Josephine V.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
We hebben onszelf door de chef laten verrassen en heerlijk bourgondisch gegeten. De sfeer is geweldig. Mooie inrichting en aankleding. Het personeel is erg aardig en geeft een goede service. Ze weten waar ze mee bezig zijn. Een aanrader voor iedereen!