De Wilg

Jouw recensie over het restaurant De Wilg

Ireen W.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2018
Sfeervol in een karakteristiek dorp in Noord Brabant

Eten met zorg bereid en dat proef je
Natuurlijke ingrediënten
Fantasierijk

Prachtige wijnen
Voor elk wat wils
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2018
Wij waren vrij vroeg (18:00) en daardoor vrij lang een van de weinige tafeltjes die bezet waren. Toch kregen wij niet het gevoel alleen te zijn! En ook toen het later op de avond drukker werd, was er nog steeds prima aandacht voor ons.
Het eten was top, echt heel erg goed eten. We hebben Bourgondisch getafeld, met behoorlijk wat gerechtjes! Em stuk voor stuk om je vingers bij af te likken!
Josephine V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Dit restaurant is gevestigd in een voormalig schoolgebouw, wat ook direct herkenbaar is bij binnenkomst. Je wordt er hartelijk ontvangen, jassen worden netjes aangenomen en je wordt vriendelijk naar je tafel begeleid. Er staan mooie ronde tafels die op mooie ruime afstand van elkaar staan opgesteld. Het ziet er erg knus en zeer sfeervol uit. We kiezen voor de specialiteit van de kok, het bourgondisch tafelen met bijpassende wijnen. Allemaal heerlijke gerechten passeren de revue, en stuk voor stuk prachtig opgemaakt en deskundig geserveerd! Alleen al bij het zien van deze prachtige gerechten beginnen onze smaak pupillen te werken. En ze smaken zoals ze eruit zien. Geweldig! Ook de wijnkaart ziet er goed uit, en de gastvrouw/sommelier weet perfect te vertellen welke wijnen het beste passen bij de gerechten. Of het nu een Franse, Italiaanse, Spaanse of Chileense wijn is, het maakt niet uit, de gerechten en de wijnen passen uitstekend bij elkaar. De bediening is erg aardig, zeer charmant, en weten hoe ze hun gasten kunnen verwennen. Kwaliteit is zéér hoog! Dit restaurant is zeker ons favoriete restaurant.
Zoë F.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
Wij waren allemaal zeer tevreden over de profecionaliteit en service, wij hadden wat dieetwensen en daar werd super goed rekening mee gehouden.
Mark M.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Wat een culinaire verrassing! Een onverwachte kookworkshop onder bevliegende begeleiding van chef-kok Boy en Sous-chef Rob. Met 8 volwassenen en 3 kinderen hebben zij ons op een mooie kookreis genomen in de profesionele keuken van restaurant "De wilg". Kinderen werden actief betrokken, we kregen goede tips en het eindresultaat was verrukkelijk. De gastvrouw (Kim) zorgde ervoor dat niemand iets te kort is gekomen en dat alles gestroomlijnd verliep (dank).
Een restaurant en kookbeleving die ik een ieder kan aanraden. "De wilg" in de Mortel is een echte aanbeveling.
Margid .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2018
Kookworkshop. Op deze geweldig mooie locatie hebben we met onze familie (jong en oud) gezellig gekookt met goede begeleiding en hele mooie verse producten. Hierna hebben we heerlijk gedineerd in een ontspannen ambiance. Was een geweldige dag! Boy en Kim bedankt!
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2018
Voor de eerste keer hier gegeten bij binnenkomst werden wij door een jonge bediening vriendelijk ontvangen en naar ons tafeltje geleid.

De eerste wijn was voor mijn vrouw een witte en ik een rode huiswijn.

Wij gingen voor driegangen keuze menu met een amuse vooraf van Pata Negra ham, hier kwam ook het brood met mee.

De eerste gang was voor mijn vrouw Rilette van Eendenbout een brioche en gerookte eendenborst, voor mij de Flammkuchen met ui en spek beide mooie gerechten maar wel groot.

Het hoofdgerecht Schelvis voor mijn vrouw met mooie groentjes en ik de Iberico lende met zeer mooie groenten spruiten, bloemkool ,olijf mooi gerecht en smaakvol ,mijn vrouw had een witte wijn en ik had de Spaanse Rioja (reserva) was een goede keuze bij het gerecht.

Het nagerecht was een heel mooi kaasplankje met 4 bijzonder lekkere kazen met een oude Port

Een kopje koffie als afsluiter.

Deze zaak is er al twee jaar vaak langs gekomen maar nu voor de eerste maar niet de laatste keer gegeten.
Saskia S.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Ons favoriete restaurant!! Boy kan echt fantastisch koken!! Wil je een lekker bijpassend wijntje dan weet Martijn daar wel raad mee!!
Wij zijn nu al meerdere malen geweest en of je een keuzemenuutje pakt of het Bourgondisch tafelen het is altijd even goed!!
Wij komen er heel graag en zullen dat ook zeker blijven doen!!
Saskia S.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Wij komen er heel graag en zullen dat ook zeker blijven doen!!
Annemieke V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Zelden gaan wij vaker dan 1x bij een restaurant eten maar De Wilg blijkt een uitzondering. De menukaart blijft verassen, iedere keer is er wel iets aangepast (dus niet alleen ieder kwartaal). Ook zijn er voldoende mogelijkheden voor vegetariërs. Verse producten met passie bereidt, dat proef je! Iedere keer worden we verrast door de kookkunsten van Boy, die altijd een lach op zijn gezicht heeft. Daarnaast een indrukwekkende wijnkaart waarvan de bediening weet hoe ze smaken en goed adviseren. Ook sommelier Martijn heeft altijd wel een paar extra bijzondere (betaalbare) wijntjes staan, voor de liefhebber. Het restaurant is sfeervol ingericht en er is veel ruimte tussen de tafels. De bediening is vriendelijk en kundig.
Een restaurant waar alle medewerkers hun best doen om hun gasten een heerlijke avond te bezorgen en dat bij ons altijd weer lukt.
Prijs-kwaliteit is prima in balans.
Als je een beetje een liefhebber bent dan moet je hier gegeten (en gedronken) hebben.
Louis T.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Weer TOP gegeten met moederdag. Het bourgondisch 3 gangen menu ad €34,50 p.p. was weer heerlijk. Het leken wel 6 gangen door voor-en hoofd- in 2 en te splitsen. Mooie vondst. De Wilg z'n brigade verdient tenminste een Bib Gourmand!!
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
Erg leuk restaurant waar je altijd kunt rekenen op een zeer gastvrij ontvangst en top service van Kim, Boy en hun medewerkers. De kwaliteit en de presentatie van het eten is erg goed. Wij kiezen graag voor de meerdere kleine gerechtjes. Een echte aanrader om eens te bezoeken. Leuk voor een avondvullend diner.
EHJMierlo .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Score een 9! Er moet wat te wensen overblijven...
Enthousiast jong team dat met veel liefde, mooie producten en vakkennis er echt een avondje uit voor hun gasten van weet te maken.
Leuke sfeer in oude school, mooi ingericht, ruime plekken, je zit niet bij de buurman of schoot.
Fijne gerechten, heerlijk van smaak en topwijnen worden er per gerecht geschonken, dit kun je met een gerust hard aan Martijn overlaten. Boy de kok weet van elk bord een feestje te maken.
Ze bestaan bijna een jaar, en wij hopen er in de toekomst nog veel te mogen komen.
Margid .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
We voelden ons zeer welkom bij De Wilg. Dit restaurant bestaat ongeveer 1 jaar. De bediening is super. Het eten bestond uit heerlijk verrassende smaak combinaties. Dit was echt genieten! Michelin kwaliteit in een gemoedelijke ambiance. De prijs- kwaliteitsverhouding is zeer goed. Dit restaurant wordt gerund door een enthousiast, hard werkend, jong stel en geweldig personeel. Hier wordt je echt nog gezien als een klant. Wij komen heel graag terug bij De Wilg in de Mortel.
Hvanbosch .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Ik vind de rust de gastvrijheid geweldig bij de wilg naast het perfecte eten van Michelin waardige kwaliteit. Alles kan. Gerechten aangepast willen hebben geen probleem ze komen zelfs met extra suggesties. Drie gangen of alleen voorgerechten alles is mogelijk en vooral overheerlijk. Alle tijd en rust om te kunnen genieten zoals het hoort bij een avondje uit. Ik verheug me al op de volgende keer. Amuses desserts hoofdgerecht alles is top. Chapeau voor de wilg ga er heen niet te massaal want ik heb ook graag een tafel nog. Beate Bremen.
pietvandenbroek .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Goed gegeten met goed bijpassende wijnen. Vriendelijke bediening. Voor iemand met een zwakke rug helaas slechte stoelen.
Fra V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Heerlijk eten! Genoeg keuze. Veel verschillende gerechtjes geproefd. Ook de wijn erbij smaakt prima!Klasse! Wij komen zeker terug!
sean123 .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Een restaurant dat uitblinkt in heerlijk eten en drinken. Een extra reden om naar dit restaurant te gaan is de vriendelijke bediending en de aandacht die het personeel besteed om je een echte avond uit te bezorgen. Het woord gastvrijheid krijgt in een zaak als Restaurant de wilg voor mij echt betekenis! Zeker een aanrader.
LMusch .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
De Wilg is een restaurant in een klein dorp maar met grote klasse.
Zeer goed eten en fraai opgemaakt. Vooral het Bourgondisch tafelen is erg in de smaak gevallen en raden wij zeker aan.
De wijnen zijn goed afgestemd op de gerechten en maken het compleet.
De wilg is verbouwd tot een mooi restaurant maar oorspronkelijke en authentieke details van het dorphuis zijn nog goed zichtbaar.
Complimenten voor de jonge, maar gedreven, eigenaren! Deze weten wat ze willen en met hun ervaring en gedrevenheid hebben ze een restaurant opgezet om trots op te zijn.
Herbieherbie .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Het oude dorpshuis is slim omgetoverd tot een sfeervol restaurant, waarbij herinneringen aan het vroegere gebruik van het gebouw nog steeds op een prettige manier voelbaar zijn.. We hadden gekozen voor het driegangenmenu en alles was even lekker. Als hoofdgerecht had ik een heerlijk zachte kalfssukade die haast wegsmolt op mijn tong! De begeleidende groenten op het bord pasten qua smaak ook precies bij het vlees. Dit was ook met de overige gerechten zo: de verschillende smaken op het bord vulden elkaar goed aan.
De bediening was vriendelijk, attent en daar op het moment dat het nodig was.
Kortom dit culinaire avondje uit gaan we zeker nog eens overdoen in De Wilg!