De Wilde Pieters

Hoofdstraat 175 7311 AZ Apeldoorn Nederland Kaart
31-555219771

Meer informatie over restaurant De Wilde Pieters

• : Parkeerplaats

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Posth151 .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Omdat er momenteel beneden verbouwd wordt, kun je op de eerste verdieping eten. Daar heb je zelfs mooier uitzicht over het Beekpark. De bediening is vriendelijk en alert. Voor een gelegenheid als De Wilde Pieters valt het me tegen dat ze voor vegetariërs keuze hebben uit, jawel, 1 gerecht. Stel je voor dat de vlees- en viseters ook die beperkte keuze hadden! Ze zouden het niet pikken. Wij, zachtmoedige vegetariërs, natuurlijk wel...
Dat ene gerecht, gewokte groenten en gefrituurde geitenkaas, is ook niet bijster origineel, wel lekker. Ik had een paar dagen tevoren een prima tweede gerecht gezien, (asperges, falaffel) origineler, maar laat dat nou toevallig de dag ervoor van de kaart gehaald zijn.
Het kaasplankje is niet meer dan afdoende: Munster, Brie en Gorgonzola, een gemakkelijke keuze en bepaald niet ruim afgesneden. De panna cotta van mijn gezelschap zag er beter uit.
Guido V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Lunch bij de Wilde Pieters. In de zon op het terras. Vriendelijke bediening. Aanwezig, maar niet opdringerig. Prima lunch voor een redelijke prijs. Geen smaakverassingen, maar ook geen teleurstellingen.
Ilse C.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Op Valentijnsdag gedineerd bij de Wilde Pieters.
Ambiance - Uitstekend - Bediening - Uitstekend - Diner - Uitstekend.
de grote complimenten gaan uit naar de Keukenbrigade, bestaande uit Richie, Anne en jeroen.
De Wilde Pieters heeft ons "Een Onvergetelijke Avond" bezorgd.

Ilse & Bob van Hooydonk
Benteheul .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Vanavond heerlijk gegeten. Prachtige decoratie in restaurant, eten was top. Er was rekening gehouden met onze reserverings behoeften. Bij aankomst hartelijk ontvangen. Personeel was erg attent de hele avond. We hebben in geen tijden zo lekker gegeten. Een echte aanrader, we gaan snel nog een keer eten.
Jasper D.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Vanavond zijn we met z'n drieën naar de Wilde Pieters gegaan om lekker te eten. Bij binnenkomst was er even niemand om ons te ontvangen in het toch wel erg stille restaurant.
niet meer dan 5 tafels bezet waardoor de sfeer kil te noemen was.

Bij de keuze van het gerecht vond de ober het nodig mij te vertellen dat ik rustig 2 spareribs kon nemen , " dat kon ik wel hebben", zei hij. Ik kan een hoop hebben maar dit was ongepast gedrag.

Mijn voorgerecht was een flinterdunne carpaccio, wel smakelijk maar erg summier qua hoeveelheid. Als hoofdgerecht koos ik, zoals eerder gemeld, spareribs. Iets te lang gegaard waardoor ietwat droog, en dat gold ook voor de varkenskophaas van mijn tafelgenoot, waar ze de patates bravas van vergeten waren en verlaat kwamen brengen (bremzout). Als nagerecht tenslotte een tiramisu welke heerlijk was.

Al met al een ietwat tegenvallende avond. Het eten was niet top, het personeel was niet top en de sfeer was niet top. Jammer!

Even geen Wilde Pieters meer voor ons
Frans C.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Na een eerdere forse tegenvaller (zaak zonder bericht op de website en/of mededeling op de deur gesloten terwijl we met vrienden wilden gaan eten) en een minder gelukkige ervaring (ons 3-gangenmenu niet op tijd geserveerd om het etentje nog vóór de voorstelling in Orpheus te kunnen afronden) vanavond lekker en gezellig gegeten (op kosten van De Wilde Pieters). We komen een andere keer graag weer terug (uiteraard dan voor eigen rekening).
Patricia_01 .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Afgelopen vrijdag hebben wij hier gegeten met negen personen. eerst de menukaart bekeken waar heerlijke dingen opstonden. maar we hebben gekozen voor het 3 gangen verassing menu. eerst hebben we heerlijk een uur geborreld. daarna kwamen de voorgerechten op tafel. we kregen 5 verschillende soorten. ze waren mooi opgemaakt en perfect op smaak. vervolgens kregen we drie hoofdgerechten en later nog drie desserts. op deze manier konden we heerlijk van alles proeven. het is ons zeer goed bevallen en raden dit ook echt aan om een keer te doen! kortom we hebben gewoon echt een top avond gehad. Het eten as zeer goed de bediening ook, en heerlijk achterop het terras gezeten.
Kokosnootje .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Op woensdagavond 24 juni bij de Wilde Pieters gegeten. Soms kun je gewoon niet kiezen, dus de proeverijen van voorgerechten en hoofdgerechten waren een goede suggestie, aan ieder gerechtje was aandacht besteed, de smaken pasten goed bij elkaar. Vriendelijke, vrolijke bediening en ook genieten van alle prachtige schilderijen van Schulten. Maar wat een desillusie toen we, (zonder er om gevraagd te hebben ) om half negen een bordje met de rekening voorgeschoteld kregen. Dit voelde zo ongastvrij. Ik Wilde naar Pieters. Maar nu niet meer.
Regina R.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Bij de Wilde Pieters hangt een Super gezellige sfeer en hebben ze hele een goede bediening. De bediening was erg vriendelijk en attent en heel erg geduldig, dat ze zelf tijd hadden voor een praatje. Het eten was er ook heerlijk. Wij hebben als voorgerecht een romige champignionsoep gegeten en een baquette met tomaatjes. En als hoofdgerecht de Spareribs. Die waren zo mals dat het vlees zo van het bot afviel. Het was ZALIG!!! Zal hier zeker vaker heen gaan en raad het ook zeker aan
Wilveld .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Al jaren een begrip. Na het lezen van de recensies op Iens, gingen we veelbelovend naar de Wilde Pieters. Wij zijn zeer verbaasd over al deze lovende recensies. Wij vinden het een zeer gemiddeld restaurant. Het eten: vooraf, carpaccio en vitello tonnato, hoofd: entrecote en kabeljauw, dessert: chocolade en tira misu. Is van redelijke kwaliteit en smaak, maar zeker niet bijzonder. Net als de entourage. De Wilde Pieters is gevestigd in een prachtig pand, maar van binnen heeft het een inrichting wat het allemaal net niet heeft. Klassiek, wat getracht is te moderniseren met licht blauwe tinten. Wat ons betreft de plank misgeslagen. In niks (eten, sfeer, service) blinkt de Wilde Pieters uit. Terwijl er in de omgeving voldoende alternatieven zijn in dezelfde prijsklasse. Voor ons geen reden om nog eens terug te gaan.
Gezamelijk .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Vrijdag 22 mei bij de Wilde Pieters geweest.
We hebben op deze site onze bevindingen openbaar gemaakt van ons diner bij de Wilde Pieters op 13 mei. Zie recensie van 13 mei hier onder. Deze bevindingen zijn natuurlijk ook door de Wilde Pieters niet onopgemerkt gebleven en zij hebben (mede mogelijk gemaakt omdat we middels “Bongo bon” een reservering hadden geplaatst) telefonisch contact met ons op genomen.
Behalve het aanbieden van hun excuses hebben ze ons aan een compleet verzorgd diner voor 2 personen aangeboden om ons te laten zien dat ze wel degelijk goede kwaliteit en service kunnen bieden.
We hebben dit aanbod dus verzilverd op vrijdag 22 mei.
Ontvangst door de gastvrouw was zeer hartelijk en vriendelijk en de bediening de rest van de avond zeer correct en juist, wil graag nog even kwijt dat de bediening op 13 mei ook zeer zeker in orde was hoor.
Ons voorgerecht bestond uit teruelham, Iberico belotta met ciabatta, foccacia en tapenade en tomatensalsa.
Hoofdgerecht bestond uit asperges met kalfsentrecote en biefstuk met haricot verts, snijbonen en worteltjes beiden begeleid met in de schil gekookte krieltjes.
Als extra nog wat frietjes erbij. Tijdens de hele avond lekker genoten van heerlijke wijn en bier.
Het dessert bestond uit de French coffe en espresso met Grand Marnier als afsluiting en extra service werd ons gevraagd of we nog een espresso en French coffe zouden willen gebruiken.
Kortom de Wilde Pieters heeft laten zien dat ze wel degelijk goed en lekker kunnen koken.
De bediening is zeer correct en erg goed, goede service, bekijk alleen het feit al dat ze wat met een slechte recensie doen en hun uiterste best doen om dit te corrigeren.
Het eten was goed verzorgd en smaakvol, we hebben een leuke avond gehad en lekker gegeten.
Als service op prijs wordt gesteld en een goede keuken gewenst is, is de Wilde Pieters een aanrader.

Sascha E.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Heerlijk gegeten met 6 personen. Er werd moeiteloos rekening gehouden met diverse eetbeperkingen. Het enige nadeeltje was de akoestiek. Erg rumoerig doordat er niets aanwezig is in het restaurant dat geluid absorbeert. Gordijnen zouden het goed doen!
Als1982 .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Heerlijk gegeten! We wilden hier altijd al eens heen maar kwam er nooit van..
Verrassingsmenu gekozen. Bij elke gang een bijpassend wijntje bedronken. Gewoonweg fantastisch! Menu was goed en gevarieerd; vlees, vis, vega. Je proeft dat alles met zorg is bereid. Gezellige ambiance en vriendelijke personeel.
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Fijne middag met familie gehad in de bovenzaal (1e verdieping) van De Wilde Pieters te Apeldoorn.
Fijne intieme ruimte.
Het eten was heerlijk.
De service was goed, niet al te formeel, maar wel professioneel en erg vriendelijk.
Ook de kinderen waren dik tevreden met hun menu en de filmpjes die ze konden bekijken op een groot scherm.
De akoestiek is iets te hard. Tip: hang weer gordijnen op. Ook de lederen stoelen van vroeger zaten beter en zorgden voor een betere akoestiek.
Uitstekende parkeergelegenheid. Sanitair: prima. Vlakbij de zaal.
Kortom: ik kan deze accommodatie van harte aanbevelen.
Willem Jan B.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Genoten van heerlijke lunch bij De Wilde Pieters! Rundercarpaccio was heerlijk. Daarnaast ook kennisgemaakt met het Ebly gerecht. Top! Service is ook prima. Je merkt dat de klant hier echt centraal staat.
DM5 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
Voor de tweede keer wezen eten in dit restaurant. De services is erg goed en zeer vriendelijk. Wij hadden het verrassingsmenu en kregen meer dan genoeg en veel verschillende gerechten (wel 3 soorten hoofdgerechten) die niet eens op de kaart stonden, echt heel leuk! De sfeer en ambiance van het restaurant is erg prettig. Wij komen hier graag weer!
Mathilde K.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2014
We streken hier neer voor een lunch. Het broodje tonijnsalade met wat rauwkost smaakte goed, maar was niet speciaal. De focaccia uit de oven met tomatentapenade en gesmolten geitenkaas zag er niet uit: een grote homp brood, met daarbovenop drie brokken geitenkaas. De smaak was wel goed. De broodjes kostten elk 8,50 euro. Veel en veel te duur voor het gebodene. Dan had er minstens nog een kleine salade bij geserveerd mogen worden. De bediening was attent en vriendelijk. De entourage was mooi en, met name in de serre, heel knus. Er mag alleen wel eens een likje verf over de kozijnen. Het restaurant is gevestigd in een prachtig pand aan de rand van het centrum, met een privéparkeerplaats.
Stef2109 .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2014
Afgelopen maand hebben wij een uitgebreide brunch gehouden bij De Wilde Pieters. Boven verwachting goed; groot of klein, glutenvrij of moeite met eten, met iedere gast is rekening gehouden. Voor ons in ieder geval een geweldige ervaring en een dikke aanrader!
Astrid L.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Wat een sfeer bij de Wilde Pieters tijdens het valentijnsdiner! Bij kaarslicht genoten van het mediterraanse diner. Zowel voor- hoofd- als nagerecht bestond uit 3 verschillende onderdelen. Een proeverij van verschillende smaken, professioneel geserveerd. Kregen zelfs nog een liefdestaartje mee toen we weggingen. We zijn nog aan het nagenieten.
Imoki .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Valentijnsdag bij de Wilde Pieters! Een echte belevenis. Het restaurant was prachtig versiert met honderden kaarsen, rozenblaadjes en mooi opgedekte tafels. Een prachtige muzikante zorgde voor stijlvolle llivemuziek met verzoekplaatjes. De zaak was volledig vol (er werden zelfs mensen teleurgesteld die alsnog wilden komen). Het welkom met "bubbels" bracht de goede stemming. Het eten was heerlijk. Drie gangen met een proeverij van allerlei lekkere mediteraanse gerechten. Uitstekend uitgebalanceerde smaken. De bediening had duidelijk plezier in de avond en was op zijn best, een hele mooie herinnering!